Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
Mssr Renard
geplaatst: 23 november 2020, 10:00 uur
daniel1974nl schreef:
Tijd komt nooit meer terug. In die tijd draaiden we ook geregeld een LP'tje en waren de straight to CD persingen qua geluid vaak niet veel beter dus was het om het even. Alleen is dat nu wel anders.
Tegenwoordig heb ik alleen al jaren geen platenspeler meer al geloof ik met een dat de huidige LP's en remaster technieken een far cry zijn van de nostalgische dagen. Als er iets is waar ik mijn voorkeur aan geef nu dan is het aan BR-Audio. Yes of King Crimson luister ik alleen nog maar op BR-Audio. En verschillende Marillion albums and concerten ook. Heb alles van Genesis op DVD-A in 5 boxen. DTS 5.1 is in mijn optiek wel de manier om dit soort dingen te beluisteren.
Gisteren leverde Amazon de heruitgave van Delicate Sound Of Thunder (op zondag nog wel) af en werd ik even regelrecht teruggeworpen naar die tijd. Ik ken de CD van voor naar achter (alleen heeft deze uitgave wel de hele setlist) maar de videobeelden van die tour had ik nog nooit gezien omdat de VHS al jaren net meer te krijgen is. Prachtig, Werkelijk. Aan het geluid is gigantisch gesleuteld wat resulteert in een een indrukwekkende ervaring. Zowel op BR als op CD.
Tijd komt nooit meer terug. In die tijd draaiden we ook geregeld een LP'tje en waren de straight to CD persingen qua geluid vaak niet veel beter dus was het om het even. Alleen is dat nu wel anders.
Tegenwoordig heb ik alleen al jaren geen platenspeler meer al geloof ik met een dat de huidige LP's en remaster technieken een far cry zijn van de nostalgische dagen. Als er iets is waar ik mijn voorkeur aan geef nu dan is het aan BR-Audio. Yes of King Crimson luister ik alleen nog maar op BR-Audio. En verschillende Marillion albums and concerten ook. Heb alles van Genesis op DVD-A in 5 boxen. DTS 5.1 is in mijn optiek wel de manier om dit soort dingen te beluisteren.
Gisteren leverde Amazon de heruitgave van Delicate Sound Of Thunder (op zondag nog wel) af en werd ik even regelrecht teruggeworpen naar die tijd. Ik ken de CD van voor naar achter (alleen heeft deze uitgave wel de hele setlist) maar de videobeelden van die tour had ik nog nooit gezien omdat de VHS al jaren net meer te krijgen is. Prachtig, Werkelijk. Aan het geluid is gigantisch gesleuteld wat resulteert in een een indrukwekkende ervaring. Zowel op BR als op CD.
BR= Blueray?
DTS 5.1 heb ik heel vaak mensen over horen praten. Maar het zegt mij ook niet veel. Is toch een soort surround-sound? Dat je speakers op een bepaalde manier in huis neerzet?
Ik vind dat fantastisch hoor dat mensen zo ver gaan voor een goed geluid, maar ik heb dat geld niet.
Ik koop mijn platen ook tweedehands en alleen bij heel nieuwe artiesten zo nu en dan een nieuw exemplaar.
Over blueray weet ik echt helemaal niets. Ik dacht dat dat een format was om video te kijken. Zoals VHS en DVD. Maar ik ben zo hopeloos ouderwets.
2
geplaatst: 23 november 2020, 10:02 uur
Outlaw104 schreef:
(quote)
Ja, mooi is dat (weer) hè? Ik heb afgelopen zomer ook weer een draaitafel aangeschaft. Ben de laatste maanden dan ook weer redelijk vaak in een platenzaak aan het struinen, ofschoon je ze wel even moet weten te lokaliseren. In de jaren '80 waren ze bij wijze van spreken naast elke kruidenier te vinden. Al in Delft geweest? 3 grote platenzaken met veel vinyl.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 november 2020, 10:04 uur
Pink Floyd had natuurlijk ook gewoon een punkattitude van heb-ik-jou-daar, dus je moet wat als neoprogband
2
geplaatst: 23 november 2020, 10:18 uur
Is wel een behoorlijk eindje rijden voor mij
. Maar met Sounds heb ik online een goede relatie
. Iets wat ik in de jaren '90 met Plato Den Haag had.
