MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Musicmeters Tip Van De Week: Lejla - O Ljubavi

zoeken in:
Brockhampton: 7

Dinsdagavond CSL? Ik probeer aan te sluiten.

Ik sluit dan ook aan. Als ik tijd heb. Maar dat denk ik wel.

Ik sluit aan.

jordidj1 schreef:
Wat dit geheel zo verslavend maakt is de verschrikkelijke variatie. Het gaspedaal wordt vanaf de eerste track BOOGIE meteen fel ingedrukt, waarna je daarna gevoelsmatig in sneltreinvaart langs de andere tracks zoeft, zonder ook maar één moment gek te worden. Let dan ook vooral op de overgangen: van BOOGIE naar ZIPPER, van HOTTIE naar ALASKA of het duo SISTER/NATION.

De trilogie Saturation is al kneitergevarieerd, maar deel drie is de overtreffende trap. De beatswitch in ALASKA (ik krijg geen genoeg van dat nummer, dat zeg ik eerlijk), de shoegaze-outro in TEAM of de Bohemian Rhapsody van BROCKHAMPTON: SISTER/NATION.

Dit is het eerste album van BROCKHAMPTON dat ik in zijn geheel heb gedraaid. Jordi heeft helemaal gelijk als hij zegt dat het album ontzettend gevarieerd is, maar helaas geldt dat wat mij betreft ook voor de kwaliteit van het gebodene. Op Saturation III wisselen de jongens sterke nummers af met matige. De sterkste nummers staan op de tweede helft van het album en werden ook al door Jordi aangehaald: HOTTIE, ALASKA en SISTER/NATION. Als ze wat meer de boyband uithangen, zoals bijvoorbeeld op het slotnummer TEAM, haak ik af (al is het tweede deel van dat nummer dan wel weer oké). Geen volledig overtuigende plaat dus, maar wel enkele toffe nummers.

6,2

Geniet ervan zo! Ik zal niet deelnemen, er ligt nog wat werk op mij te wachten, maar ik heb er alle vertrouwen in dat jullie een fijn uurtje gaan hebben met Lewis.

Toch geen topper gebleken zoals verwacht, sorry Edgar. De eerste twee nummers beginnen heel sterk en zijn dat ook, maar daarna zakt de plaat toch wel heel hard in met nummers die al snel tot de achtergrond vervagen. Ik kan m'n volle aandacht er niet bijhouden. "Damn" is dan nog wel een uitschieter waar ik opveer met een prachtige outro, maar bij het wiegelied Spirit dut ik weer in. Niet heel verkeerd hoor, dus alsnog een:

5,9

Aangenaam plaatje, maar op het titelnummer na ben ik nergens echt opgeveerd (maar ook nergens ingedut overigens). Wellicht dat ik dit plaatje op een zwoele zomernacht nog eens een kans geef, voor nu een:

6,5

Het album van Lewis Taylor begint veelbelovend met de zwoele, prettig in het gehoor liggende songs Lucky en Bittersweet, maar verglijdt daarna tot achtergrondmuziek die zich niet bepaald weet te onderscheiden. Het is, denk ik, wel een album dat bonuspunten scoort wanneer het in de juiste mood en omgeving wordt gedraaid, maar dat geldt voor heel wat platen, natuurlijk.

6

Dat er bij deze plaat veel referenties zijn naar D'Angelo snap ik heel goed, want dat is precies de hoek waar je het zoeken moet. Het album begint uitstekend met Lucky en Bittersweet, meteen de beste nummers van het album. Daarna volgt een hele reeks weinig memorabele liedjes (afgezien van Track), totdat het voorlaatste nummer Damn je weer even bij de lurven grijpt. Daarmee had deze plaat wat mij betreft ook beter kunnen afsluiten, de gospelballade Spirit is nogal een anticlimax.

6

Ik ga ook mee op de 6jes trein

6

Vooruit. Ik maak er een 6,1 van.

Altijd een positivo geweest, die madmadder!

