Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
1
geplaatst: 23 mei 2021, 13:16 uur
Torch Song: 8
Ik zie het nu ook hier en daar staan op het web, maar dat lijkt me gewoon fout. Todd Rundgren heeft ook zelf een Torch Song uitgebracht, dus wellicht dat er daar hier en daar wat verwarring is ontstaan.
Wrapped Up In Time: 6,5
Tumble Down The Years: 7
Tic-Tac-Toe: 6
Script For A Jester's Tear: 9,5
c-moon schreef:
Lang niet geweten dat de tekst niet van Fish, maar van Todd Rundgren was. Fish zong het alleszins met de nodige overtuiging en dramatiek.
Lang niet geweten dat de tekst niet van Fish, maar van Todd Rundgren was. Fish zong het alleszins met de nodige overtuiging en dramatiek.
Ik zie het nu ook hier en daar staan op het web, maar dat lijkt me gewoon fout. Todd Rundgren heeft ook zelf een Torch Song uitgebracht, dus wellicht dat er daar hier en daar wat verwarring is ontstaan.
Wrapped Up In Time: 6,5
Tumble Down The Years: 7
Tic-Tac-Toe: 6
Script For A Jester's Tear: 9,5
0
geplaatst: 23 mei 2021, 15:00 uur
crosskip schreef:
Ik zie het nu ook hier en daar staan op het web, maar dat lijkt me gewoon fout. Todd Rundgren heeft ook een Torch Songuitgebracht, .
(quote)
Ik zie het nu ook hier en daar staan op het web, maar dat lijkt me gewoon fout. Todd Rundgren heeft ook een Torch Songuitgebracht, .
Nee dat is natuurlijk niet van Rundgren. Tekst is gewoon van meneer Dick
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 mei 2021, 16:08 uur
So Here I Am Once More
Allicht iconisch, maar het nummer heeft hier wel wat last van overexposure gehad.
8,0
Allicht iconisch, maar het nummer heeft hier wel wat last van overexposure gehad.
8,0
0
geplaatst: 23 mei 2021, 17:37 uur
Casartelli schreef:
So Here I Am Once More
8,0
So Here I Am Once More
8,0
Geen idee wat je met overexposure voor dit nummer in gedachten hebt.... Hoeveel punten heeft die mening je gekost voor dit nummer vraag ik mij af....
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 mei 2021, 17:45 uur
Bravejester schreef:
Geen idee wat je met overexposure voor dit nummer in gedachten hebt.... Hoeveel punten heeft die mening je gekost voor dit nummer vraag ik mij af....
Ik had hier graag verhaald van al die keren dat ik Marillion met Fish live gezien heb, maar helaas...Geen idee wat je met overexposure voor dit nummer in gedachten hebt.... Hoeveel punten heeft die mening je gekost voor dit nummer vraag ik mij af....
Wel heb ik allicht het album vaak gehoord, in vroeger tijden het nummer nog los, staat-ie op best een aantal livealbums dat hier ook in de kast staat... ik zou nu nog naar Kees Baars' Bingopaleis kunnen verwijzen, maar dat is inmiddels zo lang geleden, dat er toch ook wel een intrinsiek aspect aan het nummer moet zijn dat het voor mij niet helemaal de klassieker maakt die het voor de meesten hier wel is. Een climax die net niet komt, een overdaad aan pretentie, ik weet het niet... ik dacht, ik kom wel weg met de term "overexposure" maar dat was hier duidelijk buiten de waard gerekend

Maar om ook even op je andere vraag in te gaan: ergens tussen de 0,5 en de 1,0 denk ik.
2
geplaatst: 23 mei 2021, 20:59 uur
Casartelli schreef:
ik weet het niet... ik dacht, ik kom wel weg met de term "overexposure" maar dat was hier duidelijk buiten de waard gerekend
Tja, op een gegeven moment valt het wel op, als je geregeld lichtjes buiten de pot pist ik weet het niet... ik dacht, ik kom wel weg met de term "overexposure" maar dat was hier duidelijk buiten de waard gerekend

0
geplaatst: 23 mei 2021, 21:56 uur
Script for a Jester's Tear: : 9.6
Toch wel een favoriet Marillion nummer ............
Toch wel een favoriet Marillion nummer ............
0
geplaatst: 23 mei 2021, 22:25 uur
Script: 8,5
Ook wel die overexposure inderdaad. Ik vermoed dat dit vijftien jaar geleden wel mijn favoriete Marillion-nummer was, maar sindsdien is de waardering toch wel wat vervaagd - net als voor het hele debuutalbum overigens. Misschien is het intro wel gewoon té sterk...
Ook wel die overexposure inderdaad. Ik vermoed dat dit vijftien jaar geleden wel mijn favoriete Marillion-nummer was, maar sindsdien is de waardering toch wel wat vervaagd - net als voor het hele debuutalbum overigens. Misschien is het intro wel gewoon té sterk...
0
geplaatst: 24 mei 2021, 12:21 uur
crosskip schreef:
(quote)
Ah!
Tja, het leek me al vreemd omdat ik de tekst el echt iets typisch voor FIsh vond....
Dat zal dan wel dé verklaring zijn inderdaad !
0
geplaatst: 24 mei 2021, 12:53 uur
Inhaalslagje om twee kleppers te beoordelen 
• Script for a Jester's Tear
"So here I am once more in the playground of the broken hearts". Het snijdt door merg en been, het pakt je bij je nekvel. Het is van: 'slik!'.
En ja. Het is al gezegd en het klopt: iconisch! Machtig en prachtig, magistraal zelfs. een klepper van formaat en dus kan een mens niet anders dan hier een 9 aan geven!
• The Only Unforgivable Thing
Dat Marbles een album is dat als absoluut hoogtepunt van de Marillion-H-jaren kan worden beschouwd is een understatement, toch? Dat album bevat zovele parels, waaronder het sublieme The Only Unorgivable Thing. Heel erg mooi, sacraal en beklijvend....
Een heel sterke 8,5 !
- Script for a Jester's Tear - 9
- The Only Unforgivable Thing - 8,5

• Script for a Jester's Tear
"So here I am once more in the playground of the broken hearts". Het snijdt door merg en been, het pakt je bij je nekvel. Het is van: 'slik!'.
En ja. Het is al gezegd en het klopt: iconisch! Machtig en prachtig, magistraal zelfs. een klepper van formaat en dus kan een mens niet anders dan hier een 9 aan geven!
• The Only Unforgivable Thing
Dat Marbles een album is dat als absoluut hoogtepunt van de Marillion-H-jaren kan worden beschouwd is een understatement, toch? Dat album bevat zovele parels, waaronder het sublieme The Only Unorgivable Thing. Heel erg mooi, sacraal en beklijvend....
Een heel sterke 8,5 !
- Script for a Jester's Tear - 9
- The Only Unforgivable Thing - 8,5
* denotes required fields.