MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
Titmeister schreef:

9 Get Lucky (feat. Pharrell Williams & Nile Rodgers)
97 pt, 16x, nummer 1 van Rudi S

Hiermee scoorde het duo in 2013 een hele schare nieuwe, met name jongere, fans.

En zo is het

Rudi S schreef:
(quote)

En zo is het

Jij bent immer jong van geest, toch

6 Music Sounds Better With You (Stardust)
123 pt, 21x, nummer 1 van Gyzzz en Ploppesteksel

Over de logica om dit nummer mee te nemen hebben we het al uitgebreid gehad. Dat jullie het gelegenheidstrio van Thomas Bangalter, Alan Braxe en Benjamin Diamond wel in de Greatest Hits van Daft Punk thuis vonden horen, bleek wel. Vanaf het begin deed de grote hit uit '98 mee in de top en uiteindelijk pakt ie een zesde stek.

Zelf heb ik nooit zo veel met dit nummer gehad, niet toen het een hit was en nu eigenlijk nog steeds niet. Al was ik als kind wel onder de indruk van het metaniveau van de clip

5 Rollin' & Scratchin'
130 pt, 20x, nummer 1 van DenDimi, GrafGantz, herman en itchy

Waarschijnlijk het vuigste nummer van Daft Punk; 7,5 minuut lang piepen, beuken, draaien en schrapen. Een echte fan favourite van het eerste uur ook. Zag hem daarom ook vooraf als podiumkandidaat. Daar deed ie ook lang voor mee, maar net als de rest van Homework, moesten de latere stemmers er minder van hebben.

Ik heb een fijne liveclip van dit nummer gevonden, Live in LA '97. Wat had ik dit graag live meegemaakt, maar dat gaat er niet meer van komen, ben ik bang...

Top 4 volgt vanmiddag, eerst voor het eerst in een ruim half jaar naar voetbaltraining.

Titmeister schreef:
Ik heb een fijne liveclip van dit nummer gevonden, Live in LA '97.

Zo dan, ie klapt er lekker in op de zaterdagochtend. Beetje teleurstellend ja, die 5e plaats, onbekend maakt onbemind wellicht?

Heb ze in 97 live gezien en deze toen ook gehoord. Geweldig. Jammer dat ie hier zo laag staat.

GrafGantz schreef:

Beetje teleurstellend ja, die 5e plaats, onbekend maakt onbemind wellicht?

Nu blink ik niet uit in goede smaak maar los daar van.
Een 5e plaats is toch helemaal niet slecht (vooral omdat ze bij Daft Punk ook nog een heleboel goede nummers hebben ).
Onbekend, tja ik mag hopen niet in dit spel want de "stemmers" zullen toch wel bekend zijn met de 20 nummers uit de finale hoop ik.
Bij het album krijgt dit nummer ook > 100 stemmen .
Misschien als poststemmers waren toegestaan hier, dat dit nummer wel het podium had gehaald.

Altijd een flinke klap op je bakkes hoor dat Rollin & Scratchin

Past ook perfect bij de teloorgang van de hoofdrolspelers in Climax

4 Giorgio by Moroder (feat. Giorgio Moroder)
133 pt, 24x, nummer 1 van Arno, Gebruiker43757 en wendyvortex

Dat de mannen van Daft Punk het prima zelf kunnen, was al duidelijk. Echter, voor Random Access Memories kregen ze ondersteuning van diverse grote namen, waaronder Nile Rodgers, Pharrell Williams en Panda Bear. De aartsvader van de dance, Giorgio Moroder - die dan grappig genoeg niet wordt benoemd in het nummer Teachers, kreeg zelfs een heel nummer om zijn kunsten te etaleren. Opa Giorgio vertelt, over zijn carrière en de opkomst van de dancemuziek, terwijl er een Moroderesque synth langzaam modereert van gemoedelijk naar een klassieke climax. Een dijk van een nummer en mooi eerbetoon.

Net als het nummer, kwam de score voor Giorgio by Moroder langzaam op gang. Gaandeweg werden er steeds meer punten gesprokkeld en met een eindsprintje werd zelfs last-minute nog Rollin' & Scratchin' voorbijgestoken. Daarmee is het overduidelijk het populairste recentere nummer in de finale.

3 Around the World
150 pt, 26x, nummer 1 van sj0n88

Het podium tekende zich met afgetekende voorsprong. Op nummer 3 vinden we het nummer waarmee ze in 1997 echt doorbraken naar het grote publiek. Voor mij was dit ook het allereerste nummer dat ik van de band leerde kennen. De clip met allerlei mensen met rare pakjes aan, die op en rond een podium dansten, en dan die vocodorstem die als een mantra alleen maar dezelfde 3 woorden eroverheen prevelt; het intrigeerde mij als tienjarige enorm.

