MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Mssr Renard schreef:
Out of This World vond ik briljant.

Dit nummer kent 3 fases, het beginstuk, het middenstuk (gitaarsolo) en eindstuk. Ik ga streng wezen, het eindstuk is als een kaarsje dat langzaam uitgaat. King eindigt tenminste explosief. Het eindstuk zorgt ervoor dat ik het niet een volle score geef. 8

Ik vind dit rustige einde juist perfect passen bij dit nummer en ik moet er niet aan denken dat er op het einde hiervan net zo'n bak herrie gemaakt zou worden als in King ( waar het overigens prima past!).

Juiste deze afwisseling van sterk verschillende nummers op 1 album is wat Marillion voor mij van begin af aan juist zo interessant heeft gemaakt om er intensief naar te luisteren in het begin en nu na 37 jaar nog steeds

It's not your fault: 6
Out of This World: 8,5

It's not your fault: 7,5
Out of This World: 7,5

Mssr Renard
Bravejester schreef:
(quote)

Ik vind dit rustige einde juist perfect passen bij dit nummer en ik moet er niet aan denken dat er op het einde hiervan net zo'n bak herrie gemaakt zou worden als in King ( waar het overigens prima past!).

Juiste deze afwisseling van sterk verschillende nummers op 1 album is wat Marillion voor mij van begin af aan juist zo interessant heeft gemaakt om er intensief naar te luisteren in het begin en nu na 37 jaar nog steeds

De alt.versie op de 2cd versie heeft drums in het laatste stuk. Dus ze hebben wel eraan gedacht, om het anders te doen. Ik houd gewoon van instrumentale muziek en wat mij betreft mag de band ook wat meer ruimte krijgen. Daarom trek ik bijv. Neverland (eindstuk) ook niet. Maar dat is mijn mening. Afraid of Sunlight (album) was er bij gebaat met meer Marillion en minder Hogarth. Out of This World is een mooi nummer maar teveel Hogarth en een anticlimactisch einde.

Dan begrijp je inderdaad het nummer niet, en een minder nummer dan wel passage is niet automatisch de schuld van 1 persoon. Ik krijg ineens allerlei Phil Collins flashbacks... damn laat ik me toch weer verleiden

Zie je dit live met de beelden erbij kan je niet anders dan de volle mep geven. De sympathieke ongrijpbare stuntman met zijn snelheidsduivelboot die wind vangt onder de boot en de rest kan je zelf verzinnen. Van een hoop motorisch kabaal naar scheurend en crashend materiaal en eindigend met niets... niets dan oorverdovende stilte met drijvende wrakstukken.

10

Mssr Renard
Het is wat het is.

Ik geef niet Hogarth de schuld, de band is democratisch. Maar ik mis muzikaal avontuur. Het nummer start fantastisch en zoals ik al zei: het middenstuk bouwt ook erg mooi op, maar schijnbaar doet stuntmannenromantiek mij erg weinig.

De band kiest er gezamenlijk voor om het zwaartepunt te leggen bij de vocale stukken en het verhaal. Maar ik heb er vrij weinig mee. Ik houd meer van instrumentale muziek, met een beetje zang dan van zangliedjes met een heel klein beetje instrumentaal.

Desondanks vind ik Out of This World een erg fraaie song.

It's Not Your Fault: 7,0 (Het zal wel niet binnen het oeuvre vallen, maar ik vind het een mooi breekbaar nummer)
Out of This World: 8,0

[quote]Mssr Renard schreef:
[quote]Bravejester schreef:

Ik lees in de notes van de 2cd remasterd versie dat volgens Mark Kelly Dave Meegan er bij gehaald is door de band om het proces te versnellen van het schrijven van de nummers.
Daarbij koos hij vaak zijn favoriete momenten van de jamsessions en drukte daarmee een stempel op het album. H geeft aan blij hiermee te zijn geweest terwijl Mark begon te twijfelen vanwege het deels uit handen geven van het creatieve proces.

