MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Bob Dylan Meter.

zoeken in:
Girl From The North Country - Bob Dylan & Johnny Cash : 8

Mooie samenwerking tussen twee grootheden.

8

Girl from the North Country: 7,3

Blowin in the wind 9,5
Girl from the north country 8

We blijven vandaag nog even in de 60's met Dylan en ook met een heuse videoclip, Subterranean Homesick Blues van het album Bringing It All Back Home uit 1965.

30. Subterranean Homesick Blues - Bob Dylan (1965)

Blijft geweldig. Clip ook trouwens.

9.0

Het digitale tijdperk was er duidelijk nog niet
Maar voor de 60's begrippen toch wel een vooruitstrevend geniaal filmpje (clip)
9

Geniaal

You don’t need a weatherman

To know which way the wind blows

9

Girl From The North Country: 7
SHB: 9.5, geweldig nummer!

Heerlijk venijnig openingsnummer van Bringing It All Back Home! Zelden gehoord, de drive van Dylan hier. En ook een geweldige videoclip natuurlijk, met Allen Ginsberg op de achtergrond, als ik me niet vergis!

9,8

AOVV Jij vergist je niet.

AOVV schreef:
met Allen Ginsberg op de achtergrond, als ik me niet vergis!

Wat gaaf, dat wist ik niet eens!

'Subterranean Homesick Blues' is misschien wel het ultieme Dylan-nummer voor mij... Ach weet je wat, ik ga gewoon mijn eerste 10 uitdelen.

9.7 fantastische opener van ook een geweldig album.

Subterranean Homesick Blues - Bob Dylan : 10

Subterranean Homesick Blues: 7

...jammer dat dit topic stil ligt

bonothecat schreef:
...jammer dat dit topic stil ligt

Sorry, maar het topic zal nog een week of 2 stilliggen, daarna zal ik hem voortvarend oppakken.

AbleMable schreef:
(quote)

Sorry, maar het topic zal nog een week of 2 stilliggen, daarna zal ik hem voortvarend oppakken.

Goed om te horen!

Vandaag pikken we deze Meter weer eens op, zoals toegezegd. Afgelopen weken druk geweest met naderende bevalling en inmiddels bevallen van een van mijn hondjes. En het was weer een bevalling waarbij leven en dood dicht bij mekaar lagen, een pupje doodgeboren en ander pupje wel tot leven gekregen. En het kleine knulletje ging vervolgens goed voor een paar dagen maar werd afgelopen vrijdag ineens heel erg ziek en overleed binnen 12 uur, ook bezoek dierenarts mocht niet meer baten of was juist de bekende druppel...
Maar er zijn gelukkig nog meer pupjes en die verdienen dat we zullen doorgaan en dat de dood niet het einde is...en daarmee is de link gelegd naar de volgende song van Dylan in deze Meter, Death Is Not The End. Hoewel Dylan daar meer het hiernamaals mee bedoeld, voor mijzelf heeft het meer de waarde dat de dood niet het einde is en het leven doorgaat.
Death Is Not The End staat op het uit 1988 afkomstige album, Down In The Flood. In mijn ogen een van zijn slechtste albums. Death Is Not The End werd later overigens oa. door Nick Cave & The Bad Seeds maar ook Freek de Jonge, opgenomen. De originele en oorspronkelijke versie is weer niet te vinden op You Tube dus moeten we het weer even alleen doen met een Spotify linkje.
Death Is Not the End

31. Death Is Not The End - Bob Dylan (1988)

Verdriet en Vreugde liggen dicht bij elkaar.

Death Is Not The End: 9

Gast
geplaatst: vandaag om 06:49 uur

geplaatst: vandaag om 06:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.