Een 6,116666667 op 7 stemmen voor Lewis Taylor. Een troost voor Edgar is wel dat Gene Clark nog steeds ongeslagen bovenaan staat in de randlijst hier, en dat hij zelf ook nog mag stemmen voor Lewis en het gemiddelde zo misschien nog wat kan opkrikken, want voorlopig staat ome Lewis 1 na laatste in het klassement.

MuMe tip van de week - Google Spreadsheets - docs.google.com

Deze week ben ik weer aan de beurt voor een tip, en begeven we ons richting de punk-en noisekanten. Ik ga voor Unwound - Fake Train

https://www.musicmeter.nl/images/cover/54000/54504.jpg?cb=1596772115

Fake Train is een adrenalinestoot vol gierende gitaren, gecombineerd met een strakke, beheerste maar zeer energieke ritmesectie. De muziek vindt haar oorsprong in de hardcore punk-scene, maar is wat men noemt post-hardcore (ja ik weet het, die gekke hokjes toch): trager en beheerster, maar nog net zo spannend, zo niet spannender, in het geval van Unwound ook met een bak noise rock er gratis bovenop.

Ontdekt via itchy (al weet hij dat waarschijnlijk zelf niet) en nu wil ik op mijn beurt jullie laten kennismaken met deze bijzondere plaat (en bijzondere band). Dinsdag 21.00 uur komt deze in ieder geval langs in de Musicmeter-room op Beatsense!

Zou jordidj1 de topictitel willen aanpassen aub?

Binnenkort aan de beurt zijn

- 09/10: ArthurDZ
- 16/10: MVW
- 23/10: aerobag
- 30/10: Koenr
- 06/11: Choconas
- 13/11: Johnny Marr
- 20/11: jordidj1
- 27/11: TIPROULETTE WEEK
- 04/12: Titmeister
- 11/12: DjFrankie
- 18/12: AOVV
- 25/12: Mausie
- 01/01: VladTheImpaler
- 08/01: Gretz

New Plastic Ideas is een heerlijk album dus hoge verwachtingen voor deze!

Weet je wat: van mij nog een 6.2 voor Lewis Taylor.

Van mijn kant nog een 6 voor Lewis.

ArthurDZ schreef:
Zou jordidj1 de topictitel willen aanpassen aub?

Waarom moet ik het altijd doen

Punk, ok, ik luister wel mee aankomende week

itchy schreef:
Geen Tom Jones?

(afbeelding) Tom Jones - Tom (1970)

Kan ik mijn keuze nog aanpassen?

jordidj1 schreef:
(quote)

Waarom moet ik het altijd doen

Punk, ok, ik luister wel mee aankomende week

Omdat jij dat zo goed kunt natuurlijk

Megagoeie plaat, zij het nog net niet zo supermegagoed als de opvolger. Topreview van ondergetekende.

Maar even serieus: ik word echt blij van zo'n nummer als Lucky Acid. Bijzonder onstuimig en agressief.

- 15/01: madmadder

- 15/01: madmadder
- 22/01: Poek

Nais. Toch wel mijn favoriete Unwound. Ik probeer a.s. dinsdagavond aan te schuiven.

Ik haak weer eens een weekje aan denk ik. De laatste tijd heb ik veel naar de debuutplaat van Sprain geluisterd, en die doet denken aan wat ik van deze band ken. Wordt tijd om me dus even goed te verdiepen in deze groep.

Dit herinnert mij er gelijk aan dat we deze zomer helaas Vern Rumsey, de bassist van Unwound, verloren zijn.

Ik probeer dinsdag ook aan te sluiten!

Morgenavond moet ik helaas verstek laten gaan, maar post-hardcore, daar heb ik zin in!

hoi123 schreef:
Ik haak weer eens een weekje aan denk ik. De laatste tijd heb ik veel naar de debuutplaat van Sprain geluisterd, en die doet denken aan wat ik van deze band ken. Wordt tijd om me dus even goed te verdiepen in deze groep.

Ik ben die van Sprain net aan het beluisteren, klinkt goed!
Ook ik probeer aan te haken, maar ben nog niet zeker of het gaat lukken (studiewerk).

Gast
geplaatst: vandaag om 22:51 uur

geplaatst: vandaag om 22:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.