Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 4)
zoeken in:
1
geplaatst: 1 augustus 2021, 23:17 uur
Tof idee, maar wat mij betreft echt iets voor een apart topic. Hiphop met soul vergelijken is toch bijna appels met peren. Met dien verstande dat ze beide een zwarte grondslag hebben.
Ik heb er overigens al een paar keer aan gedacht om een spel a la De Zwarte Lijst op te zetten maar dat ga ik pas doen als a) de Song van het Jaar edities zijn afgerond en b) er niet gelijktijdig een editie van dit topic loopt.
Ik heb er overigens al een paar keer aan gedacht om een spel a la De Zwarte Lijst op te zetten maar dat ga ik pas doen als a) de Song van het Jaar edities zijn afgerond en b) er niet gelijktijdig een editie van dit topic loopt.
1
geplaatst: 1 augustus 2021, 23:40 uur
Mee eens, maar dan zou je in dit topic vind ik ook een strengere selectie aan de voorkant moeten doen. Nu zaten er heel wat nrs in die sommige mensen wellicht meer Pop vonden (Prince) of Jazz (Sinnerman) etc en er daardoor in dit specifieke topic minder punten aangaven. Strikt genomen kun je dan ook zeggen dat Sly & the Family Stone geen Soul maar Funk is en daarom zou je er in dit topic dan ook niet op moeten stemmen.
Het is iedereen z'n goed recht om daar anders mee om te gaan, maar ik zie dan zelf liever een strengere selectie/meer duidelijkheid aan de voorkant ipv dat nummers wel meedoen en dat een deel van de users daar dan toch weer eigen regels op loslaat. Ik weet wel dat je het nooit goed kan doen hoor in deze en dat je altijd grensgevallen blijft houden en dat het interpreteren blijft maar als je het echt That's Soul blijft noemen dan zou ik daar denk ik toch wel voor willen pleiten. En dan ben je als spelleider maar even boeman die iemand z'n nominatie afkeurt
Maar precies daarom zou ik dus liever een iets breder opgezette lijst zien (a la De Zwarte Lijst) of in ieder geval een topictitel die een iets bredere lading dekt waardoor je discussies of iets binnen de lijst valt of niet wat meer kan voorkomen en er ook geen of althans minder "aanleiding" is voor users om daar "eigen stemregels" (het is wel heel goed maar eigenlijk geen soul) op los te laten.
Het is iedereen z'n goed recht om daar anders mee om te gaan, maar ik zie dan zelf liever een strengere selectie/meer duidelijkheid aan de voorkant ipv dat nummers wel meedoen en dat een deel van de users daar dan toch weer eigen regels op loslaat. Ik weet wel dat je het nooit goed kan doen hoor in deze en dat je altijd grensgevallen blijft houden en dat het interpreteren blijft maar als je het echt That's Soul blijft noemen dan zou ik daar denk ik toch wel voor willen pleiten. En dan ben je als spelleider maar even boeman die iemand z'n nominatie afkeurt
Maar precies daarom zou ik dus liever een iets breder opgezette lijst zien (a la De Zwarte Lijst) of in ieder geval een topictitel die een iets bredere lading dekt waardoor je discussies of iets binnen de lijst valt of niet wat meer kan voorkomen en er ook geen of althans minder "aanleiding" is voor users om daar "eigen stemregels" (het is wel heel goed maar eigenlijk geen soul) op los te laten.
0
geplaatst: 2 augustus 2021, 09:00 uur
Interessant punt natuurlijk. Zelf opteer ik dan meer voor het behoud van een soullijst. Maar die eindeloze discussie over wat er wel of niet onder valt krijg je dan sowieso en gaat nooit tot tevredenheid stellen.
Als we hard gaan zijn komen we trouwens wel tot een zeer ingekorte startlijst voor een eventueel nieuwe editie
Als we hard gaan zijn komen we trouwens wel tot een zeer ingekorte startlijst voor een eventueel nieuwe editie

1
geplaatst: 2 augustus 2021, 09:53 uur
En wat ik al zeg...je kan het toch nooit goed doen in deze en het iedereen naar de zin maken, dus daar moet je je ook niet te veel van aantrekken hoor.
