Muziek / Muziekgames / Musicmeters Tip Van De Week: Lejla - O Ljubavi
zoeken in:
0
geplaatst: 26 september 2020, 11:31 uur
Mensen die nog op Body Cults willen stemmen, doe gerust! Voorlopig scoren deze Deense rakkers een mooie 7,77 en komen ze hiermee op plek 3 maar liefst! Echt wel eentje om uit te checken als je wel van een lekker schurende rockplaat houdt, voorlopig zijn er slechts 4 stemmen geplaatst en daar kunnen er wel een paar bij denk ik zo!
Stemsheet vind je hier: MuMe tip van de week - Google Spreadsheets - docs.google.com
Zou Grafmat ondertussen klaarstaan met een nieuwe toffe tip? Ik hoop het!
- 25/09: Grafmat
- 02/10: Edgar18
- 09/10: ArthurDZ
- 16/10: MVW
- 23/10: Aerobag
- 30/10: Koenr
- 06/11: Choconas
- 13/11: Johnny Marr
- 20/11: jordidj1
- 27/11: TIPROULETTE WEEK
- 04/12: Titmeister
- 11/12: DjFrankie
- 18/12: AOVV
- 25/12: Mausie
- 01/01: VladTheImpaler
- 08/01: Gretz
Stemsheet vind je hier: MuMe tip van de week - Google Spreadsheets - docs.google.com
Zou Grafmat ondertussen klaarstaan met een nieuwe toffe tip? Ik hoop het!
- 25/09: Grafmat
- 23/10: Aerobag
0
geplaatst: 26 september 2020, 12:55 uur
Sinds het normale leven weer wat op gang is kom ik eigenlijk niet meer toe aan dit topic. Ik loop inmiddels al een weekje of tien achter. Neemt niet weg dat ik jullie best van een tip wil voorzien, maar helemaal fair is dat misschien niet. Zijn er anderen die wel actief deelnemen en mijn plekje over willen nemen?
0
geplaatst: 26 september 2020, 13:02 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Sinds het normale leven weer wat op gang is kom ik eigenlijk niet meer toe aan dit topic. Ik loop inmiddels al een weekje of tien achter. Neemt niet weg dat ik jullie best van een tip wil voorzien, maar helemaal fair is dat misschien niet. Zijn er anderen die wel actief deelnemen en mijn plekje over willen nemen? Drop maar gewoon een tip hoor Edgar, meeste deelnemers lopen achter in dit topic
Is ook helemaal de bedoeling niet dat je alles gaat luisteren als je dat niet per se wil, dus bring it on volgende week zou ik zeggen! 
0
geplaatst: 28 september 2020, 13:51 uur
ArthurDZ schreef:
Drop maar gewoon een tip hoor Edgar, meeste deelnemers lopen achter in dit topic
Is ook helemaal de bedoeling niet dat je alles gaat luisteren als je dat niet per se wil, dus bring it on volgende week zou ik zeggen!
(quote)
Drop maar gewoon een tip hoor Edgar, meeste deelnemers lopen achter in dit topic
Neem dan maar mijn tip uit de bingo. Grafmat is het vergeten.
0
geplaatst: 28 september 2020, 13:59 uur
Jep, daar lijkt het wel op. Twee weken op rij uit de roulette, is dit topic ten dode opgeschreven?
Dan is het aan jordidj1's boys van BROCKHAMPTON om te proberen het tij te keren, want die kwamen er deze keer uit gerold. Ik verwacht heel PBH op Beatsense morgenavond om 21.00 uur! En de topictitel aanpassen zal ie vast ook wel willen doen
https://www.musicmeter.nl/images/cover/704000/704389.jpg?cb=1517411415
0
geplaatst: 28 september 2020, 14:06 uur
Ik weet niet of ik morgen kan 
Vanavond (sowieso) of woensdag wel denk ik

Vanavond (sowieso) of woensdag wel denk ik
1
geplaatst: 28 september 2020, 14:15 uur
Oh jammer, niet mijn tip. Maar dit lijkt me ook wel een leuke.
