MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Bob Dylan Meter.

zoeken in:
0h, altijd verdrietig als je (huis)dieren dood gaan

Ik zou waarschijnlijk mijzelf na zo verhaal niet kunnen overhalen om deze te plaatsen, maar muziek geeft zeker troost.
9,5

Death Is Not the End: 6,3

De Nick Cave versie met de fijne gastbijdrages hoor ik liever.

Naar om te horen van je puppies AbleMable!

Het wat al te plechtig aangezette origineel van dit nummer mist ergens toch een grap over Seedorf, of Shane McGowan die probeert zonder voortanden de 'th' uit te spreken. 7

Altijd triest, AbleMable. Sterkte!

Aardige, wat brave uitvoering. Als outtake van Infidels op Down in the Groove, één van de slechtste Dylan-platen (mijn mening!), terechtgekomen, dacht ik. Dit is dan nog één van de betere songs.

5,5

Sterkte AbleMable, maar fijn dat je deze meter weer hebt weten op te pakken.

Death Is Not The End - Bob Dylan : 7,5

Het is een schitterend nummer, maar dat blijkt vooral uit de cover van Nick Cave.
Normaal kan ik de stem van Bob Dylan heel goed hebben. Dit is één van de weinige uitzonderingen. Hij klinkt hier zo ongeïnspireerd.

Death Is Not The End - 8

In 1973 bracht Columbia het album "Dylan" uit, bestaande uit outtakes van de albums, New Morning en Self Portrait. Dylan was verder niet betrokken bij deze uitgave. Dus ja ook de grote meneer Dylan werd dus weleens gepasseerd door de platenmaatschappij. En van dat album heb ik voor vandaag de opener ter beoordeling;

32. Lily Of The West - Bob Dylan (1973)

Death Is Not The End: 6

Lily Of The West: 7

Lily Of The West: 7.5

Bijna een muzikaal vrolijk liedje van Dylan. 7,7

Lily of the West: 6,7

Lily Of The West - Bob Dylan : 8

Lily of the West: 7

Lily of the West: weinig mis mee eigenlijk. 7,7

Mooi.

7,7

Beste nummer (samen met The Ballad of Ira Hayes) van een verder niet bepaald goeie plaat, als ik een understatement mag gebruiken.

6,5

Death: 6,6 de covers zijn beter
Lily: 7,9 leuke ontdekking

Vandaag knallen we er eens in met een echte knaller....Like A Rolling Stone!

33. Like A Rolling Stone - Bob Dylan (1965)

"When you got nothing, you got nothing to lose"

Die snerpende tekst en dito zang, het orgeltje van Al Kooper, de fantastische, herkenbare melodie.. Alles aan dit nummer is perfect wat mij betreft!

10

Die begintonen alleen al, fantastisch! Voor mij het ultieme Dylan nummer.

10

Gast
geplaatst: vandaag om 03:40 uur

geplaatst: vandaag om 03:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.