Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
geplaatst: 2 maart 2021, 23:50 uur
Vijfde 10 in een rij.
Al vind ik persoonlijk de versie op Marbles In The Park / Live In Chile met het sterk verlengde intro wel beter tot zijn recht komen.
The Invisible Man : 10
Al vind ik persoonlijk de versie op Marbles In The Park / Live In Chile met het sterk verlengde intro wel beter tot zijn recht komen.
The Invisible Man : 10
0
geplaatst: 3 maart 2021, 08:44 uur
The Invisible Man: 10
En ik vind het niet eens het beste nummer van de cd, die moet nog komen.
En ik vind het niet eens het beste nummer van de cd, die moet nog komen.
0
geplaatst: 3 maart 2021, 09:36 uur
The Invisible Man - 9,9
(Ik had me voorgenomen om alleen helen en halven te geven, niets daartussen. Ik maak nu toch een uitzondering, omdat op Marbles naar mijn mening een nog betere staat.)
(Ik had me voorgenomen om alleen helen en halven te geven, niets daartussen. Ik maak nu toch een uitzondering, omdat op Marbles naar mijn mening een nog betere staat.)
6
geplaatst: 3 maart 2021, 09:39 uur
Waverick schreef:
The Invisible Man - 9,9
The Invisible Man - 9,9
Nu moet ik toch nog een gemiddelde gaan uitrekenen

1
geplaatst: 3 maart 2021, 13:30 uur
Waverick schreef:
The Invisible Man - 9,9
The Invisible Man - 9,9
Ik vermoed dat dit hetzelfde nummer is wat ik bedoelde op mijn post die boven jou staat

0
geplaatst: 3 maart 2021, 14:00 uur
Clownvis schreef:
Ik vermoed dat dit hetzelfde nummer is wat ik bedoelde op mijn post die boven jou staat
(quote)
Dan hebben we hetzelfde vermoeden... Maar ik verklap niets.

1
geplaatst: 3 maart 2021, 14:05 uur
Eensch met Casartelli, behalve die "beste nummer uit de 21e eeuw" uitspraak, dat is er net wat over. Maar voor mij het enige Marillion-nummer dat de volle mep verdient. Deze moet echt op 1 komen in deze meter.
10+
*gaat mee op de vloer liggen en schuimbekken met de rest*
10+
*gaat mee op de vloer liggen en schuimbekken met de rest*
0
geplaatst: 3 maart 2021, 15:01 uur
Prachtig nummer hoor en zeker één van de mooiere van Marillion. Voor mij echter geen 10, maar
The Invisible Man: 8,5
The Invisible Man: 8,5
0
geplaatst: 3 maart 2021, 15:37 uur
The Invisible Man: 9
Inderdaad erg mooi. Echter, ik wil jullie voorpret niet bederven, maar ik vind persoonlijk zowel op Marbles, Brave en F.E.A.R. enkele nummers staan die hier op z'n minst aan tippen...
Inderdaad erg mooi. Echter, ik wil jullie voorpret niet bederven, maar ik vind persoonlijk zowel op Marbles, Brave en F.E.A.R. enkele nummers staan die hier op z'n minst aan tippen...

0
geplaatst: 3 maart 2021, 16:00 uur
Heart Of Lothian: 7,7
Icon: 5,9

Icon: 5,9

Casartelli schreef:
Beste nummer van Marillion, beste nummer uit de 21e eeuw tot dusverre.
Volledig eens!!Beste nummer van Marillion, beste nummer uit de 21e eeuw tot dusverre.
0
geplaatst: 3 maart 2021, 16:02 uur
Niks aan toe te voegen, behalve dat de song me pas later bij de kladden greep. Iets met onzichtbaarheid.
10
10
2
geplaatst: 3 maart 2021, 16:09 uur
Casartelli schreef:
beste nummer uit de 21e eeuw tot dusverre en verzin er zelf nog wat minder ter zake doende superlatieven bij.
beste nummer uit de 21e eeuw tot dusverre en verzin er zelf nog wat minder ter zake doende superlatieven bij.
Maar goed dat de tenen en ego's hier wat minder lang c.q. groot zijn dan in de Steven Wilson topics hier; daar hadden dit soort krasse uitspraken zeker tot nutteloos felle discussies geleid...

