MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Bob Dylan Meter.

zoeken in:
Ik ga mee in de euforie. Prachtig liedje.
De versie op The Last Waltz van The Band met Bob is ook fantastisch.

9.0

Ja, zo hoor ik hem wel graag.

Forever Young: 8

bikkel2 schreef:
De versie op The Last Waltz van The Band met Bob is ook fantastisch.

Die is zeker ook prachtig!

Deze een 9,2

1 van de beste songs op Planet Waves; naar verluidt schreef Dylan het voor zijn zoon Jakob. Enfin, ik word er toch altijd weer wat week van.

9

Bob Dylan & The Band - Forever Young (slow version) : 6,5

AOVV schreef:

naar verluidt schreef Dylan het voor zijn zoon Jakob. Enfin, ik word er toch altijd weer wat week van.

Haha, Dylan die toch ook wel beroemd (Nobelprijs) is om zijn teksten komt hier met een vracht regels die allemaal van die blauw witte tegeltjes lijken te komen.

7. Bob Dylan & The Band - Forever Young (slow version) (1974): 9,5
6. Bob Dylan - Thunder On The Mountain: 7

Op 9 Februari 1963 werd in Baltimore de afro-amerikaanse bar bediende, Hattie Carroll, door een jonge rijke blanke tabaksplantage eigenaar, William Zantzinger, doodgeslagen in een dronken bui nadat hij eerst ook ander bar personeel mishandelt had en tevens ook zijn eigen vrouw er fysiek van langs gaf midden in de bar van het hotel.
Zantzinger zou er vanaf komen met slechts een gevangenisstraf van 6 maanden. Het hele gebeuren met het daarbij behorende racisme en ook de klassejustitie die daarop volgde, zou Dylan later in 1963 inspireren om The Lonesome Death Of Hattie Carroll te schrijven en op te nemen voor zijn begin 1964 verschenen album The Times They Are A Changing.

8. Bob Dylan - The Lonesome Death Of Hattie Carroll

Mooi, sober nummer over een intrieste gebeurtenis. Dylan verhaalt hier niet enkel over de feiten, maar ook over het simpele leven van Hattie Carroll. De ironie in de slotstrofe ontgaat me ook niet:

"And handed out strongly, for penalty and repentance;
William Zanzinger with a six month sentence."

8,5

8
Ook een mooie versie op Live 1975

Political World - 7,5
Don't Think Twice, It's All Right - 8,5
Hurricane - 10+
Gotta Serve Somebody - 7,8
One Of Us Must Know (Sooner or Later) - 9,5
Thunder On the Mountain - 6
Forever Young - 8,5
The Lonesome Death Of Hattie Carroll - 9

Oprecht, intens, historisch.

8,8

10 een van mijn persoonlijke favorieten van Ome Bob.

The Lonesome Death Of Hattie Carroll 7,5

The Lonesome Death Of Hattie Carroll 7,5

Forever youn (slow version) 8
The Lonesome Death Of Hattie Carroll 7

Bob Dylan - The Lonesome Death Of Hattie Carroll : 7

1977 was een bewogen jaar voor Dylan. De scheiding met Sara, de strijd om de voogdij van hun kinderen, het overlijden van Elvis, het op poten zetten van een wereld tournee en dan moest er ook nog een nieuw album opgenomen worden. De wereldtournee nam een aanvang in februari 1978 met concerten in Japan en Australia. Begin april 1978 was Dylan weer even thuis voordat in juni de tournee verder zou gaan in Europa. En in deze tussenperiode namen ze in 4 dagen het album Street Legal op met uiteindelijk weer Don DeVito als producer waarmee Dylan eerder ook Desire mee opnam. Dylan wou een meer vol geluid voor dit album geinspireerd door het werk van Phil Spector met Leonard Cohen.
Ik denk dat ik niks verkeerds zeg dat ook het album Street Legal gemengde reaktie's oproept, de een vind het geweldig album, de ander een gaat wel en weer een ander een minder tot slecht album.
Dus ben eens benieuwd wat wij hier vinden van de opener van Street Legal, Changing Of The Guards.

9. Bob Dylan - Changing Of The Guards (1978)

Geweldig album. Toppers Changing Of The Guards, No Time to Think en Senor.

10

Geweldig nummer dit, top refrein en een heerlijk swingende sax. De plaat vind ik maar wisselvallig maar dit is Bob op zijn best!

8

Gast
geplaatst: vandaag om 03:39 uur

geplaatst: vandaag om 03:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.