MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
The Sky Above The Rain: 8,5
Thankyou Whoever You Are: 7,0
Seasons End 9,0

van de 16 14 een 9 of hoger (8 een 10). Dit gaat de NW nummer 1 worden mensen.

It ain't ...

Blijft mooi nummer en ook nog steeds actueel helaas. 8

Deze rijpt met de tijd. Blijkt nog steeds beter te kunnen worden.

Seasons End - 9,3

Seasons End: 10

Deze was niet moeilijk... Een waar Marillion hoogtepunt voor mij ! Mooie toepasselijke afsluiter voor dit "Corona seizoen" wat mij betreft; laten we hopen op een beter muzikaal seizoen komend jaar waarin we eindelijk ook weer live kunnen genieten...

Seasons End: 7,5

Prima nummer, maar gaat helaas als een nachtkaars uit, terwijl het lijkt op te bouwen naar een mooie climax.

SBube schreef:

Warm Wet Circles 9.8
Easter: 9.5
Hotel Hobbies: 9,5
Grendel 9,0
Interior Lulu: 9.0
Kayleigh 9,0
Quartz 8.5
Built-in Bastard Radar 8,5
The Space 8.3
The Great Escape 8,1
Chelsea Monday 8.1
Man of a thousand faces 8.1
White Russian: 8.0
A Legacy 8.0
Childhood's End 8,0
Forgotten Sons 8,0
Under the sun 8,0
The New Kings: 7,8
Real tears for sale 7,8
Assassing: 7,7
Fantastic Place 7.7
Splintering heart 7.7
King 7,7
Jigsaw 7.6
Tux on: 7,5
The other half 7,5
The Bell in the Sea: 7.5
80 Days: 7.5
Waiting to happen 7.5
Punch and Judy 7.5
This train is my life 7,5
The fruit of the wild rose 7.5
Cathedral wall 7,0
Sounds that can't be made 7.0
White Feather 6,5
Genie 6,5
Montréal : 6,5
Runaway 6,0
Living in F E A R: 6.0
Out of this world 6.0
See it like a baby 6.0
Thankyou whoever you are 6,0
Estonia 5.8
Gazpacho: 5,7
The Answering Machine: 5.5
A collection 5,0
Half Full Jam 4,5
Drilling Holes 4.0
The Hollow Man 3,0
Asylum Satellite 2,0
Costa del Slough 1.1
It's not your fault 1,0

Nieuwe beoordelingen:
The sky above the rain 7,0
(Het komt langzaam op gang en er is ook een stuk in de midden waar ik even afhaak, geen topper, maar wel oerdegelijke kwaliteit)
Season's End 8.8
(Mooi, maar niet mijn favoriet op het album, het laatste stuk is ook minder, wel schitterend gezongen en ook muzikaal wel fijn)

Jigsaw 9,6
Thankyou Whoever You Are 7
The Sky Above The Rain 7,3
Season's End 9

Seasons End - 9,5

Ik lees hier en daar op de pagina dat het einde wat tegen valt, maar dat is misschien wel het mooiste gedeelte van het nummer wat mij betreft. Je hoort de sneeuwvlokjes vallen!

Seasons End leek met gemak heel dik aan de kop te komen, maar uiteindelijk staat het nummer maar net aan eerste. Ik verwacht nog wel wat stemmen, dus het kan nog verkeren.

1 Seasons End (9,21/28)
2 The Great Escape (9,18/36)
3 Chelsea Monday (9,02/36)
4 King (8,93/32)
5 The Space (8,9/33)
6 White Russian (8,83/40)
7 Easter (8,82/36)
8 Splintering Heart (8,74/36)
9 Hotel Hobbies (8,62/35)
10 Warm Wet Circles (8,62/36)

Vandaag: Between You and Me

Marillion - Between You And Me (Album Version) - YouTube

Ik heb vaak moeite met de recht toe recht aan rockers maar deze is in dat genre dan nog wel redelijk favoriet.

7,6

Casartelli (moderator)
Net als veel andere nummers op Anoraknophobia vond ik hem ooit erg tof. Nu gewoon nog wel vrij goed.

7,5

Season’s End 9
Between you and me 7

Een welverdiende 7,7 voor deze mooie opener van Anoraknophobia... Toen het album uitkwam vond ik het na een eerste luisterbeurt maar zo zo, wat later werd ik niet echt fan van de plaat. Maar sinds redelijk recent nog, toen ik bij het begin van de marillion.meter nog eens alle platen met H herbeluisterde, vind ik het een erg goed album, en daar is Between You And Me de fraaie opener van...

Between You And Me - 7,7

Jammer dat Season's End niet in een meer solide nummer 1 resulteerde. Maar dan. Nummer 1 is nummer 1 ook al is het met de hakken over de sloot.

Nu wat betreft het nummer van vandaag. Zeker niet het beste nummer van Anorak, en ook niet het minste, al had ik destijds wel moeite met deze opener en nu nog laat ik het liever beginnen met Quartz wat ik echt een veel fijner nummer vind als mede verschillende andere nummers op dit album. Het zoals vigil zegt. Een soort van recht toe recht aan rock nummertje en bij Marillion werkt dat in mijn optiek maar zelden. Wel een lekker slootje op het einde van Rothery en dit keer eentje met een beduidend ander gitaargeluid dan we van hem gewend zijn.

Between You And Me : 7

Between You and Me: 6,5

Between You and Me: 6,5

Season's End - 8,1
Between You and Me - 7,6

Between You and Me : 7.5

Between You and Me : 7.5

Licht wel erg lekker in het gehoor, maar ik vind het eerlijk gezegd niet heel spannend en een beetje eenvoudig voor Marillion begrippen...

Gast
geplaatst: vandaag om 23:15 uur

geplaatst: vandaag om 23:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.