MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Tumble Down the Years 6,5

en mijn missende stemmen
Beaujolais Day 6
Gaza 7,3
Jigsaw 8
Kayleigh 7,8
The Bell in the Sea 6,5

Torch Song 8,5
Wrapped up in Time 6,9
Tumble Down the Years 6,7

Casartelli (moderator)
Wrapped Up in Time

In de context van het album... is hier volgens mij ook geen moer aan. En zo los in elk geval zeker niet.

5,0

Tumble Down the Years

Hier zit in elk geval wat tempo in. Ook dit is niet echt waar je Marillion voor opzet, maar 't kan er verder best mee door.

6,5

Rustig hier; zijn we inmiddels door de nummers heen ?

Wrapped up in Time : 4
Tumble Down the Years: 6,5

Ik kreeg inmiddels toch wel het gevoel dat ik gemiddeld steeds lagere cijfers aan het uitdelen was, maar toen ik een en ander in een grafiekje zette, bleek dat nog redelijk mee te vallen. Deze worp was echter niet al te best. Happiness Is the Road staat bij mij nog op 3,5, maar als ik die plaat nu in zijn geheel zou luisteren dan gaat daar vermoedelijk nog wel een puntje af...

Vandaag: Tic Tac Toe

5,5

4,8

6,5

6,5

6je

En een laatste tussenstand van de reguliere albums na 180 nummers :

Dit was na 161 nummers:

Clutching At Straws 8,77
Script for a Jester's Tear 8,60
Fugazi 8,40
Seasons End 8,33
Brave 8,22
Misplaced Childhood 8,20
Afraid Of Sunlight 8,03
F.E.A.R. 7,94
Holidays In Eden 7,70
B-Sides Themselves 7,50
Marbles 7,41
This Strange Engine 7,33
Market Square Heroes EP 7,24
Sounds That Can´t Be Made 7,09
Anoraknophobia 7,08
Marillion.com 6,69
Happiness is the Road 6,59
Radiation 6,58
Somewhere Else 6,19

En dit is de nieuwe stand na 180 nrs :

Clutching At Straws 8,63
Script for a Jester's Tear 8,59
Fugazi 8,40
Seasons End 8,33
Misplaced Childhood 8,30
Brave 8,12
Afraid Of Sunlight 8,03
F.E.A.R. 7,91
Holidays In Eden 7,71
B-Sides Themselves 7,71
Marbles 7,55
This Strange Engine 7,33
Market Square Heroes EP 7,24
Sounds That Can´t Be Made 7,20
Anoraknophobia 7,06
Marillion.com 6,69
Radiation 6,66
Happiness is the Road 6,55
Somewhere Else 6,29

Tic Tac Toe: 6

Is dit een volwaardig nummer of een demo; ik vond de geluidskwaliteit zo belabberd...?

Power: 8,0
Torch Song: 7,8
Wrapped up in Time: 7,5 (... ik ben hier een van de weinigen die wel wat kan met Happiness).
Tumble Down the Years: 7,0
Tic Tac Toe: 6,5

Tic Tac Toe: 6,3

Casartelli (moderator)
De vingeroefening voor... The Bell in the Sea? En dat dan in demokwaliteit? Aan goede wil geen gebrek, maar of dit nou zo de cd op gemoeten had... dan rest toch één vraag: Warum?

6,0

En ja, het gelijknamige nummer van Django Django is ook beter.

ProGNerD schreef:
Tic Tac Toe: 6

Is dit een volwaardig nummer of een demo; ik vond de geluidskwaliteit zo belabberd...?

Nee niet afgemaakte demo

Casartelli schreef:
De vingeroefening voor... The Bell in the Sea? En dat dan in demokwaliteit? Aan goede wil geen gebrek, maar of dit nou zo de cd op gemoeten had... dan rest toch één vraag: Warum?

Nee, dicht bij al zal je t waarschijnlijk ook wel bedoelen. Het is de muziek van The Release met een groot stuk tekst van State of Mind van Fish.

Kijk, ik ben dolblij dat dit soort nummers bestaan en dat ze officieel uitgebracht zijn maar zo voor dit spelletje blijft het toch regelmatig behelpen. Het gemiddelde van Release en State of Mind (Uiteraard niet te verwarren met het nummer van Marillion) zou denk ik rond de 9 zitten maar dit komt op:
6,5

Inhaalslag !

