Muziek / Muziekgames / Musicmeters Tip Van De Week: Lejla - O Ljubavi
zoeken in:
1
geplaatst: 24 juli 2020, 23:06 uur
Haaa, eentje die ik ken en die ik zelfs op cd heb. Heb er wel niet op gestemd zie ik nu, maar dat zal ik na de csl doen.
1
geplaatst: 24 juli 2020, 23:10 uur
Mooie tip. Een rip van Fin-folk-fan The Scientist heeft ooit nog eens de weg naar mijn pc gevonden, maar nog niet eerder aan het luisteren van Nukkuu toegekomen. Ik probeer maandag aan te sluiten bij de CSL-sessie!
2
geplaatst: 27 juli 2020, 16:17 uur
Ik sluit misschien vanavond aan bij de CSL nadat het album is gedraaid. Ik heb namelijk het album vanmiddag al een keer beluisterd, maar dit is absoluut niet mijn ding. Ergens vind ik het niet helemaal fair om er dan ook al een oordeel plus cijfer aan te hangen, maar ik vind en denk dat het bij dit topic hoort om ook negatieve oordelen te kunnen delen.
Het gaat voor mij eigenlijk gelijk al mis bij het openingsnummer waar ik onrustig word van de (het lijkt) ongestemde instrumenten. Dat onrustige blijf ik vrijwel het hele album lang houden, door bijv het gesnurk en gezoem in Jouhet of het voor mijn gevoel ideeloos getokkel in Maapähkinäpuu. Toch is de muziek bij vlagen ook erg rustig en zelfs kaal. Soms heb ik dan ook meer het gevoel dat het een ambient album is dan folk. Er zijn nog een paar nummers die ik zonder ergenis kan beluisteren (bijv. Vuoren Laelle), maar daarin gebeurt dan helaas ook verder niks wat me ook echt iets doet. Eigenzinnig is het zeker, maar dat valt voor mij hier helaas de verkeerde kant op.
Ik houd het dus helaas op een 3.
Het gaat voor mij eigenlijk gelijk al mis bij het openingsnummer waar ik onrustig word van de (het lijkt) ongestemde instrumenten. Dat onrustige blijf ik vrijwel het hele album lang houden, door bijv het gesnurk en gezoem in Jouhet of het voor mijn gevoel ideeloos getokkel in Maapähkinäpuu. Toch is de muziek bij vlagen ook erg rustig en zelfs kaal. Soms heb ik dan ook meer het gevoel dat het een ambient album is dan folk. Er zijn nog een paar nummers die ik zonder ergenis kan beluisteren (bijv. Vuoren Laelle), maar daarin gebeurt dan helaas ook verder niks wat me ook echt iets doet. Eigenzinnig is het zeker, maar dat valt voor mij hier helaas de verkeerde kant op.
Ik houd het dus helaas op een 3.
0
geplaatst: 27 juli 2020, 20:27 uur
21:00 is wel een mooi tijdstip om obscure pareltjes van Cervantes te draaien
1
geplaatst: 29 juli 2020, 15:25 uur
5,3
Heeft z'n interessante momenten, maar gaat net iets te vaak aan me voorbij. Met zo'n nummer als Jouhet kan ik niks, gewoon wat gebrom?
Hoogtepunt voor mij is Painovoimaa, Valoa. Dat is een heel mooi nummer. Ook de afsluiter kan mij wel bekoren.
Heeft z'n interessante momenten, maar gaat net iets te vaak aan me voorbij. Met zo'n nummer als Jouhet kan ik niks, gewoon wat gebrom?
Hoogtepunt voor mij is Painovoimaa, Valoa. Dat is een heel mooi nummer. Ook de afsluiter kan mij wel bekoren.
1
geplaatst: 29 juli 2020, 16:38 uur
Zo, dit is wel het meest ontoegankelijke plaatje tot nu toe denk ik...
