Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
geplaatst: 22 februari 2021, 21:12 uur
Charting the Single. Ken ik van de cd "B'sides Themselves" en zal dus van ee B-kant van een bepaalde single zijn vermoed ik?
Charting the Single een 6
Charting the Single een 6
0
geplaatst: 22 februari 2021, 21:36 uur
Clownvis schreef:
Charting the Single. Ken ik van de cd "B'sides Themselves" en zal dus van ee B-kant van een bepaalde single zijn vermoed ik?
Het was de B-kant van He Knows You Know, en in de live versie van Garden Party
1
geplaatst: 22 februari 2021, 21:39 uur
Charting the Single is duidelijk niet het nummer met Fish wat een ieder omver heeft geblazen.
Vandaag : Born to Run
Vandaag : Born to Run
0
geplaatst: 22 februari 2021, 21:46 uur
Marillion met een onderliggend bluesgevoel. Het gitaarwerk is best wel mooi maar als gehele compositie ook wel weer aan de saaie kant.
6,7
6,7
0
geplaatst: 22 februari 2021, 22:20 uur
Het is nog maar de derde of vierde keer dat ik naar Charting the Single luisterde. In mijn herinnering vond ik dat maar niks. Welnu, dat blijkt te worden bevestigd. Nu ja, een b-kantje....
Toch nog een nipte 5/10
Born To Run is een bijzonder mooi bluesy melancholisch liedje... maar ik heb het gevoel dat er meer inzat.... al is het gitaarwerk natuurlijk redelijk fantastisch... en dat zwevende orgeltje... goh... ik was geneigd om het maar een 6 te geven, maar toch is dit wel een nipte 7 eigenlijk!
Charting The Single - 5
Born to Run - 7
Toch nog een nipte 5/10
Born To Run is een bijzonder mooi bluesy melancholisch liedje... maar ik heb het gevoel dat er meer inzat.... al is het gitaarwerk natuurlijk redelijk fantastisch... en dat zwevende orgeltje... goh... ik was geneigd om het maar een 6 te geven, maar toch is dit wel een nipte 7 eigenlijk!
Charting The Single - 5
Born to Run - 7
0
geplaatst: 22 februari 2021, 22:49 uur
An Accidental Man - 6,5
Eldorado - 8,5
Charting The Single - 5,5
Born To Run - 6,5
Eldorado - 8,5
Charting The Single - 5,5
Born To Run - 6,5
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 februari 2021, 22:51 uur
Het moment dat we ineens 3 Holidays in Eden-nummers moesten gaan beoordelen was het moment dat ik dit topic even pauzeerde en dan heb je ineens een achterstand. Enfin...
This Town
Zoals al door meer mensen opgemerkt een nogal rechttoe-rechtaanrocker en dat is, zeker sinds die nieuwe zanger, niet Marillions forte. Deze valt dan nog best mee.
6,5
The Rake's Progress
Een pauzenummertje...
6,5
100 Nights
Tja, wat moet ik hier nou mee? De meeste Holidays in Eden-nummers lijken in twee categorieën te vallen: of gewoon te flauwe popnummers... of nummers die pogen iets glorieus uit het verleden op te roepen. Dit is er een uit die laatste categorie... een matige Seasons End kopie, inclusief kabbelend einde? Dat laatste kwam me bekend voor, de rest van het nummer eigenlijk niet. Dat is geen compliment voor een album dat al meer dan tien jaar in de kast staat en al bijna twintig jaar 'bekend' is.
6,0
This Is the 21st Century
Dit zou inderdaad zomaar eens het beste nummer van Anoraknophobia kunnen zijn. Daar kun je dan nog bij hineininterpreteren dat het al wat naar Marbles vooruit wees, maar dat hoeft niet per se. De oprekking voelt dit keer ook redelijk functioneel. Goed nummer kortom, maar we hoeven het ook weer niet te overdrijven.
8,0
A State of Mind
Aardig nummer wel. Geen hoogvlieger, maar wel een archetypische moderne Marillion. Kan ik toch meer mee dan met die... ach, laat ook maar.
7,3
An Accidental Man
Die eerste vier nummers van This Strange Engine zijn echt fijn, maar daarna wordt de hope for the future danig de grond in geboord. An Accidental Man is van de rest van de plaat de rechttoe-rechtaanrocker. Dat het van die vier nummers de minst beroerde is, is geen compliment voor de rest.
6,3
Ik ben weer bijna bij, op de volgende drie kom ik later terug:
El Dorado
Charting the Single
Born to Run
This Town
Zoals al door meer mensen opgemerkt een nogal rechttoe-rechtaanrocker en dat is, zeker sinds die nieuwe zanger, niet Marillions forte. Deze valt dan nog best mee.
6,5
The Rake's Progress
Een pauzenummertje...
6,5
100 Nights
Tja, wat moet ik hier nou mee? De meeste Holidays in Eden-nummers lijken in twee categorieën te vallen: of gewoon te flauwe popnummers... of nummers die pogen iets glorieus uit het verleden op te roepen. Dit is er een uit die laatste categorie... een matige Seasons End kopie, inclusief kabbelend einde? Dat laatste kwam me bekend voor, de rest van het nummer eigenlijk niet. Dat is geen compliment voor een album dat al meer dan tien jaar in de kast staat en al bijna twintig jaar 'bekend' is.
