MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Casartelli (moderator)
“Oké, welkom iedereen. Hier is ons nieuwe album, “Somewhere Else”. We zien het een beetje als ons kindje.”

Slappe hap, waar Somewhere Else helaas vol mee stond. In de coupletten zit geen spanning en van refreinen die bestaan uit telkens dezelfde herhaalde zin ben ik ook geen liefhebber (dat zal ik nog een keer memoreren als het hier weer negens en tienen regent bij een vermeende klassieker van dertien jaar eerder). Het is verder ook niet mysterieus, spannend, of wat dan ook... gewoon een suf nummer.

Kortom: een lief kind.

5,0

It's Not Your Fault - 4
See It Like a Baby - 4,5

See It Like a Baby: 6

Casartelli schreef:
“Oké, welkom iedereen. Hier is ons nieuwe album, “Somewhere Else”. We zien het een beetje als ons kindje.”

Slappe hap, waar Somewhere Else helaas vol mee stond. In de coupletten zit geen spanning en van refreinen die bestaan uit telkens dezelfde herhaalde zin ben ik ook geen liefhebber... Het is verder ook niet mysterieus, spannend, of wat dan ook... gewoon een suf nummer.

Kortom: een lief kind.

5,0

Als Somewhere Else nu niet meer vol staat met dit soort nummers dan is er nog hoop voor het album! Lijkt dan wel alsof die arme baby met het badwater is weggegooid.

Verder wel helemaal eens met bovenstaande deel en ik vind een 5 nog best hoog.

Ik heb zelf al gemerkt dat ik een flinke scheiding aanbreng in mijn cijfers. Meer in ieder geval dan in het begin. Eigen cijfer komt later nog.

Casartelli (moderator)
Bravejester schreef:
Ik heb zelf al gemerkt dat ik een flinke scheiding aanbreng in mijn cijfers. Meer in ieder geval dan in het begin. Eigen cijfer komt later nog.
Ik heb ook wel de indruk dat als ik mijn cijfers wat naar beneden zou 'corrigeren' het onderscheidend vermogen groter wordt.

Al viel het me nog mee toen ik het eens op een rijtje zette (ja, ik hoor ook tot de mensen die er een spreadsheet van bijhoudt).

Een single maar dan een wel een weinig catchy single. Ik heb er verder geen extreme hekel aan het gaat geruisloos aan me voorbij, ik vraag me af wat erger is.

5,0

De mannen van Marillion weten natuurlijk dat dit topic organiseer. Heb ik zomaar ineens een kerstkaart van de mannen in mijn brievenbus Marillion kerst kaart

See it like a baby: 5,0.

See it Like a Baby: 5

See it Like a Baby : 6.8

Zwak nummer van een overal erg aanmatigend album.
13 in een dozijn van het kaliber Radiation. Om een of andere reden vinden de heren het nodig
om eens in de zoveel tijd eens zo'n album uit te brengen. Tsja. Misschien om te bewijzen dat ze ook betrekkelijk normale nummers (lees rond de 5 Min) kunnen schrijven. Ik kon me er jaren lang enorm over opwinden want het zo onnodig. Ik heb me er inmiddels maar bij neergelegd.

Voor de liefhebbers. Het album wordt nog verkocht op Racket voor £ 1,99.-
Dat is het nog net waard om je Collectie compleet mee te maken en verder nooit draait..
Nu .com nog een keer afbranden en dan heb ik ze allemaal.

Lekker baswerk dat wel maar daarmee valt ook dit nummer niet te redden. Het refreintje vind ik dan weer veel te zeurderig.

3

bonothecat schreef:
De mannen van Marillion weten natuurlijk dat dit topic organiseer. Heb ik zomaar ineens een kerstkaart van de mannen in mijn brievenbus Marillion kerst kaart

Meer dan verdient uiteraard!

