MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Mssr Renard schreef:
Op een gegeven moment is het één forum-pagina per user.
Het zijn er altijd 30, hoe lang je je verhaal of lijstje ook maakt.
Dit bericht komt straks bovenaan (of onderaan) pagina 34 te staan.

Ik ben wel een liefhebber van " kleine liedjes", maar dit nummer slaat snel dood helaas.

5.0

Mssr Renard
Outlaw104 schreef:
(quote)
Het zijn er altijd 30, hoe lang je je verhaal of lijstje ook maakt.
Dit bericht komt straks bovenaan (of onderaan) pagina 34 te staan.

Pagina 1 bij mij.
Ik ben zo autistisch als wat, en kan maar niet begrijpen dat mensen het anders doen dan ik. grrrrrrrrr

Overigens is de verkoop van kaarten voor H' livestream in volle gang...
Zijn er hier nog mensen die £12 willen betalen voor 2 uurtjes Hogarth en zijn piano? Misschien wil hij wel als iedereen erom vraagt It's not your fault uitvoeren?!

marillion.com | The Official Marillion Website

Nieuwsflits speciaal voor Mssr Renard

Mssr Renard
musicborst

Wanneer Hogarth dit soort pianostukken speelt en niet zingt, ben ik van de partij:

Ik kan het niet en kan er niets mee...

Komt me eerste onvoldoende. It's not your fault

4

Mssr Renard
musicborst schreef:
Ik kan het niet en kan er niets mee...

Ik loop hier onwijs warm voor.
Misschien dat het daarom wat begrijpelijker is dat ik zangliedjes een beetje zat ben.

Maar dit is toch wel behoorlijk progressief/fusion. Dacht dat een progliefhebber dat wel zou moeten lusten, maar soit. Het gaat hier om Marillion; de enige band die ik ken zonder instrumentals.

Ik had het bestempeld als een soort Jazz (ben geen kenner) en daar word ik zenuwachtig van. Overigens kan ik zangloze liedjes / klassiek op zijn tijd best waarderen maar dan meer het toegankelijke, scores enzo... Maar klaar nu, het gaat om Marillion, o, en nu denk ik opeens aan Egbert Derix...

It’s not your fault

Heeft een bepaalde minimalistische schoonheid:

5 - Minimalistisch hè..

It's not your fault: 5.5

Niet dat het echt slecht is (in vergelijking met veel mainstream bagger ), maar het is me iets te simpel en eentonig en ik mis het typische "Marillion gevoel"...
(een onvoldoende gaat me net te ver, dus daarom een 5.5).

Mssr Renard schreef:

Wanneer Hogarth dit soort pianostukken speelt en niet zingt, ben ik van de partij:

(embed)

Hier kan ik ook wel warm voor lopen. Dit soort jazzy stukken ligt me wel. Ik word hier zeker niet zenuwachtig van. Al ben ik wel de enige in huize Rogyros. Maar met een koptelefoon of nadat de overige gezinsleden het bed hebben gevonden, kan ik hiervan wel genieten!

Wederom dank voor deze tip, Michiel!

Hotel Hobbies:
Dit is een beetje een opwarmer voor Wet Circles en daarna, maar nog steeds wel fijn. Als los nummer stopt ie wel een beetje abrupt, maar soit.
Cijfer: 7,7

This Train is My life:
Gewoon een mooi nummer. Goed gezongen ook van Hogarth.
Cijfer: 8

It's Not Your Fault:
Tja. Niet echt een hoogtepuntje. Ik vind het ook niet vreselijk of zo. Maar veel om het lijf heeft het niet en Hogarth zet hier geen geweldige zangprestatie neer.
Cijfer: 5,3

It´s not your fault 3

André wat doe je nou? Enfin, it's not your fault....
H, wat doe je nou?

Hoe vals kan een mens zingen eigenlijk?
En wat een draak van een nummer zeg....
Eigenlijk was ik deze hélémaal vergeten.... Enfin, ik weet meteen weer waarom, allicht verdrongen

Oh, wat is dit pijnlijk....
Nooit gedacht dat ik in deze hele oefening een onvoldoende ging moeten uitdelen als score....
Maar het blijkt nu te gaan gebeuren....
Voor de moeite, allez, ik ben gul, nog een 2,5 ! Mooi pianospel

"Misschien moet ik Less Is More nog eens draaien, en die een tweede kans geven", dacht ik onlangs nog. Nu weet ik wel welk nummer zeker te skippen dan :-p

It's Not Your Fault: 2,5

[pek-en-veren-alert]Had ik al gezegd dat de nummers die onderaan gaan eindigen nog een herkansing krijgen. Iedereen moet de betreffende nummers 5 keer achter elkaar luisteren[\/pek-en-veren-alert]

bonothecat schreef:
[pek-en-veren-alert]Had ik al gezegd dat de nummers die onderaan gaan eindigen nog een herkansing krijgen. Iedereen moet de betreffende nummers 5 keer achter elkaar luisteren[/pek-en-veren-alert]

Dat vind ik een beetje sadistisch eigenlijk

Was het nou echt nodig om dit nummer aan de vergetelheid te ontrukken? Hè, nou gebruik ik ruk en nummer zowaar in één zin. Dat kan toch geen toeval zijn...