0
geplaatst: 2 augustus 2021, 10:41 uur
El Ninjo schreef:
En wat ik al zeg...je kan het toch nooit goed doen in deze en het iedereen naar de zin maken, dus daar moet je je ook niet te veel van aantrekken hoor.
Ja precies. Dan moet je met een soort veto gaan werken. Allemaal overwegingen waard.
0
geplaatst: 2 augustus 2021, 14:47 uur
El Ninjo schreef:
Dat lijkt me een mooi topic
!Ik heb geen tijd om zoiets te organiseren, maar ik ben zeker van de partij!
Bij een nieuwe soulladder natuurlijk ook.....
1
geplaatst: 2 augustus 2021, 15:00 uur
Het is overigens toch best wel een verrassende finalelijst geworden.
Candi Staton en George Jackson 2x vertegenwoordigd en Donny. Gil en Stevie maar 1x, opmerkelijk.
Ik mis toch wel The Bottle en I Wish, maar het grootste gemis is toch wel A Song For You.
En Sam Dees had ik ook op zeker in de finale verwacht.
Candi Staton en George Jackson 2x vertegenwoordigd en Donny. Gil en Stevie maar 1x, opmerkelijk.
Ik mis toch wel The Bottle en I Wish, maar het grootste gemis is toch wel A Song For You.
En Sam Dees had ik ook op zeker in de finale verwacht.
1
geplaatst: 2 augustus 2021, 23:51 uur
El Ninjo schreef:
Mee eens, maar dan zou je in dit topic vind ik ook een strengere selectie aan de voorkant moeten doen. Nu zaten er heel wat nrs in die sommige mensen wellicht meer Pop vonden (Prince) of Jazz (Sinnerman) etc en er daardoor in dit specifieke topic minder punten aangaven. Strikt genomen kun je dan ook zeggen dat Sly & the Family Stone geen Soul maar Funk is en daarom zou je er in dit topic dan ook niet op moeten stemmen.
De discussie viel deze editie volgens mij wel mee. Editie was wat dat agaat erger. Maar goed, toen hadden we een user die allerlei nummers wilde nomineren die echt niks met soul te maken hadden. Mee eens, maar dan zou je in dit topic vind ik ook een strengere selectie aan de voorkant moeten doen. Nu zaten er heel wat nrs in die sommige mensen wellicht meer Pop vonden (Prince) of Jazz (Sinnerman) etc en er daardoor in dit specifieke topic minder punten aangaven. Strikt genomen kun je dan ook zeggen dat Sly & the Family Stone geen Soul maar Funk is en daarom zou je er in dit topic dan ook niet op moeten stemmen.
Uiteraard zijn er altijd twijfelgevallen, Prince en Nina Simone zijn daar goede voorbeelden van, maar de meeste nummers die meespeelden zijn toch wel heel duidelijk soul en/of funk. Soul en funk overlappen zoveel dat ik begrijp dat Reijersen beide toestaat. Als je gewoon de genre tags op Mume of RYM aanhoudt zit je bijna altijd goed. Purple Rain staat bijvoorbeeld genoteerd als rock/funk en Pastel Blues als jazz/soul. De deelname van beide is voor mij dus wel te billijken. Er zullen zeker mensen zijn die de nummers minder (geen) punten geven omdat ze niet soulvol genoeg zijn, maar dat risico neem je als je een van bovenstaande nomineert. Er zijn duizenden en duizenden liedjes waar nooit discussie over zal zijn, dan moet je die maar nomineren.
1
geplaatst: 4 augustus 2021, 11:03 uur
1
geplaatst: 4 augustus 2021, 19:26 uur
Het was een behoorlijk zware bevalling, m.n. het in volgorde zetten van mijn top 10...die veranderde eigenlijk continu per luisterbeurt...ik kan nog wel langer gaan zitten luisteren en sleutelen maar eens moet toch de knoop doorgehakt worden...dus de lijst ligt in het postvakje van Reijersen.
Nu nog even geduld hebben tot het resultaat bekend is.
