MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
This Town: 7
The Rake's Progress: 8
100 Nights: 8.5

Net zoals de meeste waarderingen hierboven idd mooi oplopend. Waar ik de meeste recht-toe-rechtaan rockers van Marillion niet echt wat vind, kan ik This Town wel goed hebben, m.n. in de mooie combi van deze 3 nummers al zijn de andere 2 nummers meer hoe ik ze graag hoor...

10

Een nummer dat ik een zeer geslaagd experiment vind in een modern jasje

Fraaie teksten ook die mooi worden gezongen; beetje zwevend soms maar zeer passend bij de muziek. Is dit misschien Voyage 35? ( voor de PT kenners )

Het gitaargeluid is hier ook zeer mooi gelukt vind ik. Waar het bij When I meet God soms nog kil dan wel afstandelijk klinkt heeft het hier een bepaalde warmte die me wel bevalt!

Later slaat dit gitaargeluid negatief door in Assylum Sattelite One waar het heel schril en kil klinkt ( invloed van outer space misschien? ).

En vanaf ongeveer 8.15 minuten beschouw ik het gitaarwerk toch gewoon als meerdere solo´s hoor!

ProGNerD schreef:
This Town: 7
The Rake's Progress: 8
100 Nights: 8.5

Net zoals de meeste waarderingen hierboven idd mooi oplopend. Waar ik de meeste recht-toe-rechtaan rockers van Marillion niet echt wat vind, kan ik This Town wel goed hebben, m.n. in de mooie combi van deze 3 nummers al zijn de andere 2 nummers meer hoe ik ze graag hoor...

De tekst van This Town linkt voor mij ook mooi naar 100 Nights; van mij had dit drieluik best 1 nummer mogen zijn.

[Verbazing modus]al 4 tienen[/verbazing modus]

bonothecat schreef:
[Verbazing modus]al 4 tienen[/verbazing modus]

k kan al 1 nummer bedenken waar 10 tienen op rij in het begin niet ondenkbaar zijn......

De tienen hier hebben misschien ook te maken met geheugen na het tegenvallende Radiation en Marillion.com

Maar ook op Anoraknophobia steekt dit nummer erbij mij uit als beste!

Bravejester schreef:
Ik kan al 1 nummer bedenken waar 10 tienen op rij in het begin niet ondenkbaar zijn......
De tienen hier hebben misschien ook te maken met geheugen na het tegenvallende Radiation en Marillion.com Maar ook op Anoraknophobia steekt dit nummer erbij mij uit als beste!

Eerste opmerking. Well get to that
Tweede opmerking eens. Ook voor mij het mooiste nummer van het album. Jammer dat het de afsluiter is.
Derde opmerking. Anorak was een heet bad na .com. Radiation (ik kan het nu beter hebben dan toen) en dan .com. Ik stond op het punt om af te haken. Maar dan dit.

daniel1974nl schreef:
(quote)

Eerste opmerking. Well get to that
Tweede opmerking eens. Ook voor mij het mooiste nummer van het album. Jammer dat het de afsluiter is.
Derde opmerking. Anorak was een heet bad na .com. Radiation (ik kan het nu beter hebben dan toen) en dan .com. Ik stond op het punt om af te haken. Maar dan dit.

Ik neem aan dat je bedoelt jammer dat het de afsluiter NIET is...

Wat betreft 1e opmerking... ik verwacht dat nummer pas bij de laatste 5 waarop we mogen stemmen... Anders is de lol er te snel af

Bravejester

Idd. sorry.

Er staan nog redelijk wat nummers open waarbij de eerste 10 cijfers een 10 zijn denk ik niet ondenkbaar is.
Dus daar ben ik niet zo bang voor

daniel1974nl schreef:
Bravejester

Idd. sorry.

Er staan nog redelijk wat nummers open waarbij de eerste 10 cijfers een 10 zijn denk ik niet ondenkbaar is.
Dus daar ben ik niet zo bang voor

Een verrassing ligt altijd op de loer inderdaad... maar ik zie toch vooral 3 grote kanshebbers hierop!
En dat met voor mijzelf nog naar ik nu verwacht 13 nummers die ik een 10 ga geven!

This is the 21st Century : 8.5

Bravejester schreef:
Een verrassing ligt altijd op de loer inderdaad... maar ik zie toch vooral 3 grote kanshebbers hierop! En dat met voor mijzelf nog naar ik nu verwacht 13 nummers die ik een 10 ga geven!

Ik kom na even snel langs de collectie gaande (en wat nog open staat. Of memory serves me well) aan 11 nummers waar ik nog een 10 voor moet uitdelen. Ik neem aan dat we het over dezelfde nummers hebben en weet denk ik daarnaast welke twee andere nummers jij nog verder in die lijst hebt, maar waar ik je helaas niet kan volgen.

