Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
Mssr Renard
geplaatst: 25 november 2020, 13:57 uur
Voor wie snel is:
WITH FRIENDS FROM THE ORCHESTRA -2LP-, MARILLION, LP | PlatoMania
(Dubbel lp 14,99)!!!
(Dubbel lp 14,99)!!!
1
geplaatst: 25 november 2020, 14:22 uur
daniel1974nl schreef:
Forgotten Sons heb ik al lang niet meer gehoord. Nu je het zo zegt. Idd.
Geweldig nummer ook. Ik was daar aan mijn begin van mijn Marillion periode, 30 jaar geleden, echt helemaal verslaafd aan. Zeker het beste nummer van Script wat mij betreft.
Forgotten Sons heb ik al lang niet meer gehoord. Nu je het zo zegt. Idd.
Geweldig nummer ook. Ik was daar aan mijn begin van mijn Marillion periode, 30 jaar geleden, echt helemaal verslaafd aan. Zeker het beste nummer van Script wat mij betreft.
Voor zover ik kan zien heb je nog niet gestemd op Forgotten Sons dat al langs gekomen is in deze meter! Dus daar mag je nog steeds op stemmen

2
geplaatst: 25 november 2020, 14:29 uur
Sorry. Ik viel er ergens in nadat er al iets van 10 stemmen op verschillende nummers waren uitgebracht.
Forgotten Sons 9.5
Had net nog even de Deluxe editie op staan.
Nummer klinkt echt geweldig goed zeg. We zijn mijlen verwijderd van de 'straight to CD' persing die ik al die jaren geleden als eerste kocht, helemaal aan gort heb gedraaid en uiteindelijk moest vervangen met de 2-disc remaster (die ook mooi was overigens).
Op Script staan een aantal pareltjes, maar deze topt ze allemaal.
Wat een afsluiter van een debuutalbum.
Forgotten Sons 9.5
Nummer klinkt echt geweldig goed zeg. We zijn mijlen verwijderd van de 'straight to CD' persing die ik al die jaren geleden als eerste kocht, helemaal aan gort heb gedraaid en uiteindelijk moest vervangen met de 2-disc remaster (die ook mooi was overigens).
0
Mssr Renard
geplaatst: 25 november 2020, 14:33 uur
Jeetje, wat jammer.
Tip: volg deze webshop (concerto). Ze hebben vaker aanbiedingen. En ook heel veel tweedehands.
1
geplaatst: 25 november 2020, 14:34 uur
Mssr Renard schreef:
Voor wie snel is:
(Dubbel lp 14,99)!!!
Voor wie snel is:
(Dubbel lp 14,99)!!!
Of je koopt de NW live BR en je krijgt dit album in DTS HD 5.1 als Bonus erbij op de tweede schijf.
0
Mssr Renard
geplaatst: 25 november 2020, 14:34 uur
daniel1974nl schreef:
Sorry. Ik viel er ergens in nadat er al iets van 10 stemmen op verschillende nummers waren uitgebracht.
Forgotten Sons 9.5
Forgotten Sons 9.5
Ik zou óf bonothecat even taggen of een PM sturen.
Ik weet niet of hij tussen al het geneuzel door (dankzij mij) jouw stem voor een reeds voorbije stemronde wel opmerkt.
0
Mssr Renard
geplaatst: 25 november 2020, 14:35 uur
daniel1974nl schreef:
Of je koopt de NW live BR en je krijgt dit album in DTS HD 5.1 als Bonus erbij op de tweede schijf.
(quote)
Tja, alles kan. Ik tipte het voor de vinyl-draaiers natuurlijk.
1
geplaatst: 25 november 2020, 15:57 uur
Ja maar je had m in principe in de tussentijd al grijs kunnen draaien

2
geplaatst: 25 november 2020, 16:43 uur
Bono is druk om in het gewauwel de stemmen te filteren denk ik.... 

1
Mssr Renard
geplaatst: 25 november 2020, 16:45 uur
Daar waar ik 6 gestemd had, wil ik een 6,1 en daar waar ik een 6,1 had gestemd wil ik een 6.
Bij New Kings zet ik een joker in.
Stop de tijd!
Bij New Kings zet ik een joker in.
Stop de tijd!
0
geplaatst: 25 november 2020, 16:48 uur
Jammer van je avatarverminking Monsieur... Ik denk dat Bono nu bezig is al je stemmen te verwijderen! 