Nu nog even geduld hebben tot het resultaat bekend is.
2
geplaatst: 7 augustus 2021, 10:47 uur
Mijn lijstje is ook op de post.
Eigenlijk onmogelijk om een volgorde te maken , heb het idee dat ik veel nummers tekort doe door een lage notering. Maar ik vind ze dan ook allemaal fantastisch
Eigenlijk onmogelijk om een volgorde te maken , heb het idee dat ik veel nummers tekort doe door een lage notering. Maar ik vind ze dan ook allemaal fantastisch

0
geplaatst: 12 augustus 2021, 15:22 uur
Vooralsnog 5 lijstjes binnen. Echt storm loopt het dus nog niet, maar we hebben nog even.
0
geplaatst: 21 augustus 2021, 08:34 uur
In het uitslagen topic ben ik klaar met alles tot aan deze finale. Heb daarnaast vooralsnog niet heel veel lijstjes ontvangen, dus ik hoop/vrees dat ik opeens heel druk ga krijgen de laatste dag.
1
geplaatst: 21 augustus 2021, 22:52 uur
Nog tien dagen toch? Mijn lijstje staat in de steigers, ik zal proberen hem komende dagen in te leveren.
0
geplaatst: 22 augustus 2021, 09:27 uur
Edgar18 schreef:
Nog tien dagen toch? Mijn lijstje staat in de steigers, ik zal proberen hem komende dagen in te leveren.
Ja zeker, nog tijd genoeg. Vorige editie hadden we heel weinig lijstjes (6 volgens mij). Ik hoop toch dat door de bredere tijdsspanne we deze editie er meer gaan hebben.
0
geplaatst: 22 augustus 2021, 10:07 uur
Van mij krijg je ook binnenkort een lijstje, dus het zullen er zeker wel meer worden dan zes. Om het aantal nog wat op te krikken, zou je nog wat potentieel geïnteresseerden kunnen taggen, zoals Lex ook al suggereerde. Naast de plus minus tien mensen die zich hier hebben laten zien, zou je nog wat andere soulliefhebbers kunnen aanspreken. Of je trekt het breder en ziet dan wel wie aanhaakt. In ieder geval is er nu nog ruim de tijd om een lijstje in te leveren.
0
geplaatst: 23 augustus 2021, 20:20 uur
Misschien nog wat mensen in voor een finale lijst? Minneapolis Mb. jordidj1 principal2000 Salvadore
En tag gerust anderen die je ook wel geschikt vindt.
1
geplaatst: 23 augustus 2021, 20:30 uur
oh joh, finale alweer!
ik ga mijn best doen
(please remind me)
ik ga mijn best doen
(please remind me)
1
geplaatst: 24 augustus 2021, 00:58 uur
Helaas, helaas, is principal2000 op 8 november 2018 afgehaakt op deze site. Hij vond hier weinig "gehoor" meer voor wat betreft zijn geliefde genre(s).
Maar Max hebben we hier nog wel eens zien schitteren de laatste maanden
Maar Max hebben we hier nog wel eens zien schitteren de laatste maanden

1
geplaatst: 24 augustus 2021, 01:31 uur
Reijersen schreef:
Wellicht dat aERodynamIC, Superbitch, Shaky, catdog, EttaJamesBrown en Marco dB nog tijd en zin hebben om een finalelijstje voor de soulladder in te leveren?
Deadline is 31 augustus, nadere details staan hier.
3
geplaatst: 24 augustus 2021, 16:45 uur
Nadeel van teveel focussen op 'mijn updates'. Dit topic over het hoofd gezien, maar ik ga een lijstje inleveren.
0
geplaatst: 25 augustus 2021, 09:16 uur
Misschien dat remcodulac , ranboy , herman en wendyvortex ook nog een finalelijstje willen maken?
Voor de details 1 pagina terugscrollen.
Voor de details 1 pagina terugscrollen.
0
geplaatst: 25 augustus 2021, 09:28 uur
Voor de "laatkomers" 
DE FINALE
Eindelijk zijn we zo ver. Aan de ene kant heb ik het gevoel dat het een meer diverse finale is, mede doordat er meer dames meedoen en omdat er meer "nieuwe" nummers in de finale staan. Aan de andere kant staan er ook wel weer veel artiesten met meerdere song in deze finale(Otis, Curtis, Bill en Marvin).
