Muziek / Muziekgames / Neil Young Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 10 maart 2021, 11:03 uur
Homegrown: 5
White Line (Crazy Horse): 8
White Line (Robertson): 7
Sedan Delivery: 7,5
White Line (Crazy Horse): 8
White Line (Robertson): 7
Sedan Delivery: 7,5
0
geplaatst: 10 maart 2021, 18:44 uur
Die ook

Rust Never Sleeps is op die 2 na sterk album van Young
0
geplaatst: 10 maart 2021, 18:49 uur
Sedan Delivery krijgt van mij een 8.1.
Heerlijk nummer om ff te ontladen na een stressvolle dag.
Heerlijk nummer om ff te ontladen na een stressvolle dag.
0
geplaatst: 10 maart 2021, 20:24 uur
Rudi S schreef:
Mindere nummers op Rust Never Sleeps (afbeelding)
Mindere nummers op Rust Never Sleeps (afbeelding)
Welfare Mothers en Sedan Delivery waardeer ik net iets minder dan Powderfinger en Thrasher. Alles is relatief

0
geplaatst: 10 maart 2021, 20:49 uur
harm1985 schreef:
Powderfinger en Thrasher
Powderfinger en Thrasher
Die heb ik "toevallig" aangevinkt bij dat album.
Natuurlijk heb ik ook een volgorde in sterkte daar, maar het niveau bij dat album ligt wat mij betreft zo hoog dat die nummers niet meedoen met de "mindere Neil Young nummers " .
0
geplaatst: 10 maart 2021, 20:53 uur
Rudi S schreef:
Natuurlijk heb ik ook een volgorde in sterkte daar, maar het niveau bij dat album ligt wat mij betreft zo hoog dat die nummers niet meedoen met de "mindere Neil Young nummers " .
(quote)
Nee het is geen Fork in the Road of zo

