MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nick Cave Meter

zoeken in:
8

Bedankt voor de tip, Johnny Marr! Dit wordt wel niet makkelijk voor mij!

9.0

8,5

dix
5

dix
Sorry

leg even uit dan

Er staan nóg betere nummers op het album, maar dit is toch ook een bijzonder fraai liedje.

8,5

dix
spoon schreef:
leg even uit dan

Als Cave zingt en huilt tegelijk, dan wordt het moeilijk voor mij. Als Tonic en Bailey's, zoiets.

6.5

Johnny Marr schreef:
8,5

Waarom ontdek ik dit topic nu pas?

Omdat je bij die raren hoort die alleen naar topics kijken die in zijn of haar updates staan

luigifort schreef:
(quote)

Omdat je bij die raren hoort die alleen naar topics kijken die in zijn of haar updates staan

OOOOMFGGGG SHOTS FIRED Y'ALL

Arbeidsdeskundige
9

catchup
8

No More Shall We Part had ik hoger ingeschat vooraf, desondanks keurig gemiddelde!

We gaan verder en blikken terug op het jaar 2013, Grot en zijn mannen stonden dit jaar op Lowlands en gaven een fabuleus concert. De Alpha stond echter maar halfvol, was zijn status tanende? Nee hoor, de wederopstanding was zojuist begonnen!

Na enkele magere jaren moest zijn nieuwe album ''Push the Sky Away'' alleen even rijpen. Sinds dit album is Cave weer helemaal hot, ook onder jongere generaties en bewees hij zichzelf in 2018 onder mijn toeziend oog als de ultieme festivalafsluiter op Down the Rabbit Hole. De kanonnen van zijn comeback album blijven nog even in het vat, graag uw aandacht voor deze minder bekende albumtrack.

Nick Cave & The Bad Seeds - We Real Cool

DE STAND:

01. Nick Cave & The Bad Seeds - The Carny (1986) (20 stemmers / 8,11 )
02. Nick Cave & The Bad Seeds - Girl in Amber (2016) ( 18 stemmers / 8,02 )
03. Nick Cave & The Bad Seeds - People Ain`t No Good (1997) ( 18 stemmers / 7,93 )
04. Nick Cave & The Bad Seeds - Saint Huck (1984) ( 17 stemmers / 7,88 )
05. Nick Cave & The Bad Seeds - Jack the Ripper (1992) ( 19 stemmers / 7,80 )
06. Nick Cave & The Bad Seeds - No More Shall We Part (2001) ( 18 stemmers / 7,77 )
07. Nick Cave & The Bad Seeds - Cannibal`s Hymn (2004) ( 16 stemmers / 7,31 )

8

7

Dat optreden op LL'13 was echt mokerslag, zo steengoed. Ik heb nog steeds vrienden die keihard balen dat ze toen gemist hebben. Ik vond hem later in de Ziggo nóg beter, maar dat had niet net zoveel impact.

We Real Cool is voor mij een beetje een grijze muis op PTSA, niet slecht, maar het kan veel beter.

7,4

7,5

dix
7

Ik heb Cave één keer live gezien op Pandora. Hij piste daarbij in zijn broek. Cool.

Als dat geen rock en roll is

catchup
7

Arbeidsdeskundige
7

Gast
geplaatst: vandaag om 15:11 uur

geplaatst: vandaag om 15:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.