MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Neil Young Meter

zoeken in:
Computer Cowboy: 4
We R in Control: 5,5

Ach, Renoir, wellicht komt de versie zonder vocoder nog wel eens uit, in Archives Vol III.

Ik hoop het Harm. Maar veel bonuspunten zal dat niet opleveren, vrees ik.

Computer Cowboy 6.7
We R In Control 7

Inderdaad onzin nummers maar ze vallen prima op hun plek.
De vocoder zal een hoop mensen afschrikken , ik blijf het wel charmant vinden.
Maar goed ik vertoon wel meer afwijkend gedrag

Ik vind de vocoder juist onderdeel van de charme, ik denk dat het zonder juist niet werkt.

Soldier: 7
Computer Cowboy: 6
We R in Control: 6,5

Soldier: 7,5
Computer Cowboy: 6,5
We R in Control: 5

Soldier 9
Computer Cowboy: 6
We R In Control: 5

Soldier: 7,5
Computer Cowboy: 4,5
We R in Control: 4,0

Echt niet mijn kop thee of koffie
Ook niet als er toevallig Neil Young achter staat,..
is hij het wel? Ik twijfel sterk...
Computer Cowboy: 4
We R in Control: 3

Het zijn wel twee van de minst populaire nummers van Trans die we hier bespreken. Transformer Man, Like an Inca en Sample and Hold is de top 3. Die laatste is echter nog lang niet aan de beurt.

Ik verbaas me echter vooral over het gebrek aan enthousiasme voor Little Thing Called Love.

Ik vraag me af welk nummer deze twee van de laatste plaats gaat stoten én hoe het komt dat Trans zo'n hoog gemiddelde heeft.

Als je onbevangen aan Trans begint is Little Thing Called Love de ultieme op het verkeerde been zetter . Fijn nummer overigens

Computer Cowboy: 7,3
We R in Control: 6,5

Zeker geen topfavorieten, maar ik zou er de skipknop ook niet voor indrukken.

Computer Cowboy: 5,5
We R In Control: 6

Dat tweede nummer vind ik net wat geiniger. Want ja, dat is het 'm toch voor mij: de geinigheid redt deze nummers alsnog.

Ik voel hier weinig bij.
Experimenteren moet kunnen en zeker eens dat niet altijd even serieus moet zijn.
In dit geval, geef mij serieuze Neil dan maar.

Computer Cowboy: 5.6
We R In Control: 5.3

Computer Cowboy: 5,5
We R In Control: 6

Love or hate deze twee. Ik blijf erbij dat Trans een verkeerd begrepen en onderschat album is. Van mij krijgt Computer Cowboy een 8.3; na 14 stemmen staat het op een 5.73. We R In Control krijgt een 8, waarmee het op een gemiddelde van 5.52 uitkomt en de nieuwe hekkensluiter is.

Om in het thema nooit live uitgevoerd te blijven: een sprongetje naar de jaren 90 voor één van de andere uitersten waar Neil Young de band Crazy Horse naartoe heeft gevoerd: Safeway Cart en Trans Am van het album Sleeps with Angels.

Voor Sleeps with Angels heeft Neil Young een bijzonder aanpak gekozen, geen tour ter promotie (vandaar ook dat dat er liefst 4 nummers van dit album nooit live zijn gespeeld), buiten wat benefietconcerten. In plaats daarvan konden de fans het doen met de VHS van The Complex Sessions, een korte film van Jonathan Demme waarin de band 4 nummers van het album live speelt. Recent is daar een soort Making Of video van het album aan toegevoegd, geregisseerd door LA Johnson, genaamd Sleeps with Angels. Deze korte film is te zien op Neil’s website.

In het Engels zou ik zowel Safeway Cart als Trans Am omschrijven als Dark & Brooding. Het klinkt in ieder geval op geen enkele manier als de Crazy Horse die we kennen, ingetogen en terughoudend zijn niet direct termen die je met The Horse zou associëren. Het heeft een goede 15 jaar geduurd voor ik Sleeps with Angels op waarde kon schatten, het kwartje viel pas recentelijk bij het bekijken van de film van LA Johnson.

Het karakteristieke geluid van de mondharmonica is bereikt door deze te overdubben via zijn Fender Deluxe versterker in combinatie met zijn effect pedaal. Deze techniek zou hij later opnieuw gebruiken op het album Greendale, ook al zo’n atypisch Crazy Horse album.

Vandaag dus wederom een 2-for-1: Safeway Cart en Trans Am:

Info Card op neilyoungarchives.com

Info Card op neilyoungarchives.com

Deep Cuts indeed.
Safeway Cart , mooi loom gespeeld en gezongen mystiek sfeertje 8.2
Trans Am , zelfde sfeertje , maar iets minder beklijvend 7

Weet nog dat ik Trans Am voor het eerst hoorde ik twijfelde of het Neil wel was

Twinpeaks schreef:

Weet nog dat ik Trans Am voor het eerst hoorde ik twijfelde of het Neil wel was

Dat had ik met Pardon My Heart, ook vanwege de credits in mijn boekje bij Zuma. Ik dacht echt dat het door Billy Talbot gezongen was of zo.

Safeway Cart: 6,3
Trans Am: 6,7

Safeway Cart: 6,5
Trans Am: 7,3

Safeway Cart: 6,5
Trans Am: 6,7

Computer Cowboy: 7
We R In Control: 6,5
Safeway Cart: 6
Trans Am: 6,5

6 voor beiden?

Soldier: 5
Computer Cowboy: 3,5
We R In Control 5,5
Safeway Cart 8
Trans Am 6

Safeway Cart 6
Trans Am 6.5

harm1985 schreef:
(quote)

6 voor beiden?

Safeway Cart --> 6
Trans Am --> 6,5

Tenzij Neil Young het komende driekwart jaar nog wereldschokkende nieuwe albums uitbrengt (uit zijn archief of nieuwe nummers) stopt de teller bij 317 nummers, waarvan we inmiddels op nummer 60 en 61 aan het stemmen zijn.

Wellicht dat ik met het uitkomen van Archives Vol. III nog een bonus ronde doe en we op wat additionele nummers gaan stemmen. Maar ik zie dat niet gebeuren voor 2022.

Het gros van de nummers is officieel uitgebracht en staat ook op Spotify. Van zijn niet uitgebrachte nummers, wat ook nog een heel behapbaar aantal is heb ik de beste nummers uitgekozen.

Safeway Cart 6
Trans Am 6

Gast
geplaatst: vandaag om 08:04 uur

geplaatst: vandaag om 08:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.