Als ik het album zo hoor heeft het uiteindelijk wel geholpen; alleen jammer dan dat Dave blijkbaar een Beach Boys surfing fan is gebleken

Op de versie op cd2 valt op dat de lyrics/zang nog niet compleet geschreven lijken; het mist voor mij ook deels de emotie van de versie op cd1. Bepaald heftig of bijzonder zou ik drummen in de alternatieve versie niet noemen. En uiteindelijk eindigt het ook heel rustig maar korter.

Ik ben in ieder geval zeer blij met de versie op cd1 met die prachtige krachtige uithalen en de minimale geluiden op de achtergrond in het eindstuk.

Casartelli (moderator)
Het beste nummer van Afraid of Sunlight, om redenen die diverse mensen hiervoor al uitvoerig beschreven hebben.

9,5

vigil schreef:
Dan begrijp je inderdaad het nummer niet, en een minder nummer dan wel passage is niet automatisch de schuld van 1 persoon. Ik krijg ineens allerlei Phil Collins flashbacks... damn laat ik me toch weer verleiden

Zie je dit live met de beelden erbij kan je niet anders dan de volle mep geven. De sympathieke ongrijpbare stuntman met zijn snelheidsduivelboot die wind vangt onder de boot en de rest kan je zelf verzinnen. Van een hoop motorisch kabaal naar scheurend en crashend materiaal en eindigend met niets... niets dan oorverdovende stilte met drijvende wrakstukken.

10

Phil Collins flashbacks.... doet me denken aan : And we run and we scream
With the dilated stare Of obsession

Daar moet toch iets aan te doen zijn vigil

Ik vrees van niet

Ik ben nu even benieuwd Mssr Renard of je dit nummer ook live hebt horen spelen?

En zo ja, was het publiek toen ook muisstil totdat het afgelopen was?

Dat maakte destijds op mij een geweldige indruk in een volle zaal.

Out of this world: 6,0.

Mssr Renard
Bravejester schreef:
Ik ben nu even benieuwd Mssr Renard of je dit nummer ook live hebt horen spelen?

En zo ja, was het publiek toen ook muisstil totdat het afgelopen was?

Dat maakte destijds op mij een geweldige indruk in een volle zaal.

Ik heb Marillion 3 keer gezien, denk ik. En dat is gelijk een record voor een band live zien.

Marbles, Happiness is the Road en Less is More-tours. Ik kan me niet herinneren dat Out of This World is gespeeld. Staat het op Less Is More in uitgeklede versie?

Out of this Word is een prachtig nummer zeker in combinatie met het filmpje van de dood van racer. Het hoogste cijfer van mij tot nu toe.

9,8

Mssr Renard schreef:
(quote)

Ik heb Marillion 3 keer gezien, denk ik. En dat is gelijk een record voor een band live zien.

Marbles, Happiness is the Road en Less is More-tours. Ik kan me niet herinneren dat Out of This World is gespeeld. Staat het op Less Is More in uitgeklede versie?

Op Less is More staat inderdaad een uitgeklede versie zoals alle nummers op dat album. Het einde is wel meer muzikaal met gitaar en drums.

Zelf heb ik behalve de tours die jij aangeeft ook die van Radiation, Anoraknophobia en Somewhere Else gezien. Door het tegenvallende .com besloot ik toen die tour over te slaan; die fout heb ik daarna niet meer gemaakt!

Alles bij elkaar heb ik ze zeker 15x gezien maar dat kan ook wat meer zijn; alleen de Marbles tour heb ik 4 of 5x bezocht en b.v. Happiness tour 2 dagen achter elkaar ( Tilburg en Nijmegen ). Verder nog 2x H solo en 1x H natural met hem alleen op piano.