Bij de eerste luisterpoging zette ik 'm ook bij het openingsnummer af onder het mom 'hier moet ik een andere keer even goed voor gaan zitten'. De eerste echte luisterbeurt had ik soms vergelijkbare gevoelens als Vlad en Johnny maar toch hoorde ik zeker ook mooie dingen. De ervaring bij dit soort muziek leert dat die mooie dingen na meerdere luisterbeurten nog wat meer tot hun recht komen en ook de op het eerste gehoor onopvallende passages beter landen. Best wel goed landen zelfs in dit geval.
7,4 (met mogelijkheden)
Bij de eerste luisterpoging zette ik 'm ook bij het openingsnummer af onder het mom 'hier moet ik een andere keer even goed voor gaan zitten'. De eerste echte luisterbeurt had ik soms vergelijkbare gevoelens als Vlad en Johnny maar toch hoorde ik zeker ook mooie dingen. De ervaring bij dit soort muziek leert dat die mooie dingen na meerdere luisterbeurten nog wat meer tot hun recht komen en ook de op het eerste gehoor onopvallende passages beter landen. Best wel goed landen zelfs in dit geval.
7,4 (met mogelijkheden)
2
geplaatst: 31 juli 2020, 15:19 uur
Een 7,1 van mijnentwege. Ik mag deze bosnimfenfolk wel, maar of dit echt een plaatje wordt waar ik vaak naar ga teruggrijpen, dat betwijfel ik.
Gretz niet vergeten dat jij vanavond aan de beurt bent als tipper
Gretz niet vergeten dat jij vanavond aan de beurt bent als tipper
0
geplaatst: 31 juli 2020, 15:53 uur
Vier keer beluisterd, vrees dat dat niet genoeg is. Ik kan me wel voorstellen dat het op een gegeven moment aanslaat, maar dat doet het nog niet.
6,0
6,0
1
geplaatst: 31 juli 2020, 18:41 uur
Ik heb hem ook voor de vierde keer opgezet, maar de kwartjes beginnen nog niet enorm te vallen. Ik weet de helft van de tijd niet goed waar ik nu naar aan het luisteren ben: ik hoor vals gestemde gitaren, huilende wolven, vervormingen, gezoem, gebrom, kinderspeelgoed, klokken, een radio en wat dies meer zij. Lau Nau wisselt liedjes af met wat ik nog het beste zou kunnen omschrijven als klankwerelden, vaak zonder zang. Hoewel ze geen grootse zangeres is, merk ik dat ik juist opveer op de momenten dat ze wel zingt en de nummers enigszins op liedjes beginnen te lijken. Dat is met name het geval bij het fraaie Painovoimaa, Valoa en ook Ruususuu, Rubiinilasia en Lähtölaulu vind ik nog wel wat hebben. Het tweede deel van het album, van Maapähkinäpuu tot Vuoren Laelle, bevalt me echter een stuk minder. Stuk voor stuk dwarse nummers die alleen maar enorm tegen de haren in strijken, niet aan mij besteed. Met uitzondering dan van het tweede deel van Vuoren Laelle, best mooi hoe de samenzang daar het nummer en het album afsluit. Al met al dank aan Cervantes voor deze fascinerende tip, maar ik denk niet dat een vijfde luisterbeurt snel zal volgen.
4,8
4,8
1
geplaatst: 31 juli 2020, 19:53 uur
Mooie, intrigerende plaat van deze Finse dame, waarin ze de kunst verstaat om mooi vals te klinken. Bij Nukkuu gaat het meer over de sfeer die wordt opgeroepen, en die klinkt vaker spookachtig dan sprookjesachtig.
Hoe verder de plaat vordert, hoe eigenzinniger het klinkt. Dat zorgt ervoor dat ik steeds meer in het concept wordt meegezogen. De combinatie van sferische stemklanken en de aparte, gediversifieerde instrumentatie (waarbij natuur- en omgevingsgeluiden ook een deel van het geheel uitmaken) maakt dat ik hier erg graag mag naar luisteren, vaak met de ogen dicht en de handen achter het hoofd. Genieten maar.