1
geplaatst: 28 september 2020, 16:34 uur
0
geplaatst: 28 september 2020, 18:56 uur
Body Cults was niet helemaal mijn ding en heb ik na een paar nummers afgezet. Deze van Brockhampton ga ik zeker luisteren, ken alleen hun laatste en die vond ik erg tof.
2
geplaatst: 28 september 2020, 18:59 uur
Ik moet er nu wel bij zijn op Beatsense. Wel net mijn minst favoriete BH-album, maar ach.
0
geplaatst: 29 september 2020, 10:09 uur
Morgenavond zal me niet lukken, maar ik beluister het album wel 'ns op zijn tijd. Ik moet ook nog enkele albums inhalen, zie ik.. 
Veel luisterplezier, allemaal!

Veel luisterplezier, allemaal!
0
geplaatst: 30 september 2020, 09:31 uur
Die "Veel luisterplezier, allemaal!" gaat wel uitkomen, denk ik. Deze tip net een keertje beluisterd, en ik vind het erg goed klinken. Ook behoorlijk afwisselend, van het brutalere werk over soulvolle producties tot aanstekelijke R&B.
Ik zie dat dit collectief in 2017 maar liefst drie LP's uitbracht, die andere ga ik dan ook maar 'ns checken.
Ik zie dat dit collectief in 2017 maar liefst drie LP's uitbracht, die andere ga ik dan ook maar 'ns checken.
4
geplaatst: 30 september 2020, 11:22 uur
Ik zal er nog even een kletspraatje ingooien:
Saturation III is mijn favoriete BROCKHAMPTON-plaat tot nu. Heeft zelfs een tijd in mijn top 10 gewoond en de reden is niet zo verwonderlijk: volgens mij last.fm is het mijn meest afgespeelde album aller tijden. Al houd ik dat nog maar drie jaar op die manier bij, maar toch: 407 plays is niet niks.
Wat dit geheel zo verslavend maakt is de verschrikkelijke variatie. Het gaspedaal wordt vanaf de eerste track BOOGIE meteen fel ingedrukt, waarna je daarna gevoelsmatig in sneltreinvaart langs de andere tracks zoeft, zonder ook maar één moment gek te worden. Let dan ook vooral op de overgangen: van BOOGIE naar ZIPPER, van HOTTIE naar ALASKA of het duo SISTER/NATION.
De trilogie Saturation is al kneitergevarieerd, maar deel drie is de overtreffende trap. De beatswitch in ALASKA (ik krijg geen genoeg van dat nummer, dat zeg ik eerlijk), de shoegaze-outro in TEAM of de Bohemian Rhapsody van BROCKHAMPTON: SISTER/NATION.
Shit. Is het al 21:00?
Saturation III is mijn favoriete BROCKHAMPTON-plaat tot nu. Heeft zelfs een tijd in mijn top 10 gewoond en de reden is niet zo verwonderlijk: volgens mij last.fm is het mijn meest afgespeelde album aller tijden. Al houd ik dat nog maar drie jaar op die manier bij, maar toch: 407 plays is niet niks.
Wat dit geheel zo verslavend maakt is de verschrikkelijke variatie. Het gaspedaal wordt vanaf de eerste track BOOGIE meteen fel ingedrukt, waarna je daarna gevoelsmatig in sneltreinvaart langs de andere tracks zoeft, zonder ook maar één moment gek te worden. Let dan ook vooral op de overgangen: van BOOGIE naar ZIPPER, van HOTTIE naar ALASKA of het duo SISTER/NATION.
De trilogie Saturation is al kneitergevarieerd, maar deel drie is de overtreffende trap. De beatswitch in ALASKA (ik krijg geen genoeg van dat nummer, dat zeg ik eerlijk), de shoegaze-outro in TEAM of de Bohemian Rhapsody van BROCKHAMPTON: SISTER/NATION.
Shit. Is het al 21:00?
