Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
geplaatst: 16 februari 2021, 20:59 uur
Bravejester schreef:
The Web trouwens voorlopig binnen op nr 10 met een gemiddelde van 8.86 en 22 stemmen!
The Web trouwens voorlopig binnen op nr 10 met een gemiddelde van 8.86 en 22 stemmen!
Morgen volgt de nieuwe tussenstand...
0
geplaatst: 16 februari 2021, 21:01 uur
This Town 8
The Rake's Progress 8,5
100 Nights 9
Het is oplopend
The Rake's Progress 8,5
100 Nights 9
Het is oplopend

1
geplaatst: 16 februari 2021, 21:05 uur
Sluitstuk van Holidays In Eden. Prachtig.
This Town (5) : Een beetje suf poppy nummertje dat zeker opzichzelfstaande vooral door de enorm vette solo in de laatste minuut overeind blijft en dat gaat dan mooi over in :
The Rake's Progress (7) : Prachtig into van wat leidt naar een gigantisch sluitstuk wederom gigantisch mooi gitaarwerk (alleen nu veel subtieler) heel wat beter om aan te horen ook dan het gelijknamige werk van Stravinsky.
100 Nights (9) : Net als het begin van HIE sluit het album af in dezelfde grote klasse als het begint.
Mooi toetsenwerk in dit nummer (net als in het vorige overigens) in het middenstuk en dan op naar de finale en dan die solo die begint met 3:00. Alleen al hoe fel en agressief het is ingemixed. Alsof je een Föhn behandeling recht van voren krijgt. Mooie zang ook vanaf. 'You did not notice me......' en dan hoe het afloopt met een soortgelijk achtig einde als Seasons End met afwisselend ook hier weer prachtig subtiel gitaarwerk.
This Town (5) : Een beetje suf poppy nummertje dat zeker opzichzelfstaande vooral door de enorm vette solo in de laatste minuut overeind blijft en dat gaat dan mooi over in :
The Rake's Progress (7) : Prachtig into van wat leidt naar een gigantisch sluitstuk wederom gigantisch mooi gitaarwerk (alleen nu veel subtieler) heel wat beter om aan te horen ook dan het gelijknamige werk van Stravinsky.
100 Nights (9) : Net als het begin van HIE sluit het album af in dezelfde grote klasse als het begint.
Mooi toetsenwerk in dit nummer (net als in het vorige overigens) in het middenstuk en dan op naar de finale en dan die solo die begint met 3:00. Alleen al hoe fel en agressief het is ingemixed. Alsof je een Föhn behandeling recht van voren krijgt. Mooie zang ook vanaf. 'You did not notice me......' en dan hoe het afloopt met een soortgelijk achtig einde als Seasons End met afwisselend ook hier weer prachtig subtiel gitaarwerk.
2
geplaatst: 16 februari 2021, 21:29 uur
This Town: 8.2
rock geen pop met een progachtig einde.... mooi intro naar...
The Rakes Progress: 8.4
vooral live voor mij een zeer mooi verlengt intro naar ...
100 Nights 10 !!
H zingt hierop werkelijk prachtig vind ik van gevoelig tot sterk uithalend op het einde.... Het wegfaden in een rustig muzikaal outro vind ik ook zeer passend bij dit nummer.
Op de top van zijn kunnen mogelijk maar ook de heldere productie heeft hier mogelijk een belangrijke rol gespeeld. In ieder geval elke keer weer genieten!
rock geen pop met een progachtig einde.... mooi intro naar...
The Rakes Progress: 8.4
vooral live voor mij een zeer mooi verlengt intro naar ...
100 Nights 10 !!
H zingt hierop werkelijk prachtig vind ik van gevoelig tot sterk uithalend op het einde.... Het wegfaden in een rustig muzikaal outro vind ik ook zeer passend bij dit nummer.
