Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
geplaatst: 20 maart 2021, 17:07 uur
Exile On Princes Street nooit eerder gehoord.
Ik heb geen enkele remaster in de kast staan, dus alle 'nieuwe' nummers die daar op staan zijn mij niet bekend.
Deze heb ik ieder geval nooit iets aan gemist.
5
Ik heb geen enkele remaster in de kast staan, dus alle 'nieuwe' nummers die daar op staan zijn mij niet bekend.
Deze heb ik ieder geval nooit iets aan gemist.
5
0
geplaatst: 20 maart 2021, 17:19 uur
Clutching At Straws is mijn all time favourite Marillion-plaat.
Aan de klankkleur van Exile on Princes Street hoor je wel dat het uit die sessies komt, maar bijzonder vind ik het niet.... Duidelijk een sessie of oefening en niet goed genoeg voor de plaat... #next!
Toch een 5
Exile on Princess Street - 5
Aan de klankkleur van Exile on Princes Street hoor je wel dat het uit die sessies komt, maar bijzonder vind ik het niet.... Duidelijk een sessie of oefening en niet goed genoeg voor de plaat... #next!
Toch een 5
Exile on Princess Street - 5
0
geplaatst: 20 maart 2021, 18:21 uur
Dit topic kent echt no chill hé, alweer twee nummers gemist
Ik stem straks nog ff op deze en de vorige.
Ik stem straks nog ff op deze en de vorige.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 maart 2021, 18:30 uur
ProGNerD schreef:
Wat een verwennerij: 3 nummers van Clutching at Straws vandaag. Naast deze komen White Russian en Slainte Mhath in de Prog Ladder 2021 lijst van vanavond voorbij; toeval of niet...?
Mij is nooit opgevallen dat bonothecat daar meeleest, maar ja, wie zal het zeggen...Wat een verwennerij: 3 nummers van Clutching at Straws vandaag. Naast deze komen White Russian en Slainte Mhath in de Prog Ladder 2021 lijst van vanavond voorbij; toeval of niet...?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 maart 2021, 18:37 uur
Wat een lage cijfers allemaal. Ik kende deze niet (van Clutching at Straws doe ik het ook nog gewoon met een oude cd-versie), maar dit is toch gewoon mooi? Soit, op dat album laat hij de meeste nummers voorgaan, maar dan nog...
7,8
7,8
0
geplaatst: 20 maart 2021, 18:41 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Mij is nooit opgevallen dat bonothecat daar meeleest, maar ja, wie zal het zeggen... Toeval. Dat topic volg ik niet.
0
geplaatst: 20 maart 2021, 19:00 uur
This Strange Engine - 6,9 - iets te bombastisch, vooral het outro hoefde niet zo. Al die 10'en 
Exile on Princes Street - 7,1 - al wat beter

Exile on Princes Street - 7,1 - al wat beter

0
geplaatst: 21 maart 2021, 08:52 uur
Waterhole (Espresso Bingo) - 7,5
Lords Of The Backstage - 7,9
The Uninvited Guest - 7,5
I Will Walk On Water - 6,0
This Strange Engine - 7,5
Exile on Princess Street - 6,6
Lords Of The Backstage - 7,9
The Uninvited Guest - 7,5
I Will Walk On Water - 6,0
This Strange Engine - 7,5
Exile on Princess Street - 6,6
0
geplaatst: 21 maart 2021, 10:04 uur
Bijwerktijd:
The Last Straw 9,3
Half the World 5,7
Waterhole (Expresso Bongo) 9,4
Lord of the Backstage 8,5 (omdat ze zo versmolten zijn voor mij met het geheel lukt het me niet helemaal om er objectief als losse nummers te beluisteren en te beoordelen denk ik)
The Uninvited Guest 8,2
I Will Walk on Water 5,8
This Strange Engine 8,5 (natuurlijk geweldig nummer, maar toch ook wel wat fragmentarisch vind ik, waardoor ik nooit helemaal in 'de flow' kom bij dit nummer)
Exile on Princes Street 7,4
The Last Straw 9,3
Half the World 5,7
Waterhole (Expresso Bongo) 9,4
Lord of the Backstage 8,5 (omdat ze zo versmolten zijn voor mij met het geheel lukt het me niet helemaal om er objectief als losse nummers te beluisteren en te beoordelen denk ik)
The Uninvited Guest 8,2
I Will Walk on Water 5,8
This Strange Engine 8,5 (natuurlijk geweldig nummer, maar toch ook wel wat fragmentarisch vind ik, waardoor ik nooit helemaal in 'de flow' kom bij dit nummer)
Exile on Princes Street 7,4
0
geplaatst: 21 maart 2021, 12:04 uur
bonothecat schreef:
This Strange Engine zal richting de top 10 gaan. Er is natuurlijk één stem die de boel goed in de war gooit
This Strange Engine zal richting de top 10 gaan. Er is natuurlijk één stem die de boel goed in de war gooit
Dat zijn er intussen al 5 geworden helaas; en dan tel ik alleen de stemmen van 7.5 of lager.
Dit heeft intussen This Strange Engine een flinke Engine-attack opgeleverd met alle gevolgen van dien