2
geplaatst: 30 september 2020, 19:09 uur
Ik hoop het niet, ik vind dit nog altijd een heel fijne manier om albums te leren kennen en eens in de zoveel tijd een parel te ontdekken. Maar het is inderdaad een feit dat dit topic enigszins in de verdrukking komt nu het normale leven weer een beetje opgestart is. Mij lukt het ook niet meer om standaard elke week een album te beoordelen, maar met enige vertraging lukt het tot nog toe wel. (En wie weet zal met die tweede golf het tij ook weer keren).
Don Cappuccino schreef:
Deze plaat klinkt vaak als een hele smerige versie van de vroege King Crimson (denk 21st Century Schizoid Man), alsof het door een sludgeband gespeeld zou worden met meer piepende en scheurende saxofoonpartijen. Ook komt de wilde energie van The Stooges ten tijde van Fun House naar voren en de kakofonie, drone, verzengende climaxen en fysieke ervaring van Swans.
Deze plaat klinkt vaak als een hele smerige versie van de vroege King Crimson (denk 21st Century Schizoid Man), alsof het door een sludgeband gespeeld zou worden met meer piepende en scheurende saxofoonpartijen. Ook komt de wilde energie van The Stooges ten tijde van Fun House naar voren en de kakofonie, drone, verzengende climaxen en fysieke ervaring van Swans.
Goede tip van de Don! Ik sluit me aan bij zijn rake beschrijving, dit klinkt inderdaad als een logge mammoettank die zich een weg baant door de stonerrock. Ik moet af en toe ook wel denken aan een band als Sleep. Soms is deze plaat misschien net wat té monotoon en vuig, maar dan is er altijd nog die heerlijk prominente saxofoon. Prachtig hoe Matamoros elegant om de sax heen danst, als een welkom rustpunt na al dat geweld. Ja, deze zal ik nog wel vaker gaan draaien, denk ik.
7
0
geplaatst: 30 september 2020, 21:05 uur
0
geplaatst: 1 oktober 2020, 11:20 uur
6,5 voor Brockhampton. Merk aan mezelf dat ik de laatste tijd niet zo in de hip-hop ben en muziek prefereer waarin zo min mogelijk vocalen voorkomen. Het klinkt als iets dat helemaal voor mij zou moeten zijn, maar ben er niet zo in de stemming voor helaas.
0
geplaatst: 1 oktober 2020, 18:38 uur
Toffe plaat, naar het einde toe verslapt mijn aandacht wel een beetje maar tegelijkertijd heb ik het gevoel dat deze best nog kan groeien bij mij. Verder heb ik best wel een zwak voor dit soort gecontroleerde chaos-platen, dus ik zet in met een 7,4
0
geplaatst: 1 oktober 2020, 19:34 uur
7,0
Vandaag weer eens gedraaid. BOOGIE blijft een banger van jewelste. Nadeel is dan wel dat je het hoogtepunt na vier minuutjes al gehad hebt.
Vandaag weer eens gedraaid. BOOGIE blijft een banger van jewelste. Nadeel is dan wel dat je het hoogtepunt na vier minuutjes al gehad hebt.
1
geplaatst: 2 oktober 2020, 11:15 uur
Inhaaljacht, hoofdstuk 1: Body Cults van Narcosatánicos. Op de albumpagina heb ik een beknopt stukje geschreven, deze tip is me erg bevallen!
8,2
8,2
0
geplaatst: 2 oktober 2020, 17:37 uur
Met BOOGIE knalt het album er gelijk in met mijn favoriete Brockhampton nummer. Daar gaan ze dus niet meer overheen daarna, maar er staan nog genoeg lekkere nummers op. Toch zitten er ook een paar nummers die me minder pakken.
Toch een mooie 7,5.
Toch een mooie 7,5.