0
Mssr Renard
geplaatst: 25 november 2020, 16:59 uur
musicborst schreef:
Jammer van je avatarverminking Monsieur... Ik denk dat Bono nu bezig is al je stemmen te verwijderen!
Het is om user Zap! te verwelkomen.
2
geplaatst: 25 november 2020, 17:46 uur
The new Kings komt netjes uit op een voorlopig 6e plek! Ik probeer alle stemmen mee te nemen, maar ik heb wel een verzoek aan een ieder. Zet je stem los van de rest van de tekst. Het is nu soms best even zoeken waar alle cijfers staan.
1 White Russian (8,87/34 )
2 Easter (8,8/30 )
3 Forgotten Sons (8,62/33 )
4 Assassing (8,55/30 )
5 Runaway (8,51/32 )
6 The New Kings (8,51/28 )
7 Waiting to Happen (8,4/32 )
8 Childhood's End? (8,39/33 )
9 Gazpacho (7,86/29 )
10 Tux On (7,63/32 )
11 Interior Lulu (7,19/33 )
12 The Bell in the Sea (7,05/32 )
13 Drilling Holes (7,02/30 )
14 Living in F E A R (6,94/34 )
15 80 Days (6,74/33 )
16 The Other Half (6,72/32 )
17 Asylum Satellite #1 (6,53/28 )
18 Montreal (6,3/29 )
19 The Answering Machine (6,18/33 )
Vandaag, alhowel wat later dan gebruikerlijk, Hotel Hobbies
Marillion Hotel Hobbies - YouTube
1 White Russian (8,87/34 )
2 Easter (8,8/30 )
3 Forgotten Sons (8,62/33 )
4 Assassing (8,55/30 )
5 Runaway (8,51/32 )
6 The New Kings (8,51/28 )
7 Waiting to Happen (8,4/32 )
8 Childhood's End? (8,39/33 )
9 Gazpacho (7,86/29 )
10 Tux On (7,63/32 )
11 Interior Lulu (7,19/33 )
12 The Bell in the Sea (7,05/32 )
13 Drilling Holes (7,02/30 )
14 Living in F E A R (6,94/34 )
15 80 Days (6,74/33 )
16 The Other Half (6,72/32 )
17 Asylum Satellite #1 (6,53/28 )
18 Montreal (6,3/29 )
19 The Answering Machine (6,18/33 )
Vandaag, alhowel wat later dan gebruikerlijk, Hotel Hobbies
Marillion Hotel Hobbies - YouTube
0
geplaatst: 25 november 2020, 17:53 uur
Hotel Hobbies 9;
Wel belabberd einde als je het nummer los luistert.
Wel belabberd einde als je het nummer los luistert.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 november 2020, 17:54 uur
Ah, we doen de eerste drie van Clutching at Straws ook apart?
Niet elk Marillionalbum voelde meteen bij eerste beluistering als een schot in de roos, maar ik heb nog wel redelijk scherp dat dit bij Clutching zeker wel het geval was (voor mij 18 jaar geleden). Het voelt wat onaf zo zonder Warm Wet Circles en That Time of the Night, maar toch een dappere poging tot losse becijfering:
8,3
Niet elk Marillionalbum voelde meteen bij eerste beluistering als een schot in de roos, maar ik heb nog wel redelijk scherp dat dit bij Clutching zeker wel het geval was (voor mij 18 jaar geleden). Het voelt wat onaf zo zonder Warm Wet Circles en That Time of the Night, maar toch een dappere poging tot losse becijfering:
8,3
1
geplaatst: 25 november 2020, 18:17 uur
Wat een heerlijke albumopener met een fraaie tekst en een geweldig gitaargeluid 
Ik was direct verkocht en dit album kon al bijna niet meer stuk!
And the only sign of life is the ticking of the pen
Introducing characters to memories like old friends
Frantic as a cardiograph scratching out the lines
A fever of confession a catalogue of crime in happy hour[quote]
Klinkt alsof Fish flink wat teksten in hotels heeft geschreven ( o.a. in Milwaukee
)
Zou er iemand weten hoeveel bierviltjes en servetten hij heeft volgepend in die jaren?
10

Ik was direct verkocht en dit album kon al bijna niet meer stuk!
Introducing characters to memories like old friends
Frantic as a cardiograph scratching out the lines
A fever of confession a catalogue of crime in happy hour[quote]
Klinkt alsof Fish flink wat teksten in hotels heeft geschreven ( o.a. in Milwaukee
)Zou er iemand weten hoeveel bierviltjes en servetten hij heeft volgepend in die jaren?
10
2
geplaatst: 25 november 2020, 18:24 uur
En toen kwam dé plaat der platen van het Fish-era, en eentje uit mijn persoonlijke top 10 aan bod.
Mark is héél héél blij
Kan ik Hotel Hobbies uit die sublieme plaat méér dan 10/10 geven? Zal wel niet he?
Goh... Een 10 dan maar he!!!! :-o
Voor mij de beste Marillion-plaat van het FIshtijdperk, misschien wel hun beste tout court.
Deze plaat staat dan ook niet voor niets in mijn top 10....
Destijds de zwanezang van Fish bij Marillion....
Gelukkig gingen zowel Fish als Marillion verder met het maken van prachtige muziek !
Het enige jammere aan de FIsh-tour met deze plaat een paar jaar terug, twee keer gezien,één keer in London (Islington) en één keer in Verviers (BE) was dat Fish niet helemaal de runnig order van de plaat volgde. Enfin, grotendeels wel hoor...
Ze points;....
Hotel Hobbies: 10 !!!!,
Mark is héél héél blij

