menu

Muziek / Muziekgames / Bob Dylan Meter.

zoeken in:


avatar van Sandokan-veld
I Want You: Zo zonnig en beknopt is Dylan niet vaak. Heerlijk nummer. 9

avatar van Kees-Jan
I Want You - Bob Dylan : 8,5


avatar van Simon77
I Want You: 8

avatar van herman
8

Simon77 schreef:
Muzikaal erg fijn, maar die stem

Hij zingt hier toch niet anders dan op I Want You, die je een stuk hoger geeft?
Ik vind 'Sooner or Later' mooier dan I Want You trouwens.

Leuk topic verder, jammer dat ik het nu pas ontdek.

avatar van Scorpion_21
7

Het is beter dan

Ik doolde door het wonderland
Van de ochtendlijke middenstand
Zelfs voor de tijd van het jaar was het nog koud
Ik kocht 2 kranten en een lang bruin brood
Op de radio was Milosevic dood
Maar dat is niet wat ik je zeggen wou

avatar van Simon77
herman schreef:
8

(quote)

Hij zingt hier toch niet anders dan op I Want You, die je een stuk hoger geeft?
Ik vind 'Sooner or Later' mooier dan I Want You trouwens.

Leuk topic verder, jammer dat ik het nu pas ontdek.
Huh? Waarom zou je een willekeurige opmerking van mij, van ruim twee maanden geleden quoten. Daar begrijp ik helemaal niets van

Maar goed, blijkbaar moet ik me verdedigen. I Want You vind ik een klassieker, waarbij ik me wat minder stoor aan zijn stem, omdat ik het nummer ook niet anders ken. Op Sooner or Later vind ik zijn stem veel zeurderiger met irritante lange uithalen.

Goed, nog meer uitspraken die ik moet verantwoorden?

avatar van dominicano fonso
I Want You - Bob Dylan : 9

avatar van herman
Simon77 schreef:
Huh? Waarom zou je een willekeurige opmerking van mij, van ruim twee maanden geleden quoten. Daar begrijp ik helemaal niets van

Maar goed, blijkbaar moet ik me verdedigen. I Want You vind ik een klassieker, waarbij ik me wat minder stoor aan zijn stem, omdat ik het nummer ook niet anders ken. Op Sooner or Later vind ik zijn stem veel zeurderiger met irritante lange uithalen.

Goed, nog meer uitspraken die ik moet verantwoorden?

Wat een overdreven gepikeerde reactie zeg. Dat ben ik helemaal niet van jou gewend.

Ik heb het topic vanochtend ontdekt en vond jouw opmerking gewoon verrassend en zeker niet willekeurig, want beide nummers komen na elkaar op Blonde on Blonde en mijns inziens zit er weinig verschil in de manier waarop Dylan zingt. Ik was gewoon benieuwd naar hoe jij dat beleeft en dat heb je prima uitgelegd, maar als je dat al als een aanval beschouwt...

avatar van Simon77
herman schreef:
[Wat een overdreven gepikeerde reactie zeg. Dat ben ik helemaal niet van jou gewend.

Ik heb het topic vanochtend ontdekt en vond jouw opmerking gewoon verrassend en zeker niet willekeurig, want beide nummers komen na elkaar op Blonde on Blonde en mijns inziens zit er weinig verschil in de manier waarop Dylan zingt. Ik was gewoon benieuwd naar hoe jij dat beleeft en dat heb je prima uitgelegd, maar als je dat al als een aanval beschouwt...
Een beetje wel ja. Als het nu een opmerking van gisteren betrof, maar blijkbaar ben je het hele topic doorgebladerd en hebt deze opmerking van mij er uitgepikt. Maakt verder niet uit, ik zal er een korreltje zout bij nemen en dan is het klaar.

avatar van herman
Simon77 schreef:
(quote)
Een beetje wel ja. Als het nu een opmerking van gisteren betrof, maar blijkbaar ben je het hele topic doorgebladerd en hebt deze opmerking van mij er uitgepikt. Maakt verder niet uit, ik zal er een korreltje zout bij nemen en dan is het klaar.

