MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
White Paper - 8,5

Licht uit en ogen dicht. Ja mooi!

8,8

White Paper - 8,5

White Paper : 8.5

White Paper: 9,5

Echt een enorme favoriet van me! Prachtig nummer met schitterende arrangementen die een bepaalde spanning vasthouden, zowel in de ingetogen passages als de meer uitbundige stukken.

Zeer fraai nummer, één van de hoogtepunten van de cd.

White Paper: 9

Oei. Daar hebben we eindelijk weer een FEAR Nummer

In de eerste instantie viel me dat nummer niet zo op omringd met al het andere mooi. Maar na vaker besluiten begon dit nummer zich langzaam te onthullen. Schitterend nummer en dat zegt wat op een album met eigenlijk gewoon 5 meesterwerken. White Paper kent een prachtige (typisch Marillion) opbouw (zulk mooi pianowerk de eerste twee min.), emotionele melodielijn is echt prachtig gezongen, een heerlijk basloopje en mooi ingetogen gitaarwerk (dit keer).

White Paper : 9

Geen enkel nummer op FEAR zou lager mogen scoren (behalve het outro dan)

Maar eh. Waar gaat de tekst nu eigenlijk over ? Een vervolg op Invisible Ink misschien ?

daniel1974nl schreef:
Oei. Daar hebben we eindelijk weer een FEAR Nummer

In de eerste instantie viel me dat nummer niet zo op omringd met al het andere mooi. Maar na vaker besluiten begon dit nummer zich langzaam te onthullen. Schitterend nummer en dat zegt wat op een album met eigenlijk gewoon 5 meesterwerken. White Paper kent een prachtige (typisch Marillion) opbouw (zulk mooi pianowerk de eerste twee min.), emotionele melodielijn is echt prachtig gezongen, een heerlijk basloopje en mooi ingetogen gitaarwerk (dit keer).

White Paper : 9

Geen enkel nummer op FEAR zou lager mogen scoren (behalve het outro dan)

Maar eh. Waar gaat de tekst nu eigenlijk over ? Een vervolg op Invisible Ink misschien ?

Ik schaam me dan ook diep met maar een 8.5....

Maar na dit nummer heb ik nog geluisterd naar The New Kings en dat vind ik nu toch wel een stukje beter. En ik had er ook moeite mee dit hoger te beoordelen dan Kayleigh waar ik de tekst dan wel weer begrijp.

Ik krijg steeds meer het idee dat ik een aantal nummers toch wel wat tekort heb gedaan... maar dat compenseer ik dan wel weer later door de echte top eerder een 10 te geven en niet een 9.6 tot 9.9.
Vandaar dat ik ook een apart lijstje bijhoudt van mijn scores 10 en die rangschik van de absolute top tot de geniale subtop!

White Paper: 8.5

Mooi op zichzelf staand nummer tussen de 3 suites op een geweldig album !

Bravejester schreef:

Ik krijg steeds meer het idee dat ik een aantal nummers toch wel wat tekort heb gedaan... maar dat compenseer ik dan wel weer later door de echte top eerder een 10 te geven en niet een 9.6 tot 9.9.
Vandaar dat ik ook een apart lijstje bijhoudt van mijn scores 10 en die rangschik van de absolute top tot de geniale subtop!

Is het niet een idee om aan het einde van de lijst een "hercalibratie" te doen om tot de nauwkeuriger Top-10 te komen, dus bijv. de bovenste 10 nummers opnieuw door iedereen te laten rangschikken (@ bonothecat)?

The New Kings. Brave Jester Daar noem je dan ook wel even wat op zeg. Dat was de eerste10 die ik heb gegeven. Maar idd. Ik had bijv. Real Tears For Sale ook wat lager gescoord. Laatst kwam het voorbij op Sound Live en dacht ik ineens. Nou. Misschien toch niet zo heel slecht. Soms moet het kwartje vallen. Jammer genoeg heb je niet altijd in de hand wanneer dat gebeurt.

En White Paper is in mijn optiek, zeker beter dan Kayleigh.

ProGNerD schreef:
(quote)

Is het niet een idee om aan het einde van de lijst een "hercalibratie" te doen om tot de nauwkeuriger Top-10 te komen, dus bijv. de bovenste 10 nummers opnieuw door iedereen te laten rangschikken (@ bonothecat)?

Laten we het bonothecat maar niet lastiger maken dan nodig ... Hadden wij maar meer moeten nadenken over onze scores. Gevaar is ook dat iedereen gaat rekenen om net zijn favorieten boven een ander nummer te laten eindigen... Zou wel eens eerder de verschillen kunnen verkleinen i.p.v. vergroten. Eerste gevoel bij een nummer is denk ik belangrijker dan een score aanpassen op wat je hoog wilt zien eindigen.

daniel1974nl schreef:
The New Kings. Brave Jester Daar noem je dan ook wel even wat op zeg. Dat was de eerste10 die ik heb gegeven. Maar idd. Ik had bijv. Real Tears For Sale ook wat lager gescoord. Laatst kwam het voorbij op Sound Live en dacht ik ineens. Nou. Misschien toch niet zo heel slecht. Soms moet het kwartje vallen. Jammer genoeg heb je niet altijd in de hand wanneer dat gebeurt.

En White Paper is in mijn optiek, zeker beter dan Kayleigh.

Muzikaal technisch zou dat best kunnen maar ik ben nog altijd gitaar "minded" dus dan heeft Kayleigh nog een voordeel bij mij. Tekst ook beter te plaatsen vandaar een gelijke score... Ook al had dat misschien voor alle 2 een 8.8 moeten zijn en The New Kings een 9 achteraf gezien

ProGNerD schreef:
(quote)

Daar had ik ook al op gehint omdat ik merk dat er enige bias gaat optreden in de zuiverheid van mijn stemgedrag. Dan moet ik terugkijken om te checken hoe het ook alweer zat met die andere nummers. Of ben ik de enige daarin ?

Herkenbaar inderdaad...

Casartelli (moderator)
Whoop, ik mis weer iets geloof ik.

7,0

En ja, voor die niet plaatsvindende calibratie heb ik al uitgevonden dat ik voor The New Kings te laag ben gaan zitten, maar ja...

White Paper: prachtig... 9,5

Bravejester schreef:
(quote)

Laten we het bonothecat maar niet lastiger maken dan nodig ... Hadden wij maar meer moeten nadenken over onze scores. Gevaar is ook dat iedereen gaat rekenen om net zijn favorieten boven een ander nummer te laten eindigen... Zou wel eens eerder de verschillen kunnen verkleinen i.p.v. vergroten. Eerste gevoel bij een nummer is denk ik belangrijker dan een score aanpassen op wat je hoog wilt zien eindigen.
Eens. Ik ben er ook geen voorstander van.

White Paper: 8,7

White Paper: 8,0.

Niet voor niets post ik al mijn vorige stemmen steeds bij de nieuwe beoordelingen, zodat ik nieuwe nummers ook in perspectief kan plaatsen, er zal uiteindelijk ook maar één 10 komen, ik weet voor welk nummer!

White Paper: 7,3

White Paper - 6.5. Ging toch een beetje het ene oor in en het andere oor weer uit.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:44 uur

geplaatst: vandaag om 11:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.