En in 2001 Porcupine Tree leren kennen toen ze voorprogramma waren van Marillion en vanaf In Asentia tour ( 2003 ) t/m The Incident tour ( 2009 ) die band ook ongeveer 16x live gezien. Daarbij de 2 avonden in Oktober 2008 tijdens de opmames voor de Anesthetize dvd.

Nr 3 band die ik live gezien heb is Riverside sinds 2005 in De Boerderij ( ze waren laat!! maar wat een afsluiting van een concert avond/nacht! ) t/m mijn laatste concert tot nu toe van hun in mei 2017 in Uden. Alles bij elkaar inclusief optreden bij Classic Rock in Lichtenvoorde ongeveer 9 a 10x live gezien.

Casartelli (moderator)
Ik weet nagenoeg zeker dat ik Out of This World live gezien heb tijdens de Happiness Is the Road-tour (of in elk geval, toen genoemd album net uit was), in de toen net naar de middle of nowhere verplaatste (en inmiddels alweer ter ziele) Waerdse Tempel onder winterse omstandigheden.

Soit, Marillion verandert hun setlist ook nog wel eens tijdens een tour.

Casartelli schreef:
Ik weet nagenoeg zeker dat ik Out of This World live gezien heb tijdens de Happiness Is the Road-tour (of in elk geval, toen genoemd album net uit was), in de toen net naar de middle of nowhere verplaatste (en inmiddels alweer ter ziele) Waerdse Tempel onder winterse omstandigheden.

Soit, Marillion verandert hun setlist ook nog wel eens tijdens een tour.

Gespeeld in De Boerderij 02-2009 en in 013 2311 2008 en De Vereeniging 2411 2009! Die laatste 2 heb ik dus bezocht! Alleen voor dit nummer al de moeite waard geweest die 2e dag! Verder ook dezelfde setlist maar dat boeide mij toen totaal niet!

Marillion Tour Statistics: Happiness Is The Road | setlist.fm

Mssr Renard
Hier was ik, kan ik mij herinneren, maar we moesten vroeg weg, ivm bus en trein:

Marillion Concert Setlist at Waerdse Tempel, Heerhugowaard on November 21, 2008 | setlist.fm

Ik weet nog dat ik het biertje omstootte van ene Casper, maar die kom ik toch nooit meer tegen.

Casartelli (moderator)
En dus in de Waerdse Tempel op 21 november 2008. Dit soort statistiekjes stimuleert toch wel de gedachte ooit mijn concertgeschiedenis eens minutieus vast te gaan leggen - met dank aan setlist.fm zou het in principe moeten kunnen. Maar de puzzel wordt wel steeds groter naarmate ik langer wacht...

Out of this World.

Ik heb eigenlijk nooit zo goed geweten wat ik van dit nummer moest vinden. Donker en rustig begin waarbij ik altijd mijn aandacht er bij moest houden. Waar gaan we naar toe ? Ik weet dat ik vaker dit nummer heb beluisterd en er een tijdje later achterkwam dat ik alweer bij het einde was of het volgende nummer.

Dus nu eens even extra aandacht door het via mijn geliefde koptelefoon te beluisteren. Staat nu op.

Tsja, zegt mij nog steeds niet zoveel.

6.5

Casartelli schreef:
En dus in de Waerdse Tempel op 21 november 2008. Dit soort statistiekjes stimuleert toch wel de gedachte ooit mijn concertgeschiedenis eens minutieus vast te gaan leggen - met dank aan setlist.fm zou het in principe moeten kunnen. Maar de puzzel wordt wel steeds groter naarmate ik langer wacht...

Dat had ik op een oudere computer ooit gedaan... Maar voordat ik een back up had gemaakt ( ik was daar nogal laks in ) was het gedaan met die computer.... dus kwijt. En ik heb toen niet de moeite genomen alles weer op te zoeken. Maar via Setlist FM en mogelijk andere sites kom je een heel eind als je wilt. Vroeger heb ik ook zo veel opgezocht op de Marillion site en die van Porcupine Tree. Meestal weet ik nog wel waar ik een band heb gezien.