Inmiddels ben ik het nummer eigenlijk al een tijdje beugehoord, maar in beperkte dosering kan ik er nog wel van genieten. Jullie ook, blijkt wel uit het feit dat ie zeer veelvuldig in de top 10's verscheen. Wel slechts één keer bovenaan, waardoor Around the World genoegen moet nemen met een bronzen plak.

Titmeister nog nat geworden

Rudi S schreef:
Titmeister nog nat geworden

Nee, we hebben het droog gehouden. Wel bijna weggewaaid

2 One More Time (feat. Romanthony)
157 pt, 28x, nummer 1 van jordidj1 en likeahurricane

Het album Discovery is niet alleen en heel fijn album, maar ook de soundtrack van de door Daft Punk bedachte animatiefilm Interstella 5555: The 5story of the 5ecret 5tar 5ystem. Het verhaal van deze film gaan over een band van aliens, die gekidnapt worden door een malafide platenbaas van aarde. Vandaar ook dat in alle clips van Discovery van die blauwe anime-mannetjes figureren. Ik herinner me nog als de dag vandaag dat ik de clip van One More Time voor het eerst zag - ook deze maakte indruk - op de kop af alweer 20 jaar geleden. Damn, ik word oud

Verder is dit nummer in die tijd uitgegroeid tot een soort überklassieker, met de kenmerkende autotune hier tot volle wasdom gekomen. Of het nou in een studentenhuis of bij een spinningles is, iedereen kent dit nummer en kan zich vereenzelvigen met de boodschap:

celebrate and dance so free

Ik denk dat ik namens velen hier spreek als ik de hoop uitspreek dat we dit binnenkort weer kunnen!

1 Da Funk
193 pt, 29x, nummer 1 van aERodynamIC, andré, arcade monkeys, Marco dB, ranja, stardust_be en Superbitch

All ends with beginnings

De heren zongen het zelf al, op Get Lucky. Hoe toepasselijk is het dan ook dat in deze Greatest Hits-versie, speciaal ingericht vanwege de zwanenzang van Daft Punk, hun doorbraaksingle er met de overwinning vandoor gaat? En die overwinning is afgetekend: bijna door iedereen genoemd, 7x op 1 en 36 punten voorsprong op de nummer 2.

Da Funk is dan ook een archetypisch Daft Punk-nummer. Het tilt de invloeden van de house en disco en voegt daar een laag elektro aan toe, het genre waar zij zelf een van de voorlopers van zouden blijken. Ik kan niet anders dan concluderen dat het een zeer terechte winnaar is!

Dank aan iedereen die meespeelde, het was een fijn weekje Daft Punk

Titmeister schreef:

Dank aan iedereen die meespeelde, het was een fijn weekje Daft Punk

En dat was het zeker bedankt Titmeister voor de organisatie en fijne presentatie.
Tja toch jammer dat ze gestopt zijn, misschien komen er nog solo projecten.

Dikke merci, Titmeister!

Bedankt, Titmeister! Leuke presentatie en een mooie winnaar. Ik heb Daft Punk nooit zo bijzonder gevonden, maar ik heb deze week die mening toch wat moeten bijstellen. Ik ben nu Alive 2007 aan het beluisteren en dat klinkt een pak indrukwekkender dan hun studiomateriaal. Ook op de debuutplaat staan verschillende knallers van formaat. Discovery en RAM blijven echter een beetje hit en vooral veel miss.

Bedankt Heiko!

Nu de Daft Punk weer er op zit, zal ik het deze week overnemen. Kan een van de moderatoren het topic titel veranderen naar King Gizzard & The Lizard Wizard? Merci!

https://i.imgur.com/Lm3TOb1.png

Trap het fuzzpedaal maar in, want we duiken een week in het wondere universum van King Gizzard & The Lizard Wizard! Een Australische psychedelische garagerock band, maar die van daaruit alle kanten opvliegt en doen waar ze zin in hebben. Van folky liedjes tot aan metal, en niet te vergeten de microtonale uitstapjes. Op vrijwel elk album ontdekken ze weer een nieuw hoekje van het muzikale spectrum, en toch blijft de eigen sound en handtekening te herkennen. Vanaf 2012 hebben ze al 16 albums afgeleverd en de afgelopen jaren is het bijna een uitzondering als er niet meerdere albums in een jaar worden uitgebracht, met als hoogtepunt vijf albums in 2017. In de afgelopen jaren heeft de band een grote en trouwe fanbase opgebouwd, mede door de overvloed aan geweldige muziek, fantastische live shows en de online interactie met fans.

Als je maar 20 nummers mag selecteren voor de startlijst en je moet kiezen uit 16 albums, dan is de keuze niet makkelijk. Ik heb van elk album minimaal een nummer gekozen en van de albums met de meeste stemmen nog een extra nummer. Gelukkig mogen er nog 10 extra nummers worden gekozen en daar mogen jullie natuurlijk bij helpen. Alvast sterkte bij de keuzestress.

