MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Warm Wet Circles komt binnen op een keurige 8e plek

1 The Great Escape (9,16/35)
2 Chelsea Monday (9,01/35)
3 The Space (8,91/31)
4 White Russian (8,88/39)
5 Easter (8,82/36)
6 Splintering Heart (8,72/35)
7 Hotel Hobbies (8,62/34)
8 Warm Wet Circles (8,62/33)
9 Forgotten Sons (8,61/39)
10 Runaway (8,58/38)

Vandaag: The Hollow Man

The Hollow Man - Marillion - YouTube

The Hollow Man - 8,5

bonothecat schreef:
Warm Wet Circles komt binnen op een keurige 8e plek

En recht onder Hotel Hobbies

The Hollow Men.

Prachtig mooi ingetogen nummer welke ook een mooie positie inneemt in Brave en zo een rustmoment inlast. Recent nog prachtig voorzien van een orkestraal arrangement ook

8

The Hollow Man: 8.5

The Hollow Man: 8,1

The Hollow Man: 8,5

The Hollow Man: 8,6

8

Op het album een mooi moment van rust tussen de rockers Hard as Love en Lap of Luxury.

En ik kon het weer niet laten de rest van het album er maar achteraan te luisteren Het album is daarmee de laatste weken al een paar keer bijna helemaal voorbij gekomen ( Made Again skip ik meestal om het fris te laten klinken later in de meter! )

The Hollow Man: 8.5

Mooi en sterk nummer! 8.8. Vooral het einde is zo’n mooi afgerond stukje.

Ik moest wel net lachen om mijn vrouw. Die kent de Marillion met Hogarth wat beter maar toen ik The Hollow Man opzette (andere versie) kwam er een berispend ‘Ze melken hun nummers ook wel flink uit hè’. ‘En die fans kopen dat zeker allemaal’. ‘Slim !’

Casartelli (moderator)
Wat een hoop hoge cijfers!

Ik dacht dat het toch wel een vrij gangbare opvatting was dat Brave nogal inzakt tussen Goodbye to All That en The Great Escape. Blijkt dit nummer gewoon vijfde te staan in de favorietenummerstatistieken, nog voor Runaway .

Heb hem even opnieuw beluisterd, wat, het is hier al vaker gememoreerd, bij een conceptalbum niet per se helpt in de beoordeling. Maar de verleiding om meteen maar met Alone Again in the Lap of Luxury door te gaan, kon ik probleemloos onderdrukken

6,8

Casartelli schreef:
Wat een hoop hoge cijfers!

Ik dacht dat het toch wel een vrij gangbare opvatting was dat Brave nogal inzakt tussen Goodbye to All That en The Great Escape. Blijkt dit nummer gewoon vijfde te staan in de favorietenummerstatistieken, nog voor Runaway .

Heb hem even opnieuw beluisterd, wat, het is hier al vaker gememoreerd, bij een conceptalbum niet per se helpt in de beoordeling. Maar de verleiding om meteen maar met Alone Again in the Lap of Luxury door te gaan, kon ik probleemloos onderdrukken

6,8

Het eerste deel van je bericht deel ik wel; boven Runaway is natuurlijk vreemd

Maar wat is mis met Lap of Luxury ? Die gaat bij mij in ieder geval wel duidelijk boven The Hollow Man scoren!

Casartelli (moderator)
Bravejester schreef:
Maar wat is mis met Lap of Luxury ?
Ik houd mijn kruit nog even droog tot het zover is

The Hollow Man : 9

Casartelli schreef:
(quote)
Ik houd mijn kruit nog even droog tot het zover is
Casartelli houdt niet zo van refreinen, waarin een zin teveel herhaald wordt. Kan mij daaraan niet echt storen, wat bertreft AAitLoL, het 'was je handen stuk' gedeelte zorgt zelfs voor een echt hoge waardering mijnerzijds.
Goed, The Hollow Man; prachtig ingetogen.

8,5

Ik ga niet herhalen, - omdat ik het hier nog levend van af wil brengen - dat ik Brave niet zo brave vindt en bij momenten zelfs behoorlijk saai, maar er staan ook wel echt heel mooie dingen op. Zoals Hollow Man bijvoorbeeld.

