Muziek / Muziekgames / Musicmeters Obscure Tip van de Dag
zoeken in:
1
geplaatst: 7 juli 2020, 09:53 uur
Goed nummer. Het komt voorzichtig op gang, maar daarna heerlijke rock.
8
8
0
geplaatst: 7 juli 2020, 10:04 uur
Programma:
07-07-2020: ranja
08-07-2020: wendyvortex
09-07-2020: DjFrankie
10-07-2020: 50Tracks
11-07-2020: .......
07-07-2020: ranja
08-07-2020: wendyvortex
09-07-2020: DjFrankie
10-07-2020: 50Tracks
11-07-2020: .......
1
geplaatst: 7 juli 2020, 10:39 uur
Lekker nummertje op zich, alleen mag de zangeres nog wel even flink aan de booze en de zware shag. Ik hoor haar duidelijk Chrissy Hynde nadoen, maar ik adviseer haar voorlopig nog even de Dolly Dots te proberen: 7
MVW ik ben morgen een dagje uit met de kids. Om de familie niet te belasten met obscure tips (Kom meiden snel doorlopen anders kan ik mijn obscure tip niet plaatsen op MusicMeter...) rond 20:30 verwacht ik wel in de gelegenheid te zijn.
MVW ik ben morgen een dagje uit met de kids. Om de familie niet te belasten met obscure tips (Kom meiden snel doorlopen anders kan ik mijn obscure tip niet plaatsen op MusicMeter...) rond 20:30 verwacht ik wel in de gelegenheid te zijn.
2
geplaatst: 7 juli 2020, 11:19 uur
Toevallig reden we vorig jaar met een roadtrip vanaf de Fins/Zweedse grens bij Haparanda zuidwaarts langs de Botnische Golf. Ergens in de buurt van Robertfors zijn we weer landinwaarts gegaan richting Östersund en daarna (weer) Noorwegen. Veel rust en ruimte inderdaad, veel bossen en ook veel muggen in de zomer... Maar zeker een mooie trip geweest!
Een sympathieke meidenband dit maar deze poprock is niet echt mijn ding meer. Wel een tijdje naar landgenoten The Sounds geluisterd en meer van dat soort acts, al is dat wel al zo'n 10 a 15 jaar geleden.
5,5
Altijd goed wendyvortex, post maar wanneer het je uitkomt ervoor of erna! We hebben geen haast verder.
Een sympathieke meidenband dit maar deze poprock is niet echt mijn ding meer. Wel een tijdje naar landgenoten The Sounds geluisterd en meer van dat soort acts, al is dat wel al zo'n 10 a 15 jaar geleden.
5,5
Altijd goed wendyvortex, post maar wanneer het je uitkomt ervoor of erna! We hebben geen haast verder.
1
geplaatst: 7 juli 2020, 12:07 uur
MVW schreef:
Toevallig reden we vorig jaar met een roadtrip vanaf de Fins/Zweedse grens bij Haparanda zuidwaarts langs de Botnische Golf. Ergens in de buurt van Robertfors zijn we weer landinwaarts gegaan richting Östersund en daarna (weer) Noorwegen. Veel rust en ruimte inderdaad, veel bossen en ook veel muggen in de zomer... Maar zeker een mooie trip geweest!
Ja, voor vakantie lijkt het me een topbestemming, behalve dan die muggen. Zo'n autoreis wil ik ook wel eens maken.
MVW schreef:
Toevallig (of niet) moest ik gisteren nog aan The Sounds denken, ook zo'n Zweeds bandje dat veel in zijn mars leek te hebben. Eveneens een paar keer live gezien met dezelfde vrienden die ook meegingen naar Sahara Hotnights. Song With a Mission vind ik nog steeds een lekker nummer, maar verder heb ik er niet zoveel (meer) mee.
0
geplaatst: 7 juli 2020, 12:54 uur
Ik vind The Sounds ook echt niet vergelijkbaar met Sahara Hotnights. Die heb ik ook een keer in Ekko gezien trouwens, wel goede muziek maar veel meer pop dan SH. Queen of Apology vind ik wel hun beste.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 juli 2020, 15:50 uur
7,5 stem iets minder, de riffs zijn geweldig
0
geplaatst: 7 juli 2020, 16:47 uur
Simon Joyner - Peace in my Time: 7 (Toevallig heb ik van hetzelfde album The Arsonist vaak beluisterd)
Sahara Hotlights - Quite a feeling 6 (Zang niet helemaal mijn smaak).
