MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Assassing 8,9
Gazpacho 8,5

Montreal: 7,4
Assasing: 7
Gazpacho: 8,6

musicborst Jouw avatar is ook

Gazpacho komt uit één van de beste SH Marillion platen.

Gazpacho : 8,5

Ik moet een beetje uit gaan kijken dat ik de Fish periode en de Hogarth periode niet steeds meer met elkaar ga vergelijken door deze Meter.

Het zijn, bijna, twee verschillende werelden. En ik krijg steeds meer de neiging om mijn voorkeur naar de Fish periode te laten gaan. De nummers van de eerste 4/5 Marillion studio albums zijn, in mijn oren, wat indrukwekkender en gevarieerder. Maar goed, er zijn meer bands die dit ‘euvel’ hebben.

Toch, bv zo’n Gazpacho heeft een indrukwekkend intro met een ‘Lennon’ stem
‘… I would find myself seeing hallucinatory images of my face changing and becoming cosmic and complete’.

Maar daarna (en dat heb ik vaker bij bepaalde ‘H’ nummers’) mis ik soms de variatie of het bijtende. Of de stem van Fish. Dat heb ik niet andersom.

En ergens wil ik niet gaan vergelijken maar echt op waarde bepalen. Zouden er hier niet twee Marillion Meters op MuMe moeten zijn ?

Ondertussen even lekker swingen op Cannibal Surf Babe.. Die bijt zo lekker.. I was born in nineteen sixty weird !.. Mijn jaar !

Oja, Gazpacho ! 7

Assassing 9
Gazpacho 6,5

Gazpacho - 8

En ik sla me voor het hoofd dat ik die niet in mijn spotify-lijstje stak, maar daar kan ik nog wel wat aan doen natuurlijk

Gazpacho.... het nummer is lekkerder dan het gerecht in elk geval. Ik vond dit destijds een fijn album. Niet top, maar ruim voldoende. De meeste liedjes dus ook. Hier zou ik een 7 voor geven. En was in elk geval de reden dat wat Noren een bandje oprichtten met dezelfde naam.

meesterdch schreef:
En was in elk geval de reden dat wat Noren een bandje oprichtten met dezelfde naam.
Volgens eigen biografie is dat niet het geval geweest, maar daarover twijfel ik nog steeds.

Outlaw104 schreef:
(quote)
Volgens eigen biografie is dat niet het geval geweest, maar daarover twijfel ik nog steeds.
Zou ik ook zeggen, maar niet erg geloofwaardig. Te meer ze in die eerste jaren toch regelmatig in het voorprogramma van Marillion stonden, hun zanger voor mijn gevoel H qua zang. probeerde te benaderen en hun eerste nummers toch echt klonken als Marillion ten tijde van 'AoS'.... Maar. hé, kan natuurlijk allemaal toeval zijn....

Outlaw104 schreef:
(quote)

Ik heb ook begrepen dat die koude Spaanse soep ook naar het nummer van Marillion vernoemd is

Gazpacho scoort voorlopig gemiddeld 7,88; Voorlopig nummer 8 in de ranking.

1 White Russian (8,87/34 )
2 Easter (8,8/30 )
3 Forgotten Sons (8,59/32 )
4 Assassing (8,55/30 )
5 Runaway (8,51/32 )
6 Waiting to Happen (8,4/32 )
7 Childhood's End? (8,39/33 )
8 Gazpacho (7,88/26 )
9 Tux On (7,63/32 )
10 Interior Lulu (7,19/33 )
11 The Bell in the Sea (7,05/32 )
12 Drilling Holes (7,02/30 )
13 Living in F E A R (6,94/34 )
14 80 Days (6,74/33 )
15 The Other Half (6,72/32 )
16 Asylum Satellite #1 (6,53/28 )
17 Montreal (6,3/29 )
18 The Answering Machine (6,18/33 )

Vandaag The New Kings; In het begin van het topic dat we deel 1 tot en met 4 als 1 nummer laten meedoen. Dus graag ook 1 cijfer aanleveren.

The New Kings (Live at the Royal Albert Hall) - YouTube

Ondanks de youtube link beoordelen we in principe de studio opnames

Gazpacho is boven verwachting best een lekker nummer. Kende het nog niet maar dit is absoluut niet verkeerd. Cijfer; 7,6

Mssr Renard
Ik beoordeel niet de studio-opnames, maar de compositie zelf.