Seperated Out
Sommige van de pogingen van de band om een recht-toe-recht-aan rocksong te maken vind ik niet zo geslaagd, andere wel. Zoals bijvoorbeeld deze Seperated Out, die dan ook net nog dat ietsje meer heeft, dan gewoon dat recht-toe-recht-aan. Geweldige vibe, great guitars.... leuk met die samples.... H zingt prachtig...
Zit knap in elkaar...
En zeggen dat ik vroeger, toen die plaat uitkwam, hélémaal niéts had met Anaroknophobia. Maar latere luisterbeurten brachten daar dus verandering in.
Deze Seperated Out krijg een flinke 7,5

Power
"You never knew power until you you thought that power was this scar. People pass the laws in gold seen our needs, emotional parts". Een monumentje op Sounds That Can't be Made van maar 6 minuten en 7 seconden. Heeft en redelijk beklemmend sfeertje over zich... Machtig vind ik dit....
8,5

Torch Song
"Read some Kerouac and it put me on the tracks to burn a little brighter now. It was something about roman candles fizzing out, shine a little light on me now. Found a strange fascination with a liquid fixation, alcohol thrill me now. Getting late in the game to show any pride or shame. Burn a little brighter now, we burn a little brighter now. We burn a little brighter now"
Lang niet geweten dat de tekst niet van Fish, maar van Todd Rundgren was. Fish zong het alleszins met de nodige overtuiging en dramatiek. De song pakt me steeds weer bij het nekvel. Beklemmend, donker.... machtig. Enfin, zoals heel Clutching At Straws eigenlijk... maar toch.
Rijke instrumentatie en alles klopt.
Dit verdient natuurlijk een negen!

Wrapped Up In Time
Mijn persoonlijke Marillion-H 'Best Of' op Spotify draagt ook de titel Wrapped Up in Time, en deze song staat er dus ook op. En neen, het is niet het allerbeste wat de band ooit gedaan heeft, maar wel gewoon goed, van een dubbel-album dat misschien ook wat dipjes kent, maar waar toch ook veel lekkers op staat. Wrapped up in Time behoort zeker niet tot die dipjes, noch is het hét hoogtepunt van de plaat, maar ik vind dit wel gewoon een heel erg mooi liedje. Punt. Soms stoor ik me wat aan H als hij met zijn stem zo wat hoog probeert te zingen, hier niet. Omdat het klopt voor mij in het geheel.
Een flinke 7

Tumble Down the Years
Dat ik - anders dan sommige andere Marillion-fans een zwak heb voor Marillion.com is ondertussen wel geweten. En Tumble Down the Years is één van die vele poppareltjes waarmee Marillon met H ons de voorbije jaren heeft verrast. Geweldige tekst ook.... het you and me against the world-gegeven sprak me altijd al wel aan...
Ik geef hier zonder veel aarzelen een mooie ronde 8 aan!

Tic-Tac Toe
Nu zou ik weer een zaag kunnen spannen over de opname van demo's in deze thread. Ik ga dat niet doen. Maar oordelen over iets wat niet af is en vaag al op een song trekt, is natuurlijk heel erg moeilijk. En dus ga ik weinig punten uit kunnen delen. Ja, je hoort duidelijk dat hier aanstalte gemaakt wordt om iets heel mooi te gaan creëren. Maar het is nog lang niet wat.
Omdat je hier écht wel hoort, ondanks de belabberde kwaliteit, geef ik het toch een (heel) krappe 6.

Dus:
- Seperated Out - 7,5
- Power - 8,5
- Torch Song - 9
- Wrapped Up in TIme - 7
- Tumble Down the Years - 8
- Tic-Tac Toe - 6

Wrapped Up In Time : 5.9
Tumble Down The Years : 6.5
Tic Tac Toe : 6.0

5,3

Tic-Tac-Toe : 6

Vandaag: Script for a Jester's Tear

Douze points, helaas mag ik er maar tien geven.

Script for a Jester's Tear: 10

SFOJT: 9,5.

kijk!

tien tien tien!

Gast
geplaatst: vandaag om 17:19 uur

geplaatst: vandaag om 17:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.