Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
geplaatst: 12 december 2020, 17:38 uur
Sounds That Can't Be Made: 8
(sorry voor de late stem dit keer...)
(sorry voor de late stem dit keer...)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 december 2020, 18:09 uur
Van mij zeker geen onvoldoende voor Quartz, maar het is wel een nummer dat zijn charme gaandeweg wat kwijtgeraakt is. Een vreemde eend in de Marillionbijt, die er best wezen mag, maar die niet echt meehelpt het luisterplezier op Anoraknophobia tot grote hoogte te brengen.
6,3
6,3
0
geplaatst: 12 december 2020, 18:47 uur
Goede herinneringen aan het album en ook dit nummer heb ik altijd leuk gevonden. Een beetje anders en experimenteel. Wel geslaagd. 7,5
0
geplaatst: 12 december 2020, 19:25 uur
Quartz : 7
3e inhaal serie
This Train Is My Life : 7
It's Not Your Fault : 4.5
Out of This World : 9
The Fruit of the Wild Rose : 7.5
Splintering Heart : 8.5
The Great Escape : 9
Cathedral Wall : 6.5
White Feather : 7
Half Full Jam : 5.5
Chelsea Monday : 8.5
3e inhaal serie
This Train Is My Life : 7
It's Not Your Fault : 4.5
Out of This World : 9
The Fruit of the Wild Rose : 7.5
Splintering Heart : 8.5
The Great Escape : 9
Cathedral Wall : 6.5
White Feather : 7
Half Full Jam : 5.5
Chelsea Monday : 8.5
0
geplaatst: 12 december 2020, 19:42 uur
Quartz, hoewel een wat vreemd nummer mag ik het altijd graag horen.
8,7
8,7
0
geplaatst: 12 december 2020, 20:00 uur
Lekker, dat livefilmpje!
8,3
Die gitarist though, ziet eruit als een evil kobold uit Harry Potter ofzo. Of een Disneyslechterik. Toch, ArthurDZ? Heerlijk.
Ik heb m'n 8 voor Grendel gewijzigd naar een 9 trouwens, bonothecat. Geweldig epos.
8,3
Die gitarist though, ziet eruit als een evil kobold uit Harry Potter ofzo. Of een Disneyslechterik. Toch, ArthurDZ? Heerlijk.
Ik heb m'n 8 voor Grendel gewijzigd naar een 9 trouwens, bonothecat. Geweldig epos.
0
geplaatst: 13 december 2020, 09:52 uur
Bravejester schreef:
8,3
In mijn geheugen was dit toch een fijn live nummer gedurende de Anoraknophobia tour... Maar ik vraag me nu af wanneer het nummer daarna nog live gespeeld is.
8,3
In mijn geheugen was dit toch een fijn live nummer gedurende de Anoraknophobia tour... Maar ik vraag me nu af wanneer het nummer daarna nog live gespeeld is.
Twee jaar geleden nog geregeld en was ook zo ongeveer standaard tijdens de Marbles Tour.
0
geplaatst: 13 december 2020, 09:54 uur
Ik heb goede herinneringen aan Anorak. Dit was voor mij het comeback album.
Ik dacht dat ze met de twee voorgaande albums de weg kwijt waren maar dit album wees anderzijds.
Leuke tour ook waar er op de website en stemming met twee lijsten werd bijgehouden welke nummers er wel en niet moesten worden gespeeld.
Quarts is een van de beste nummers van de het album.
Prachtig middenstuk ook.
Live inderdaad prachtig uitgevoerd.
8
Ik dacht dat ze met de twee voorgaande albums de weg kwijt waren maar dit album wees anderzijds.
Leuke tour ook waar er op de website en stemming met twee lijsten werd bijgehouden welke nummers er wel en niet moesten worden gespeeld.
Quarts is een van de beste nummers van de het album.
Prachtig middenstuk ook.
Live inderdaad prachtig uitgevoerd.
8
0
geplaatst: 13 december 2020, 09:59 uur
daniel1974nl schreef:
Twee jaar geleden nog geregeld en was ook zo ongeveer standaard tijdens de Marbles Tour.
(quote)
staat nog vaak op de setlist, tijdens de touren van 2014 en 2016 bv nog zeer regelmatig
1
geplaatst: 13 december 2020, 10:19 uur
Twee Jaar geleden/ De laatste keer dat ik ze zag : El Dorado, Power, Quarts, The Party, Seasons End.......Wat een begin.....
0
geplaatst: 13 december 2020, 10:38 uur
Quartz. Puik stukkie werk wbt het Jam gevoel. Tekstueel wat minder.
7
7
2
geplaatst: 13 december 2020, 10:39 uur
daniel1974nl schreef:
Twee Jaar geleden/ De laatste keer dat ik ze zag : El Dorado, Power, Quarts, The Party, Seasons End.......Wat een begin.....