Sahara Hotlights - Quite a feeling 6 (Zang niet helemaal mijn smaak).
1
geplaatst: 7 juli 2020, 16:53 uur
Goed bezig, ranja! Volgens mij heb ik dat album nog nooit beluisterd. Dat was er natuurlijk ook nog niet ten tijde van het optreden. Het is inmiddels lang geleden, maar ik denk ook dat ik de Donnas de minste band van de avond vond (en de Hotnights de beste, vanzelfsprekend).
1
geplaatst: 7 juli 2020, 17:00 uur
Choconas schreef:
Goed bezig, ranja! Volgens mij heb ik dat album nog nooit beluisterd. Dat was er natuurlijk ook nog niet ten tijde van het optreden. Het is inmiddels lang geleden, maar ik denk ook dat ik de Donnas de minste band van de avond vond (en de Hotnights de beste, vanzelfsprekend).
(quote)
Ik heb de cd gekocht toen ik ze als voorprogramma van de Riplets zag in Dordrecht. Volgens mij kenden de dames Riplets mij inmiddels wel dus hoefden ze het niet erg te vinden dat ik die kocht en niks van hun (dat had ik natuurlijk al)
1
geplaatst: 7 juli 2020, 18:27 uur
Het voelt bijna of ga ik 2 dagen achter elkaar
Maar goed, nu ben ik aan de beurt. Ik dacht eerder als 2e keuze iets compleet anders te kiezen dan de vorige, maar gezien de kalender kan ik niet anders en ga ik toch weer voor engelse herrie. Geen shoegaze in dit geval.
Het is altijd leuk als je er achter komt dat een favoriete zangeres op dezelfde dag jarig is als jijzelf. Het duurde niet lang voor ik dat wist van Katie Jane Garside. Morgen wordt ze 52; ik leerde haar kennen als zangeres van Daisy Chainsaw (album Eleventeen, 1992, 14 stemmen -- had gekund). Met die band scoorde ze in de UK zomaar een top 40 hit en werd spontaan vergeleken met Transvision Vamp en Wendy James. Nou vind ik beide goed maar verder dan dat en dat ze beide engels zijn gaat het toch niet echt. Ja, de een zong over 'i don't want your money (i want your love)' en de ander 'love your money' Zou dat het zijn? In elk geval, na dat ene album verliet Katie Jane de band maar was in 1999 ineens terug met de band Queen Adreena. In deze band speelde ook de - zeer herkenbaar geluid - gitarist van DC weer mee (en op het 3e album ook haar zus Melanie maar misschien komt die zelf nog een keer aan de beurt in dit topic). Met Queen Adreena maakte ze 4 albums tussen 2000 en 2009 - stemmen achtereenvolgens 19, 14, 9, 6. Daarmee hoort de band zeker bij m'n top 3 'bands van de 00s'. Al tijdens de QA periode begon ze ook een meer acoustisch/folk/experimenteel project onder de naam Ruby Throat waar ze ook al een album of 3 mee maakte. En heel recent bracht ze onder de naam Liar, Flower nog een geluidstrip uit, anders kan ik het niet echt noemen.
Maar ik kies vandaag voor Queen Adreena. Een nummer van hun 2e album, een nummer dat zeker tot m'n favorieten van ze behoort. Denk ik wel eens dat hun 2e album relatief tegenvalt; zo gauw ik dit nummer hoor weet ik dat dat onzin is. Katie Jane in topvorm, fluisterend, kreunend, smachtend, krijsend en de gitaar doet al net zo mee.