0
geplaatst: 10 maart 2021, 21:03 uur
Sedan Delivery: Inderdaad het op één na minst goede nummers op Rust Never Sleeps. Ik heb er wel een zwak voor, maar zou het buiten de context van het album niet zo gauw draaien. 7,2
1
geplaatst: 10 maart 2021, 22:08 uur
Sedan Delivery: 5.
1 van de 2 verschrikkingen op Rust Never Sleeps.
1 van de 2 verschrikkingen op Rust Never Sleeps.
1
geplaatst: 11 maart 2021, 09:37 uur
Ik heb Rust Never Sleeps op nummer 1 staan in mijn top 10; ik beschouw het als zijn magnum opus, waar alles aspecten op het gebied van tekst, melodie en gitaarspel die Young zo kenmerken samenkomen. En alhoewel het niet mijn favoriete nummer van de plaat is, kan ik er toch niet omheen om het een 9.1 te geven. Na 18 stemmen komt Sedan Delivery op een voor mij toch wat teleurstellende 7.24 uit.
Sedan Delivery is één van de nummers die volgens de overlevering op het niet uitgebrachte album Chrome Dreams had moeten staan. Het album staat nog wel in de tijdlijn op Neil’s site, maar een tracklist is nooit officieel bevestigd. Volgens Young was het nooit echt bedoeld als album, maar is Chrome Dreams een tekening van David Briggs: "What Chrome Dreams really was, was a sketch that [David] Briggs drew of a grille and front of a '55 Chrysler, and if you turned it on its end, it was this beautiful chick...I called it Chrome Dreams."
Hoe dan ook, in 2007 kwam het album Chrome Dreams II uit, met daarop twee oude nummers die hij opnieuw opgenomen had, Ordinary People uit 1988 en zeven nieuwe nummers. Persoonlijk was ik blij met Ordinary People, maar het kwam de flow van het album niet bepaald ten goede, een ingekorte versie van het album, dat begint bij Shining Light had van mij waarschijnlijk een iets hogere waardering gekregen.
Van de nieuwe nummers zijn er drie echt blijven hangen: het eerder besproken No Hidden Path, Dirty Old Man (dat overigens als eerste werd opgenomen op 31 mei 2007) en Spirit Road. Helaas zijn deze nummers hetzelfde lot beschoren als veel nummers van zijn recente albums, Spirit Road werd na 125 keer live te zijn gespeeld vanaf 2009 niet meer gespeeld. Dirty Old Man werd slechts 55 keer gespeeld; voor het laatst in 2008. De band die Young begeleidde op Chrome Dreams II bestond uit Ben Keith, Rick Rosos en Ralph Molina. Voor de achtergrondzang had hij een paar verschillende samenstellingen: The Dirty Old Men (Larry Cragg, Keith, Molina, Rosas en Young), The Jane Wyatts (Pegi Young, Nancy Hall en Annie Stocking) en The Wyat Earps (Keith, Molina en Young).
Vandaag weer een 2-for-1: Dirty Old Man en Spirit Road
Info Card op neilyoungarchives.com
Sedan Delivery is één van de nummers die volgens de overlevering op het niet uitgebrachte album Chrome Dreams had moeten staan. Het album staat nog wel in de tijdlijn op Neil’s site, maar een tracklist is nooit officieel bevestigd. Volgens Young was het nooit echt bedoeld als album, maar is Chrome Dreams een tekening van David Briggs: "What Chrome Dreams really was, was a sketch that [David] Briggs drew of a grille and front of a '55 Chrysler, and if you turned it on its end, it was this beautiful chick...I called it Chrome Dreams."
Hoe dan ook, in 2007 kwam het album Chrome Dreams II uit, met daarop twee oude nummers die hij opnieuw opgenomen had, Ordinary People uit 1988 en zeven nieuwe nummers. Persoonlijk was ik blij met Ordinary People, maar het kwam de flow van het album niet bepaald ten goede, een ingekorte versie van het album, dat begint bij Shining Light had van mij waarschijnlijk een iets hogere waardering gekregen.
Van de nieuwe nummers zijn er drie echt blijven hangen: het eerder besproken No Hidden Path, Dirty Old Man (dat overigens als eerste werd opgenomen op 31 mei 2007) en Spirit Road. Helaas zijn deze nummers hetzelfde lot beschoren als veel nummers van zijn recente albums, Spirit Road werd na 125 keer live te zijn gespeeld vanaf 2009 niet meer gespeeld. Dirty Old Man werd slechts 55 keer gespeeld; voor het laatst in 2008. De band die Young begeleidde op Chrome Dreams II bestond uit Ben Keith, Rick Rosos en Ralph Molina. Voor de achtergrondzang had hij een paar verschillende samenstellingen: The Dirty Old Men (Larry Cragg, Keith, Molina, Rosas en Young), The Jane Wyatts (Pegi Young, Nancy Hall en Annie Stocking) en The Wyat Earps (Keith, Molina en Young).
Vandaag weer een 2-for-1: Dirty Old Man en Spirit Road
0
geplaatst: 11 maart 2021, 10:34 uur
Dirty Old Man -Tja , in dezelfde categorie als Piece Of Crap. Ik kan hier nooit zoveel mee. Komt in mijn oren vaak over als een warming up , voor het echte werk begint. 4,5
Spirit Road - Dit is op zich geen verkeerd nummer maar het raakt een beetje verstrikt in zijn vage lyrics . Muzikaal dendert het lekker door zonder heel bijzonder te zijn 7.2
Spirit Road - Dit is op zich geen verkeerd nummer maar het raakt een beetje verstrikt in zijn vage lyrics . Muzikaal dendert het lekker door zonder heel bijzonder te zijn 7.2
0
geplaatst: 11 maart 2021, 10:37 uur
Twinpeaks schreef:
What is the color, when black is burned?

1
geplaatst: 11 maart 2021, 10:44 uur
Het is natuurlijk ook geen groots probleem die lyrics van de artiesten . Bij deze viel het me toevallig op . Het willen doorgronden van dat soort dingen is onbegonnen werk. Zeker als je liefhebber bent van R.E.M. of The Tragically Hip .* denotes required fields.