Op de top van zijn kunnen mogelijk maar ook de heldere productie heeft hier mogelijk een belangrijke rol gespeeld. In ieder geval elke keer weer genieten!

0
geplaatst: 16 februari 2021, 23:01 uur
Dinsdag inhaaldag!
Angelina: 8
Gaza: 7
Hope For The Future: 4
Bitter Suite: 9,5
Berlin: 9
Last Century of Man: 5,5
The Web: 7
This Town: 7,5
The Rakes Progress: 7
100 Nights: 8,5
Angelina: 8
Gaza: 7
Hope For The Future: 4
Bitter Suite: 9,5
Berlin: 9
Last Century of Man: 5,5
The Web: 7
This Town: 7,5
100 Nights: 8,5
1
geplaatst: 16 februari 2021, 23:59 uur
This Town: 8,0
The Rakes Progress: 8,5
100 Nights: 10
En ik ga volledig mee met de beargumentatie van Bravejester, geen woord aan gelogen.
Ondanks de poging om een wat meer commercieel album te maken, zijn met name het openingsnummer en het slotstuk van HIE magistrale werkjes.
Nee, zo slecht was dit album echt niet, veel roeptoeters van destijds krabbel(d)en dan ook schoorvoetend terug.
The Rakes Progress: 8,5
100 Nights: 10
En ik ga volledig mee met de beargumentatie van Bravejester, geen woord aan gelogen.
Ondanks de poging om een wat meer commercieel album te maken, zijn met name het openingsnummer en het slotstuk van HIE magistrale werkjes.
Nee, zo slecht was dit album echt niet, veel roeptoeters van destijds krabbel(d)en dan ook schoorvoetend terug.
0
geplaatst: 17 februari 2021, 08:02 uur
Last Century of Man: 6,5
The Web: 8
This Town: 6,5
100 Nights: 8,2
The Web: 8
This Town: 6,5
100 Nights: 8,2
0
geplaatst: 17 februari 2021, 10:06 uur
This Town 6
The Rake's Progress 8
100 Nights 7,8
Was eigenlijk vergeten hoe goed het einde van Holidays was... Nog herkenbaar Marillion van de Fish jaren qua muziek, maar met H als geweldige emotionele stem als toevoeging. Destijds eigenlijk te weinig aandacht aan gegeven. Nou vind ik This Town nog steeds matig en repetitief, maar vanaf de gitaarsolo op het einde naar de twee vervolgnummers is het een bijna perfecte rit. Met die laatste zinnen van 100 nights die nagalmen in je hoofd. Eigenlijk vind ik alleen de laatste minuut weer wat afbreuk doen, waar het stukje this Town weer terugkomt. Daar hadden ze moeten stoppen.
The Rake's Progress 8
100 Nights 7,8
Was eigenlijk vergeten hoe goed het einde van Holidays was... Nog herkenbaar Marillion van de Fish jaren qua muziek, maar met H als geweldige emotionele stem als toevoeging. Destijds eigenlijk te weinig aandacht aan gegeven. Nou vind ik This Town nog steeds matig en repetitief, maar vanaf de gitaarsolo op het einde naar de twee vervolgnummers is het een bijna perfecte rit. Met die laatste zinnen van 100 nights die nagalmen in je hoofd. Eigenlijk vind ik alleen de laatste minuut weer wat afbreuk doen, waar het stukje this Town weer terugkomt. Daar hadden ze moeten stoppen.
0
geplaatst: 17 februari 2021, 12:19 uur
Altijd een feest als dit live wordt gespeeld. Een mooie uitvoering staat op "Size Matters"
This Town 7
The Rake's Progress 8
100 Nights 8,5
This Town 7
The Rake's Progress 8
100 Nights 8,5
0
geplaatst: 17 februari 2021, 13:25 uur
This Town--> 6,5
The Rake's Progress --> 7,5
100 Nights --> 9
The Rake's Progress --> 7,5
100 Nights --> 9
0
geplaatst: 17 februari 2021, 15:52 uur
Bravejester schreef:
Ik vermoed het ook. Zelfs de kwaliteit van de originele uitgave was heel aardig.
