MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
The New Kings: 8,5.

vigil schreef:
het 2de gedeelte (met vliegtuig enzo) behoort tot het beste van Marillion ooit

Een 10 dus!

Net Holidays in Eden dus...

Beste "epic" van FEAR! Ook "at the St. Davids" versie mag er ook zijn...

The New Kings: 9,5

Gazpacho: 7,5
Assassing: 8,2
Montréal : 6,1
Waiting To Happen: 8,5
Drilling Holes: 8,2
Childhood's end: 9,0
The Other Half: 6,3
Asylum Satellite #1: 6,5
Forgotten Sons: 9,1
Runaway: 8,8
Interior Lulu: 6,0
White Russian: 10,0
Eighty days: 7,6
Living in F.E.A.R.: 7.9
The Bell in the Sea: 8,4
Easter: 9,6
The Answering Machine: 6,8
Tux On: 8,0

Als ik The New Kings nu terug hoor, besef ik weer hoe goed F.E.A.R wel is.
The New Kings : 9,5

Uitstekend album. The new kings krijgt mijn hoogste cijfer tot nu toe, een 9,5.

musicborst schreef:
(quote)

Net Holidays in Eden dus...

Die is ietsje minder maar scheelt niet veel hoor

The New Kings: 9,6

Terug uit de shaduwrijke bossen.... 8,8 voor The New Kings

Hier val ik definitief af als liefhebber vrees ik
Ik vond het vooral een hele lange zit zonder uitschieters, waarbij eigenlijk alleen het laatste deel toch nog wel wat weet goed te maken.

Een 6,7

Een duister wereldbeeld wordt ondersteund door een prachtig meeslepend muziekstuk.
Hulde dat een band, die al zo lang meedraait, dit durft en zich er niet met een jantje-van-leiden vanaf maakt.

9,3

Mssr Renard schreef:
Oh.... Ik wilde origineel zijn.
Dat ben je nu ook weer, want Rainmachine heeft z'n avatar veranderd, zijn (real)naam weggehaald en reageert niet op PM omtrent zijn cd-handeltje. Vaag...

Wel één van de mooiste op F.E.A.R.

7.4

Geen vuurwerk maar mooi inhoudelijk en bespiegelend.

8.5

8 voor The New Kings

Voor mij ook hoogste cijfer tot nog toe: The New Kings: 9.5

Geweldig album met een mooi actueel thema !

In Tivoli live meegemaakt destijds: bewijst eens te meer dat Marillion live een geweldige show kan neerzetten als ze op dreef zijn

The New Kings - Parts I - IV: 9,2

Mssr Renard
Intussen is het 18:22, en heb het nummer nog niet geluisterd. Ik zie het ook niet gebeuren, dus ik pas voor het eerst een keer. Ik denk dat ik voor heel FEAR maar pas.

Mssr Renard schreef:
Intussen is het 18:22, en heb het nummer nog niet geluisterd. Ik zie het ook niet gebeuren, dus ik pas voor het eerst een keer. Ik denk dat ik voor heel FEAR maar pas.

Zonde; gemiste kans...

Mssr Renard
ProGNerD schreef:
(quote)

Zonde; gemiste kans...

Ik kan mijn vrouw het niet aan doen om de plaat 3 of 4 keer achter elkaar te draaien.
Zoiets moet ik echt in mijn eigen tijd doen (met koptelefoon) en omdat we hier met een nummer van 15 minuten van doen hebben, ben ik dan minstens een uur bezig. Ik zie dat niet zitten.

En voor wat ik mij herinner, vond ik het helemaal niet zo goed. Dus dan durf ik al helemaal niet de songs 4 keer achter elkaar te luisteren.

Ik heb wel Brief Encounter toevallig vandaan op de kop getikt voor 10,=
Dus die mag ik morgen draaien, hopelijk mogen we dan stemmen op Lady Nina of Freaks.

The New Kings: 7

The New Kings: 8,6

Net als bij Tux on een stevige veeg uit de pan naar mensen wiens hoogste doel het verdienen, nee, vergaren van geld is. Hier dan weer in maatschappelijke zin uitgewerkt. Mooi gedaan, en inderdaad met de nodige emotie gebracht!

Dit sloeg in 2006 in als een mortier. Na Sounds had ik verwacht dat het hoge niveau zou worden doorgezet maar niet dat ze nog even een van hun beste albums zouden afleveren. The New Kings is het absolute hoogtepunt van een album dat in zijn geheel en op zichzelf ook een hoogtepunt is. Misschien het mooiste nummer wat Marillion ooit maakte. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met welk stuk mij meeste aanspreekt. Prachtige zang, toetsen en gitaar. En dan de tekst zelf. Het was overigens pas afgelopen week met de BR van St. Davis dat me voor de eerste keer opviel wat het achtergrondkoortje zong : Greed is good. Couplet na couplet hakt het er politiek nogal in. En lijkt het nummer het te hebben over, de Russische oligarchen, de recessie, hebzucht van de banken, het verval van nationale eenheid, etc. Of is Boris misschien ook een New King ? Marillion heeft nooit een duidelijker politiek standpunt gemaakt. Nog duidelijker dan met Gaza wat mij betreft. Vooral in het laatste deel : Why Is Nothing Ever True. Ik schrok er bijna van toen ik dat voor het eerst hoorde :

'Well do you remember a time when you thought you belonged to something more than you? A country that cared for you. A national anthem you could sing without feeling used or ashamed. You poor sods have only yourselves to blame. On your knees, peasant. You're living for the New Kings '.
Maar zo waar.

Bloedstollend mooi op FEAR maar nog beter op All One Tonight en nog mooier op St. Davis met orkestraal ensemble. Beter dan dit gaat het niet worden. Met All One Tonight, als dat vliegtuig overvliegt. Wat kan surround geluid toch heerlijk zijn En wat een gigantisch mooi toetsenwerk hier.

Al ik een 11 kon geven deed ik dat, maar een 10 volstaat.
De eerste.

daniel1974nl schreef:
Marillion heeft nooit een duidelijker politiek standpunt gemaakt. Nog duidelijker dan met Gaza wat mij betreft. Vooral in het laatste deel : Why Is Nothing Ever True. Ik schrok er bijna van toen ik dat voor het eerst hoorde :

'Well do you remember a time when you thought you belonged to something more than you? A country that cared for you. A national anthem you could sing without feeling used or ashamed. You poor sods have only yourselves to blame. On your knees, peasant. You're living for the New Kings '.
Maar zo waar.

Politiek zeker beladen, maar deze vind ik zeker zo straf:
Minister, minister care for your children, order them not into damnation
To eliminate those who would trespass against you
For whose is the kingdom, the power, the glory forever and ever, Amen

The New Kings: 7,5

Forgotten Sons heb ik al lang niet meer gehoord. Nu je het zo zegt. Idd.
Geweldig nummer ook. Ik was daar aan mijn begin van mijn Marillion periode, 30 jaar geleden, echt helemaal verslaafd aan. Zeker het beste nummer van Script wat mij betreft.

Meh, wat dramatisch hoor. Wel mooi ofzo.

7,3

Gast
geplaatst: vandaag om 23:52 uur

geplaatst: vandaag om 23:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.