8
Hoe verder de plaat vordert, hoe eigenzinniger het klinkt. Dat zorgt ervoor dat ik steeds meer in het concept wordt meegezogen. De combinatie van sferische stemklanken en de aparte, gediversifieerde instrumentatie (waarbij natuur- en omgevingsgeluiden ook een deel van het geheel uitmaken) maakt dat ik hier erg graag mag naar luisteren, vaak met de ogen dicht en de handen achter het hoofd. Genieten maar.
8
1
geplaatst: 1 augustus 2020, 08:13 uur
Ik houd hier ook wel van. Vreemde geluiden, krachtige zangeres. Het intrigeert continu. Ik ben altijd op zoek naar dit soort plaatjes voor 's avonds op mijn oortjes.
8
8
1
geplaatst: 1 augustus 2020, 13:26 uur
01. Gene Clark - No Other (1974): 7,91 / 25 stemmers / Edgar18
02. Lenny Valentino - Uwaga! Jedzie Tramwaj (2001): 7,88 / 9 stemmers / Snoeperd
03. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain (1974): 7,77 / 17 stemmers / jordidj1
04. Terry Callier - The New Folk Sound of Terry Callier (1964): 7,58 / 15 stemmers / Choconas
05. Ichiko Aoba - 0 (2013): 7,57 / 17 stemmers / hoi123
06. BADBADNOTGOOD & Ghostface Killah - Sour Soul (2015): 7,56 / 14 stemmers / Johnny Marr
07. Charles Mingus - Pithecanthropus Erectus (1956): 7,5 / 9 stemmers / AOVV
08. Gil Scott-Heron & Makaya McCraven – We’re New Again (2020): 7,43 / 19 stemmers / ArthurDZ
09. The Monochrome Set - Love Zombies (1980): 7,43 / 16 stemmers / Divart
10. Os Novos Baianos - Acabou Chorare (1972): 7,42 / 18 stemmers / Koenr
11. Fishmans - Uchu Nippon Setagaya (1997): 7,13 / 19 stemmers / Aerobag
12. Earth, Wind & Fire - Spirit (1976): 6,71 / 11 stemmers / west
13. Lau Nau - Nukkuu (2008) 6,56 / 10 stemmers/ Cervantes
14. Actors - It Will Come to You (2018) : 6,37/ 11 stemmers / DjFrankie
15. Kevin Morby - Still Life (2014) : 6,33 / 11 stemmers / VladTheImpaler
02. Lenny Valentino - Uwaga! Jedzie Tramwaj (2001): 7,88 / 9 stemmers / Snoeperd
03. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain (1974): 7,77 / 17 stemmers / jordidj1
04. Terry Callier - The New Folk Sound of Terry Callier (1964): 7,58 / 15 stemmers / Choconas
05. Ichiko Aoba - 0 (2013): 7,57 / 17 stemmers / hoi123
06. BADBADNOTGOOD & Ghostface Killah - Sour Soul (2015): 7,56 / 14 stemmers / Johnny Marr
07. Charles Mingus - Pithecanthropus Erectus (1956): 7,5 / 9 stemmers / AOVV
08. Gil Scott-Heron & Makaya McCraven – We’re New Again (2020): 7,43 / 19 stemmers / ArthurDZ
09. The Monochrome Set - Love Zombies (1980): 7,43 / 16 stemmers / Divart
10. Os Novos Baianos - Acabou Chorare (1972): 7,42 / 18 stemmers / Koenr
11. Fishmans - Uchu Nippon Setagaya (1997): 7,13 / 19 stemmers / Aerobag
12. Earth, Wind & Fire - Spirit (1976): 6,71 / 11 stemmers / west
13. Lau Nau - Nukkuu (2008) 6,56 / 10 stemmers/ Cervantes