Die piano... die strijkers;... die sfeervole gitaarpartijen.... hoe de muziek meer en meer aanzwelt;...
H zingt prachtig.... best wel pakkend ook....

Heel, heel erg mooie song;....
Ik dacht eerst een 8 te geven..... na wat twijfelen tusseneen 8;5 en een 9 wordt het toch een.....

9 !

Hollow Man - 9

The Hollow Man 7,5

The Hollow Man: 8

meneer schreef:
Mooi en sterk nummer! 8.8. Vooral het einde is zo’n mooi afgerond stukje.

Ik moest wel net lachen om mijn vrouw. Die kent de Marillion met Hogarth wat beter maar toen ik The Hollow Man opzette (andere versie) kwam er een berispend ‘Ze melken hun nummers ook wel flink uit hè’. ‘En die fans kopen dat zeker allemaal’. ‘Slim !’

Je vrouw ziet dat toch echt verkeerd. Marillion is een band die geeft om zijn fans en die daarom geeft wat zij willen . Daar kunnen vele andere bands (Genesis of Pink Floyd) nog wat van leren. De 50ste live cd draagt echt wat bij. Dat werd met de laatste release nog maar even weer bewezen. Toch ?

'Please take my money' is iets wat je Marillion fans geregeld hoort zeggen omdat je steevast waar voor je geld krijgt. Dat ben ik bij andere bands niet zo vaak tegengekomen nog. Daar wordt er eerder steen en been geklaagd dat oude wijn in NW flessen wordt gegoten.

daniel1974nl: soms hebben vrouwen meer wijsheid dan mannen. Soms..

Maar ik zou het juist snappen als de heren van Marillion hierdoor juist hun salaris een stukje spekken. En waarom niet ? Ze hebben het ook verdiend en het is soms moeilijk om met deze muzikale ambacht goed geld te verdienen. Het is ze zelfs gegund ! Wat betreft Genesis & Pink Floyd: die hebben allebei - vermoed ik - meer geld verdiend dan Marillion. Waarom zouden ze hun songs herhalen in andere versies vanuit hun eigen naam ? Een Hackett doet dat wel. En dat waardeer ik zeer ! Maar ook Hackett zijn kachel moet branden en hij vergaart meer met zijn vernieuwde versies van Genesis songs dan met zijn solo albums. Ook ene Ray Wilson mag graag Genesis songs coveren. Zou dat alleen ambachtelijk zijn voor de fans ?

Maar genoeg gefilosofeerd ! Het is hier Marillion wat de klok slaat !

Hollow Man: 8

Prachtig rustpuntje van het album.

Hollow Man: 9

meneer Marillion maakt live materiaal veel gangbaarder beschikbaar. Dan wel als download dan wel als CD, wat zeker te bewonderen is.

Waar ik me in het geval van Genesis vooral aan erger is dat ze een heel live archief op de plank hebben liggen. Of in de woorden van Banks 'We got stacks of them' Maar waar ze niets mee doen. Afgezien van de 2007 tour zijn volledige concerten echt nog steeds een luxe en moeten we het helaas doen met een uiterst gefragmenteerde collectie. En voor PF geldt eigenlijk hetzelfde. Helemaal als je ziet wat er vandaag de dag technologisch mogelijk is. Kijk naar de recente heruitgave van Delicate Sound Of Thunder, of de CD Boxen van King Crimson.

Waarom RW en SH dat doen. Ik vermoed omdat enerzijds fans het willen horen en aan de andere kant omdat het vollere zalen trekt en meer verkopen genereert. Dat SH nog op deze legacy teert begrijp ik persoonlijk alleen wel beter als waarom RW dat doet. Het solo materiaal van beide heren is helaas ook niet altijd van een constant genoeg niveau om er volle zalen mee te trekken en genoeg verkopen te genereren. Een artist als PG die bewust afstand heeft genomen respecteer ik overigens ook. Ik zou geneigd zijn ze zeggen dat ik het bij Hackett waarder, bij Wilson goedkoop scoren vind en bij Gabriel wellicht gewenst. Stel je eens voor

Gast
geplaatst: vandaag om 12:41 uur

geplaatst: vandaag om 12:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.