. Maar met Sounds heb ik online een goede relatie
. Iets wat ik in de jaren '90 met Plato Den Haag had.
0
geplaatst: 23 november 2020, 10:18 uur
Het werk van Fish nestelt zich behoorlijk in de voorlopige top 5.
1 White Russian (8,87/34 )
2 Easter (8,8/30 )
3 Forgotten Sons (8,59/32 )
4 Assassing (8,58/27 )
5 Runaway (8,51/32 )
6 Waiting to Happen (8,4/32 )
7 Childhood's End? (8,39/33 )
8 Tux On (7,63/32 )
9 Interior Lulu (7,19/33 )
10 The Bell in the Sea (7,05/32 )
11 Drilling Holes (7,02/30 )
12 Living in F E A R (6,94/34 )
13 80 Days (6,74/33 )
14 The Other Half (6,72/32 )
15 Asylum Satellite #1 (6,53/28 )
16 Montreal (6,26/28 )
17 The Answering Machine (6,18/33 )
Vandaag serveer ik koude Spaanse soep: Gazpacho
Gazpacho (1999 Remaster) - YouTube
Aanvullende statistiek: Er is inmiddels in totaal 535 keer gestemd op een nummer. Met een gemiddelde van 7,56
1 White Russian (8,87/34 )
2 Easter (8,8/30 )
3 Forgotten Sons (8,59/32 )
4 Assassing (8,58/27 )
5 Runaway (8,51/32 )
6 Waiting to Happen (8,4/32 )
7 Childhood's End? (8,39/33 )
8 Tux On (7,63/32 )
9 Interior Lulu (7,19/33 )
10 The Bell in the Sea (7,05/32 )
11 Drilling Holes (7,02/30 )
12 Living in F E A R (6,94/34 )
13 80 Days (6,74/33 )
14 The Other Half (6,72/32 )
15 Asylum Satellite #1 (6,53/28 )
16 Montreal (6,26/28 )
17 The Answering Machine (6,18/33 )
Vandaag serveer ik koude Spaanse soep: Gazpacho
Gazpacho (1999 Remaster) - YouTube
Aanvullende statistiek: Er is inmiddels in totaal 535 keer gestemd op een nummer. Met een gemiddelde van 7,56
0
geplaatst: 23 november 2020, 10:21 uur
Did you drink too much too soon?
Ik eet mijn soep liever warm, het liefst zelfs heet maar voor deze maak ik graag een uitzondering. Geweldige opener van een geweldig album!
De fantastische basloopjes van kleine Pete vliegen je om je oren.
9,5
Ik eet mijn soep liever warm, het liefst zelfs heet maar voor deze maak ik graag een uitzondering. Geweldige opener van een geweldig album!
De fantastische basloopjes van kleine Pete vliegen je om je oren.
9,5
0
Mssr Renard
geplaatst: 23 november 2020, 10:25 uur
Gazpacho heb ik nooit wat aan gevonden. De band heb ik heel kort gevolgd en vond ik wel okay, maar daar gaat het nu niet over. De soepvariant heb ik denk ik maar één keer gegeten.
Afraid of Sunlight draaide ik steevast vanaf nr 3 of 4. Soms gewoon vanaf nr 5. Een plaat dus waar ik vnl. het tweede gedeelte erg sterk vond.
Geen haat trouwens. Gewoon niet een favoriete song.
Nu ik het zo terughoor, onterecht. Een lekkere Rush-bas, lekker op de voorgrond.
Toch een 7,5
Afraid of Sunlight draaide ik steevast vanaf nr 3 of 4. Soms gewoon vanaf nr 5. Een plaat dus waar ik vnl. het tweede gedeelte erg sterk vond.
Geen haat trouwens. Gewoon niet een favoriete song.
Nu ik het zo terughoor, onterecht. Een lekkere Rush-bas, lekker op de voorgrond.
