MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nick Cave Meter

zoeken in:

7.6

Iemand noemde ''We Real Cool'' een grijze muis; en dat klopt wel aardig! Het is aan Jordi te danken dat hij de rode lantaarn zeer nipt weet te ontlopen.

Nee, dan hebben wij gelukkig onze ruige boi ArthurDZ onder ons. Onlangs verzocht hij of er ook wat ander werk van Nick Cave mee mocht doen behalve zijn samenwerking met de slechte zaden. Natuurlijk!

Voor hij begon met zijn nog steeds legendarische ''Nick Cave & The Bad Seeds project'' richtte hij in 1977 samen met 4 anderen ''The Birthday Party'' op. Dat gebeurde destijds nog in Melbourne, alvorens hij naar Londen zou verkassen.

Heb nog wel een leuke anekdote over Melbourne; tijdens mijn eerste backpack reis kocht ik wat melk in de supermarkt daar, buiten op een bankje zittend zaten er een man en vrouw naast mij die geld bij de naastgelegen bank probeerde te verkrijgen, lukte niet. Riepen ze mij toe dat ik een cocksucker was, ik vriendelijk terug lachen want ik had geen idee wat ze bedoelden. Zo jong en onschuldig was ik toen nog! Ze zaten niet ver van de waarheid die helden!

Nick Cave zal zich vast veel in hetzelfde milieu hebben opgehouden als die 2 lieden destijds. The Birthday Party klinkt namelijk een stuk rauwer dan zijn ook niet misselijke, latere repertoire. Van hun derde album ''Prayers on Fire'' (1981) een fijn nummer en blauwdruk voor ''Black Country New Road'' over hoe zaterdagavonden zouden moeten zijn!

The Birthday Party - King Ink

DE STAND:

01. Nick Cave & The Bad Seeds - The Carny (1986) (20 stemmers / 8,11 )
02. Nick Cave & The Bad Seeds - Girl in Amber (2016) ( 18 stemmers / 8,02 )
03. Nick Cave & The Bad Seeds - People Ain`t No Good (1997) ( 18 stemmers / 7,93 )
04. Nick Cave & The Bad Seeds - Saint Huck (1984) ( 17 stemmers / 7,88 )
05. Nick Cave & The Bad Seeds - Jack the Ripper (1992) ( 19 stemmers / 7,80 )
06. Nick Cave & The Bad Seeds - No More Shall We Part (2001) ( 18 stemmers / 7,77 )
07. Nick Cave & The Bad Seeds - We Real Cool (2013) ( 15 stemmers / 7,40 )
08. Nick Cave & The Bad Seeds - Cannibal`s Hymn (2004) ( 16 stemmers / 7,31 )

Heerlijke ontdekking!

8,8

Nog een 9,3 voor We Real Cool

Jordi, koekerd...hele dag kunnen stemmen en nu dit.

Je redt hem in ieder geval van de laatste plek!

BP 8,8

BP 5

Dance Lover schreef:
Nee, dan hebben wij gelukkig onze ruige boi ArthurDZ onder ons. Onlangs verzocht hij of er ook wat ander werk van Nick Cave mee mocht doen behalve zijn samenwerking met de slechte zaden. Natuurlijk!

Cocksucker!

Nee, bedankt om naar mij te luisteren Dance Lover! Heel toffe band deze The Birthday Party, best jammer dat ze wat in de vergetelheid zijn geraakt, i.t.t. Nick himself. King Ink krijgt van mij een 8 (ik vind dat ze nog beter konden dan dit).

Een leuk wist-je-dat'je om af te sluiten: King Ink was het eerste nummer waarbij Nick zoiets had van 'oké, ik ben op de goede weg, ik ben mijn eigen stijl aan het vinden' (naar een interview met hem in naar ik meen de Mojo, mijn exemplaar van die editie ben ik ik ondertussen alweer eventjes kwijt helaas).

7,5

dix
8,5

Dance Lover schreef:
Iemand noemde ''We Real Cool'' een grijze muis; en dat klopt wel aardig! Het is aan Jordi te danken dat hij de rode lantaarn zeer nipt weet te ontlopen.

Nog een 9 voor We Real Cool. Barbaren.

Een 6 voor deze.

Arbeidsdeskundige
8

We Real Cool: 6.5
King Ink: 5.5

We Real Cool: 7.5
King Ink: 8.5

" Chaos Nick"

7.5

catchup
8

6

The Birthday Party ontloopt de laatste plek maar daarmee is alles dan ook gezegd.

We gooien nu een van zijn grote kanonnen uit de jaren`80 in de ring. Ik verwacht zeker hevige concurrentie voor onze huidige #01. Afkomstig van zijn zeker niet zachtzinnige album Tender Prey uit 1988.

Nick Cave & The Bad Seeds - Deanna

DE STAND:

01. Nick Cave & The Bad Seeds - The Carny (1986) (20 stemmers / 8,11 )
02. Nick Cave & The Bad Seeds - Girl in Amber (2016) ( 18 stemmers / 8,02 )
03. Nick Cave & The Bad Seeds - People Ain`t No Good (1997) ( 18 stemmers / 7,93 )
04. Nick Cave & The Bad Seeds - Saint Huck (1984) ( 17 stemmers / 7,88 )
05. Nick Cave & The Bad Seeds - Jack the Ripper (1992) ( 19 stemmers / 7,80 )
06. Nick Cave & The Bad Seeds - No More Shall We Part (2001) ( 18 stemmers / 7,77 )
07. Nick Cave & The Bad Seeds - We Real Cool (2013) ( 18 stemmers / 7,45 )
08. The Birthday Party - King Ink (1981) ( 17 stemmers / 7,31 )
09. Nick Cave & The Bad Seeds - Cannibal`s Hymn (2004) ( 16 stemmers / 7,31 )

5.5

Heeft me nooit gegrepen, deze. Geef mij dan maar King Ink!

dix
5

Skipnummer. Tender Prey heeft zoveel beters.

5.5

4

Hm lage scores , toch een lekkere Cave.

8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 18:31 uur

geplaatst: vandaag om 18:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.