MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Musicmeters Tip Van De Week: Lejla - O Ljubavi

zoeken in:
jordidj1 schreef:

Rosalía - El Mal Querer (jordidj1)

oh ja want die kennen we allemaal nog niet

Pracht album, dat wel

aerobag schreef:
(quote)

Pracht album, dat wel

Nou omdat je zo aandringt

Teeth of Lions Rule the Divine - Rampton (AOVV)
Apollo Brown & Joell Ortiz - Mona Lisa (Johnny Marr)
Pop Will Eat Itself - Now for a Feast! (Poek)
John Beltran - Earth & Nightfall (Gyzzz)
Maneige - Les Porches (Barney Rubble)
Rokia Traoré - Bowmboï (Koenr)
Igorrr - Hallelujah (aerobag)
Donny Benét - The Don (jordidj1)

jordidj1 schreef:

Pracht album, dat wel

4* voor Unwound

6,5 voor Unwound.

Ik ga deze week niet meer aan een cijfer toekomen, ik merk dat een week voor mij vaak echt te weinig is om een album grondig te kunnen beoordelen. Maar hij komt eraan!

Nog een 7,75 voor Unwound.

Palace - So Long Forever (VladTheImpaler)

Anthony Rother - Vom Urknall zur Maschine (madmadder)

aerobag schreef:
(quote)

Anthony Rother - Vom Urknall zur Maschine (madmadder)
Radiohead - OK Computer (Don Cappuccino)

Ok, computer..

7,685 voor Unwound momenteel, oftwel een voorlopig 6de plek in de ranglijst. Bedankt aan alle luisteraars

MuMe tip van de week - Google Spreadsheets - docs.google.com

Voor de nieuwe tip van de week verlaten we de gebaande Westerse paden weer even (sorry Radioheadfans), en trekken we naar Mali. Want de nieuwe tip van de week is geworden: Rokia Traoré - Bowmboï! Koenr, geef jij ons een woordje uitleg bij deze (en regel jij de Beatsense-avond even)? Dan kan ik eindelijk aan het avondeten beginnen hier

jordidj1, mag de topictitel anders?

En de voorlopige ranglijst:

- 23/10: aerobag
- 30/10: Koenr
- 06/11: Choconas
- 13/11: Johnny Marr
- 20/11: jordidj1
- 27/11: TIPROULETTE WEEK
- 04/12: Titmeister
- 11/12: DjFrankie
- 18/12: AOVV
- 25/12: Mausie
- 01/01: VladTheImpaler
- 08/01: Gretz
- 15/01: madmadder
- 22/01: Poek
- 27/01: korenbloem

Aarde aan Koenr en jordidj1!

Ik ben wakker

Dinsdag deze Beatsensen om 21.00 uur? Who's in?

Ik ben er ook bij.

Ik zal nog even proberen een klein stukje te schrijven bij de plaat, maar ik ben behoorlijk druk momenteel.

Ik probeer aan te schuiven, maar deze avond heb ik nog een meeting (studie-gerelateerd en online, uiteraard) die kan uitlopen, dus weet nog niet of ik het haal.

Lijkt me in ieder geval een boeiende tip! Graag minstens één A4-tje per nummer,Koenr!

Rokia Traoré - Bowmboï (2003)

https://www.musicmeter.nl/images/cover/11000/11390.jpg

Mali is een veelzijdig muziekland. Naast de Tuareg blues die hier op de site met enige regelmaat goed scoort, zijn er nog een hoop andere genres en scenes die het uitpluizen waard zijn.

Rokia Traoré, kind van de wereld, beweegt zich vanaf het begin van haar carrière ergens tussen haar Malinese en Bambara-roots, en de Europese en Amerikaanse invloeden die ze van jongs af aan heeft meegekregen. Bowmboï is haar derde album, en wat mij betreft de plaat waar haar eigen sound voor het eerst volledig tot zijn recht komt. Een eigenzinnige plaat, met een variatie aan instrumenten (waaronder de traditionele n'goni) en een variatie aan invloeden.

Maar bovenal is het haar prachtige stem die overal bovenuit torent. Zeker op mijn favoriete nummer van de plaat - Deli - waar de rust en de spaarzame compositie er voor zorgen dat Traoré's stem alle ruimte krijgt om te shinen.