Heel die set 2 jaar geleden was top inderdaad, ze gingen na Seasons End doodleuk door. Quartz viel voor mij in ieder geval niet uit de toon
Quartz: 8
0
geplaatst: 13 december 2020, 14:47 uur
Quartz komt binnen op plaats nummer 22. Ik verwacht echter nog wel wat inhaal stemmen, dus daar zal nog wel wat verandering in komen.
18 Tux On (7,75/38 )
19 Sounds That Can't Be Made (7,37/29 )
20 White Feather (7,33/34 )
21 Interior Lulu (7,31/38 )
22 Quartz (7,1/24 )
23 The Bell in the Sea (7,08/37 )
24 Living in F E A R (6,97/39 )
25 Drilling Holes (6,96/36 )
26 Fruit of the Wild Rose (6,91/34 )
Vandaag: The Space
Marillion - The Space
18 Tux On (7,75/38 )
19 Sounds That Can't Be Made (7,37/29 )
20 White Feather (7,33/34 )
21 Interior Lulu (7,31/38 )
22 Quartz (7,1/24 )
23 The Bell in the Sea (7,08/37 )
24 Living in F E A R (6,97/39 )
25 Drilling Holes (6,96/36 )
26 Fruit of the Wild Rose (6,91/34 )
Vandaag: The Space
Marillion - The Space
0
geplaatst: 13 december 2020, 15:10 uur
8.2
Voor mij dus nog niet weer het echte werk
Van Seasons End volgen nog 4 nummers die ik mooier/beter vind!
Voor mij dus nog niet weer het echte werk
Van Seasons End volgen nog 4 nummers die ik mooier/beter vind!
0
geplaatst: 13 december 2020, 15:21 uur
Gigantisch gaaf nummer. Een van de drie mooiste nummers op Season's End. Werd in de eerste instantie vooral gegrepen door het einde van het nummer en ging de rest pas later waarderen.
Live ook ontzettend gaaf. Maar echt een killer op de All For One BR. Dat orkestrale intro en dan de keyboards vervangen door strijkers maakt een topnummer in een meesterwerk. Ontzettend mooi ingetogen middenstuk ook in die versie. En dan die fluit er overheen. Deze heeft ook veel heftiger gitaarvuurwerk. Kippenvel nummer. Wat een begin om een tweede deel van een concert at te trappen.
En als je dan een live versie wil zou ik voor de Cigale versie opteren van de Brace Deluxe editie.
Daarnaast. Welke Nederlander kan dit nummer niet liefhebben aangezien het nummer geïnspireerd is door de de tijd dat H. in Amsterdam woonde.
Dik verdiende 9.
Live ook ontzettend gaaf. Maar echt een killer op de All For One BR. Dat orkestrale intro en dan de keyboards vervangen door strijkers maakt een topnummer in een meesterwerk. Ontzettend mooi ingetogen middenstuk ook in die versie. En dan die fluit er overheen. Deze heeft ook veel heftiger gitaarvuurwerk. Kippenvel nummer. Wat een begin om een tweede deel van een concert at te trappen.
En als je dan een live versie wil zou ik voor de Cigale versie opteren van de Brace Deluxe editie.
Daarnaast. Welke Nederlander kan dit nummer niet liefhebben aangezien het nummer geïnspireerd is door de de tijd dat H. in Amsterdam woonde.
Dik verdiende 9.
1
geplaatst: 13 december 2020, 15:36 uur
daniel1974nl schreef:
Dik verdiende 9.
Dik verdiende 9.
Dat zal het zijn
Ik ben vlak bij Rotterdam geboren 
0
geplaatst: 13 december 2020, 16:24 uur
daniel1974nl schreef:
Welke Nederlander kan dit nummer niet liefhebben aangezien het nummer geïnspireerd is door de de tijd dat H. in Amsterdam woonde.
Welke Nederlander kan dit nummer niet liefhebben aangezien het nummer geïnspireerd is door de de tijd dat H. in Amsterdam woonde.
H in Amsterdam woonde?
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 december 2020, 16:28 uur
Het nummer met het opvallende einde. Op dat effect was ik vrij snel uitbeluisterd. In het totaalplaatje toch wel weer een erg fraai nummer. En dan staan er nog zoveel betere op Seasons End.
8,3
8,3
0
geplaatst: 13 december 2020, 16:52 uur
The Space: 9,8
Behoort tot mijn absolute favorieten, met de live versie van AFO als onmiskenbaar hoogtepunt.
Behoort tot mijn absolute favorieten, met de live versie van AFO als onmiskenbaar hoogtepunt.
0
geplaatst: 13 december 2020, 17:43 uur
Ik meende me te herinneren dat hij op jonge leeftijd een tijd in Amsterdam heeft rondgebracht en dat daar de inspiratie van dit nummer lag.
* denotes required fields.