MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Dat had ik wel door... Op de Torch manier heb ik het nog niet gedaan....

Gelukkig ben ik ook pas relatief echt laat begonnen ( 20+ ) met geregeld drinken. En Whisky is iets van de laatste zeg 15 jaar.

Mssr Renard schreef:
Ik grapte. Ik drink niet.
Vroeger wel. Zeg maar de Torch-manier...
Je zit nu op je eigen Dry Land zeg maar.

meesterdch schreef:
Hotel Hobbies.... ik merk dat Clutching voor veel mensen hier hun Magnum Opus is. Voor mij is het de minste met Fish. Nog steeds heel goed natuurlijk, maar nooit echt geland bij mij. Na herbeluistering zit ik ergens tussen de 7 en 8, dus doen we maar een 7,5.

Hmmm..

Wij gaan binnenkort eens een avond ergens zitten met een goed glas, een sigaar (ik dan) en dit album op. Misschien met uitzicht op zee ergens bij de Bomvrije op de Boulevard. En dan pakken we de teksten mee.

Want hebben wij niet allen ergens een Jester in ons ?

meneer schreef:
(quote)

Hmmm..

Wij gaan binnenkort eens een avond ergens zitten met een goed glas, een sigaar (ik dan) en dit album op. Misschien met uitzicht op zee ergens bij de Bomvrije op de Boulevard. En dan pakken we de teksten mee.

Want hebben wij niet allen ergens een Jester in ons ?

We hebben zeker allemaal die Jester is ons zitten... boys will be boys after all!

Oja, Hotel Hobbies: 90 %.. Zeer sterk nummer. Wedden dat dit zelfs te sterk was qua percentage voor Mister Dick ?

Maar denk je dat bonothecat dit telt als een 9?

Hotel hobbies: 9,3

Ik ben bang, nu mensen het over alcoholvrij bier hebben gehad, dat dit nummer ook een paar keer een 0,0 krijgt van bonothecat

Zoals al eerder gezegd is dit duidelijk onderdeel van een drieluik, en heb ik ook dit nummer nog nooit los beluisterd. Gisteren "toevallig" het hele album weer beluisterd. Ik geef dan ook elk nummer het cijfer dat ik het gehele drieluik zou geven, namelijk

9,7

Bravejester schreef:
Maar denk je dat bonothecat dit telt als een 9?

Kans van 90% op 100%, dus van 9 op 10 wel..

Hotel Hobbies: 7,5

Oh dit heb ik helemaal gemist. Ik kan vast nog wel aansluiten toch?

Casartelli (moderator)
crosskip schreef:
Ik kan vast nog wel aansluiten toch?
Ja hoor. Eerst even de vorige twintig liedjes waarderen en je bent helemaal one of the guys.

Casartelli schreef:
(quote)
Ja hoor. Eerst even de vorige twintig liedjes waarderen en je bent helemaal one of the guys.

Ik kan ze allemaal waarderen hoor! Maar ik zal eens een inhaalslag maken.

Mssr Renard
crosskip schreef:
(quote)

Ik kan ze allemaal waarderen hoor! Maar ik zal eens een inhaalslag maken.

Ik kan wel helpen hoor, scheelt tijd:

Hotel Hobbies: 10
White Russian: 10

Zo, die kun je zo overnemen.

SBube schreef:

Easter: 9.5
Interior Lulu: 9.0
White Russian: 8.0
Forgotten Sons 8,0
Childhood's End 8,0
Tux on: 7,5
The other half 7,5
The Bell in the Sea: 7.5
80 Days: 7.5
Waiting to happen 7.5
Runaway 6,0
Living in F E A R: 6.0
The Answering Machine: 5.5
Drilling Holes 4.0
Asylum Satellite 2,0

Ik had wel wat in te halen, toch leuk om wat epics na mekaar te beluisteren, zeker als je ze toch deels vergeten bent

Nieuwe beoordelingen:
Montréal : 6,5 (Twee keer opnieuw beluisterd, de eerste keer zonder er veel aandacht aan te geven en dat verveelt het / irriteert het een beetje op de achtergrond, de 2de keer toch meer gefocust en dan zit er toch wel schoonheid in, maar hoewel ingetogenheid vaak ook een kracht van Marillion is, is het hier overdreven, en de lengte van deze song is ook gewoon overdreven, daarvoor mis ik te veel variatie)
Assassing: 7,7 (Klassieker en ik hoorde veel overeenkomsten qua opbouw met het hier eerder gebruikte Tux On, al zit deze net iets beter in mekaar)
The New Kings: 7,8 (dit is wel een herontdekking, vlak ervoor dus ook Montreal beluisterd en dat zijn dus beide epics van vergelijkbare lengte, maar hier zit dus wel die variatie in, en tekstueel ook beduidend beter. door mij nooit op waarde gewaardeerd, maar nu dus wel)
Gazpacho: 5,7 (toch wel de minste song uit deze batch, nauwelijks opmerkelijk in dit rijtje, ook niet noemenswaardig slecht, maar tussendoortje)
Hotel Hobbies: 9,5 (Tja, de perfecte opening voor het beste album aller tijden, eigenlijk niet te beoordelen zonder de 2 vervolgstukken, die het cijfer nog hoger zouden maken)

meneer schreef:
Idd moeilijk omdat het een onderdeel is ‘van’.. Het nummer zelf stopt nu te abrupt want mijn/ons collectief geheugen laat het doorgaan in het volgende nummer.

vigil: Erdinger 0% is ook zeer lekker maar dan wel alleen op een mooie warme zomerse dag.