0
geplaatst: 21 maart 2021, 13:11 uur
Exile on Princes Street scoort nog redelijk goed. Als het nummer meer was uitgewerkt zou het wel eens heel goed uitgepakt kunnen hebben.
Vandaag: Somewhere Else
Vandaag: Somewhere Else
1
geplaatst: 21 maart 2021, 15:08 uur
Live Forever 4,8
Three Boats Down From The Candy 7,8
The Last Straw 9,3
Half the World 5,8
Waterhole (Expresso Bongo) 9,3
Lord of the Backstage 8,7
Uninvited Guest 8,0
I Will Walk on Water 1,3
This Strange Engine 9,75
Exile On Princes Street 7,0
Somewhere Else 8,0
The Last Straw 9,3
Half the World 5,8
Uninvited Guest 8,0
I Will Walk on Water 1,3
This Strange Engine 9,75
Somewhere Else 8,0
1
geplaatst: 21 maart 2021, 15:13 uur
vigil schreef:
Live Forever 4,8
The Last Straw 9,3
Half the World 5,8
Uninvited Guest 8,0
I Will Walk on Water 1,3
This Strange Engine 9,75
Somewhere Else 8,0
Live Forever 4,8
The Last Straw 9,3
Half the World 5,8
Uninvited Guest 8,0
I Will Walk on Water 1,3
This Strange Engine 9,75
Somewhere Else 8,0
Welkom terug vigil!
0
geplaatst: 21 maart 2021, 15:49 uur
Ik heb het opgegeven met proberen, maar tussen mij en het album Somewhere Else zal het wel nooit echt boteren. Vind dat echt een ongelooflijk matig mat en flets popplaatje...
Maar het titelnummer is dan de fraaie uitzondering, die kan ik wel heel goed pruimen....
Meer zelfs: dat is een erg erg fijne compositie. Knappe opbouw, mooie wendingen en met een prachtig intstrumentarium, fijn sfeertje ook....
En zeker een mooie ronde 8 waard !
Somewhere Else - 8
Maar het titelnummer is dan de fraaie uitzondering, die kan ik wel heel goed pruimen....
Meer zelfs: dat is een erg erg fijne compositie. Knappe opbouw, mooie wendingen en met een prachtig intstrumentarium, fijn sfeertje ook....
En zeker een mooie ronde 8 waard !
Somewhere Else - 8
0
geplaatst: 21 maart 2021, 16:42 uur
Het titelnummer is wat mij betreft duidelijk het beste nummer van Somewhere Else. Maar echt pakken doet het me toch niet.
7,3
7,3
1
geplaatst: 21 maart 2021, 19:42 uur
Veruit het beste nummer van de CD. Was een mooie afsluiter geweest.
Nummer is van uitzonderlijke schoonheid. Ik dacht misschien omdat het nummer tussen allemaal niemendalletjes staat en dan zelf middelmatige nummers ineens een meesterwerk zijn. Maar dit nummer houdt zelfs stand op zichzelf.
Vooral vanaf het 'Mr. Taurus ate a Thesaurus' gedeelte en het toetsenwerk wat daar aan vooraf gaat werkt het naar een gigantisch mooie climax toe. Wat een gitaarwerk hier zeg en schitterend gezongen ook. Vanaf 'Woke up in a spaceship'. Live nog net iets beter omdat het iets rauwer is.
Nog zon nummer dat live veel vaker gespeeld moet worden.
Somewhere Else : 9
Nummer is van uitzonderlijke schoonheid. Ik dacht misschien omdat het nummer tussen allemaal niemendalletjes staat en dan zelf middelmatige nummers ineens een meesterwerk zijn. Maar dit nummer houdt zelfs stand op zichzelf.
Vooral vanaf het 'Mr. Taurus ate a Thesaurus' gedeelte en het toetsenwerk wat daar aan vooraf gaat werkt het naar een gigantisch mooie climax toe. Wat een gitaarwerk hier zeg en schitterend gezongen ook. Vanaf 'Woke up in a spaceship'. Live nog net iets beter omdat het iets rauwer is.
Nog zon nummer dat live veel vaker gespeeld moet worden.
Somewhere Else : 9
* denotes required fields.