0
geplaatst: 3 maart 2021, 17:23 uur
Haha die cijfers... En volledig terecht uiteraard. Man man wat is dit een nummer zeg! Beste van Marillion imo.
Ik ga mee met de rest: 10
Ik ga mee met de rest: 10
0
geplaatst: 3 maart 2021, 17:28 uur
Dit is goed maar toch niet het beste van Marillion?
The Invisible Man: 8
The Invisible Man: 8
0
geplaatst: 3 maart 2021, 17:35 uur
Ik vind het tijd dat het nummer weer op de set komt met de volgende toer. Het is te lang afwezig geweest.
3
geplaatst: 3 maart 2021, 17:36 uur
ProGNerD schreef:
Maar goed dat de tenen en ego's hier wat minder lang c.q. groot zijn dan in de Steven Wilson topics hier; daar hadden dit soort krasse uitspraken zeker tot nutteloos felle discussies geleid...
Als je idool zelf zingt I got a halo around my head is te verwachten dat je fans minstens zo arrogant zijn.
0
geplaatst: 3 maart 2021, 17:46 uur
Waverick schreef:
The Invisible Man - 9,9
The Invisible Man - 9,9
Het is verder natuurlijk geheel aan jou, maar ik snap zelf die logica nooit zo. Er is toch geen enkele regel die zegt dat je maar één tien uit mag delen?
1
geplaatst: 3 maart 2021, 18:27 uur
Laten we wijs zijn en inzien dat bij een briljante band
als Marillion er niet 1 beste nummer kan zijn...
Zowel in H-era als Fish-era vind ik andere nummers fijner om te horen
Het is maar net in wat voor nummer je zin hebt en de live belevingen kunnen daarin ook een grote rol spelen. Dat speelt ook zeker mee met dit nummer waar Steve Hogarth zich heerlijk uitleeft om dit nummer tot leven te brengen door zijn spel als een acteur!
En uiteraard vinden we het ene nummer beter dan een ander nummer als we er een persoonlijke link mee hebben...Heeft niet zo veel te maken met wat muzikaal of qua tekst het beste is.
Precies de reden dat ik tot nu toe al 22 tienen heb uitgedeeld en nog zo´n 9 tot 11 te gaan..
En als slotstuk ; ik geniet meer van Neverland live dan van The Invisible Man ( bedankt Steve Rothery )
maar de 1e keer OC live horen was ook een kippenvel beleving!
als Marillion er niet 1 beste nummer kan zijn... Zowel in H-era als Fish-era vind ik andere nummers fijner om te horen

Het is maar net in wat voor nummer je zin hebt en de live belevingen kunnen daarin ook een grote rol spelen. Dat speelt ook zeker mee met dit nummer waar Steve Hogarth zich heerlijk uitleeft om dit nummer tot leven te brengen door zijn spel als een acteur!
En uiteraard vinden we het ene nummer beter dan een ander nummer als we er een persoonlijke link mee hebben...Heeft niet zo veel te maken met wat muzikaal of qua tekst het beste is.
Precies de reden dat ik tot nu toe al 22 tienen heb uitgedeeld en nog zo´n 9 tot 11 te gaan..
En als slotstuk ; ik geniet meer van Neverland live dan van The Invisible Man ( bedankt Steve Rothery )
maar de 1e keer OC live horen was ook een kippenvel beleving!
1
geplaatst: 3 maart 2021, 20:31 uur
Eigenlijk heb ik er geen woorden voor.
Maar dit behoort werkelijk tot het allermooiste wat Marillion met H heeft voortgebracht..... Wat een opbouw, wat een sfeerschepping, wat een subtiele sublieme klankenorgie is dit nummer. Een meesterwerk, en niet het enige op die geweldige plaat die Marbles is !!!
Zonder enige twijfel, en het is ook niet mijn enige 10 in dit parcours dat BonoTheCat opzete, een dikke vette 10 !!!!!!! Klaar!
The Invisble Man - 10
Maar dit behoort werkelijk tot het allermooiste wat Marillion met H heeft voortgebracht..... Wat een opbouw, wat een sfeerschepping, wat een subtiele sublieme klankenorgie is dit nummer. Een meesterwerk, en niet het enige op die geweldige plaat die Marbles is !!!
Zonder enige twijfel, en het is ook niet mijn enige 10 in dit parcours dat BonoTheCat opzete, een dikke vette 10 !!!!!!! Klaar!
The Invisble Man - 10
0
geplaatst: 3 maart 2021, 20:36 uur
Ik ben niet scheutig met tienen, maar The Inivisible Man verdient er zeker eentje.
10
10
0
geplaatst: 3 maart 2021, 21:19 uur
Invisible Man: geweldig nummer, live altijd een hoogtepunt. Heeft voor mij alles wat Marillion met H goed maakt 10
Map of the World: altijd een ontzettend zeiknummer gevonden. Eén van de minsten op Anorak....Herbeluistering heeft niet geholpen 5
Heart of Lothian: goed, niet geweldig. Tegen het einde van het nummer had ik altijd zoiets van 'één refreintje te veel....' 6,8
Icon: als zelfstandig nummer te mager, maar ook iet slecht 6
Map of the World: altijd een ontzettend zeiknummer gevonden. Eén van de minsten op Anorak....Herbeluistering heeft niet geholpen 5
Heart of Lothian: goed, niet geweldig. Tegen het einde van het nummer had ik altijd zoiets van 'één refreintje te veel....' 6,8
Icon: als zelfstandig nummer te mager, maar ook iet slecht 6
0
geplaatst: 4 maart 2021, 06:37 uur
Brunniepoo schreef:
Het is verder natuurlijk geheel aan jou, maar ik snap zelf die logica nooit zo. Er is toch geen enkele regel die zegt dat je maar één tien uit mag delen?
(quote)
Tja, logica... Ik wist even niet hoe ik op een andere duidelijke manier moest aangeven dat ik de een beter vind dan de ander.
* denotes required fields.