menu

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:

avatar van daniel1974nl
Samen met Blind Curve de twee mooiste nummers van Misplaced Childhood.
Bloedstollend mooi. Zoals boven ook aangegeven. Een van die nummers waar ieder moment gewoon klopt en hoort waar het te zijn. Met het aanvangen van Bitter Suite hebben we de lame singeltjes weggewerkt en begint het album met dit nummer pas echt.

Bitter Suite : 9


Gaza :8,8
Hope for the Future : 5,0
Bitter Suite : 8,6

avatar van meesterdch
Even een inhaalslag

Gaza: mooi nummer, niet helemaal constant (paar afdwaalmomentjes voor mij) maar toch zeker een 7,5
Hope for the future: op zich best aanstekelijk, de eerste anderhalve minuut tot het refrein vind ik zelfs goed, met een fijne bas van Pete. Het gaat mis bij het refrein en met name de muzikale ondersteuning ervan. Misschien was het doel om hoopvolle vrolijke muziek onder de tekst te hebben, maar het doet echt afbreuk aan het begin en couplet: 6
Bitter Suite: Fish die met een Schotse tongval zijn poëtische teksten voordraagt i.p.v, zingt. Heerlijk. Daarom vind ik het solo b-kanje Black Canal ook zo'n lekker nummer. Muzikaal natuurlijk ook top: 8,9

avatar van 50tracks
Bitter Suite: 9

avatar van Scherprechter
Bitter Suite: 9


avatar van ProGNerD
Bitter Suite: 9

Ik leer die Fish toch steeds meer te waarderen naarmate ik hier meer nummers uit zijn periode hoor; een van de hoogtepunten...

avatar van Brunniepoo
Bitter Suite: 10

avatar van Marty McFly
Bitter Suite: 9

avatar van Prog66
Bitter Suite: 8,5.

avatar van Leptop
Bitter Suite: 8,8

avatar van bonothecat
Biiter Suite komt hoog binnen in de Marillion lijst. Voorlopig op plaats 4:

1 Neverland (9,41/34)
2 Seasons End (9,18/34)
3 The Great Escape (9,18/36)
4 Bitter Suite (9,15/21)
5 That Time of the Night (The Short Straw) (9,06/32)
6 Chelsea Monday (9,02/36)
7 King (8,93/32)

Vandaag: Berlin




Marillion - Berlin - YouTube

avatar van vigil
Volgende topper!

9,6


avatar van daniel1974nl
Oei. We worden in het weekend even getrakteerd met het beste nummer van Seasons End.
Jammer genoeg alleen moeten we nog even wachten op de deluxe editie van SE. Dus voorlopig nog even geen surround of live versie (ook al zijn er genoeg andere live albums waarop het is vertegenwoordigd)

Berlin : 10

avatar van Scherprechter
Berlin: 10

avatar van MontyBruce
Berlin : 9

avatar van Bravejester
10

Ook voor mij het beste nummer van Seasons End!



avatar van vigil
daniel1974nl schreef:
(ook al zijn er genoeg andere live albums waarop het is vertegenwoordigd)

En dan staat het toch relatief weinig op de setlist, misschien zelfs wel weinig.

avatar van Rufus
Berlin : 7,5


avatar van daniel1974nl
[quote]vigil schreef:
(quote)

Seasons End en de tour erna standaard en daarna sporadisch. Hier en daar eens.
Jammer.

Nummer wordt lang niet vaak genoeg gespeeld idd.

avatar van Prog66
Berlin: 8,0.


avatar van c-moon
daniel1974nl schreef:
Oei. We worden in het weekend even getrakteerd met het beste nummer van Seasons End.
Jammer genoeg alleen moeten we nog even wachten op de deluxe editie van SE. Dus voorlopig nog even geen surround of live versie (ook al zijn er genoeg andere live albums waarop het is vertegenwoordigd)

Berlin : 10


Ik heb hier eigenlijk helemaal niets aan te voegen, behalve dan dat ik het hier volmondig mee eens ben!
Of toch: die hemelse sax, jongens en meisjes - ooooh !!!!

Maar dus ook eens met de score...
En zo komt het dat ik twee dagen op rij een 10 uitdeel, maar dat is Bonothecat zijn schuld. Dan moet hij maar niet zo'n mooie juweeltjes posten he zeg!!!!

Berlin - 10

avatar van Leptop
Berlin: 9,4

Gast
geplaatst: vandaag om 11:00 uur

geplaatst: vandaag om 11:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.