3,5

This Train is Your Life 6,4 (één van die Marillion nummers die me niet weet te raken)
It's Not Your Fault 3,5 (doet gewoon pijn aan de oren, dus deze raakt me wel )

Even wakker worden met Marillion om mijn achterstand in te halen. Was niet heel slim, want ik ben alweer bijna in slaap gevallen. Waarbij 'It's not your fault' door de minimalistische combi van de piano en de emotionele stem van H me net iets minder in slaap doet vallen dan 'This Train'

Fault 5,5
Train 4

Niet geheel verrassend gezien de stemmen die binnen kwamen, maar It's not your fault is veruit het slechtse nummer van Marillion tot nu toe. Ik kan maar één ding zeggen, er nog hope for the future

Nieuwe tussenstand:
1 White Russian (8,89/35 )
2 Easter (8,82/31 )
3 Hotel Hobbies (8,67/30 )
4 Forgotten Sons (8,59/34 )
5 Assassing (8,52/31 )
6 The New Kings (8,52/30 )
7 Runaway (8,48/33 )
8 Childhood's End? (8,44/35 )
9 Waiting to Happen (8,38/33 )
10 Gazpacho (7,83/31 )
11 Tux On (7,62/33 )
12 Interior Lulu (7,18/34 )
13 The Bell in the Sea (7,08/33 )
14 Drilling Holes (7,02/31 )
15 Living in F E A R (6,98/35 )
16 80 Days (6,74/34 )
17 The Other Half (6,69/33 )
18 This Train is my Life (6,68/31 )
19 Asylum Satellite #1 (6,55/29 )
20 Montreal (6,36/31 )
21 The Answering Machine (6,19/34 )
22 It's Not Your Fault (3,84/23 )

Ik denk dat de meeste deelnemers wel weer toe zijn aan een nummer waar wat meer enthousiasme voor zal bestaan. Vandaag Out of This World.

Marillion - Out Of This World HD - YouTube

En toen herpakte André zich op een zeer stijlvolle wijze, zeg!
En eigenlijk is het h die zich herpakt, al is het niet met een wereldnummer (pun intended!) maar wel met iets wat véél beter is dan wat we daar net voor voorgeschoteld kregen. Oef!

Op het album zit het mooi ingemetseld tussen Afraid of Sunrise en Afraid of Sunlight, maar op zichzelf staand werkt deze trage kabbelende track ook wel....

Echt raken doet het me niet, dan moet je op deze plaat bij Beautiful zijn., maar ik kan Out of this World wel smaken, en het verdient toch zeker een 6/10.

Out of this World: 6

10

Sublieme tekst en werkelijk prachtig gezongen !
Zwaar beladen met emotie net als de zeer bijpassende muziekale omlijsting. Top match wat dit betreft hier!

Live ook een absolute topervaring; zeker met de bijpassende videobeelden!

So we live you and I
Either side of the edge
And we run and we scream
With the dilated stare
Of obsession and dreaming
What the hell do we want
Is it only to go
Where nobody has gone
A better way than the herd
Sing a different song
Till you’re running the ledge
To the gasp from the crowd
Spinning round in your head
Everything that she said

Dit is een nummer wat me echt bij de strot grijpt.

10

Mssr Renard
Out of This World vond ik briljant.
Op de 2cd staat een alternatieve versie met een ander eindstuk.

Dit nummer kent 3 fases, het beginstuk, het middenstuk (gitaarsolo) en eindstuk. Ik ga streng wezen, het eindstuk is als een kaarsje dat langzaam uitgaat. King eindigt tenminste explosief. Het eindstuk zorgt ervoor dat ik het niet een volle score geef.

Het thema van het nummer is een blauwe speedboot die verongelukt. Er schijnt een youtubevideo te zijn met die race en het nummer eronder gemonteerd. Het doet mij eerlijk gezegd niets, want ik heb geen verstand van techniek en speedboten. De dood van iemand is wel zielig natuurlijk. RIP bluebird dus.

8

Van het ene uiterste in het andere.
Hier krijg ik nog steeds natte ogen van.
De prachtige live uitvoering van Brave Live 2013 weer in gedachten, wanneer H. na de laatste zin "Everything that she said" met z'n voorhoofd een paar keer hoorbaar tegen de microfoon stuitert. Maar één cijfer voor:

10

Out of this World: 9,1 Pure klasse ! !

Gast
geplaatst: vandaag om 14:45 uur

geplaatst: vandaag om 14:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.