MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
De boodschap is niet verkeerd en lef tonen ze wel.
Maar het liedje is wel erg flinterdun.

5.0

Hope For the Future.. hoop voor de oortjes dat de band dit soort rommel niet meer opnieuw uitspugen zeg!

Deze track skip ik eigenlijk altijd op het album. Was al lang vergeten waarom. Maar ik weet het weer helemaal nu!!!

Omdat ik het nog eens een kans wou geven alvorens een score neer te zetten toch mijn gehoor even getart....

Het begint niet gheel slecht eigenlijk... Maar dan.... en stukje gestolen riff van Walk On the Wildside, een poging tot calypso of carnaval-muziek
En hoe lelijk klinkt H's stem zeg????

Over het goedkope kumbaya-gehalte van de tekst zal ik maar zwijgen....

Wat een draak van een nummer.

#next!

Hope for the Future - 2,5

Hope for the Future : 4.5

Tja, 't is dat het 24 jaar later verscheen, anders hadden ze dit nummer beter uit handen kunnen geven door het aan pak 'm beet Johnny Rodrigues te schenken voor zijn album Hey Mal Yo.

3,5

Hope for the Future : 4

Hope For The Future : 5

Genoeg over gezegd hierboven al...

SBube schreef:

Warm Wet Circles 9.8
Garden Party 9,8
That Time of the Night 9.6
Easter: 9.5
Hotel Hobbies: 9,5
The King of Sunset Town 9,3
No one can 9,2
Market Square Heroes 9,1
Freaks 9.1
Grendel 9,0
Interior Lulu: 9.0
Kayleigh 9,0
Neverland 8.9
Season's End 8.8
Quartz 8.5
Built-in Bastard Radar 8,5
Dry Land 8.5
Go! 8.5
The Space 8.3
Lavender 8.2
The Great Escape 8,1
Chelsea Monday 8.1
Man of a thousand faces 8.1
White Russian: 8.0
A Legacy 8.0
Childhood's End 8,0
Forgotten Sons 8,0
Under the sun 8,0
Between you and me 8.0
Emerald Lies 8,0
Essence 7.9
The New Kings: 7,8
Real tears for sale 7,8
One Fine Day 7.8
Assassing: 7,7
Fantastic Place 7.7
Splintering heart 7.7
King 7,7
Jigsaw 7.6
Tux on: 7,5
The other half 7,5
The Bell in the Sea: 7.5
80 Days: 7.5
Waiting to happen 7.5
Punch and Judy 7.5
This train is my life 7,5
The fruit of the wild rose 7.5
The sky above the rain 7,0
Cathedral wall 7,0
Sounds that can't be made 7.0
Invisible Ink 7.0
White Feather 6,5
Genie 6,5
Montréal : 6,5
Three Minute Boy 6,4
Marbles III: 6,3
The Damage 6.2
Living with The Big Lie 6,1
Runaway 6,0
Living in F E A R: 6.0
Out of this world 6.0
See it like a baby 6.0
Thankyou whoever you are 6,0
Cannibal Surf Babe 6,0
Bridge 5,9
Estonia 5.8
Gazpacho: 5,7
Brave 5.6
The Man from the Planet Marzipan 5.6
White Paper 5,6
The Answering Machine: 5.5
When I meet God 5,2
A collection 5,0
Beyond You 5.0
Faith 4,8
Happiness is the road 4,7
Half Full Jam 4,5
Drilling Holes 4.0
The Hollow Man 3,0
Asylum Satellite 2,0
Marbles II: 1.9
Marbles IV: 1,5
Marbles I: 1,2
Costa del Slough 1.1
It's not your fault 1,0

Nieuwe beoordelingen:
Slainte Mhath 9.4
(Tja, mijn favo-album weer, prachtsong, met zoveel gevoel, en de introductie naar nog beter)
House 7.0
(als het zo doodsaai is, waarom vind ik het dan fascinerend en haunting, toch ook weer heel apart)
Thunder Fly 4.6
(hier kan ik heel weinig mee, ik snap waarom ik zo teleurgesteld was in dat album, nee, hier kan ik geen voldoende voor geven, een tiende punt meer voor de gitaren op het eind)
Angelina 4.9
(nog zo eentje, waar ik niet blij van wordt, album en song, deze is saai, zonder fascinerend of haunting te zijn)
Gaza 5.3
(ik ben hier ooit eens naar gaan luisteren met enorme verwachtingen, maar die werden wat mij betreft nooit waar gemaakt, ik vind dit geen epic en de politieke inhoud maakt het niet beter, niet dat dit me ook maar iets zou interesseren als ik de muziek geweldig zou vinden, ik begrijp wat ze wilden, maar voor mij is het niet gelukt)
Hope for the Future 7.5
(ik ben hier lang niet zo negatief over als de meesten, misschien is het niet prog uit het boekje, maar ik vind het een fijn vrolijk nummer, het doet mij aan Phil Collins denken met 'Wear my hat')

Hope for the Future: 8,5

Madam I'm Adam, I'm a palindrome

Wat heb ik toch een hekel aan het geven van lage cijfers aan Marillion nummers!
Zo heb ik niet uitgekeken naar het moment dat Hope For The Future zou passeren. Maar nu is het zover en heb ik het nummer meer aandacht gegeven dan ooit!