Ik moet bekennen dat ik bij de I'm In Your Mind medley heb lopen smokkelen, want eigenlijk zijn dit vier aparte nummers op het album maar ik ben van mening dat deze nummers alleen achter elkaar gehoord moeten worden als een nummer, vandaar. Mochten jullie hier het niet mee eens zijn, dan zal ik het nog aanpassen.

Ik zet de deadline voor de eerste ronde op maandag 15 maart 20:00.

De startlijst:

- Am I in Heaven? (2014 - I'm in Your Mind Fuzz)
- Crumbling Castle (2017 - Polygondwanaland)
- Cyboogie (2019 - Fishing for Fishies)
- Gamma Knife - (2016 - Nonagon Infinity)
- Head on / Pill (2013 - Float Along - Fill Your Lungs)
- Hot Wax (2014 - Oddments)
- I’m In Your Mind medley (I’m In Your Mind, I’m Not In Your Mind, Cellophane & I’m In Your Mind Fuzz) (2014 - I'm In Your Mind Fuzz)
- K.G.L.W (2021 - L.W.)
- Nuclear Fusion (2017 - Flying Microtonal Banana)
- Planet B (2019 - Infest the Rats' Nest)
- Rattlesnake (2017 - Flying Microtonal Banana)
- Robot Stop (2016 - Nonagon Infinity)
- Sense (2015 - Paper Mâché Dream Balloon)
- Straws in the Wind (2020 - K.G.)
- Tezeta (2017 - Sketches of Brunswick East)
- The Great Chain of Being (2017 - Gumboot Soup)
- The Lord of the Lightning (2017 - Murder of the Universe)
- The River (2015 - Quarters!)
- Uh Oh, I Called Mum (2012 - 12 Bar Bruise)
- Year of Our Lord (2013 - Eyes Like the Sky)

Ik ken dit bandje niet, dus ik doe mee. Ergens deze week.

Da Funk zo'n afgetekende overwinning, wow, niet zien aankomen. Wel heel mooie editie - bedankt daarvoor Titmeister!

En hahaha dat Office-filmpje Ik ben wel geïnteresseerd in King Gizzard, dus ik zal proberen meedoen aan de finale.

Titmeister Bedankt voor alle inzet en aandacht rondom Daft Punk

Heel erg bedankt, Titmeister!

Thanks voor het eren van deze helden, Titmeister!

Best moeilijk om er tien te kiezen. Mijn grote favorieten stonden al in de startlijst (afgezien van People Vultures). Vind King Gizzard verder geen 'liedjesband', maar ik bekijk het meer album per album. Elk album heeft wel een andere sound, maar per album vind ik het moeilijk om de nummers uit elkaar te houden en er favorieten uit te kiezen. Zo zou ik heel Nonagon Infinity wel kunnen nomineren (blijft toch wel hun sterkste werk), maar uiteindelijk toch wat gespreid gekozen.

Am I in Heaven?
Big Fig Wasp
Bone
Flying Microtonal Banana
O.N.E.
Paper Maché Dream Balloon
People Vultures
Sleep Drifter
The Fourth Colour
Trapdoor

arcade monkeys schreef:
Am I in Heaven?

Staat al in de startlijst

VladTheImpaler schreef:
(quote)

Staat al in de startlijst

Dan vervang ik die door Mr. Beat.

Ik haak in de finale aan, ik ken te weing van ze om iets te kunnen nomineren

Big Fig Wasp
Mars for the Rich
Mr. Beat
People-Vultures
Superbug

Moeten er waarschijnlijk meer zijn, maar deze vijf mogen toch niet ontbreken me dunkt.

Ik tag nog even wat mensen waarvan ik denk dat die misschien ook wel willen aanhaken deze week, gezien hun stemmen bij de albums. Aangezien ik deze tag wat laat doe, en je misschien nog iets meer tijd hebt dan moet je dat maar even aangeven. De deadline kan altijd een beetje verschoven worden.

sj0n88 aerobag Clerx bver Maurice-FR koosknook Cheers, Big ears peterjames777 JVT davyvdp Don Broccoli Leeds martijnc repelstefan Vincent90 CWTAB Lying Mouth Jochempie [WZ] Chimpz AOVV Kimmyboy Ferroman HammerHead feenah Mindscapes BossLennert MrB Timo Scholts Timooranje Markos1998

Altered Beast I
Automation
Beginner's Luck
The Bitter Boogie
Evil Death Roll
Mars for the Rich
People-Vultures
Slow Jam 1
This Thing
Trapdoor

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:38 uur

geplaatst: vandaag om 13:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.