Oja, Hotel Hobbies: 90 %.. Zeer sterk nummer. Wedden dat dit zelfs te sterk was qua percentage voor Mister Dick ?

SVP een cijfer geven los van de tekst, en als het dan ook nog in een percentage wordt gegeven dan wordt het wel heel lastig.

crosskip schreef:
Oh dit heb ik helemaal gemist. Ik kan vast nog wel aansluiten toch?

Natuurlijk!

Inmiddels hebben we een top 5 met daarin 4 nummer uit de Fish periode. Hotel Hobbies staat nu 3e met een gemiddelde van 8,78;

Het begint inmiddels wel een uitdaging te worden om de cijfers tussen de tekst weg te plukken. Dus nogmaals het verzoek om je cijfer duidelijk te posten.

De nieuwe tussenstand:
1 White Russian (8,89/35 )
2 Easter (8,82/31 )
3 Hotel Hobbies (8,78/27 )
4 Forgotten Sons (8,59/34 )
5 Assassing (8,52/31 )
6 The New Kings (8,52/30 )
7 Runaway (8,48/33 )
8 Childhood's End? (8,42/34 )
9 Waiting to Happen (8,38/33 )
10 Gazpacho (7,83/31 )
11 Tux On (7,62/33 )
12 Interior Lulu (7,18/34 )
13 The Bell in the Sea (7,08/33 )
14 Drilling Holes (7,02/31 )
15 Living in F E A R (6,98/35 )
16 80 Days (6,74/34 )
17 The Other Half (6,69/33 )
18 Asylum Satellite #1 (6,55/29 )
19 Montreal (6,36/31 )
20 The Answering Machine (6,19/34 )

Het nieuwe nummer is This Train is my Life

This Train Is My Life - YouTube

bonothecat schreef:
SVP een cijfer geven los van de tekst, en als het dan ook nog in een percentage wordt gegeven dan wordt het wel heel lastig.

Is al later rechtgezet met een 9. Maar begrijpelijk: ik heb al veel respect voor je dat je deze taak op je hebt genomen en tevens nog de nakomende cijfers regelmatig in een herberekening van het gemiddelde moet toepassen.

Moet veel liefde voor deze band (en site) inzitten. Ik zal mij dan ook zeker, weer, aan de usual summatieve beoordelingen houden.

This train is my life. Goed nummer wat, eenmaal gehoord altijd in mijn hoofd blijft zitten. Één van de betere nummers van de cd. Cijfer wordt een

8

This Train

4

Een van mijn lievelingsnummers van deze dubbelaar.

8,6

Ik heb wat dagen gemist...

Childhood's End?: 9
Hotel Hobbies: 7,5
This Train is My Life: 6,5

Mssr Renard
Deze vond (vond!) ik volgens mij ooit wel goed. Nu ik het terug luister valt het me toch wat tegen. Het is een fijn nummer met een mooie opbouw, maar ik gruwel van de stem en dat gitaargeluid is echt vreselijk. En bovendien is het zo slepend en somber. Ik houd tegenwoordig echt niet meer van somber.

Het is allemaal zo zwaar. Doe mij maar 100x Most Toys of Incommunicado. Ik vrees dat deze Mariilion-meter nog veel van dit soort sombere, zware tracks gaat bieden.

En ajb Steve R., kappen met dat chorus/flanger-pedaal. Het is klaar nu.

4

De Happiness plaat staat vol met nummers waar je niet gelukkig van wordt maar deze gaat nog wel...
Hieronder een schoolvoorbeeld van je waardering kenbaar maken!

This Train Is My Life: 7,8

Hotel Hobbies: 9,8
The New Kings: 9,5
Gazpacho: 7,5
Assassing: 8,2
Montréal : 6,1
Waiting To Happen: 8,5
Drilling Holes: 8,2
Childhood's end: 9,0
The Other Half: 6,3
Asylum Satellite #1: 6,5
Forgotten Sons: 9,1
Runaway: 8,8
Interior Lulu: 6,0
White Russian: 10,0
Eighty days: 7,6
Living in F.E.A.R.: 7.9
The Bell in the Sea: 8,4
Easter: 9,6
The Answering Machine: 6,8
Tux On: 8,0

Zonder twijfel een van de beste nummers van HITR.
Typisch Marillion nummer ook.

7.5

ik zie dat Marillion 4 nummers waarvan de naam begint met This en this is dan toch wel de minste wat mij betreft.

Ik zit nu wat live opnames hiervan te kijken; geen hoogvlieger maar een voldoende gaat het wel worden. Waardering volgt later.

Hotel Hobbies - 8

7

Volgens last fm één van de meest geluisterde nummers van Marillion. Maar ergens schuurt hij wel een beetje.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:10 uur

geplaatst: vandaag om 04:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.