Kan ik Hotel Hobbies uit die sublieme plaat méér dan 10/10 geven? Zal wel niet he?
Goh... Een 10 dan maar he!!!! :-o
Voor mij de beste Marillion-plaat van het FIshtijdperk, misschien wel hun beste tout court.
Deze plaat staat dan ook niet voor niets in mijn top 10....
Destijds de zwanezang van Fish bij Marillion....
Gelukkig gingen zowel Fish als Marillion verder met het maken van prachtige muziek !
Het enige jammere aan de FIsh-tour met deze plaat een paar jaar terug, twee keer gezien,één keer in London (Islington) en één keer in Verviers (BE) was dat Fish niet helemaal de runnig order van de plaat volgde. Enfin, grotendeels wel hoor...
Ze points;....
Hotel Hobbies: 10 !!!!,
2
Mssr Renard
geplaatst: 25 november 2020, 18:33 uur
Clutching krijgt een 10, wat een meesterwerk inhoudt, dus zou elk nummer een 10 moeten krijgen. Maar de 10 van Clutching is waarschijnlijk een naar boven afgerond 9.nogwat
Hoe dan ook een prachtig begin van één van de beste platen ooit. Eigenlijk deel van een drieluik, maar nu mag ik drie tienen uitdelen.
Hotel Hobbies heeft een prachtig keyboard-intro, en een explosief middenstuk met een waanzinnige solo. Erg goed, gedreven gedrumd door Ian. Een mooier en passender nummer voor een neoprogconceptplaat ken ik niet. De eerste zin komt ook terug in het laatste nummer, wat de cohesie van de plaat vergroot. Niet op Thievin Magpie, maar wel op Loreley.
Toen Fish dit stuk vorige keer in Paradiso en Paard (ja, ik ben twee keer geweest) speelde met band, miste ik Marillion bijna nooit. Zo goed is het compositorisch.
10
Hoe dan ook een prachtig begin van één van de beste platen ooit. Eigenlijk deel van een drieluik, maar nu mag ik drie tienen uitdelen.
Hotel Hobbies heeft een prachtig keyboard-intro, en een explosief middenstuk met een waanzinnige solo. Erg goed, gedreven gedrumd door Ian. Een mooier en passender nummer voor een neoprogconceptplaat ken ik niet. De eerste zin komt ook terug in het laatste nummer, wat de cohesie van de plaat vergroot. Niet op Thievin Magpie, maar wel op Loreley.
Toen Fish dit stuk vorige keer in Paradiso en Paard (ja, ik ben twee keer geweest) speelde met band, miste ik Marillion bijna nooit. Zo goed is het compositorisch.
10
0
geplaatst: 25 november 2020, 18:45 uur
Ik heb het merendeel van Clutching At Straws live mogen zien in de Effenaar in 2007.
Ik kan daar geen setlist meer van vinden maar deze van de Boerderij zal er niet ver af zitten : Fish Concert Setlist at De Boerderij, Zoetermeer on December 10, 2007 | setlist.fm
Een prachtige ervaring des te meer omdat ik de jaren 80 nog niet naar concerten ging
maar gezien maar mindere gehoor nu is dat misschien maar goed geweest ook voor me.
Ik kan daar geen setlist meer van vinden maar deze van de Boerderij zal er niet ver af zitten : Fish Concert Setlist at De Boerderij, Zoetermeer on December 10, 2007 | setlist.fm
Een prachtige ervaring des te meer omdat ik de jaren 80 nog niet naar concerten ging
maar gezien maar mindere gehoor nu is dat misschien maar goed geweest ook voor me.
1
geplaatst: 25 november 2020, 18:53 uur
Mssr Renard schreef:
Clutching krijgt een 10, wat een meesterwerk inhoudt, dus zou elk nummer een 10 moeten krijgen. Maar de 10 van Clutching is waarschijnlijk een naar boven afgerond 9.nogwat
10
10
Ik ben benieuwd wie van ons de meeste 10 punten voor nummers van dit album gaat uitdelen
Hopelijk krijgen we in ieder geval flinke concurrentie!
0
Mssr Renard
geplaatst: 25 november 2020, 18:55 uur
Bravejester, ik waarschuw je maar alvast: ik vind Incommunicado een te gekke song...
1
geplaatst: 25 november 2020, 18:58 uur
Op volgorde van aankoop was Clutching... m'n 2e Marillion plaat. Samen gekocht met het kwalitatief mindere Nomzamo van IQ.
Wat een start van het album, het drieluik, waar Hotel Hobbies deel van uitmaakt. Net als Casartelli vind ik het een beetje lastig om het los te becijferen.
8,8
Wat een start van het album, het drieluik, waar Hotel Hobbies deel van uitmaakt. Net als Casartelli vind ik het een beetje lastig om het los te becijferen.
8,8
* denotes required fields.