Toch een 7,5
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 november 2020, 10:34 uur
En daar is het eerste nummer van Afraid of Sunlight. Dit album heeft hier wat groeitijd nodig gehad, maar hoort inmiddels wel tot mijn favoriete albums uit het H-tijdperk, ondanks een paar duidelijk mindere nummers en ondanks een gevoelsmatige discontinuïteit tussen de eerste drie nummers en de laatste vijf. Het blijkt een album met veel gezichten die per saldo allemaal veel te bieden hebben.
Ik heb sinds een aantal jaar ook de remaster in huis, dus ik zal volgende keer eens op die bas letten waar de voorgangers het over hebben. Maar ook zonder die aandacht is het een erg fijn nummer.
8,5
Ik heb sinds een aantal jaar ook de remaster in huis, dus ik zal volgende keer eens op die bas letten waar de voorgangers het over hebben. Maar ook zonder die aandacht is het een erg fijn nummer.
8,5
1
geplaatst: 23 november 2020, 10:35 uur
[quote]Mssr Renard schreef:
Inderdaad. Blu Ray. Het hangt er wel vanaf hoe het is gedaan, meaning hoe het is geremasterd of liever hoe het is gerestaureerd of geremixed, etc. Iemand die veel heeft gedaan voor verschillende bands en daarom echt goed in is is Steven Wilson. Hij heeft het ook gedaan voor Brave & Misplaced Childhood. Iemand die er niet goed in is bijvoorbeeld James Guthrie. Zoals bijvoorbeeld hoorbaar op de BR van Amused To Death en dat terwijl dit een ideaal album is voor een surround benadering. Guthrie is vooral goed in het oppoetsen van studio albums. Luister maar een naar de Kate Bush collectie die door hem onder handen is genomen.
Als het goed is gedaan. Is BR-A op het moment de beste manier om deze muziek te beluisteren al zijn er ook velen die het niets vinden omdat het te kunstmatig is. Dat vind ik persoonlijk nou juist niet, maar. Smaken verschillen, ook qua geluid. Brave is een van mijn absolute favorieten op BR-Audio en zo ook Close To The Edge van Yes, To The Bone van Steven Wilson of het recent uitgegeven In The Court Of The Crimson King van King Crimson. Maar inderdaad, je moet er wel een systeem voor hebben. Versterker, BR-Speler en een 5 (of meer surround speakers (voor films steeds vaker 7)).1 (Subwoofer). Studio albums krijgen vaak een compleet andere dimensie omdat er minder compressie is en er dus meer details niet in de algehele mix verzanden. Dat moeten echter albums wel echt opnieuw zijn geremixed and niet alleen zijn geremasterd. Ik heb ook het gevoel dat doordat de lage toen via de sub worden weggestuurd je in het algemeen een warmer geheel krijgt (zeker het geval met Brave, met Afraid Of Sunlight een stuk minder). Vooral ook met concerten, wordt de ervaring veel dynamischer en worden instrumenten vaak door aparte speakers aangestuurd waardoor het veel meer een eigenlijke concertervaring simuleert.
(quote)
Inderdaad. Blu Ray. Het hangt er wel vanaf hoe het is gedaan, meaning hoe het is geremasterd of liever hoe het is gerestaureerd of geremixed, etc. Iemand die veel heeft gedaan voor verschillende bands en daarom echt goed in is is Steven Wilson. Hij heeft het ook gedaan voor Brave & Misplaced Childhood. Iemand die er niet goed in is bijvoorbeeld James Guthrie. Zoals bijvoorbeeld hoorbaar op de BR van Amused To Death en dat terwijl dit een ideaal album is voor een surround benadering. Guthrie is vooral goed in het oppoetsen van studio albums. Luister maar een naar de Kate Bush collectie die door hem onder handen is genomen.