Het intro is voor Marillion begrippen wat gewoon. Zang en 2 akoestische gitaren. Niet slecht, niet heel spannend, maar zeker niet afwijkend of irritant.
Na 1.02 kondigt zich een wending aan, met wat afwijkende sounds (keyboards vermoedelijk). Het blijkt gewoon het 2e couplet te zijn met bas en drums, die heel basaal spelen en proberen te grooven (wat niet de grootste kwaliteit van deze band is).
Dan 1.50, je schrikt je dood, wat gebeurt hier? De band probeert een soort Caribisch muziekgenre na te bootsen. Met steeldrums en percussie.... Vreselijk, dit kunnen ze helemaal niet!
Vervolgens het 3e couplet, met toevoeging van percussie en blazers. Niet geslaagd en gewoon vervelend.
Als het refrein wordt herhaald heb ik het helemaal gehad met dit nummer.
Een fluit start het tussenstuk. Als dit een fatsoenlijke keyboardsolo was geweest, dan had het nog wat kunnen zijn (waar is Mark Kelly eigenlijk op dit nummer?).
Het nummer eindigt met een herhaling van het vreselijke refrein.

Hope For The Future: 4

Omdat ik vergeet de CD af te zetten beland ik in This Strange Engine. Ik laat het staan en vergeet Hope For The Future.

Hahaha, had nog iets veel ergers verwacht, dit valt nog mee:

5,7

Tenminste niet zo saai als Gaza

SBube En Wear My Hat is ook verschrikkelijk. Interessante vergelijking dat wel

Gaza: 7,6
De laatste zes minuten (ongeveer) vind ik erg goed. Dat haalt het cijfer wel omhoog.

Hope For The Future: 4,3
Als ik het nummer de eerste anderhalve minuut hoor dan denk ik altijd dat het wel meevalt. Maar dat verandert weer snel en na zo'n drie minuten heb ik de uitknop wel weer gevonden. Een mispeer op This Strange Engine.

Rogyros schreef:
Hope For The Future: 4,3
Als ik het nummer de eerste anderhalf uur hoor dan...
Ik wist dat Marillion lange nummers had

Simon77 schreef:
(quote)
Ik wist dat Marillion lange nummers had
Hahaha!!! Ik heb het gelijk aangepast!

Hope for the Future: 6,0

Het is een vreemd nummer voor Marillion begrippen en het is niet hoogstaand, maar het nummer zorgt wel voor een glimlach. Ik ben in een goede bui, een 6.

Angelina: 8,5
Gaza: 7,5
Hope for the future: 6,0

Hope for the Future eindigt voorlopig niet op de laatste plaats. Dat vind ik wel een verrassing

86 See it Like a Baby (5,52/32)
87 Built-in Bastard Radar (5,52/32)
88 Half Full Jam (5/33)
89 Hope for the Future (4,77/22)
90 It's Not Your Fault (4,35/34)
91 Costa del Slough (4,13/27)

Vandaag: Bitter Suite

Marillion Bitter Suite - YouTube

10

Samen met Blind Curve de top van dit album voor mij!

Brief Encounter met de gesproken tekst is een zeer fraai begin van dit topnummer!
Alles klopt gewoon aan dit nummer; de sfeer die vanaf het begin wordt opgeroepen is geweldig en blijft boeien! Misplaced Rendezvous vind ik ook erg mooi!

Is de opmaat er naar toe al magnifiek, vanaf "The sky was Bible black in Lyon..." breek ik volledig.

10

Angelina 8,2
Gaza 9,3
Hope for the future 4,5
Bitter Suite 9,8

Outlaw104 schreef:
Is de opmaat er naar toe al magnifiek, vanaf "The sky was Bible black in Lyon..." breek ik volledig.

10

Ik heb dat dus al vanaf A spider wanders aimlessly....

wat daarna wordt bevestigd door :

She was a wallflower at sixteen
She'll be a wallflower at thirty four
Her mother called her beautiful
Her daddy said, "A whore".

Bravejester schreef:
Misplaced Rendezvous vind ik ook erg mooi!
Persoonlijk heb ik dit altijd beschouwd als het 1e gedeelte van Heart of Lothian.
Moeilijk tweeluik wat dat betreft, de meningen zijn er ook over verdeeld volgens mij.

Outlaw104 schreef:
(quote)
Persoonlijk heb ik dit altijd beschouwd als het 1e gedeelte van Heart of Lothian.
Moeilijk tweeluik wat dat betreft, de meningen zijn er ook over verdeeld volgens mij.

Wat mij betreft ook; Bitter Suite vind ik erg goed terwijl Heart of Lothian mij veel minder aanspreekt.

Bitter Suite : 9

Eigenlijk moet je het geheel horen.... enfin, die discussie gaan we hier niet voeren.
En
Het
Is
Zo
Klaar
Als
Een
Klontje

Een dikke vette 10 !!!

Bitter Suite - 10

Gast
geplaatst: vandaag om 06:24 uur

geplaatst: vandaag om 06:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.