Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 maart 2021, 16:29 uur
Dat is wel even andere koek. Fucked Up, Got Ambushed, Zipped In. En dat wil die Hogarth dus niet zingen want daar kan hij zich niet mee vereenzelvigen. Tja. Magistrale afsluiter van een magistraal album (dat geen tienen scoorde, maar waar het totaalplaatje toch goed genoeg is voor de nummer drie in mijn albumlijst alhier).
9,8
9,8
1
geplaatst: 9 maart 2021, 16:35 uur
Het log er niet om : Fucked Up, Got Ambushed, Zipped In.
Wellicht mijn meest favoriete nummer uit de hele Fish periode.
Vooral vanaf : 'Son watches father scan obituary columns in search of absent school friends. While his generation digests high fibre ignorance. Cowering behind curtains and the taped up painted windows
Decriminalised genocide, provided door to door Belsens.' helemaal naar het einde. Fenomenaal.
Prachtig uitgevoerd op The Thieving Magpie (hoe ik dit nummer leerde kennen en zoveel nummers staan hier in hun beste uitvoering op) maar ook erg mooi op de live cd van de CAS Deluxe editie die een ietwat verlengd einde heeft tov andere live uitvoeringen.
Fugazi : 10.
Wellicht mijn meest favoriete nummer uit de hele Fish periode.
Vooral vanaf : 'Son watches father scan obituary columns in search of absent school friends. While his generation digests high fibre ignorance. Cowering behind curtains and the taped up painted windows
Decriminalised genocide, provided door to door Belsens.' helemaal naar het einde. Fenomenaal.
Prachtig uitgevoerd op The Thieving Magpie (hoe ik dit nummer leerde kennen en zoveel nummers staan hier in hun beste uitvoering op) maar ook erg mooi op de live cd van de CAS Deluxe editie die een ietwat verlengd einde heeft tov andere live uitvoeringen.
Fugazi : 10.
0
geplaatst: 9 maart 2021, 16:42 uur
Ik kan toch ook weinig anders
10
Een monument!
This is no place for children
10
Een monument!
This is no place for children
1
geplaatst: 9 maart 2021, 16:53 uur
Casartelli schreef:
Dat is wel even andere koek. Fucked Up, Got Ambushed, Zipped In. En dat wil die Hogarth dus niet zingen want daar kan hij zich niet mee vereenzelvigen.
Dat is wel even andere koek. Fucked Up, Got Ambushed, Zipped In. En dat wil die Hogarth dus niet zingen want daar kan hij zich niet mee vereenzelvigen.
Hogarth heeft niet zoveel op met de zwaar met pathos beladen en meer donkere teksten van Fish.
Wat nu nog wordt gespeeld ook is altijd hetzelfde en dat zijn bij lange na niet de beste nummers. Het zoveelste verplichte rondje met Garden Party, Market Square Heroes, Kayleigh, Incommunicado, etc. Dan heb ik persoonlijk liever dat ze wat van de Post-fish periode spelen.
Want het beste werk blijft toch structureel genegeerd worden.
Als ze nu nog besluiten om Fugazi, Incubus, Forgotten Sons, Cinderella Search, Chelsea Monday of The Web van stal te trekken dan pleur ik serieus van mijn stoel.
0
geplaatst: 9 maart 2021, 17:20 uur
Prachtig nummer muzikaal gezien en de lyrics klinken erg urgent. Maar ik kan maar weinig met het Engels voor ver gevorderden.
8
8
0
geplaatst: 9 maart 2021, 17:32 uur
Mijn favoriete Marillion nummer en hoort ook in mijn top 10 mooiste liedjes.
Fish uit zijn bol in dat laatste deel, man, man,
10.
Fish uit zijn bol in dat laatste deel, man, man,
10.
0
geplaatst: 9 maart 2021, 17:40 uur
Fugazi !!!!
Magistraal en fenomenaal, nee Geniaal.
Klinkt beklemmend en dreigend en uiterste urgent, deze 'epic' van amper 8 minuten.
Wat een opbouw, wat een sfeer....
Die tekst is absoluut briljant, meesterlijke woordenvloed van Fish!!!!