14. Actors - It Will Come to You (2018) : 6,37/ 11 stemmers / DjFrankie
15. Kevin Morby - Still Life (2014) : 6,33 / 11 stemmers / VladTheImpaler
3
geplaatst: 1 augustus 2020, 22:04 uur
Ik presenteer jullie:
🇬🇧 https://www.musicmeter.nl/album/18351]Frou Frou - Details (2002)
Genre: Downtempo, Trip Hop, Ambient Pop, Indietronica
RYM: 3.46 / 5.0
MuMe: 3.80 / 5.0
Dit album is een eenmalige samenwerking tussen [url=https://www.musicmeter.nl/artist/6354]Imogen Heap en Guy Sigsworth (een Britse producer die gewerkt heeft voor o.a. Björk, Madonna, Britney en David Sylvian) Eerstgenoemde is een van mijn favoriete zangeressen/singer-songwriters ooit (kan ook niet anders gezien haar connectie met Taylor Swift). Bij het grote publiek is ze vooral bekend door het nummer Hide and Seek van haar tweede (solo)album. Ik zou ze in november 2019 samen live gaan zien in Amsterdam, maar dit optreden kon vanwege de Brexit-spanningen helaas geen doorgang meer vinden Ik zou nu met alle plezier tekenen voor een tijdperk waarin alleen stom Brexit-gedoe en persoonlijke perikelen voor concertannuleringen zouden zorgen.
Maandagavond 21:00 gaan we het album CSL'en op het bekende kanaal! Je kan alvast gaan luisteren via deze links:
YouTube: Frou Frou - Details + Old Piano + Close Up
Details by Frou Frou on Spotify - open.spotify.com
Ik heb voor Details gekozen omdat ie volgens mij nog iets onbekender/onbeminder is dan Imogen's eigen platen (waarvan ik er 1 nóg hoger heb zitten, getuige de plaats in mijn top 10). Voor een ieder die nog nooit gehoord heeft van haar muziek is dit artikel wellicht interessant om te lezen:
Is Imogen Heap the Most Influential Artist of the Century? - papermag.com
Zou een van de moderators de topictitel willen aanpassen? Bij voorbaat dank cosmic kid, Soledad, brajoapau
🇬🇧 https://www.musicmeter.nl/album/18351]Frou Frou - Details (2002)
Genre: Downtempo, Trip Hop, Ambient Pop, Indietronica
RYM: 3.46 / 5.0
MuMe: 3.80 / 5.0
Dit album is een eenmalige samenwerking tussen [url=https://www.musicmeter.nl/artist/6354]Imogen Heap en Guy Sigsworth (een Britse producer die gewerkt heeft voor o.a. Björk, Madonna, Britney en David Sylvian) Eerstgenoemde is een van mijn favoriete zangeressen/singer-songwriters ooit (kan ook niet anders gezien haar connectie met Taylor Swift). Bij het grote publiek is ze vooral bekend door het nummer Hide and Seek van haar tweede (solo)album. Ik zou ze in november 2019 samen live gaan zien in Amsterdam, maar dit optreden kon vanwege de Brexit-spanningen helaas geen doorgang meer vinden Ik zou nu met alle plezier tekenen voor een tijdperk waarin alleen stom Brexit-gedoe en persoonlijke perikelen voor concertannuleringen zouden zorgen.