Nee, niet het hele topic, de eerste paar pagina's alleen. Je reageert geschrokken op een van zijn nummers en geeft aan een soortgelijk nummer een hoog cijfer. Dat maakt mij nieuwsgierig, dan ben ik benieuwd waar voor jou het verschil in zit als ik dat zelf niet hoor. Is toch niet zo gek om het over de muziek/beleving te hebben i.p.v. alleen maar cijfertjes uit te delen?

Ik begrijp echt niet waarom je je aangevallen zou voelen om zoiets en het zo erg is dat het een citaat van een paar weken geleden betreft. Moet je eens in het 1971-topic kijken, daar word ik regelmatig aangehaald, terwijl ik er al ruim een jaar niet meer actief ben. En dat is ook prima verder.

avatar van AbleMable
In 2015 bracht Dylan een album uit vol met Sinatra covers, Shadows In The Night. Het zal het eerste album zijn van een triologie met songs uit de Great American Songbook.
Van het album Shadows Of The Night heb ik voor vandaag de song, The Night We Called It A Day. Ben eens benieuwd wat we hier van Dylan als crooner vinden.




25. The Night We Called It A Day - Bob Dylan (2015)

avatar van MRDammann
Ik vind bijna alles van goed van Dylan, maar dit is toch niet helemaal mijn ding. Wel grappig om te horen dat op zijn laatste album hij wel wat van de crooner-achtige stem heeft behouden.

4,8

avatar van Sandokan-veld
The Night We Called It A Day: Heb die Sinatra-plaat nooit beluisterd, maar vind het nog wel meevallen. Het is wel een beetje brutaal van Dylan om te denken dat hij de vocale kwaliteiten zou hebben voor een nummer als dit, maar die onvaste toon geeft het wel iets breekbaars. En het arrangement is keurig en het noir-clipje leuk.

6

avatar van AOVV
Ik vind die platen best fijn (alleen Triplicate is wat teveel van het goede), je hoort de liefde van Dylan voor deze liedjes ook duidelijk weerklinken. Niet m'n favoriet van Shadows in the Night, maar wel gewoon erg fijn.

6,8


avatar van ArthurDZ
Ik mag dit wel, idd voornamelijk omdat Dylan het zo charmant brengt, maar een heel album met dit soort muziek zou ik niet trekken denk ik (laat staan een driedubbelaar) dus de American Songbook-trilogie laat ik maar aan me voorbij gaan

6.5


avatar van Kees-Jan
The Night We Called It A Day - Bob Dylan : 5

Nee, dit moet his Bobness niet doen.

avatar van bikkel2
Een Tom Waits vibe komt bij mij op als ik dit hoor.
Bob komt er net mee weg. Het heeft wel iets.

6.7

avatar van teus
WatArthurDZ schreef...
6


avatar van Simon77
The Night We Called It a Day: 6,8

avatar van Johnny Marr
Dit is niet best, jongens.

4

avatar van AbleMable
De reaktie's op Dylan als crooner zijn lauw. En in mijn ogen terecht, ook ik ben niet gelukkig met Dylan als crooner. Ik hoor deze en dit soort songs toch liever door Sinatra gezongen worden.

4


avatar van AbleMable
Vandaag ga ik voor het eerst een song opvoeren via Spotify-link omdat deze niet op You Tube staat en zoals al eerder door mij opgemerkt staat er veel van Dylan's reguliere werk niet op You Tube. En ik zal het dus vaker moeten doen, wil ik bepaaldse songs beoordeeld hebben in deze meter.
En de song van vandaag is You Ain't Going Nowhere van het album The Basement Tapes uitgebracht in 1975 maar al opgenomen in 1967. De song is vooral bekend geworden door de versie van The Byrds uit 1968.
The Basement Tapes heeft Dylan samen met The Band opgenomen, eerst in Dylan's woning in Woodstock en later in de Big Pink, het beruchte huis van het eerste album van The Band.


You Ain't Going Nowhere - Bob Dylan & The Band

26. You Ain't Gonig Nowhere - Bob Dylan & The Band (1967/1975)

avatar van johan de witt
Leuk! Al hoor ik The Byrds’ versie liever

7,6

Gast
geplaatst: vandaag om 14:56 uur

geplaatst: vandaag om 14:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.