Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
geplaatst: 7 november 2020, 10:42 uur
Ja, lekker. Knalt er in en weet de energie vast te houden. Met die speelse tussenstukjes doet het wat mij betreft juist de zogenaamde clichés vermijden. Ik kan me nog heugen dat dit nr (en nog wat andere) voor t eerst gespeeld werd tijdens een fanclubdag in t oude Tivoli. Het album was nog niet uit en niemand kende die nummers.
7,7
7,7
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 november 2020, 10:56 uur
Ik ben geneigd Radiation wel een beetje een onderschatte plaat te noemen (ook bij mijzelf haalt-ie de cd-speler niet echt vaak en als dat dan wel gebeurt, is het toch altijd wel weer prettig). Dit nummer past prima in de flow van het album. Zo los is het toch niet echt bijzonder en bevestigt het vooral dat een stevig rockende Marillion (vooral sinds "die nieuwe zanger") niet altijd de beste / karakteristiekste Marillion is.
6,0
6,0
0
geplaatst: 7 november 2020, 11:31 uur
bonothecat schreef:
Een onafhankelijke jury (mijn 9 jarige zoon Siem) heeft een nieuw nummer uitgekozen. Ad random kwam hij uit op The Answering Machine
Kijk, dat is nog eens een gedegen opvoeding Een onafhankelijke jury (mijn 9 jarige zoon Siem) heeft een nieuw nummer uitgekozen. Ad random kwam hij uit op The Answering Machine

Spelenderwijs kennis laten maken met Marillion, bravo!
Was het een tijdelijke Marillion moeheid? Mijn adoratie voor de band bleek eind jaren 90 toch wel merkbaar afgenomen. Maar dat gold eigenlijk wel voor meer muziek binnen dit genre. Bovendien was dit niet hun sterkste periode.
Dit nummer heeft toch wel sterke zanglijnen en, hoewel iets teveel dicht gesmeerd, een lekker rocksausje.
6,5
0
geplaatst: 7 november 2020, 13:22 uur
bonothecat schreef:
De kop is er af. Ik ben aangenaam verrast door het grote aantal stemmen. Maar liefst 26 stemmen zijn tot nu toe uitgebracht op Tux on.
Het voorlopige Klassement wordt nu:
1. Tux on (7,55 / 26)
De kop is er af. Ik ben aangenaam verrast door het grote aantal stemmen. Maar liefst 26 stemmen zijn tot nu toe uitgebracht op Tux on.
Het voorlopige Klassement wordt nu:
1. Tux on (7,55 / 26)
Verbazingwekkend dat Tux on op nummer 1 staat

The Answering Machine vind ik niet zo geweldig, de rockende nummers zijn leuk zo tussendoor (vooral bij een concert doen de het goed) maar hebben niet mijn voorkeur. Een kleine 6
0
geplaatst: 7 november 2020, 13:34 uur
Radiation is best een aardig album naar mijn idee. Ik vind de wat losse experimentdrift over het algemeen goed uitpakken. Dit is een wat mindere worp van die plaat. Wel voldoende.
6.4
6.4
0
geplaatst: 7 november 2020, 13:42 uur
Leuk idee zo een Marillion Meter.
Ik zit niet dagelijks op Musicmeter dus zal zo af en toe mijn scores geven.
Voor nu
Tux On - 8
The Answering Machine - 5
Ik zit niet dagelijks op Musicmeter dus zal zo af en toe mijn scores geven.
Voor nu
Tux On - 8
The Answering Machine - 5
0
geplaatst: 7 november 2020, 15:31 uur
The Answering Machine: 6,3
Live best okay. En zoals eerder aangegeven in de sfeer van het album ook prima. Als alleenstaand nummer minder interessant.
Live best okay. En zoals eerder aangegeven in de sfeer van het album ook prima. Als alleenstaand nummer minder interessant.
0
geplaatst: 7 november 2020, 15:56 uur
The Answering Machine: 7
Typisch Hogarth nummer, maar niet een van z'n meest interessante; ik heb ook de live uitvoering geluisterd en die doet doet het inderdaad wel goed...
Typisch Hogarth nummer, maar niet een van z'n meest interessante; ik heb ook de live uitvoering geluisterd en die doet doet het inderdaad wel goed...
0
geplaatst: 7 november 2020, 16:59 uur
The Answering Machine: 5 (gewoon geen bijster interessant nummer)
Tux On: 7,5 (onmiskenbaar Clutching)
Tux On: 7,5 (onmiskenbaar Clutching)
0
geplaatst: 7 november 2020, 21:12 uur
Erg gecharmeerd van dit album.
Niet alleen het artwork vind ik fantastisch ook enkele nummers daarop horen tot mijn favorieten.
Zelfs voor The Answering Machine, heb ik een 8 over.
Niet alleen het artwork vind ik fantastisch ook enkele nummers daarop horen tot mijn favorieten.
Zelfs voor The Answering Machine, heb ik een 8 over.
0
geplaatst: 8 november 2020, 01:18 uur
musicborst schreef:
Nog wat Marillion liefhebbers die misschien mee willen doen?!
Clownvishogweedmulver64Prog66RenoirAyreonfreak
Nog wat Marillion liefhebbers die misschien mee willen doen?!
Clownvishogweedmulver64Prog66RenoirAyreonfreak
Dank voor de uitnodiging, ik ben alleen niet zo consequent wat dit soort spelletjes betreft

0
geplaatst: 8 november 2020, 10:43 uur
Inmiddels hebben 30 verschillende mensen meegedaan aan dit topic! Niet geheel verrassend dat de The Answering Machine niet heel erg hoog scoort, maar het nummer komt toch nog uit op een behoorlijke voldoende:
1 Tux On (7,61/30)
2 The Answering Machine (6,29/27)
Het volgende nummer wat op het menu staat is Easter.
Marillion Easter - youTube
1 Tux On (7,61/30)
2 The Answering Machine (6,29/27)
Het volgende nummer wat op het menu staat is Easter.
Marillion Easter - youTube
* denotes required fields.