MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Neil Young Meter

zoeken in:
Dirty Old Man - 5
Spirit Road - 5,5

Twee fijne rockers wel wat mij betreft

Dirty Old Man: 7,0
Spirit Road: 7,5

Renoir schreef:
Nee, geen hoogvliegers.

Dirty Old Man: 4,5
Spirit Road: 5,4

Sedan Delivery had ik trouwens nog verlaagd naar 5,7 harm1985, had je dat nog meegekregen?

Johnny Marr schreef:

Sedan Delivery had ik trouwens nog verlaagd naar 5,7 harm1985, had je dat nog meegekregen?

Pestkop

Dirty Old Man: 5
Spirit Road: 7

Johnny Marr schreef:
(quote)

Spirit Road: 5,4

Ja. Ik begin steeds meer te denken dat ik een kritiekloze fan ben met al deze lage cijfers

Nogmaals, voor het samenstellen van de kieslijst heb ik de nummers gekozen die ik de moeite waard vind / het best van elk album. Bij sommige albums zullen alle nummers aan bod komen, bij albums als Old Ways, waar ik zelf een 3* voor heb gegeven hooguit een handvol. Maar die krijgen dan vaak wel een hogere waardering. Nummers dit ik zelf onvoldoende geef heb ik niet op de stemlijst gezet, anders zijn we in 2022 nog bezig

Dirty Old Man vind ik niet echt iets bijzonders hebben, maar als albumtrack is ie voorbij voor je erg in hebt. 6

Spirit Road ligt me wat beter. Langer uitgesponnen, groovet ook lekker. 7,5

Spirit Road: 5

Ik kan wel vinden in wat Twinpeaks hierover zegt.

Dirty Old Man: 5

Dirty Old Man: 7
Spirt Road: 6.5

Het begon voortvarend, maar eindigt met een sisser. Persoonlijk denk ik dat de meeste Neil Young fans niks te klagen hadden in de Rai toen deze twee nummers voorbij kwamen, Dirty Old Man is een lekkere stamper die bovendien niet al te lang duurt, van mij krijgt het dan ook een 7.5, waarmee het na 15 stemmen op een 5.90 staat. Spirit Road kan op meer waardering rekenen, ook van mij. Ik geef het nummer een 8.5, waarmee het na 15 stemmen op een 6.98 staat.

In het voorprogramma van de tour van 2008 stond Pegi Young, die tijdens het concert van Neil zelf ook achtergrondzang verzorgde. Nu is Pegi geen onaardige zangeres, maar het voorprogramma was evenwel een wat lange zit (kan erger natuurlijk, John Lennon liet Yoko halve albums vol blèren). Pegi bracht uiteindelijk vijf albums uit, waarvan drie met de band ‘The Survivors’. Tijdens de tour van 2010 deed ook toenmalig echtgenoot Neil Young mee. Vaste prik tijdens deze concerten was een cover van Neil’s nummer Doghouse, dat hij schreef en speelde in 1988 met The Bluenotes, zo staat het ook op Bluenote Café.

Het nummer dient vooral niet al te serieus te worden genomen, maar bleek achteraf profetisch; het gaat over een echtgenoot die wat laat (en beschonken) thuiskwam, van zijn vrouw op zijn donder kreeg en voor straf in het hondenhok moest slapen. In 2013 stond Neil een laatste keer met Pegi op het podium, de twee scheidden in 2014, Pegi overleed uiteindelijk in 2019. Uit een recente post op Neil’s website bleek dat ten tijde van de opnames van Toast (ca. 2001) het huwelijk al onder spanning stond. Om die reden is het album ook nooit uitgebracht.

Info Card op neilyoungarchives.com

Doghouse: 6,5

Mwoah , het is niet rot slecht , maar om nou te zeggen dat het memorabel is , nee . Het werkt live wel denk ik , maar in een set met de blazers en een goede ritmesectie valt het niet zo door de mand als een studioversie zou doen. 5

Dieter schreef:
Doghouse: 6,5

En Spirit Road?

Twinpeaks schreef:
Mwoah , het is niet rot slecht , maar om nou te zeggen dat het memorabel is , nee . Het werkt live wel denk ik , maar in een set met de blazers en een goede ritmesectie valt het niet zo door de mand als een studioversie zou doen. 5

In mijn herinnering was hij ook beter, dit nummer werkt beter in de context van een heel concert, blijkt nu.

Vanaf maandag komt er weer genoeg moois voorbij.

Dirty Old Man: 6.7
Spirit Road: 6.7
Doghouse: 5.5

harm1985 schreef:
(quote)

En Spirit Road?

Nog slechts een handjevol stemmen op Doghouse. Verwacht niet dat het uit de onderste regionen zal ontsnappen.

Dirty Old Man - 5
Spirit Road - 5,5
Doghouse: 5

Gewoon een lekker nummer, verder niet al te speciaal. De blazers zijn een smakelijke toevoeging.

7

Onopvallend: 6,5

Sedan Delivery: 6,7
Dirty Old Man - 6,8
Spirit Road - 7,7
Doghouse: 5,6

Doghouse: 6

Homegrown 6,5
White Line (CH) 8,8
White Line (RR) 8,3
Sedan Delivery 7,3
Dirty Old Man 6,2
Spirit Road 7,9
Dog House 6,4

Gast
geplaatst: vandaag om 06:11 uur

geplaatst: vandaag om 06:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.