MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Neil Young Meter

zoeken in:

Deel 1 van de inhaalrace.

Tumbleweed: 6,9
Goin' Back: 8,8
Down To The Wire: 6,7
Sugar Mountain: 9,1 (Prachtig nummer, ik kende het nog niet)
The Loner: 7,7
Alabama: 9,2
Are You Ready For The Country: 6,9
Dance, Dance, Dance: 7,2
Love Is A Rose: 7
Sweet Joni: 6,2
Walk On: 8,2
Winterlong: 7,4

Sweet Joni: 6
Walk On: 8,4
Winterlong: 6,7

Live to Ride: 8

Ik krijg het nog druk met al die inhalers. Maar ik doe het graag

En Rogyros, blij dat je Sugar Mountain op deze wijze hebt ontdekt.

Live to Ride: 7,8.

harm1985 schreef:
En Rogyros, blij dat je Sugar Mountain op deze wijze hebt ontdekt.

Ja, de Neil Young meter heeft zijn nut maar weer eens bewezen!

7

Mooie live beelden uit Torhout!

Are There Anymore Real Cowboys?: 8,3
Peace Trail: 8,2
Show Me: 7,8
Live to Ride: 7,5

Show me: 8
Live to Ride: 7

Are There Anymore Real Cowboys 7,2
Peace Trail 6,4
Show me: 6,6
Live to ride 6,4

Deel 2 van de inhaalrace:

Little Wing: 8
Captain Kennedy: 8,4
Lost in Space: 6,8
Pocahontas (Rust Never Sleeps): 8,9
Pocahontas (Crazy Horse): 7,8
Sail Away: 8,2
Powderfinger (Rust Never Sleeps): 9
Powderfinger (Hitchhiker): 8,6
Are There Any More Real Cowboys: 6,7
It Might Have Been: 6,2
Misfits: 6,1
Old Ways: 6,6
Peace Trail (Paradox): 7,3
Show Me: 7,3

Live To Ride: 6,7

Live to Ride: 7.2

Er is veel gestemd dit weekend, inclusief wat inhalers. ook nog best hoge stemmen voor Live to Ride; ook van mij krijgt het een 8, waardoor het na 18 stemmen op een 7.49 staat.

De samenwerking tussen Young en Booker T & the MG’s begon dus een jaartje eerder, tijdens het Bob Dylan’s 30th Anniversary Concert, beter bekend als Bobfest. Young’s optreden volgde op dat van Sinead O’Connor, die halverwege haar nummer huilend het podium was afgelopen nadat ze werd overweldigd door het boegeroep van het publiek. Niet lang daarvoor had ze uit protest tegen misbruik in de kerk op TV bij Saturday Night Live een foto van de paus verscheurd.

Neil had daar zo zijn eigen mening over; “je krijgt niet vaak de kans om voor zo’n publiek op te treden. Het feit dat ze boe roepen betekent dat je ze hebt geraakt. Ze verloor echter de controle over de situatie, wat jammer is, want ik vind haar echt briljant. Als je ergens tegen protesteert moet je ook de consequenties kunnen aanvaarden, het publiek testte haar uit en ze was er gewoon niet klaar voor”.

Neil zelf gaf later toe dat hij ook enigszins gespannen was voor het optreden. Na een wat rommelige versie van Just Like Tom Thumb’s Blues, waarbij hij de coupletten door elkaar gooide, wetende wat er zou volgen zei hij tegen de band: ‘play whatever the hell you want’. Young gooide alle schroom van zich af en leunend tegen de snaarstrakke baslijn van Duck Dunn en het orgel van Booker T zong hij haast lachend All Along the Watchtower.

David Briggs zei het volgende over dit optreden: “what makes Neil a hero to the grungers and what makes him valid to people like Booker T. and Dylan is the fact that he’s an unpredictable, iconoclastic old guy who can still rock – the only old guy who can still rock. The rest should all retire”. Die konden Eric Clapton en co. in hun zak steken.

Heel wat beter dan die overstuurde versie op Road Rock ,die ik toevallig dit weekend draaide .
8

9
Dylan gedoetje maar dan met de stem van Neil.

Dylan zelf en Jimi zouden ook met een 9 wegkomen.
Gedreven nummertje.

Live to Ride: 6,9
All Along the Watchtower: 7,8

Vurige uitvoering, ik mag het wel!

8,8

Ik zou voor Just Like Tom Thumb’s Blues al dan niet met de coupletten door elkaar een 9.5 over hebben. Bob’s best?

8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 20:23 uur

geplaatst: vandaag om 20:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.