Als het goed is gedaan. Is BR-A op het moment de beste manier om deze muziek te beluisteren al zijn er ook velen die het niets vinden omdat het te kunstmatig is. Dat vind ik persoonlijk nou juist niet, maar. Smaken verschillen, ook qua geluid. Brave is een van mijn absolute favorieten op BR-Audio en zo ook Close To The Edge van Yes, To The Bone van Steven Wilson of het recent uitgegeven In The Court Of The Crimson King van King Crimson. Maar inderdaad, je moet er wel een systeem voor hebben. Versterker, BR-Speler en een 5 (of meer surround speakers (voor films steeds vaker 7)).1 (Subwoofer). Studio albums krijgen vaak een compleet andere dimensie omdat er minder compressie is en er dus meer details niet in de algehele mix verzanden. Dat moeten echter albums wel echt opnieuw zijn geremixed and niet alleen zijn geremasterd. Ik heb ook het gevoel dat doordat de lage toen via de sub worden weggestuurd je in het algemeen een warmer geheel krijgt (zeker het geval met Brave, met Afraid Of Sunlight een stuk minder). Vooral ook met concerten, wordt de ervaring veel dynamischer en worden instrumenten vaak door aparte speakers aangestuurd waardoor het veel meer een eigenlijke concertervaring simuleert.
0
geplaatst: 23 november 2020, 10:39 uur
Gazpacho 7.5
Opener van wat ik zou omschrijven als het beste album wat Marillion ooit gemaakt heeft. Het enige album wat ik ooit 3 maanden onafgebroken in mijn CD-speler hield en nu nog steeds geregeld opzet. Geweldig album. Gazpacho is een prachtige opener. Vooral om zijn mooie basloops.
Ook erg mooi op BR-A voor degenen die de mogelijkheid hebben.
Opener van wat ik zou omschrijven als het beste album wat Marillion ooit gemaakt heeft. Het enige album wat ik ooit 3 maanden onafgebroken in mijn CD-speler hield en nu nog steeds geregeld opzet. Geweldig album. Gazpacho is een prachtige opener. Vooral om zijn mooie basloops.
Ook erg mooi op BR-A voor degenen die de mogelijkheid hebben.
0
geplaatst: 23 november 2020, 10:51 uur
Was even wennen, het AoS album zo redelijk snel na het meesterlijke Brave.
Maar dit is toch ook een prachtig document in de disco geworden.
Gazpacho (offtopic: ook de band met deze naam is een aanrader) steekt er op de 1e helft van dit album bovenuit, maar het echte 'vuurwerk' kwam pas in het tweede deel.
8,3
Maar dit is toch ook een prachtig document in de disco geworden.
Gazpacho (offtopic: ook de band met deze naam is een aanrader) steekt er op de 1e helft van dit album bovenuit, maar het echte 'vuurwerk' kwam pas in het tweede deel.
8,3
1
geplaatst: 23 november 2020, 10:53 uur
Volgens mij geen Mariliion plaat met zo'n groot verschil in kwaliteit tussen de verschillende kanten, en dan heb ik het niet alleen over vinyl maar ook over een cassette!
Overigens bij deze mijn complimenten voor de nieuwe avatar van de Monsieur! Een dikke 10 voor die!
Gazpacho: 7,5
Assassing: 8,2
Montréal : 6,1
Waiting To Happen: 8,5
Drilling Holes: 8,2
Childhood's end: 9,0
The Other Half: 6,3
Asylum Satellite #1: 6,5
Forgotten Sons: 9,1
Runaway: 8,8
Interior Lulu: 6,0
White Russian: 10,0
Eighty days: 7,6
Living in F.E.A.R.: 7.9
The Bell in the Sea: 8,4
Easter: 9,6
The Answering Machine: 6,8
Tux On: 8,0
Overigens bij deze mijn complimenten voor de nieuwe avatar van de Monsieur! Een dikke 10 voor die!
Gazpacho: 7,5
Assassing: 8,2
Montréal : 6,1
Waiting To Happen: 8,5
Drilling Holes: 8,2
Childhood's end: 9,0
The Other Half: 6,3
Asylum Satellite #1: 6,5
Forgotten Sons: 9,1
Runaway: 8,8
Interior Lulu: 6,0
White Russian: 10,0
Eighty days: 7,6
Living in F.E.A.R.: 7.9
The Bell in the Sea: 8,4
Easter: 9,6
The Answering Machine: 6,8
Tux On: 8,0
0
geplaatst: 23 november 2020, 10:56 uur
musicborst schreef:
Mssr Renard, ik denk al waar ken ik die avatar van.Overigens bij deze mijn complimenten voor de nieuwe avatar van de Monsieur! Een dikke 10 voor die!
Maar die heeft ook Rainmachine, de man achter Red Sun Records.