Maandagavond 21:00 gaan we het album CSL'en op het bekende kanaal! Je kan alvast gaan luisteren via deze links:
YouTube: Frou Frou - Details + Old Piano + Close Up
Details by Frou Frou on Spotify - open.spotify.com
Ik heb voor Details gekozen omdat ie volgens mij nog iets onbekender/onbeminder is dan Imogen's eigen platen (waarvan ik er 1 nóg hoger heb zitten, getuige de plaats in mijn top 10). Voor een ieder die nog nooit gehoord heeft van haar muziek is dit artikel wellicht interessant om te lezen:
Is Imogen Heap the Most Influential Artist of the Century? - papermag.com
Zou een van de moderators de topictitel willen aanpassen? Bij voorbaat dank cosmic kid, Soledad, brajoapau
1
geplaatst: 2 augustus 2020, 17:40 uur
Klinkt bij eerste beluistering niet verkeerd. Ik hoop dat ik er na vaker luisteren wat meer over kan zeggen.
0
geplaatst: 3 augustus 2020, 21:02 uur
We starten over 15-20 minuten, wachten nog even op een paar laatkomers!
Tune in: MusicMeterCSL | BeatSense
Tune in: MusicMeterCSL | BeatSense
1
geplaatst: 3 augustus 2020, 22:18 uur
7,5
Nog een 8,1 voor Lau Nau, vergeten hier te posten zie ik.
Nog een 8,1 voor Lau Nau, vergeten hier te posten zie ik.
1
geplaatst: 3 augustus 2020, 22:30 uur
Lau Nau ga ik ook nog even op m'n gemakje checken. Zou wel m'n ding moeten zijn
1
geplaatst: 3 augustus 2020, 23:03 uur
Lang geleden eens geluisterd dus de naam Frou Frou (en Imogen Heap) deed wel een belletje rinkelen. Het is alleen zo lang geleden dat het net is alsof je 'm voor het eerst luistert. Inmiddels een wat andere smaak gekregen maar toch zitten er een paar nummers tussen die ik nu ook prima vind.
Al met al duurt 'ie me wel wat te lang. Als het een EP zou zijn met het openingstrio + Hear Me Out was het een 7 geweest. Nu staan er net wat te veel nummers op die niet slecht zijn maar me wel een stuk minder pakken.
6
Al met al duurt 'ie me wel wat te lang. Als het een EP zou zijn met het openingstrio + Hear Me Out was het een 7 geweest. Nu staan er net wat te veel nummers op die niet slecht zijn maar me wel een stuk minder pakken.
6
1
geplaatst: 4 augustus 2020, 14:21 uur
De gezamenlijke luistersessie gisteren helaas niet kunnen bijwonen doordat ik slachtoffer was geworden van een wespensteek op mijn voorhoofd (een erg ongelukkige plaats om door de wesp gestoken te worden, heb ik nu geleerd). Heb ik het maar in mijn ukkie beluisterd.
Fijne muziek, maar dan toch vooral op de achtergrond, tijdens het werken, pendelen of simpelweg met de snoet in de zon liggen; verder dan dat stadium lijkt het 'm voor mij niet te worden.
Imogen Heap is begiftigd met een mooie stem, en de instrumentatie is nooit dik aangezet maar eerder subtiel, maar toch wil het me allemaal niet echt raken. Desalniettemin: fijn!
5,9
Fijne muziek, maar dan toch vooral op de achtergrond, tijdens het werken, pendelen of simpelweg met de snoet in de zon liggen; verder dan dat stadium lijkt het 'm voor mij niet te worden.
Imogen Heap is begiftigd met een mooie stem, en de instrumentatie is nooit dik aangezet maar eerder subtiel, maar toch wil het me allemaal niet echt raken. Desalniettemin: fijn!
5,9
1
geplaatst: 6 augustus 2020, 19:08 uur
Toch best een mooie plaat, waarvan vooral de extra dromerige stukken me erg kunnen bekoren. Wanneer het meer 'pop' wordt, verslapt mijn aandacht wel een beetje, maar toch, deze heeft wel potentieel om onder mijn huid te kruipen.
Ik open met een 7,2 voor Geerts chouchou Frou Frou. Bedankt voor de tip!
Ik open met een 7,2 voor Geerts chouchou Frou Frou. Bedankt voor de tip!
