MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
2,5

Veel vervelender hebben ze ze toch niet gemaakt. En dan staat het ook nog eens op mijn favoriete album uit de h-periode.

De remix is overigens mijns inziens wel echt een forse verbetering, daar zou ik een 6 aan geven.

Past uitstekend in het concept van Aftraid Of The Sunlight. Uiteraard behoord het zwaarmoedige 2e gedeelte van de plaat tot het beste wat ze ooit fabriceerden. Maar de aanloop er naar toe is best ok.

Cannibal Surf Babe: 7.5

Brunniepoo schreef:
2,5
De remix is overigens mijns inziens wel echt een forse verbetering, daar zou ik een 6 aan geven.

Mee eens! En je mag hier je favoriete versie beoordelen
Cannibal Surf Babe (2019 remix): 6

Casartelli (moderator)
Three Minute Boy

Best mooi. Maar ik merk wel andermaal dat ik liever even de complete Radiation hoor dan zo'n los nummer. En dat livegrapje... dat soort dingen hoeft voor mij ook niet zo nodig. Soit.

7,5

Cannibal Surf Babe

Ik merk regelmatig dat nog niet iedereen dat doorheeft... maar dit is dus een van de betere nummers op Afraid of Sunlight.

8,8

Casartelli schreef:

Cannibal Surf Babe

Ik merk regelmatig dat nog niet iedereen dat doorheeft... maar dit is dus een van de betere nummers op Afraid of Sunlight.

8,8

Het was me de afgelopen tweehonderd keer inderdaad ontgaan, maar ik zal de volgende keer wat beter luisteren

Cannibal Surf Babe : 6

Moeilijk te beoordelen. De ene keer kan ik het goed hebben. De andere keer vind ik het niets.
Onmarillionser hebben ze volgens mij ook niet gemaakt.

Cannibal Surf Babe : 7

Oei, voor het eerst dat ik iets achterloop.

Three Minute Boy: 8

Cannibal Surf Babe een kleine 6

daniel1974nl schreef:

Onmarillionser hebben ze volgens mij ook niet gemaakt

Hope for the Future ?

Goh... zou een héél leuk b-kantje zijn...
De remix van 2019 maakt het niet echt beter ...

H deed wel beter dingen, zowel tekstueel als vocaal... en als b-kantje zou die een beter b-kantje zijn. Maar als albumtrack? Nou, nee;.. een niemendalletje.....

Cannibal Surf Babe
- 4

Cannibal Surf Babe: 7

[quote]vigil schreef:
(quote)

Probeer ik te vergeten. Zo erg is CSB zeker niet. Wat ik zeg. Ik balanceer op 50/50 of ik em door skip of niet. HFTF wil ik gewoon echt niet aanhoren en zou ik het liefste uit mijn geheugen verbannen.

vigil schreef:

Hope for the Future ?

The Future Bites...

daniel1974nl schreef:

Probeer ik te vergeten. Zo erg is CSB zeker niet. Wat ik zeg. Ik balanceer op 50/50 of ik em door skip of niet. HFTF wil ik gewoon echt niet aanhoren en zou ik het liefste uit mijn geheugen verbannen.

Doorskippen doe ik eigenlijk nooit bij Marillion, sowieso eigenlijk niet. Ja misschien bij een 70's, 80's of 90's verzamel cd met verschillende artiesten maar dat is het dan wel (en dat soort cd's draai ik eigenlijk niet meer). Een studio-album is een studio-album en daar hoort dan ook wel eens een minder geslaagd werkje bij.

Inhaalrondje

The King Of Sunset Town: 8,3
Bridge: 7,6
Living The Big Lie: 9,5
Emerald Lies: 6,7
The Minute Boy: 7,2

Cannibal Surf Babe: moest er zeer aan wennen toen het uitkwam. Maar vele jaren later ben ik het gaan waarderen. Eigenlijk een zeer gewaagd nummer. Lekker experimenteel.