Hoe het werkt?
Zet de 30 soulsongs op volgorde en stuur die volgorde PER PM naar mij. Plaats ze dus niet hier. Dan houd ik de scores bij (nr1 krijgt 30pnt, nr 2 krijgt er 29, etc) en plaats na de deadline per positie de uitslag.
DEADLINE = 31 augustus 2021.
Ann Peebles - I'm Gonna Tear Your Playhouse Down
Bettye LaVette - Let Me Down Easy
Bill Withers - Ain't No Sunshine
Bill Withers - Harlem
Bill Withers - Use Me
Bobby Womack - Across 110th Street
Candi Staton - Evidence
Candi Staton - He Called Me Baby
Curtis Mayfield - Move On Up
Curtis Mayfield - Pusherman
Curtis Mayfield - Superfly
Donny Hathaway - I Love You More Than You'll Ever Know
Durand Jones & the Indications - Morning in America
George Jackson - Aretha, Sing One for Me
George Jackson - How Can I Get Next To You
Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is
James Brown - It's a Man's Man's Man's World
James Carr - At the Dark End of the Street
Marlena Shaw - California Soul
Marvin Gaye - Inner City Blues (Makes Me Wanna Holler)
Marvin Gaye - What's Going On
Marvin Gaye - When Did You Stop Loving Me, When Did I Stop Loving You
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
Otis Redding - I've Been Loving You Too Long (To Stop Now)
Otis Redding - Pain in My Heart
Otis Redding - These Arms of Mine
Otis Redding - Try a Little Tenderness
Sam Cooke - A Change is Gonna Come
Stevie Wonder - Living for the City
Syl Johnson - Is It Because I'm Black

DE FINALE
Eindelijk zijn we zo ver. Aan de ene kant heb ik het gevoel dat het een meer diverse finale is, mede doordat er meer dames meedoen en omdat er meer "nieuwe" nummers in de finale staan. Aan de andere kant staan er ook wel weer veel artiesten met meerdere song in deze finale(Otis, Curtis, Bill en Marvin).
Hoe het werkt?
Zet de 30 soulsongs op volgorde en stuur die volgorde PER PM naar mij. Plaats ze dus niet hier. Dan houd ik de scores bij (nr1 krijgt 30pnt, nr 2 krijgt er 29, etc) en plaats na de deadline per positie de uitslag.
DEADLINE = 31 augustus 2021.
Ann Peebles - I'm Gonna Tear Your Playhouse Down
Bettye LaVette - Let Me Down Easy
Bill Withers - Ain't No Sunshine
Bill Withers - Harlem
Bill Withers - Use Me
Bobby Womack - Across 110th Street
Candi Staton - Evidence
Candi Staton - He Called Me Baby
Curtis Mayfield - Move On Up
Curtis Mayfield - Pusherman
Curtis Mayfield - Superfly
Donny Hathaway - I Love You More Than You'll Ever Know
Durand Jones & the Indications - Morning in America
George Jackson - Aretha, Sing One for Me
George Jackson - How Can I Get Next To You
Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is
James Brown - It's a Man's Man's Man's World
James Carr - At the Dark End of the Street
Marlena Shaw - California Soul
Marvin Gaye - Inner City Blues (Makes Me Wanna Holler)
Marvin Gaye - What's Going On
Marvin Gaye - When Did You Stop Loving Me, When Did I Stop Loving You
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
Otis Redding - I've Been Loving You Too Long (To Stop Now)
Otis Redding - Pain in My Heart
Otis Redding - These Arms of Mine
Otis Redding - Try a Little Tenderness
Sam Cooke - A Change is Gonna Come
Stevie Wonder - Living for the City
Syl Johnson - Is It Because I'm Black
0
geplaatst: 25 augustus 2021, 14:46 uur
johan de witt schreef:
Is er een spotifylinkje?
Is er een spotifylinkje?
Dat zou ik ook fijn vinden.