1
geplaatst: 7 augustus 2020, 12:52 uur
Niet helemaal mijn ding. Muzikaal vind ik het zeker niet vervelend, maar het doet me ook nergens echt iets. En dan trek ik de zang ook niet altijd even goed. Dus een 5 van mijn kant.
2
geplaatst: 7 augustus 2020, 12:53 uur
Oh Barney Rubble, niet vergeten dat jij straks aan de beurt bent!
- 07/08: Barney Rubble
- 14/08: sj0n88
- 21/08- MRDammann
- 28/08: Marty McFly
- 04/09: Fathead
- 11/09: Poek
- 18/09: remcodulac
- 25/09: Grafmat
- 02/10: Edgar18
- 09/10: ArthurDZ
- 16/10: MVW
- 23/10: Aerobag
- 30/10: Koenr
- 06/11: Choconas
- 13/11: Johnny Marr
- 20/11: jordidj1
- 27/11: cosmic kid
- 04/12: Titmeister
- 11/12: DjFrankie
- 18/12: AOVV
- 25/12: Mausie
- 01/01: VladTheImpaler
- 07/08: Barney Rubble
- 14/08: sj0n88
- 21/08- MRDammann
- 28/08: Marty McFly
- 04/09: Fathead
- 11/09: Poek
- 18/09: remcodulac
- 25/09: Grafmat
- 02/10: Edgar18
- 09/10: ArthurDZ
- 16/10: MVW
- 23/10: Aerobag
- 30/10: Koenr
- 06/11: Choconas
- 13/11: Johnny Marr
- 20/11: jordidj1
- 27/11: cosmic kid
- 04/12: Titmeister
- 11/12: DjFrankie
- 18/12: AOVV
- 25/12: Mausie
- 01/01: VladTheImpaler
4
geplaatst: 7 augustus 2020, 13:12 uur
Ik presenteer jullie :
B12 - Electro-Soma (1993)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/5000/5604.jpg
Een goede tijd geleden heb ik het e.e.a beluisterd van het WARP-label.
Electronic begon toen steeds meer mijn ding te worden.
Als Science-Fictionnerd vind ik deze Spacy IDM helemaal het einde(van het universum).
Mellowe, mysterieuze doch spannende muziek. Ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn als ik dat ben.
Ik wil voorstellen om dinsdagavond, 21:00 dit album te CSL'en. Maandagavond wordt wat lastig voor me.
B12 - Electro-Soma (1993)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/5000/5604.jpg
Een goede tijd geleden heb ik het e.e.a beluisterd van het WARP-label.
Electronic begon toen steeds meer mijn ding te worden.
Als Science-Fictionnerd vind ik deze Spacy IDM helemaal het einde(van het universum).
Mellowe, mysterieuze doch spannende muziek. Ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn als ik dat ben.
Ik wil voorstellen om dinsdagavond, 21:00 dit album te CSL'en. Maandagavond wordt wat lastig voor me.
0
geplaatst: 7 augustus 2020, 13:13 uur
Terzijde: wegens drukte op mijn werk is het er wat bij ingeschoten om de vorige tips van de week te beluisteren. Zal van het weekend de tips alsnog een kans geven.
1
geplaatst: 7 augustus 2020, 13:16 uur
Top Barney, en dinsdag CSL klinkt goed! Welk uur?
Er mag ook wel nog eventjes gestemd worden op Frou Frou natuurlijk, laat ons zeggen nog tot vanavond. Had niet verwacht dat je zo vroeg op de dag al met een tip zou komen Maar klinkt interessant!
Er mag ook wel nog eventjes gestemd worden op Frou Frou natuurlijk, laat ons zeggen nog tot vanavond. Had niet verwacht dat je zo vroeg op de dag al met een tip zou komen Maar klinkt interessant!
2
geplaatst: 7 augustus 2020, 13:29 uur
* denotes required fields.