1
geplaatst: 2 oktober 2020, 18:27 uur
TIJD VOOR EEN NIEUWE TIP!
https://media.s-bol.com/Y4Nwk98kxMp/550x541.jpg
Lewis Taylor - Lewis Taylor (1996)
Hoe zou het geklonken hebben als Marvin Gaye in 1996 nog had geleefd en een album zou hebben opgenomen? Of als je D'Angelo en Massive Attack samen in een studio zou zetten? En dan Prince nog een middagje mee laat jammen. In die hoek moet dit neo-soul album van de vrij onbekend gebleven Lewis Taylor gezocht worden. In Engeland schijnt de man wel een kleine schare fans te hebben opgebouwd, maar in de rest van de wereld bleef hij zo goed als onbekend. Door het uitblijven van succes stopte hij in 2006 definitief met het maken van muziek. In dit lezenswaardige interview vertelt hij er meer over. Toevalligerwijs kende hij datzelfde jaar zijn grootste commerciële succes toen ene Robbie Williams het nummer Lovelight coverde en de hitlijsten in zong.
Favoriet weekendplaatje van me, relax wakker worden met de krant, een espresso en de klanken van Lewis Taylor op de achtergrond.
https://media.s-bol.com/Y4Nwk98kxMp/550x541.jpg
Lewis Taylor - Lewis Taylor (1996)
Hoe zou het geklonken hebben als Marvin Gaye in 1996 nog had geleefd en een album zou hebben opgenomen? Of als je D'Angelo en Massive Attack samen in een studio zou zetten? En dan Prince nog een middagje mee laat jammen. In die hoek moet dit neo-soul album van de vrij onbekend gebleven Lewis Taylor gezocht worden. In Engeland schijnt de man wel een kleine schare fans te hebben opgebouwd, maar in de rest van de wereld bleef hij zo goed als onbekend. Door het uitblijven van succes stopte hij in 2006 definitief met het maken van muziek. In dit lezenswaardige interview vertelt hij er meer over. Toevalligerwijs kende hij datzelfde jaar zijn grootste commerciële succes toen ene Robbie Williams het nummer Lovelight coverde en de hitlijsten in zong.
Favoriet weekendplaatje van me, relax wakker worden met de krant, een espresso en de klanken van Lewis Taylor op de achtergrond.
0
geplaatst: 2 oktober 2020, 18:29 uur
Oei ik moet de cijfers nog berekenen
Lukt nu niet, maar ik geef bitchhampton nog een 9,7
Lukt nu niet, maar ik geef bitchhampton nog een 9,7
0
geplaatst: 2 oktober 2020, 19:42 uur
Intrigerende tip, Edgar. Hoog gemiddelde ook. Ik ben heel benieuwd, zeker na die omschrijving en de genoemde namen (Gaye, MA, D'Angelo, Prince - niet de minsten).
Wanneer CSL?
Wanneer CSL?
1
geplaatst: 3 oktober 2020, 15:47 uur
Een mooie 7,65 voor Brockhampton, daarmee belanden ze in de hogere regionen van de ranglijst!
MuMe tip van de week - Google Spreadsheets - docs.google.com
Bedankt voor de nieuwe tip Edgar! Past dinsdag om 21.00 uur voor zij die willen Beatsensen?
Huidige intekenlijst:
- 23/10: aerobag
Oh ja, jordidj1 zou je de topictitel willen aanpassen aub?
MuMe tip van de week - Google Spreadsheets - docs.google.com
Bedankt voor de nieuwe tip Edgar! Past dinsdag om 21.00 uur voor zij die willen Beatsensen?
Huidige intekenlijst:
- 23/10: aerobag
Oh ja, jordidj1 zou je de topictitel willen aanpassen aub?
0
geplaatst: 3 oktober 2020, 15:54 uur
Gedaan. Ik ben er dinsdag wel bij, denk ik.
Tussen neus en lippen door Ichiko even beloond met een 6. Toch weer een albumpje af kunnen strepen
Tussen neus en lippen door Ichiko even beloond met een 6. Toch weer een albumpje af kunnen strepen
0
geplaatst: 3 oktober 2020, 15:59 uur
* denotes required fields.