Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
geplaatst: 7 december 2020, 17:29 uur
A Legacy: alleen voor .com-begrippen boven de maat
6,5
Fantastic Place: voor mij na The Invisible Man het beste nummer van Marbles, toch een album dat het bij mij van een paar uitschieters moet hebben.
9,5
6,5
Fantastic Place: voor mij na The Invisible Man het beste nummer van Marbles, toch een album dat het bij mij van een paar uitschieters moet hebben.
9,5
1
geplaatst: 7 december 2020, 17:48 uur
vielip schreef:
Tsja, als ze die hadden oké. Maar persoonlijk vind ik de stem van H genietbaar op z'n best. Als ik hem te lang achter elkaar hoor dan haak ik toch echt af.
(quote)
Tsja, als ze die hadden oké. Maar persoonlijk vind ik de stem van H genietbaar op z'n best. Als ik hem te lang achter elkaar hoor dan haak ik toch echt af.
Dus dit nummer voor nummer beluisteren komt jou dus goed uit! Met als extra voordeel natuurlijk dat er ook door Fish gezongen nummers langs komen!
0
geplaatst: 7 december 2020, 17:53 uur
0
geplaatst: 7 december 2020, 18:00 uur
Fantastic Place. Mooi nummer maar geen tien voor mij, die zijn voor andere nummers van deze plaat.
9
9
0
geplaatst: 7 december 2020, 18:07 uur
Ik vind dit nu een lastig nummer om een cijfer aan toe te kennen. Zeker als ik kijk wat ik zoal aan cijfers heb gegeven.
In mijn geheugen was dit echt een erg goed nummer maar dat is beinvloed door 4 of 5x Marbles tour zien.
Live versies op Somewhere in London en Marbles in the Park zijn prima maar het doet me minder dan vroeger hoe emotioneel het ook aanvoelt.
Fantastic Place : 8,3
In mijn geheugen was dit echt een erg goed nummer maar dat is beinvloed door 4 of 5x Marbles tour zien.
Live versies op Somewhere in London en Marbles in the Park zijn prima maar het doet me minder dan vroeger hoe emotioneel het ook aanvoelt.
Fantastic Place : 8,3
0
geplaatst: 7 december 2020, 19:48 uur
vigil schreef:
Een van de sterkhouders van het prachtige Marbles album al haalt deze het net niet bij andere giganten aldaar.
Live is dit nummer muzikaal heel mooi maar erger ik me behoorlijk aan de hot patato manier van zingen van H. Soort van mijn kunstgebit zit niet helemaal goed maar ik moet door. Overigens gaat dit de laatste live opnames wel weer iets beter.
Maar goed Fantastic Place dus:
9
Een van de sterkhouders van het prachtige Marbles album al haalt deze het net niet bij andere giganten aldaar.
Live is dit nummer muzikaal heel mooi maar erger ik me behoorlijk aan de hot patato manier van zingen van H. Soort van mijn kunstgebit zit niet helemaal goed maar ik moet door. Overigens gaat dit de laatste live opnames wel weer iets beter.
Maar goed Fantastic Place dus:
9
Zang is iets raars mee live maar wel een ontzettend lekker basloopje naar het einde toe zeg.
0
geplaatst: 7 december 2020, 20:45 uur
Ik verbaas me echt over de cijfers voor Fantastic Place.... Ik vond het In mijn herinnering altijd een beetje een 'No one can' of 'Dryland' nummer. Saai, beetje poging tot single. Niet heel slecht, maar niet meer dan een krappe voldoende. En na herbeluistering is die herinnering spot on. Ik kan de stem van 'H' in dit nummer ook matig hebben. 5,8
0
Mssr Renard
geplaatst: 7 december 2020, 20:50 uur
meesterdch schreef:
Ik verbaas me echt over de cijfers voor Fantastic Place.... Ik vond het In mijn herinnering altijd een beetje een 'No one can' of 'Dryland' nummer. Saai, beetje poging tot single. Niet heel slecht, maar niet meer dan een krappe voldoende. En na herbeluistering is die herinnering spot on. Ik kan de stem van 'H' in dit nummer ook matig hebben. 5,8
Over mijn cijfer hoef je je in ieder geval niet te verbazen. Zowel No One Can als Dry Land zal ik een dikke 9 geven.
2
geplaatst: 7 december 2020, 21:04 uur
Mssr Renard schreef:
Over mijn cijfer hoef je je in ieder geval niet te verbazen. Zowel No One Can als Dry Land zal ik een dikke 9 geven.
(quote)
Dan ben je in elk geval consequent onbegrijpelijk

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 december 2020, 21:17 uur
meesterdch schreef:
Saai, beetje poging tot single.
De obvious single van Marbles zal nog komen (en bij mij ook wezenlijk hoger dan een 5,8 scoren).Saai, beetje poging tot single.
0
geplaatst: 7 december 2020, 21:23 uur
Heel erg mooi, maar omdat er op dat album nog een paar nummer staan die nog véél sterker zijn, hou ik het op een bescheiden 8,6 ....
Fantastic Place - 8,6
Fantastic Place - 8,6
0
geplaatst: 8 december 2020, 07:40 uur
Fantastic Place: 9
Erg mooi nummer van een geweldig album; op naar de nog hogere cijfers voor dit album...
Erg mooi nummer van een geweldig album; op naar de nog hogere cijfers voor dit album...

0
geplaatst: 8 december 2020, 12:05 uur
Ben benieuwd wanneer het nummer Marbles IV langskomt. Gezien de lengte van het nummer wordt het lastig om daar een cijfer voor te geven 

0
geplaatst: 8 december 2020, 13:15 uur
Fantastic Place komt uit op een prachtig gemiddelde van 8,48, maar daarmee rijkt het nummer niet verder dan een voorlopige 12e plek!!!
9 The New Kings (8,53/31 )
10 Runaway (8,5/35 )
11 Out of this World (8,49/32 )
12 Fantastic Place (8,48/31 )
13 Waiting to Happen (8,43/34 )
14 Childhood's End? (8,4/36 )
15 Gazpacho (7,78/32 )
Vandaag: See it Like a Baby
See It Like a Baby - YouTube
9 The New Kings (8,53/31 )
10 Runaway (8,5/35 )
11 Out of this World (8,49/32 )
12 Fantastic Place (8,48/31 )
13 Waiting to Happen (8,43/34 )
14 Childhood's End? (8,4/36 )
15 Gazpacho (7,78/32 )
Vandaag: See it Like a Baby
See It Like a Baby - YouTube
1
geplaatst: 8 december 2020, 14:51 uur
See it like a baby: 6
Ben ik de enige die - vooral in het begin - qua sound en structuur een beetje moet denken aan The Pineapple Thief / Bruce Soord... ?
Ben ik de enige die - vooral in het begin - qua sound en structuur een beetje moet denken aan The Pineapple Thief / Bruce Soord... ?
* denotes required fields.