Yep: 8

vigil schreef:

Doorskippen doe ik eigenlijk nooit bij Marillion, sowieso eigenlijk niet. Ja misschien bij een 70's, 80's of 90's verzamel cd met verschillende artiesten maar dat is het dan wel (en dat soort cd's draai ik eigenlijk niet meer). Een studio-album is een studio-album en daar hoort dan ook wel eens een minder geslaagd werkje bij.

Idem hier; ben ook van mening dat je albums het beste als geheel tot je kunt nemen, zeker in de prog(metal). Maar ja, met de huidige spotify-generatie is dat bijna old-skool...

Cannibal Surf Babe: 6

Inderdaad, zoals al door daniel1974nl aangegeven erg Onmarillioniaans; ik kan er dan ook weinig mee.

Cannibal Surf Babe: 6,5

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
Hope for the Future ?
Ik dacht het, jij zei het.

Mijn toelichting op het tot nog toe hoogste cijfer voor CSB was wat summier. Maar als ik even diep terugga in de tijd, het komt me nu zelf ook wat vreemd voor, spraken op Afraid of Sunlight de eerste drie nummers me veruit het meest aan; die laatste vijf vormden een brij waarin ik de weg maar moeilijk vond. Met drie van die vijf is het later helemaal goed gekomen, maar in mijn toen nogal op neoprog en (prog)metal gespitste oren, was het productioneel nogal een moeizaam verhaal. Idem voor Brave. Wel heb ik toen aan beide de nodige luisterpogingen gewaagd, dat is tegenwoordig gewoon niet meer wat het geweest is.

Enfin, die eerste drie dus. Beautiful was de hit, Gazpacho wel een lekker transparante opener (is hier ook reeds gepasseerd) en dan dus dat rare nummer ertussenin. Ik vind die Beach Boys-echo dus sowieso schitterend en voor de rest... het nummer is een wat vrolijker noot, het rockt wat harder. Geen garantie voor succes, maar in die twee verder zo serieuze albums met hun 'blurry' sound... was deze voor mij helemaal raak. En dat is-ie tot op de dag van vandaag.

vigil en ProGNerD Dat probeer ik zeker zo min mogelijk. Niet alleen bij Marillion, maar in het algemeen. Alleen Hope For The Future test dan wel mijn capaciteit tot wat ik accepteer en aankan. CSB wil dan nog wel. Van datzelfde album zou ik eerder Afraid Of Sunrise willen doorskippen. Dat vind ik echt helemaal niets.

Het doorskippen van nummers werkt in prog ook maar zelden aangezien je te maken hebt met concept albums. Gelukkig zijn Afraid Of Sunlight en This Strange Engine dat niet dus daarom is doorskippen een stuk makkelijker.

c-moon schreef:
Goh... zou een héél leuk b-kantje zijn...
De remix van 2019 maakt het niet echt beter ...

H deed wel beter dingen, zowel tekstueel als vocaal... en als b-kantje zou die een beter b-kantje zijn. Maar als albumtrack? Nou, nee;.. een niemendalletje.....

*EDIT*: overdag ben ik blijkbaar milder dan 's nachts, score aangepast. Want het is toch echt zo'n groot drama niet, en méér waard dan een 4, dus ik maakte er 5,5 van!!

Cannibal Surf Babe
- 5,5

Cannibal Surf Babe : 8,2

Ik ben precies slechts één van de weinige die dit nummer kan smaken ... Jammer

daniel1974nl schreef:

Het doorskippen van nummers werkt in prog ook maar zelden aangezien je te maken hebt met concept albums. Gelukkig zijn Afraid Of Sunlight en This Strange Engine dat niet dus daarom is doorskippen een stuk makkelijker.

Geen conceptalbum inderdaad, maar qua sfeer sluiten de nummers wel goed op elkaar aan. Of in ieder geval vanaf Beautiful.

Had CSB op Something Else gestaan ofzo, dan had het me allemaal ook niet zo geïnteresseerd. Nu staat het op een album dat ik fantastisch vind, en daar is het voor mij een vreselijke dissonant.

CSB: 4,5.

Cannibal Surf Babe: 6

Gast
geplaatst: vandaag om 23:38 uur

geplaatst: vandaag om 23:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.