MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Ik lees hier allerlei commentaar over "beste van Somewhere Else". Die is natuurlijk al lang geweest (The Other Half), maar ik ga me dan toch afvragen of er in mijn herinnering iets scheefgelopen is.

Nee dus. Het lijkt episch te willen zijn, maar gaat nergens heen. Echt een ongelooflijk suf nummer dit.

4,8

Die Casartelli zit toch ook maar lekker in zijn eigen (Private) Marillion universe

Ja, zo'n moderatorschap doet toch gekke dingen met een mens...

Prima nummer van een verder ontzettend matige plaat

7,5

Live Forever: 4,5
Three Boats Down From The Candy: 6
The Last Straw: 9
Half The World: 5,5

Waterhole (Espresso Bingo): 7
Lords Of The Backstage: 7
Beide samen zonder album context toch een stuk minder sterk zonder dat Blind Curve de opgebouwde spanning afmaakt.

The Uninvited Guest: 7,5
I Will Walk On Water: 6
This Strange Engine: 8,5
Exile On Princess Street: 7
Somewhere Else: 9
Ik ben wel liefhebber van de meer dromerige nummers van de band (zo ook een When I Meet God of Angelina). Tel daar de mooie tekst (de helft die ik snap in ieder geval! =p) en de fraaie ontknoping bij op en je komt op een dik cijfer uit.

Somewhere Else : 7.5

Somewhere Else: 8,5

This Strange Engine - 9,5
Exile on Princes Street - 7
Somewhere Else - 7,5

Exile on Princes Street - 7,5
Somewhere Else - 8

Somewhere Else: 6,5

Vandaag denk ik 1 van de bekendere minder officiële nummers:

Vandaag: The Release

7,6

Prima nummer uit de Seasons End tijd

The Release - 8,5

Casartelli (moderator)
Ja, lekker nummer wel, zonder dat hij nou helemaal het niveau van het reguliere Seasons End-werk haalt (het is niet voor niets een bonustrack). Doet me ook, meer dan het reguliere werk, aan een andere band denken (heb nog niet bedacht welke).

7,5

Exile On Princess Street: 6,5
Somewhere Else: 9,5
The Release: 9,5

The Release: 7

The Release: 7,5

Somewhere Else: 7,8

7,6

Exile On Princess Street: 7
Somewhere Else: 8

Exile On Princess Street: 7,6
Somewhere Else: 8,8
The Release: 7,2

The Release: 8

Wat een hoge cijfers allemaal hier! Het nummer begint lekker maar verder gebeurd er weinig in die 3,5 minuut maar velen lijken dit wel top 100 waardig te vinden.

5,9

in het Marillion universum net geen voldoende!

The Release: 8

Nummer had gewoon op het album moeten staan.
Net als Bell In The Sea

Casartelli (moderator)
Bravejester schreef:
Wat een hoge cijfers allemaal hier!
Ik ken het gevoel

Met het cijfer wat ik net uitgedeeld heb, komt The Release bij mij tot dusverre op een met veertien nummers gedeelde 54e plaats. En daar onze grote roerganger eind vorige week meldde dat we er ongeveer 2/3 op hadden zitten, lijkt-ie inderdaad op Top 100 materiaal af te stevenen!

Casartelli schreef:
(quote)
Ik ken het gevoel

Met het cijfer wat ik net uitgedeeld heb, komt The Release bij mij tot dusverre op een met veertien nummers gedeelde 54e plaats. En daar onze grote roerganger eind vorige week meldde dat we er ongeveer 2/3 op hadden zitten, lijkt-ie inderdaad op Top 100 materiaal af te stevenen!

Het verschil is dat The Release rond plaats 60 rondhangt en het ( lange ) nummer waarover jij je verbaasde op de rand van de top 10 staat!

Maar gezien wat nog langs komt aan subtop en topnummers ( voor wat ik denk het merendeel van de stemmers ) mag TSE blij zijn met een top 15 a 20 notitie.

Casartelli (moderator)
Bravejester schreef:
het ( lange ) nummer waarover jij je verbaasde op de rand van de top 10 staat!
Nou inderdaad... dat klassiekers als Slainte Mhath, Easter, Forgotten Sons en Out of This World voorbijgestreefd worden door... This Strange Engine!? Ik verbaasde me en ik blijf me verbazen.

Casartelli schreef:
(quote)
Nou inderdaad... dat klassiekers als Slainte Mhath, Easter, Forgotten Sons en Out of This World voorbijgestreefd worden door... This Strange Engine!? Ik verbaasde me en ik blijf me verbazen.

Ik ben het zeker eens met de veel te lage posities van Out of This World en Forgotten Sons.. die horen wat mij betreft zeker in de uiteindelijke top 10 maar dat gaat niet meer gebeuren.

Ik schat This Strange Engine wel wat hoger in dan Slainte Mhath en Easter.

The Release : 7

Gast
geplaatst: vandaag om 23:37 uur

geplaatst: vandaag om 23:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.