Daarbij betrek ik de liverversies ook in beoordeling. Ook een re-recording kan wonderen doen met een nummer ( Three Boats Down from the Candy bijvoorbeeld). Maar soit.

The New Kings moet ik gaan luisteren, want ik ken FEAR niet goed genoeg.

Edit: we hebben er nu voor gekozen de vijf nummers die FEAR vormen als één te beluisteren. Het zij zo. Dat wordt een hele lange zit, dan.

Gazpacho - 7,5
The New Kings - 8,5

Mssr Renard schreef:

Edit: we hebben er nu voor gekozen de vijf nummers die FEAR vormen als één te beluisteren. Het zij zo. Dat wordt een hele lange zit, dan.

Niet heel FEAR natuurlijk, 16 minuutjes. Is ook gewoon 1 track hoor. Je staat er van te voren in ieder geval positief in

Mssr Renard
vigil schreef:
(quote)

Niet heel FEAR natuurlijk, 16 minuutjes. Is ook gewoon 1 track hoor. Je staat er van te voren in ieder geval positief in

Nou ja, dat komt omdat ik het nummer niet goed ken, dus moet ik het 2 a 3 keer luisteren. En ik heb niet zoveel zin in 45 minuten Hogarth waarbij ik de stem me tegenstaat en ik weet nog dat ik het drummern erg soft vind en het gitaargeluid niet mooi meer. Maar ik wil wel eerlijke blijven en niet (zoals veel users hier op de site) 1 minuut luisteren en dan een 1* geven.

Ik geef inderdaad altijd pas een 1* na twee minuten.

Gazpacho: 8

The New Kings 7,5

The New Kings

Ik heb van te voren besloten niet al te veel tienen te geven maar soms ontkom je daar niet aan. Dit Is het beste nummer van Marillion sinds The Invisible Man en het 2de gedeelte (met vliegtuig enzo) behoort tot het beste van Marillion ooit

Een 10 dus!

Mssr Renard
chevy93 schreef:
Ik geef inderdaad altijd pas een 1* na twee minuten.

Hoe lang stond deze aan, nadat je hem had uitgezet en het raam uitgekiept?

Razed in Black - Overflow (1997)

(grapje, natuurlijk)

Casartelli (moderator)
Er zijn makkelijker nummers om te waarderen. The New Kings is wel de climax waar F.E.A.R. naartoe werkt en als zodanig dus het beste nummer van een album dat het als luistertrip heel behoorlijk doet. Hoewel dat ook weer geen heel buitenissige prestatie is, moet ik na aanvankelijke scepsis ook wel concluderen dat dit het beste Marillionalbum sinds Marbles is.

Dit nummer luisterde dus ook lekker weg (al zat ik een beetje met de Youtube-fragmenten te prutsen), er zitten mooie stukken in en eigenlijk geen wezenlijk zwakke... maar toch moet ik een beetje streng zijn op de soms wat abrupte overgangen. Het is een wat vrijblijvende manier van epic schrijven die door het hele album heen waart en The New Kings is daar geen uitzondering op. Goed, niet te veel zeuren verder... het eindoordeel is een

8,0

En weg is mijn voorbereiding op een nummer van Anoraknophobia Niet zo erg hoor aangezien we nog een lange weg te gaan hebben.

Dus dan wordt het The New Kings; een nummer waar ik toch erg aan moest wennen maar nu vind ik het een mooi nummer. Nog niet de beste en ik ga nog even nadenken over de passende score.

Well do you remember a time when you thought you belonged to something more than you?
A country that cared for you
A national anthem you could sing without feeling used or ashamed
You poor sods have only yourselves to blame
On your knees, peasant
You're living for the New King

Kijk, dit is toch wel een lekker stuk tekst zeg. Ik bespeur wat ouderwets venijn hier.

Punt volgt. Nog eens goed luisteren als geheel.

Leptop schreef:
Well do you remember a time when you thought you belonged to something more than you?
A country that cared for you
A national anthem you could sing without feeling used or ashamed
You poor sods have only yourselves to blame
On your knees, peasant
You're living for the New King

Kijk, dit is toch wel een lekker stuk tekst zeg. Ik bespeur wat ouderwets venijn hier.

Punt volgt. Nog eens goed luisteren als geheel.

De 2e helft van dit nummer doet de score wel wat stijgen voor mij; het begin viel me toch weer wat tegen als je het intensief luistert. Straks eerst nog eens de live versie op All One Tonight luisteren.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:28 uur

geplaatst: vandaag om 03:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.