Ik denk dat er hier wel enkele potentiële nieuwe liefhebbers ronddwalen. Enjoy!

Beatsense CSL om 21:00 vanavond

Mooie beschrijving, Koen!

Tof plaatje, misschien een minuutje of tien à vijftien te lang om echt te blijven boeien. Rokia Traoré heeft een stem die de aandacht op een positieve manier trekt (wegzappen is dan even niet mogelijk), en de begeleiding blijft wat op de achtergrond, hoewel er meer dan genoeg knappe details in terug te vinden zijn. Leuk en verrassend ook dat Kronos Quartet hier meedoet!

7

Best mooi en sfeervol, maar soms gaan de nummers wat te veel leunen op haar acrobatische stem en daar ben ik minder fan van. Heeft bij mij ook wat de neiging om op de achtergrond terecht te komen, veel 'opschudmomentjes' staan hier voor mij niet op. Nipte 3,5* derhalve, oftewel een 6,6

PS: Ik heb deze tip ook aan de spreadsheet toegevoegd en de scores van mij en ArthurDZ er reeds ingezet!

aerobag schatje, jij bent!

Op Rokia kan nog steeds gestemd worden natuurlijk, en hopelijk doen nog enkele mensen dat! Slechts twee stemmen tot nu toe, met een 6.8 gemiddelde.

MuMe tip van de week - Google Spreadsheets - docs.google.com

Bowmboï staat (zover ik zie) niet op Spotify, dat zal het enthousiasme om te luisteren wat temperen.

6.5 best tof, maar toch wat te vrijblijvend.

Poek schreef:
Bowmboï staat (zover ik zie) niet op Spotify, dat zal het enthousiasme om te luisteren wat temperen.

Ah, daar had ik niet naar gekeken, anders had ik wellicht Tchamantché genomineerd.

Het album staat wel in zijn geheel op YouTube.

Nog een 8,2 van mezelf.

6,5

Muzikaal dik in orde (vond vooral de basritmes icm de n'goni bij vlagen erg fraai), maar het album duurt te lang en ik mis soms net een beetje afwisseling. De aanwezigheid van Kronos Quartet ten spijt. De zang van Rokia vind ik ook niet altijd op elk nummer even mooi, ofschoon er soms momenten inzitten waarbij ik even opveer.

aerobag hier komen jongeman!

Aangezien ik van variatie hou en het een beetje flauw vind om over een week hier weer een tip te droppen, heb ik met Tit van plekje geruild. Hij was de eerstvolgende op de lijst die nog niet eerder aan de beurt is geweest.

- 23/10: aerobag
- 30/10: Titmeister
- 06/11: Choconas
- 13/11: Johnny Marr
- 20/11: jordidj1
- 27/11: TIPROULETTE WEEK
- 04/12: Koenr
- 11/12: DjFrankie
- 18/12: AOVV
- 25/12: Mausie
- 01/01: VladTheImpaler
- 08/01: Gretz
- 15/01: madmadder
- 22/01: Poek
- 27/01: korenbloem

ArthurDZ schreef:
aerobag hier komen jongeman!

Ho ik kom eraan hoor

Nick Cave, wie kent hem niet? Beste man heeft een imposante carrière verspreid over meerdere decennia en is still going strong. Voor Cave begon het allemaal begin jaren '80 met de post-punk/blues rock formatie The Birthday Party. Naast Nick zat er echter nog een interessante drijvende kracht in deze band; Rowland S. Howard. Hij heeft een wat minder uitgesproken karakter dan Cave, maar is een kundig gitarist en ditto songwriter. Ook Rowland heeft na The Birthday Party zich gewaagd aan het nodige solomateriaal, al stond hij een stuk minder in de schijnwerpers dan Cave. Toch is zijn werk zeker een luisterbeurt waard. Vooral het in 1999 uitgekomen Teenage Snuff Film is lekker moody en cinematisch: blues geïnspireerd met grimmige gitaarpartijen. Luistert u mee naar dit onbezongen rock-icoon?

Rowland S. Howard - Teenage Snuff Film (1999)

https://e.snmc.io/i/fullres/w/7f1358cb52d9b9c7eaa4c020562018bc/1282963

Gast
geplaatst: vandaag om 22:52 uur

geplaatst: vandaag om 22:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.