MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Nieuwe nummer een. Was te verwachten en terecht. AOS in de top 10 nu boven King neem ik dan aan. Ook terecht.

Vandaag wederom van paradijs terg naar de hel.

Deserve : 4

6,2

Afraid Of Sunlight: 9,4
Deserve: 6,8

Deserve verdient wat mij betreft niet meer dan een 6

Deserve: 6,5

Casartelli (moderator)
Afraid of Sunlight

Toen ik een tijdje terug de cijfers tot nu toe weer eens per album gegroepeerd had, werd duidelijk dat bij Afraid of Sunlight, meer dan bij enig ander album, exact de vijf prijsnummers al langsgeweest zijn. Het titelnummer heeft het voor mij helaas nooit echt gedaan. Het wil te groots zijn, het refrein is me te repeterend... en de talloze live-uitvoeringen en de door mij onbegrepen extase van de rest van het publiek waarmee dit nummer begroet werd, hielpen ook niet echt mee.

6,5

Deserve

Vond dit altijd wel een lekker fris nummer van .com. Inderdaad een rocker met sax. Achter die frisheid houdt het liedje dan weer niet echt over... nouja, of we nou afraid of sunlight of get what you deserve op repeat hebben...

6,5

Afraid of Sunlight - 9
Deserve - 6

Deserve: 6,5

Deserve: 5,0.

Afraid Of Sunlight: 9
Deserve: 6.5

Deserve: 6.5

Hield m'n hart vast na wat ik hierboven las, maar viel me nog niet eens heel erg tegen; al verwacht je van een band als Marillion natuurlijk dat ze hun kwaliteiten anders inzetten...

Deserve: 7,5

Deserve: 6,8

Warm Wet Circles: 9
Sympathy: 7,5
Afraid Of Sunlight: 9
Deserve: 7

Als het goed is ben ik weer helemaal bij, bonothecat!

Vandaag belanden weer op Brave: Hard as Love

Casartelli (moderator)
Hard As Love

Zoals ik al eerder noteerde: na de eerste vier nummers gaat Brave een beetje op de verkeerde manier op drift. Ook hierin iets te veel conceptuele reprises. Verder is dit in de categorie Marillion-op-de-rocktoer nog wel een aardige.

7,5

8,7

Het heeft wel even geduurd voordat ik dit nummer beter ben gaan waarderen en ook zeker in de context van het album.

Vanaf zeg maar het it makes you deel bouwt het mooi op naar een stevige climax

Hoezo, Mark staat wat liedjes achter? :-o

Oh oh oh !

Sympathy vind ik best wel aardig, enfin niet 'best wel'. Het is erg goed gedaan en H zingt prachtig; Maar echt wat toevoegen doet het niet, en ik kan gerust ook zonder; maar mooi gemusiceerd en prachtig gezongen. Toch een 7 hoor...

Afraid of Sunlight is, net als Araknophobia een album dat ik pas veel later ben gaan waarderen... Al zal AOS dan misschien nooit echt mijn nummer 1 worden, maar er staan prachtige dingen op zoals Beautiful, Beyond You, King en het titelnummer. Toch wel een 8 waard hoor!

Dat ik marillion.com wél een fijn album vind, weten jullie ondertussen. Deserve is dan niet het niet het beste nummer op die plaat, misschien zelfs het zwakste; maar die fenomenale saxpartij maakt dan alles goed.
En dus ook een mooie 7!

Op dat knappe orgeltje en het stevige gitaarwerk na misschien heb ik echt niets met Hard As Love....
En ik hou echt niet van de 'zang' van H hier., enfin geroep... Maar ik besef dat ik hier alleen in zal blijken te staan. Hier is het wat mij betreft te veel 'kijk mama zonder handen,' 'we willen rocken, maar toch ook niet helemal'... Nee....
Maar een onvoldoende is het uiteraard ook niet: 6 !

Also:
Sympathy - 7
Afraid of Sunlight - 8
Deserve - 7
Hard As Love - 6

Hard As Love: 8

In de context van het gehele concept een stuk sterker dan als los nummer...

Deserve : 6.5
Hard as Love : 8.5

Hard as Love: 6

Hard as love: nooit iets bijzonders gevonden. In het concept wel te pruimen, maar dat is het ook wel 6

Hard As Love : 7

Nooit echt mijn ding geweest.
Maar het pianostuk. Met 'It Makes you....' en verder is dan wel weer erg fraai.

Hard as Love - 8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 02:54 uur

geplaatst: vandaag om 02:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.