Doe je daar nog iets mee, meneer Bootsma? Kan de site niet meer online terug vinden.
0
geplaatst: 23 november 2020, 11:12 uur
Uiteindelijk is Afraid Of The Sunlight voor mij een favo Marillion plaat geworden in de loop der tijd.
Met name het bedrukkende 2e gedeelte is ijzersterk.
Sterke opener ook. De repeterende riff van Rothery is heel effectief. Fraaie overgangen in deze song.
8.4
Met name het bedrukkende 2e gedeelte is ijzersterk.
Sterke opener ook. De repeterende riff van Rothery is heel effectief. Fraaie overgangen in deze song.
8.4
1
geplaatst: 23 november 2020, 11:12 uur
Outlaw104 schreef:
Mssr Renard, ik denk al waar ken ik die avatar van.
Doe je daar nog iets mee, meneer Bootsma? Kan de site niet meer online terug vinden.
(quote)
zie onderstaand:Mssr Renard, ik denk al waar ken ik die avatar van.
Als ik naar de top10 en zijn recente stemmen van Rainman kijk snap ik niet heel goed zijn relatie met het werk van M. Wilkinson en/of Marillion. Of het moet de titel van deze illustratie zijn "The Fool" maar dat kan ik niet beoordelen!
Overigens een bekende plaat van Wilkinson die lang mijn wallpaper was op de PC. Weet alleen niet waar hij oorspronkelijk op verschenen is. Op welke release is deze plaat ooit verschenen Vigil?http://the-masque.com/Images/New%20Images/fool.jpg
1
geplaatst: 23 november 2020, 12:38 uur
vigil schreef:
Hoorde dat niet bij The Early Stages periode?
Dit zegt Mark Wilkinson er zelf over:Hoorde dat niet bij The Early Stages periode?
Private commission. My brief for this was to try and imagine a different cover for Marillion's first album 'Script For A Jester's Tear' using the same 'Fool'.
He sits in despair trying to write that perfect love song...the key and the feather symbolise a journey...one that has clues to a life in the other rooms...the boy...the violin...and as for the dog...a tamed carnivore stands midway between animal and human, savagery and civilisation, nature and culture.
Supernatural dog guardians are a characteristic symbol of a journey...in this case the classic journey of The Fool!
He sits in despair trying to write that perfect love song...the key and the feather symbolise a journey...one that has clues to a life in the other rooms...the boy...the violin...and as for the dog...a tamed carnivore stands midway between animal and human, savagery and civilisation, nature and culture.
Supernatural dog guardians are a characteristic symbol of a journey...in this case the classic journey of The Fool!
0
geplaatst: 23 november 2020, 12:40 uur
vigil schreef:
Volgens The-Masque komt deze uit 2004, net na Curtain Call en 4 jaar voor Early Stages. Zie Outlaw verder...
Waar heb je de tekst vandaan Outlaw?
2
geplaatst: 23 november 2020, 12:50 uur
musicborst schreef:
Waar heb je de tekst vandaan Outlaw?
Van z'n gallery pagina op deviantart.com, waar hij zijn opdrachten en bedoelingen bij zijn kunstwerkjes nader toelicht:Waar heb je de tekst vandaan Outlaw?
Mark Wilkinson Gallery
0
geplaatst: 23 november 2020, 13:00 uur
De mooiste avatar van de site. Prachtig.
Dit nummer dan. Best OK.
7,4
Dit nummer dan. Best OK.
7,4
0
geplaatst: 23 november 2020, 13:08 uur
musicborst schreef:
Volgens The-Masque komt deze uit 2004, net na Curtain Call en 4 jaar voor Early Stages.
(quote)
Volgens The-Masque komt deze uit 2004, net na Curtain Call en 4 jaar voor Early Stages.
Ow sorry, die bedoelde ik ook. Niet het wat meer allegaartje Early Stages. Ik heb betreffende afbeelding overigens een jaar of wat als achtergrond gehad om mijn pc op t werk.
0
geplaatst: 23 november 2020, 13:19 uur
Afraid of Sunlight Is een geweldig album. Gazpacho een geweldig nummer maar niet de beste van de cd. Een 8,2
* denotes required fields.