Queen Adreena - Razorblade Sky
op spotify alleen de versie van het livealbum - ook niet verkeerd
Maar goed, nu ben ik aan de beurt. Ik dacht eerder als 2e keuze iets compleet anders te kiezen dan de vorige, maar gezien de kalender kan ik niet anders en ga ik toch weer voor engelse herrie. Geen shoegaze in dit geval.Het is altijd leuk als je er achter komt dat een favoriete zangeres op dezelfde dag jarig is als jijzelf. Het duurde niet lang voor ik dat wist van Katie Jane Garside. Morgen wordt ze 52; ik leerde haar kennen als zangeres van Daisy Chainsaw (album Eleventeen, 1992, 14 stemmen -- had gekund). Met die band scoorde ze in de UK zomaar een top 40 hit en werd spontaan vergeleken met Transvision Vamp en Wendy James. Nou vind ik beide goed maar verder dan dat en dat ze beide engels zijn gaat het toch niet echt. Ja, de een zong over 'i don't want your money (i want your love)' en de ander 'love your money' Zou dat het zijn? In elk geval, na dat ene album verliet Katie Jane de band maar was in 1999 ineens terug met de band Queen Adreena. In deze band speelde ook de - zeer herkenbaar geluid - gitarist van DC weer mee (en op het 3e album ook haar zus Melanie maar misschien komt die zelf nog een keer aan de beurt in dit topic). Met Queen Adreena maakte ze 4 albums tussen 2000 en 2009 - stemmen achtereenvolgens 19, 14, 9, 6. Daarmee hoort de band zeker bij m'n top 3 'bands van de 00s'. Al tijdens de QA periode begon ze ook een meer acoustisch/folk/experimenteel project onder de naam Ruby Throat waar ze ook al een album of 3 mee maakte. En heel recent bracht ze onder de naam Liar, Flower nog een geluidstrip uit, anders kan ik het niet echt noemen.
Maar ik kies vandaag voor Queen Adreena. Een nummer van hun 2e album, een nummer dat zeker tot m'n favorieten van ze behoort. Denk ik wel eens dat hun 2e album relatief tegenvalt; zo gauw ik dit nummer hoor weet ik dat dat onzin is. Katie Jane in topvorm, fluisterend, kreunend, smachtend, krijsend en de gitaar doet al net zo mee.
Queen Adreena - Razorblade Sky
op spotify alleen de versie van het livealbum - ook niet verkeerd
0
geplaatst: 7 juli 2020, 19:18 uur
Goede bak herrie inderdaad weer! Studio- en liveversie verschillen wel behoorlijk van elkaar vind ik dus ik zou ze allebei proberen. Ik geef de voorkeur aan de studiovariant voorlopig, toch wat betere kwaliteit.
Las dat deze band in het voorprogramma van Marilyn Manson hebben gestaan maar dan hoor ik toch liever dit. Ook interessant dat deze plaat is uitgebracht op Rough Trade, dan zitten ze toch wel aan de ruigere kant van dat label, pardon the pun.
Al met al niet 100% mijn ding maar voor de verandering weleens lekker: 7,3
---
Update juli:https://i.imgur.com/FV11ECU.png
Las dat deze band in het voorprogramma van Marilyn Manson hebben gestaan maar dan hoor ik toch liever dit. Ook interessant dat deze plaat is uitgebracht op Rough Trade, dan zitten ze toch wel aan de ruigere kant van dat label, pardon the pun.
Al met al niet 100% mijn ding maar voor de verandering weleens lekker: 7,3
---
Update juli:https://i.imgur.com/FV11ECU.png
1
geplaatst: 7 juli 2020, 19:24 uur
Ja, klopt - de spotify link is vooral voor wie geen youtube wil en om 'm in je lijst te krijgen en niet weer een john cage 

0
geplaatst: 7 juli 2020, 20:18 uur
Grappig nooit geweten dat Queen Adreena de zangeres van Daisy Chainsaw was. Ja die stem is toch duidelijk herkenbaar. Mijn voorkeur gaat iets uit naar Daisy Chainsaw, maar vooruit: 7,9
0
geplaatst: 7 juli 2020, 21:44 uur
Ik kan hier wel wat mee. Art rock (volgens discogs).Het is stevig maar zeker geen bak herrie 
8.1

8.1
1
geplaatst: 8 juli 2020, 18:50 uur
zeker. herrie die ik niet goed vind categoriseer ik eerder als 'zinloos geweld'
1
geplaatst: 8 juli 2020, 19:12 uur
Ik had het wel begrepen, maar kon het niet laten om het even te gebruiken. 

0
geplaatst: 8 juli 2020, 19:36 uur
7
Mijn herinnering denkt dat ik ze in 2000 live gezien heb op Lowlands, mijn geheugen ontkent dat. Ik weet wel vrij zeker dat ik destijds het album Taxidermy heb beluisterd, de albums daarna volgens mij niet.