Bij die 11 nummers overigens zitten nog verschillende nummers die Neverland van de No 1 positie kunnen stoten ook en zeker de hele top 10 nog kunnen opschudden.

daniel1974nl schreef:
(quote)

Ik kom na even snel langs de collectie gaande (en wat nog open staat. Of memory serves me well) aan 11 nummers waar ik nog een 10 voor moet uitdelen. Ik neem aan dat we het over dezelfde nummers hebben en weet denk ik daarnaast welke twee andere nummers jij nog verder in die lijst hebt, maar waar ik je helaas niet kan volgen.

Bij die 11 nummers overigens zitten nog verschillende nummers die Neverland van de No 1 positie kunnen stoten ook en zeker de hele top 10 nog kunnen opschudden.

Dat maakt het dan ook toch nog spannend tot het einde!!

Bravejester schreef:
Dat maakt het dan ook toch nog spannend tot het einde!!

Idd. Al komt de spanning van wat anderen gaan doen. Jij en ik verschillen qua waardering niet zoveel van elkaar dus daar zal het niet van gaan komen Ik denk dat jij en ik er dan ook snel uit zijn.

Nu de rest nog

De lijst van 'the usual suspects' voor de uiteindelijke top 10 / 25 is nog niet zichtbaar maar we komen er langzaam.

Ik vind het noch toe niet alleen uiterst interessant maar heb ook vele nummers herontdekt en
gaan herwaarderen. Beschrijvingen van anderen en hoe anderen tegen nummers en teksten aankijken geeft soms een ander perspectief. Alleen dat is al wat waard.

Inhaalslag....

Eerlijk gezegd vind ik This Town maar gewoontjes, een leuk rockliedje.... The Rake's Progress is al wat anders en 100 Nights is echt goéd...

This Town - 5
The Rake's Progress - 7
100 Nights - 8

Ik geloof dat nu zelf ook niet meer, maar toen de plaat uitkwam, was ik niet zo'n fan met Anorakophobia, dat is anno nu wel even anders
En This Is the 21st Century is lichtjes fantastisch, toch?
Erg mooi hoe het nummer zich voortsleept, heerlijk sfeertje, prachtige dromerige zanglijnen, ingetogen dan weer meer voluit, nooit gewrongen... H doet erg fijne dingen met zijn stem...
Heerlijke gitaarklanken.... zalige keys ook...

Ik zou deze gerust een 10 durven geven, al heb ik al wat tienen uitgedeeld...
Goed... ik doe het gewoon. Klaar.

This Is the 20st Century - 10

This is the 21st century 8,8

This is the 21st Century - 9,5

This is the 21st Century: 8,5

TISTFC: 7,0.

Berlin: 9.0 Ik betrap me erop dat ik Seasons End veel te weinig draai. Dit weekend nog eens beluisteren..
The last century man : 6.8
The Web : 9.4
This Town : 7.3
The Rakes Progress : 7.9
100 night :8.2
This is the 21st century 8,9 Wow wat een goed nummer is dit zeg !

Hopelijk nog op tijd voor de update van vrijdag.

This is the 21st Century: 9

This is the 21st century: 7,8

bonothecat schreef:
This is the 21st century: 7,8

Aha! Nu begrijp ik je verbazing modus van gisteravond ook beter!

Zeer benieuwd wat je voor ons vandaag weer in petto hebt!

Inhaalslagje gemaakt!

The Last Century For Man: 5,5 (wat eindigt Somewhere Else toch matig, die laatste 2 nummers)
The Web: 8,5 (jammer dat ik geen live versie met Ian Mosley heb)
This Town: 7 (aardig nummer met een wonderschone overgang naar...)
The Rakes Progress: 7,5 (mooi, maar ook wat eenzijdig)
100 Nights: 9,5 (prachtig ook tekstueel, vooral vanaf 'so we close our eyes')
This is the 21st Century: 8 (mooie compositie verpakt in een nogal electronisch geluid)

This is the 21st Century: 7

Enigszins verbaasd over de hoge waardering voor dit nummer hier. Ik schrok van de breakbeat en de inderdaad vrij electronische sound waarmee het nummer begint. De zang en tekst redt voor mij het nummer, aangezien ook een echt mooie Steve Rothery uitbarsting maar niet kwam en het me daarom allemaal net wat te lang duurde...

Na wat mij betreft verrassende scores voor de 21e eeuw, gaan we door met A State of Mind.

Vandaag: A state of mind

Gast
geplaatst: vandaag om 02:54 uur

geplaatst: vandaag om 02:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.