Marillion b.v. in 013 ( perfect geluid altijd! ), De Boerderij, Paradiso, HMH,Geleen ( naam zaal kwijt ) , Hellendoorn ( naam zaal kwijt ), Vereeniging, Vredenburg ( niet zo zeker meer van HMH nu trouwens )

Casartelli schreef:

Excel... Ik ben inmiddels bij regel 810 aanbeland, al zit er de laatste tijd wat weinig groei in...

Out of This World is tamelijk magistraal, net als het hele album.

9,7

Casartelli (moderator)
Brunniepoo schreef:
Excel... Ik ben inmiddels bij regel 810 aanbeland, al zit er de laatste tijd wat weinig groei in...
Ik betwijfel of ik in de driecijferige aantallen kom, enfin, de nieuwsgierigheid groeit.

Om met wijlen Adèle Bloemendaal te spreken

Je hebt wel mensen die de honderd halen
En minder nog die daar ook blij mee zijn

Mssr Renard schreef:
Hier was ik, kan ik mij herinneren, maar we moesten vroeg weg, ivm bus en trein:

Marillion Concert Setlist at Waerdse Tempel, Heerhugowaard on November 21, 2008 | setlist.fm

Ik weet nog dat ik het biertje omstootte van ene Casper, maar die kom ik toch nooit meer tegen.

Hmm, wie weet.. ga eens met je muis op de username Casartelli staan op het bericht onder jouw bericht... Je bent hem een biertje schuldig En ik denk nu ergens dat je dat al lang wist ( en hij ook ).....

[quote]Mssr Renard schreef:
[quote]Bravejester schreef:

Album tip van het jaar dan : Iris - Crossing the Desert (1996)

Geniale franse ( frans-canadese? ) gitarist Sylvain Gouvernaire ondersteund door geweldige drummer Ian Mosley en geweldige bassist Pete Trewavas.

Bravejester schreef:
Album tip van het jaar dan : Iris - Crossing the Desert (1996)

Geniale franse ( frans-canadese? ) gitarist Sylvain Gouvernaire ondersteund door geweldige drummer Ian Mosley en geweldige bassist Pete Trewavas.
Zit hier ook nog in één van de cd kastlades. Ooit eens meegenomen, omdat er een zwart rond stickertje op zat met vermelding van beide leden. Weet eigenlijk niet zo goed een muzikale link meer te leggen. Binnenkort maar eens opzetten/inleggen dan.

bonothecat schreef:
[pek-en-veren-alert]Had ik al gezegd dat de nummers die onderaan gaan eindigen nog een herkansing krijgen. Iedereen moet de betreffende nummers 5 keer achter elkaar luisteren[/pek-en-veren-alert]

Toch nog even een vraag (en ik bereid mij alvast voor op kleverige pek met veren) maar waarom een herkansing ? Kan een beoordeling dan nog veranderen ? Je geeft een cijfer maar bij een beoordeling m.b.t. smaak/voorkeur wordt het toch niet iets beter of slechter ?

Bij een MuMe Ladder begrijp ik dat wel. Dat heeft een andere impact.

Of was je bericht lichtelijk cynisch bedoeld ?

meneer schreef:
(quote)

Toch nog even een vraag (en ik bereid mij alvast voor op kleverige pek met veren) maar waarom een herkansing ? Kan een beoordeling dan nog veranderen ? Je geeft een cijfer maar bij een beoordeling m.b.t. smaak/voorkeur wordt het toch niet iets beter of slechter ?

Bij een MuMe Ladder begrijp ik dat wel. Dat heeft een andere impact.

Of was je bericht lichtelijk cynisch bedoeld ?

Pek-en-veren voor jou meneer. Uiteraard was dit als grap bedoeld

Gast
geplaatst: vandaag om 12:42 uur

geplaatst: vandaag om 12:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.