Mijn herinnering denkt dat ik ze in 2000 live gezien heb op Lowlands, mijn geheugen ontkent dat. Ik weet wel vrij zeker dat ik destijds het album Taxidermy heb beluisterd, de albums daarna volgens mij niet.
2
geplaatst: 8 juli 2020, 19:41 uur
Choconas schreef:
Mijn herinnering denkt dat ik ze in 2000 live gezien heb op Lowlands, mijn geheugen ontkent dat.
Mijn herinnering denkt dat ik ze in 2000 live gezien heb op Lowlands, mijn geheugen ontkent dat.
Zou kunnen, dan was jij die ander

Ze speelden op Lowland op podium D (dommels denk ik, als g toen nog golf was?), wat destijds nauwelijks meer dan een 'platte kar' was (open lucht dus ook, geen tent). Blink182 speelde in Alpha. Er stonden wel wat mensen te kijken maar vooral veel die langsliepen, 'wat is dit voor herrie' dachten en snel doorliepen, of even bleven kijken en dan toch maar richting andere tent ging.
2
geplaatst: 8 juli 2020, 19:53 uur
Zo, ik neem jullie even mee terug naar de woensdag op Hilversum 3. Spotify was er nog lang niet, dus voor info over nieuwe platen moest je naar de tijdschriften en de VPRO op 3. Lubricated Goat hoorde ik voor het eerst bij Fons Dellen en Lotje IJzermans in Nozems-a-go-go met het furieuze Shut Your Mind. En dus meteen rennen naar de platenboer voor de mini-LP Schadenfreude. Fijne noiserock uit Australië. Legendarisch geworden in Australië dankzij hun full-nude optreden op de Australische televisie.
Helaas Spotify is nog lang niet volledig en deze zul je er niet vinden. Ze staan er echter wel op met hun debuut-LP Plays the Devil's Music uit 1987. 6 stemmen wist het album tot nu toe te halen op onze MusicMeter. We gaan voor de openingstrack Jason the Unpopular. Over de niet zo populaire Jason die alsnog legendarisch werd door Friday the 13th.
Enjoy!
Lubricated Goat - Jason the Unpopular
Helaas Spotify is nog lang niet volledig en deze zul je er niet vinden. Ze staan er echter wel op met hun debuut-LP Plays the Devil's Music uit 1987. 6 stemmen wist het album tot nu toe te halen op onze MusicMeter. We gaan voor de openingstrack Jason the Unpopular. Over de niet zo populaire Jason die alsnog legendarisch werd door Friday the 13th.
Enjoy!
Lubricated Goat - Jason the Unpopular
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 juli 2020, 20:18 uur
Gaaf, een echte VPRO plaat, ik luisterde dit ook steevast op woensdagavond. Dit past heel erg in mijn straatje. Lijkt ook wel wat op de betere Scraping Foetus, het repeterende tussenstuk is geweldig.
9
9
1
geplaatst: 8 juli 2020, 20:33 uur
Tamelijk bizar en bruut maar wel gaaf dit. Heeft wel wat weg van Suicide ook. Meteen maar het album van een zevende stem voorzien, 28 minuten ben je toch zo doorheen. Ik kom daar uit op een openingsbod van 3,5*, verrassend veelzijdig plaatje.
Jason the Unpopular als los nummer scoort nog wat hoger: 8,3
Ik luister trouwens weinig radio maar ik kan me niet voorstellen dat dit soort muziek ook nu nog op de bekendere zenders voorbijkomt?
Jason the Unpopular als los nummer scoort nog wat hoger: 8,3
Ik luister trouwens weinig radio maar ik kan me niet voorstellen dat dit soort muziek ook nu nog op de bekendere zenders voorbijkomt?
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 juli 2020, 20:41 uur
MVW schreef:
Nee helaas niet, terwijl er toch een markt voor is, die vpro-radio-tijd is gaarbak voor dit topic.
Bekijk de song v/h jaar 1986 bijvoorbeeld in Song van het Jaar 1986 en vergelijk dat eens met deze tijd.
Trouwens de top 10 van 1985 was helemaal geweldig 2 keer JATMC in de top 5 en het geweldige So Mean van CBC klikkerdeklik
Song van het Jaar 1985
* denotes required fields.