Luister alleen maar hoe fel en dominant de solo in a 100 Nights is ingemixed. Het is een heldere productie maar ook heel dynamisch. Met Splintering Heart hoor je dat ook erg goed.
0
geplaatst: 17 februari 2021, 17:51 uur
The Web: 9,1
This Town: 7,6
The Rakes Progress: 8,1
100 Nights: 8,9
This Town: 7,6
The Rakes Progress: 8,1
100 Nights: 8,9
0
geplaatst: 17 februari 2021, 19:21 uur
We hebben de afgelopen 3 dagen, 5 nummer beoordeeld. Dit is de voorlopige plaats van deze nummers
13 The Web (8,76/25)
16 100 Nights (8,64/19)
47 The Rakes Progress (7,63/19)
63 This Town (7,09/19)
92 The Last Century for Man (5,62/22)
De volgende update doe ik a.s. vrijdag. Als het goed is hebben we dan voor het eerst eerst een top 100.
Vandaag: This is the 21st Century
13 The Web (8,76/25)
16 100 Nights (8,64/19)
47 The Rakes Progress (7,63/19)
63 This Town (7,09/19)
92 The Last Century for Man (5,62/22)
De volgende update doe ik a.s. vrijdag. Als het goed is hebben we dan voor het eerst eerst een top 100.
Vandaag: This is the 21st Century
1
geplaatst: 17 februari 2021, 19:33 uur
Man. The toppers blijven maar komen. Nog zon gigantisch mooi nummer. De mooiste van Anorak wat mij betreft. Dit keer veel meer mellow (en dit keer ook geen sologeweld van Rothery, maar eerder laid back) maar niet minder schoon.
Prachtige tekst ook.
This is the 21st Century : 10
Al zijn er verschillende mooie live uitvoeringen.
Mooiste live uitvoering (ook qua opname) vind ik die van Waves & Numbers.
Eigenlijk heel Anorak is hier overigens schitterend uitgevoerd.
Prachtige tekst ook.
This is the 21st Century : 10
Al zijn er verschillende mooie live uitvoeringen.
Mooiste live uitvoering (ook qua opname) vind ik die van Waves & Numbers.
Eigenlijk heel Anorak is hier overigens schitterend uitgevoerd.
0
geplaatst: 17 februari 2021, 19:41 uur
This is the 21st Century ook op de cd “Size Matters” te horen en beter dan de studio versie. Studio versie heeft een bepaalde galm (of hoe je het ook noemt) in de stem van Hogarth wat ik een beetje jammer vind. En inderdaad is de tekst prachtig.
Een dikke 10
Een dikke 10
0
geplaatst: 17 februari 2021, 19:42 uur
Verhip! Sta ik opeens 4 nummers achter op minder dan 2 dagen??????
1
geplaatst: 17 februari 2021, 19:50 uur
3 tienen op een rij?
Mijn favoriet van t album en een heel mooi nummer maar een tien zou ik hiervoor toch niet durven geven.
8,8
Mijn favoriet van t album en een heel mooi nummer maar een tien zou ik hiervoor toch niet durven geven.
8,8
0
geplaatst: 17 februari 2021, 19:51 uur
Het nummer dat na 3 stemmen de 1e plaats bezet is nu ook bekend. Het ziet me zwart voor de ogen van de tienen 
Het is inderdaad ook een fraai ingetogen stuk met een prachtig instrumentaal slot, alleen de sound ligt me niet helemaal.
Edit: vigil is ook al enigszins verbaasd.
8,0

Het is inderdaad ook een fraai ingetogen stuk met een prachtig instrumentaal slot, alleen de sound ligt me niet helemaal.
Edit: vigil is ook al enigszins verbaasd.
8,0
* denotes required fields.