Mssr Renard
Jeetje, wat een negativiteit over Somewhere Else.
Ik ga nu dat projecteren en mij afvragen of ik ook zo negatief ben over FEAR en Sounds That Can't Be Made.
Mocht dat het geval zijn en heb ik er mensen mee gekwetst dan spijt het me, maar ik hoef niet meer zo nodig mee te doen. Ik schrijf mij nu gewoon wel uit.

4.4

Er komen helaas nog een paar nummers die irritanter zijn.

Ter compensatie ook maar weer eens 2 van hun krachtigste nummer geluisterd uit dit decennium en dat worden toch 2 dikke negens zoals het er nu uitziet!

Mssr Renard schreef:
Ik ga nu dat projecteren en mij afvragen of ik ook zo negatief ben over FEAR en Sounds That Can't Be Made.
Mocht dat het geval zijn en heb ik er mensen mee gekwetst dan spijt het me, maar ik hoef niet meer zo nodig mee te doen. Ik schrijf mij nu gewoon wel uit.

Ik zou zeggen gewoon mee blijven doen Mssr Renard !
Als je me iets duidelijk is geworden in al die jaren luisterend en lezend op o.a. het officiele forum en hier sinds juni 2011 ( forum laatbloeier! ) is dat iedereen een stel eigen favorieten heeft.

Lang niet altijd logisch voor de rest ( ik snap ook maar moeilijk dat iemand Brave niet mooi vind maar accepteer dat omdat we allemaal een ander kader hebben waaruit we muziek blijkbaar beoordelen ) maar zolang duidelijk onderbouwd is daar niets mis mee!

Voor mij is Somewhere Else inderdaad wel 1 van de mindere albums maar er staan toch nog 4 nummers op die boeiend zijn in hun uitvoering en zeker 2 die een 8 of meer gaan scoren.

Helaas een oor in oor uit gevalletje.

5.7

Baby? Zie het meer als een grijze muis. En dan druk ik me nog zacht uit. Bijna het minste nummer van SE.

4,8

Outlaw104 schreef:
Baby? Zie het meer als een grijze muis. En dan druk ik me nog zacht uit. Bijna het minste nummer van SE.

4,8

Wat mij betreft doen 3 andere mee voor die prijs.... Wel blij dat ik de tour niet overgeslagen heb... Ik zat toen ook veel op het Marillion forum dus wist al wat ik verder zoal nog live kon verwachten!

Kennis is zeker macht in dit geval

Mssr Renard schreef:

Advies: ik zou me niet uitschrijven vanwege de mening van anderen. Iedereen houdt er een eigen stijl op na. Ik lees ook wel eens fronsend de uiteenlopende en "sterke" meningen. Dat geeft dan weer inzicht in de gedachtengang van de specifieke user. Gelukkig zijn die uiteenlopend, anders werd het erg saai. En ik vind het soms jammer dat mijn mening niet wordt gedeeld, zoals bij HITR #1.
Het blijven natuurlijk gewoon meningen. Dat scheelt weer...

Mssr Renard schreef:
Ik schrijf mij nu gewoon wel uit.

Neeeeeeee.

Het blijven inderdaad maar persoonlijke meningen. Bij aanschaf van het SE album heb ik het schijfje handenwrijvend in m'n speler gelegd na de bijna lyrische recensie in Oor en Marbles nog in mijn gedachten. Na afloop nog eens gecheckt of ik het wel goed had gelezen.
Dat was wel even slikken op dat moment. Niettemin vond ik een tijd later dat er op SE toch nog wel enkele behoorlijk sterke tracks staan. Groeiplaat zeggen ze dan.

Nou.... goh....
Ik ga hier niet veel woorden aan vuil maken....

En ik ga heel eerlijk zijn, als ik punten toeken zet ik het nummer in kwestie nog eens op, (ook al ken ik sommige songs van binnen en van buiten). Ik heb deze niet uitgespeeld....

Toch. Een 3 voor de moeite !

See It Like A Baby - 3

Tsja, wat moet ik hier mee? Ik vind eigenlijk alleen de baslijn van Pete en de intro wel ok.... voor de rest niet veel. 4,5

See it Like a Baby:

6.5

See it Like a Baby

4,5

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.