Onbegrijpelijk dat H dit niet wil zingen, anderzijds: het zou nooit hetzelfde zijn. Fugazi wil ik toch uit Fish's keel horen eerlijk gezegd....
Natuurlijk behoort dit een 10 te krijgen, géén twijfel mogelijk.
Fugazi - 10
Magistraal en fenomenaal, nee Geniaal.
Klinkt beklemmend en dreigend en uiterste urgent, deze 'epic' van amper 8 minuten.
Wat een opbouw, wat een sfeer....
Die tekst is absoluut briljant, meesterlijke woordenvloed van Fish!!!!
Onbegrijpelijk dat H dit niet wil zingen, anderzijds: het zou nooit hetzelfde zijn. Fugazi wil ik toch uit Fish's keel horen eerlijk gezegd....
Natuurlijk behoort dit een 10 te krijgen, géén twijfel mogelijk.
Fugazi - 10
1
geplaatst: 9 maart 2021, 18:01 uur
10
Een nummer waar duidelijk veel over gepraat wordt en terecht!
Mooie opbouw naar het magistrale slotstuk wat voor mij ook begint met de zin:
Son watches father scan obituary columns in search of absent school friends.
Net 3 live versies geluisterd en dan springt voor mij die van Early Stages disc 6 uit 1987 er toch bovenuit!
In deze versie wordt bovenstaande zin gezongen zoals ook op het origineel; elk woord komt er met kracht en veel emotie uit!
Zoals Vigil al schreef, This is no place for children..... the pretty, pretty, pretty little children
Ik vind deze versie verder muzikaal ook zeker beter/mooier dan de andere 2 die ik heb beluisterd.
( dat waren die van The Thieving Magpie en disc 5 van Early Stages ( waar het nummer wordt opgedragen aan Gandhi )
En dan komt later nog Incubus langs; een nummer dat voor mij hier eigenlijk niet voor onder doet ook al is de sfeer compleet anders!
Een nummer waar duidelijk veel over gepraat wordt en terecht!
Mooie opbouw naar het magistrale slotstuk wat voor mij ook begint met de zin:
Son watches father scan obituary columns in search of absent school friends.
Net 3 live versies geluisterd en dan springt voor mij die van Early Stages disc 6 uit 1987 er toch bovenuit!
In deze versie wordt bovenstaande zin gezongen zoals ook op het origineel; elk woord komt er met kracht en veel emotie uit!
Zoals Vigil al schreef, This is no place for children..... the pretty, pretty, pretty little children

Ik vind deze versie verder muzikaal ook zeker beter/mooier dan de andere 2 die ik heb beluisterd.
( dat waren die van The Thieving Magpie en disc 5 van Early Stages ( waar het nummer wordt opgedragen aan Gandhi )
En dan komt later nog Incubus langs; een nummer dat voor mij hier eigenlijk niet voor onder doet ook al is de sfeer compleet anders!
0
geplaatst: 9 maart 2021, 18:20 uur
Just For the Record: 7,8
Sympathy: 7,8
Afraid Of Sunlight: 9,2
Deserve: 7,0
Hard as Love: 7,1
Fugazi : 9,4
Sympathy: 7,8
Afraid Of Sunlight: 9,2
Deserve: 7,0
Hard as Love: 7,1
Fugazi : 9,4
0
geplaatst: 9 maart 2021, 19:24 uur
Fugazi: 8
Inderdaad nummer met een mooie typische Fish tekst voor de tijdgeest, voor mij persoonlijk nu - in vergelijking met andere nummers - geen 10 of 9 waard, dus een nette 8.
Inderdaad nummer met een mooie typische Fish tekst voor de tijdgeest, voor mij persoonlijk nu - in vergelijking met andere nummers - geen 10 of 9 waard, dus een nette 8.
0
geplaatst: 9 maart 2021, 20:07 uur
Fugazi: 9,5. Heb nog steeds het album waarvan de productie helaas wel wat te wensen overlaat. Maar het nummer is een monument op zich. Tijdloos!
0
geplaatst: 10 maart 2021, 06:59 uur
Dit is typisch een nummer uit de Fish periode van een fantastisch album.
Fugazi: 9
Fugazi: 9
* denotes required fields.