MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Jigsaw: 7,6
Beste nummer van Fugazi.

Jigsaw : 7.5

Leptop schreef:
Ik merk dat de oude nummers mij veel minder doen dan vroeger, uitzonderingen daargelaten. Deze heeft ook niet de tand des tijds helemaal doorstaan vrees ik. Desalniettemin nog alleszins redelijk.

Jigsaw - 7,8

Yep. Dat is ook logisch. De band is enorm gegroeid, veel diverser geworden en heeft vele malen meer nieuwe dingen geprobeerd. In de Fish periode zit er een behoorlijke constante lijn in stijl die door alle vier albums heenloopt. Ik vermoed zelfs dat de Solo's van Rothery zou zouden kunnen worden uitgewisseld tussen nummers en het nog steeds even hetzelfde zou klinken. Ik herinner me ook hoe ik als tiener al deze nummers van haver tot god kon dromen, alle teksten kende, ze luidkeels kon meezingen en opdreunen maar dat het nu niet meer zo voelt als toen. Al is het wel mooi om de nw Deluxe Edities te horen en te zien hoie mooi die nummers nu klinken. Script, Misplaced en Clutching konden gisteren zijn opgenomen. Dat is op zich al interessant natuurlijk,

Jigsaw: 8

Costa del Slough: 4
Voor mij eigenlijk meer een intro voor het album/Under the Sun.

Jigsaw: 8

Jigsaw scoort behoorlijk goed en komt binnen op een voorlopige 18e plek.

15 Fantastic Place (8,45/36)
16 Waiting to Happen (8,4/37)
17 Childhood's End? (8,39/38)
18 Jigsaw (8,32/27)
19 Estonia (8,19/32)
20 Grendel (8,17/34)
21 Kayleigh (7,98/32)

Vandaag: Thankyou Whoever You Are

Thankyou Whoever You Are - YouTube

Een van de twee singles van Somewhere Else. Vergeleken met Most Toys geniet deze zeker de voorkeur.
Op zich goed te doen. Al is het verder niets bijzonders.

Thankyou Whoever You Are : 6

Casartelli (moderator)
In de herinnering een zeurderig kabbelnummer, zoals er te veel op Somewhere Else staan. Bij herbeluistering valt het wel wat mee, maar "verder niets bijzonders" vat het alsnog aardig samen.

6,5

Thankyou Whoever You Are - 5

Thankyou Whoever You Are: 6,5

Thank you whoever you are: 5,5.

Jigsaw, zonder twijfel een welverdiende 8
Al zou ik het zonder herbeluisteren misschien een 9 gegeven hebben, eerlijk gezegd....

Oei en dan komt het neuzelalbum nog eens aan bod...
Goh...
Thankyou Whoever You Are krijgt nog een nipte 5... nipt want bij herbeluistering na lang vind ik het precies nog slechter, wat een gejank zeg... En je kunt zoveel beter, H !
Ik nam een 4 in overweging, maar toch nog een 5 dan...

Jigsaw - 8

4

Ik heb maar niet geteld hoe vaak het zinnetje Thanyou Whoever You Are langskomt maar wat mij betreft wel veel te vaak! Ook H zijn stem vind ik hier ook erg slecht klinken voor het grootste deel.

Helaas volgt later nog zo´n nummer op dit album wat mogelijk nog lager gaat scoren. Maar gelukkig ook nog 4 nummers die wel wat mij betreft een mooi cijfer verdienen.

SBube schreef:

Warm Wet Circles 9.8
Easter: 9.5
Hotel Hobbies: 9,5
Grendel 9,0
Interior Lulu: 9.0
Kayleigh 9,0
Quartz 8.5
Built-in Bastard Radar 8,5
The Space 8.3
The Great Escape 8,1
Chelsea Monday 8.1
White Russian: 8.0
A Legacy 8.0
Childhood's End 8,0
Forgotten Sons 8,0
Under the sun 8,0
The New Kings: 7,8
Real tears for sale 7,8
Assassing: 7,7
Fantastic Place 7.7
Splintering heart 7.7
King 7,7
Tux on: 7,5
The other half 7,5
The Bell in the Sea: 7.5
80 Days: 7.5
Waiting to happen 7.5
Punch and Judy 7.5
This train is my life 7,5
The fruit of the wild rose 7.5
Cathedral wall 7,0
Sounds that can't be made 7.0
White Feather 6,5
Genie 6,5
Montréal : 6,5
Runaway 6,0
Living in F E A R: 6.0
Out of this world 6.0
See it like a baby 6.0
Estonia 5.8
Gazpacho: 5,7
The Answering Machine: 5.5
A collection 5,0
Half Full Jam 4,5
Drilling Holes 4.0
The Hollow Man 3,0
Asylum Satellite 2,0
It's not your fault 1,0

Nieuwe beoordelingen:
Man of a thousand faces 8.1
(Op zich een fijne, piano-based, melodieuze song, die misschien niet de complexe muzikaliteit van de grotere Marillion-meesterwerken heeft, maar wel gewoon lekker voelt.)
Costa del Slough 1.1
(Tja, die ene vond ik toch nog slechter, omdat die als echte song bedoeld was, maar dit was ook bad)
Jigsaw 7.6
(Nostalgie, de Fugazi-songs waren wel betere meezingers, als die op album 1 of 3, Fish zingt deze ook wel erg hoog. 'this is the ricochet', wist ik veel wat ricochet was toen, lekker solootje van Rothery, drums ook lekker)
Thankyou whoever you are 6,0
(Niet heel speciaal, nasaal gezongen, te weinig variatie/afwisseling, geen onvoldoende, maar ...)

bonothecat schreef:

18 Jigsaw (8,32/27)
19 Estonia (8,19/32)
20 Grendel (8,17/34)
21 Kayleigh (7,98/32)

Heeft de band haar "kwaliteit-, cult- en hitstatus" nu aan een niemendalletje als Jigsaw te danken?

Nog een niemendalletje:

Thank you whoever you are: 6,1

musicborst schreef:
(quote)

Heeft de band haar "kwaliteit-, cult- en hitstatus" nu aan een niemendalletje als Jigsaw te danken?

Er is naast H nog iemand gevonden die Fugazi als minste Marillion album ziet

Als enige vind ik dit blijkbaar een mooi nummer, kan ook komen omdat de meeste nummers er om heen zo matig zijn.

7,5

Thankyou Whoever You Are: 5.5 weinig aan toe te voegen.

Thank you whoever you are: 6,9

Mijn dochter luistert niet naar Marillion. Wel naar Ariane Grande. Ik moest bij de titel denken aan ThankU next... en na het luisteren dacht ik het weer: Thank you... next: 5

Gast
geplaatst: vandaag om 12:18 uur

geplaatst: vandaag om 12:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.