6,0
This Is the 21st Century
Dit zou inderdaad zomaar eens het beste nummer van Anoraknophobia kunnen zijn. Daar kun je dan nog bij hineininterpreteren dat het al wat naar Marbles vooruit wees, maar dat hoeft niet per se. De oprekking voelt dit keer ook redelijk functioneel. Goed nummer kortom, maar we hoeven het ook weer niet te overdrijven.
8,0
A State of Mind
Aardig nummer wel. Geen hoogvlieger, maar wel een archetypische moderne Marillion. Kan ik toch meer mee dan met die... ach, laat ook maar.
7,3
An Accidental Man
Die eerste vier nummers van This Strange Engine zijn echt fijn, maar daarna wordt de hope for the future danig de grond in geboord. An Accidental Man is van de rest van de plaat de rechttoe-rechtaanrocker. Dat het van die vier nummers de minst beroerde is, is geen compliment voor de rest.
6,3
Ik ben weer bijna bij, op de volgende drie kom ik later terug:
El Dorado
Charting the Single
Born to Run
0
geplaatst: 22 februari 2021, 23:30 uur
Bravejester schreef:
Ik vind het gewoon geen mooi nummer maar dit zal zeker mijn laagste score blijven voor een Fish-era nummer !
Ik vind het gewoon geen mooi nummer maar dit zal zeker mijn laagste score blijven voor een Fish-era nummer !
In zekere zin ook Market Square Heroes en Garden Party maar CTS is zeker het nummer van de nummers uit de vroege tijd die mij altijd het minst deed.
0
geplaatst: 23 februari 2021, 08:50 uur
Charting the single: tja, een terechte b-kant wat mij betreft. Niet vreselijk, maar ook niet geweldig. Met name instrumentaal (dat ritme in het begin) werkt het me een beetje op de zenuwen: 6
Born to run: Marillion doet the blues.... vond ik bij Steve Hackett al een ding, maar hier zo mogelijk nog erger: 5
Born to run: Marillion doet the blues.... vond ik bij Steve Hackett al een ding, maar hier zo mogelijk nog erger: 5
0
geplaatst: 23 februari 2021, 09:02 uur
meesterdch schreef:
SH gewoon alleen even laten horen dat hij dat kunstje ook kon. Ik vond het ook minder (of anders) maar het laat vooral zijn veelzijdigheid al gitarist horen.
Born To Run : 5
Leuk geprobeerd maar het voelt vreemd een niet juist.
Ik ben nooit echt een fan geweest van Blues, (Clapton trek ik meestal niet meer dan een paar nummers) dus wellicht heeft dat er iets mee te maken.
0
geplaatst: 23 februari 2021, 18:05 uur
El Dorado - 6,4 - beetje slaapverwekkend doch mooi met momenten. sowieso veel te lang wel.
Charting the Single - 6,8
Born to Run - 7, kan wel niet tippen aan Bruce
0
geplaatst: 23 februari 2021, 18:49 uur
Johnny Marr schreef:
El Dorado - 6,4 - beetje slaapverwekkend doch mooi met momenten. sowieso veel te lang wel.
Ik begrijp mijn mede Marillion fans niet meer.... El Dorado slaapverwekkender dan Born to Run? En minder boeiend dan Charting the Single wat gewoon een Fish jerk off is voor succes? 
0
geplaatst: 23 februari 2021, 19:02 uur
Casartelli schreef:
An Accidental Man
An Accidental Man
Bedoel je hier nu te zeggen dat je de overige van de laatste vier nummers van This Strange Engine onder een 6,3 waardeert??? Dat je daarmee het titelnummer als een van de zwakste van die plaat ziet???
Kan natuurlijk, maar ik ben errug verbaasd...
(of ik lees niet goed)
0
geplaatst: 23 februari 2021, 19:25 uur
Born To Run: 6
Weer zo'n a-typisch Marillion nummer dat voor mij niet had gehoeven...
Hopend op weer een paar toppers binnenkort; we hebben tenslotte nog enkele in het vat, bijv. Ocean Cloud, This Strange Engine, ...
Weer zo'n a-typisch Marillion nummer dat voor mij niet had gehoeven...
Hopend op weer een paar toppers binnenkort; we hebben tenslotte nog enkele in het vat, bijv. Ocean Cloud, This Strange Engine, ...

0
geplaatst: 23 februari 2021, 19:32 uur
Volgens mij had hij dat hier al een keer laten doorschemeren.
(of ben ik nu met iemand anders in de war?)
1
geplaatst: 23 februari 2021, 19:40 uur
Outlaw104 schreef:
(quote)
Volgens mij had hij dat hier al een keer laten doorschemeren. (of ben ik nu met iemand anders in de war?)
Ik heb net de bijdragen van Casartelli op de betreffende albumpagina gelezen en ik had dus kunnen weten wat Casartelli van het titelnummer vind. Enfin, als dit nummer hier kan worden bestemd, dan zal wordt duidelijk dat Casartelli en ik het niet eens zijn!

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 februari 2021, 19:40 uur
Outlaw104 schreef:
Volgens mij had hij dat hier al een keer laten doorschemeren.
Ik heb het in elk geval in de Prog Ladder al eens laten doorschemeren. Tja, ik moet mijn kruit nog een beetje drooghouden voor als-ie daadwerkelijk langskomt, maar This Strange Engine zou van Marillions epics zo maar eens de minste kunnen zijn.Volgens mij had hij dat hier al een keer laten doorschemeren.
0
geplaatst: 23 februari 2021, 19:41 uur
Born To Run: 7,4
Lekker nummer (maar niet zo goed als die van The Boss!)
Lekker nummer (maar niet zo goed als die van The Boss!)
* denotes required fields.