Muziek / Muziekgames / Neil Young Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 12 april 2021, 16:04 uur
Ik hoor liever Jimi Hendrix of Bob Dylan, maar deze is ook prima. 8,2
0
geplaatst: 12 april 2021, 17:25 uur
All Along the Watchtower: 8
De versie van Jimi Hendrix is niet te overtreffen. Die zou een ruime 9 krijgen.
De versie van Jimi Hendrix is niet te overtreffen. Die zou een ruime 9 krijgen.
0
geplaatst: 12 april 2021, 19:34 uur
All Along the Watchtower: Nummer kan de gitaarstormen van Young goed hebben, zijn stem brengt het minder goed over. 7,3
0
geplaatst: 12 april 2021, 20:25 uur
All along the watchtower doet het beter dan ik had verwacht. Like Tom Thumb's Blues staat eerlijk gezegd niet op de stemlijst, maar misschien dat ik hem nog ergens tussen stop.
Morgen eerst een andere cover. Geen Forever Young of Everything is Broken overigens, daar heb ik geen goede uitvoering van gevonden.
Morgen eerst een andere cover. Geen Forever Young of Everything is Broken overigens, daar heb ik geen goede uitvoering van gevonden.
0
geplaatst: 13 april 2021, 09:12 uur
Van mij krijgt deze Dylan cover een dikke negen, waardoor het na 17 stemmen op een mooie 8.09 gemiddeld staat. Eens kijken wat de volgende cover doet...
Het optreden tijdens Bobfest was niet het eerste met Booker T & the MGs, Young speelde voor het eerst met ze samen tijdens een concert dat de band gaf in New York, in januari 1992. Daar speelden ze Baby, What You Want me to Do, waarvan een live opname uit 1996 met Crazy Horse (in zeer matige kwaliteit) op Broken Arrow terecht zou komen.
De eerste hit die de band scoorde is Green Onions uit 1962. De band begeleidde Otis Redding ook op het door Redding en Steve Cropper geschreven lied Sitting on the Dock of the Bay uit 1967, vlak voor Redding’s dood.
Zo gek is het dus niet dat het nummer ook opdook tijdens de ‘warm-up’ shows in juni 1993, waarbij uiteraard ook All Along the Watchtower werd gespeeld. Het nummer was eigenlijk vaste prik in 1993. Uitgerekend tijdens het Torhout festival speelde hij het niet, in Ahoy, twee dagen later wel. De teksten paste hij iets aan naar zijn eigen situatie (I left my home in Canada).
Het optreden tijdens Bobfest was niet het eerste met Booker T & the MGs, Young speelde voor het eerst met ze samen tijdens een concert dat de band gaf in New York, in januari 1992. Daar speelden ze Baby, What You Want me to Do, waarvan een live opname uit 1996 met Crazy Horse (in zeer matige kwaliteit) op Broken Arrow terecht zou komen.
De eerste hit die de band scoorde is Green Onions uit 1962. De band begeleidde Otis Redding ook op het door Redding en Steve Cropper geschreven lied Sitting on the Dock of the Bay uit 1967, vlak voor Redding’s dood.
Zo gek is het dus niet dat het nummer ook opdook tijdens de ‘warm-up’ shows in juni 1993, waarbij uiteraard ook All Along the Watchtower werd gespeeld. Het nummer was eigenlijk vaste prik in 1993. Uitgerekend tijdens het Torhout festival speelde hij het niet, in Ahoy, twee dagen later wel. De teksten paste hij iets aan naar zijn eigen situatie (I left my home in Canada).
0
geplaatst: 13 april 2021, 11:13 uur
Het enige jammere is (en dat is de perfectionist in mij), is dat dit een z.g. Audience recording is, in plaats van Pro-Shot of Soundboard.
1
geplaatst: 13 april 2021, 18:39 uur
Sittin' On the Dock of the Bay: Gewaagd, maar valt niets tegen eigenlijk. 7,5
0
geplaatst: 13 april 2021, 19:39 uur
All Along the Watchtower: 7.8
Sittin' On the Dock of the Bay: 7.2
Sittin' On the Dock of the Bay: 7.2
0
geplaatst: 14 april 2021, 08:45 uur
Sittin' on the Dock of the Bay is zo'n nummer dat je moet verrassen tijdens een live concert om tot zijn volledige impact te komen. Niettemin werkt een YouTube video ook, deze heerlijke laid back versie van Young krijgt van mij een 8.5. Na 16 stemmen staat het nummer op een mooie 7.49.
Ook al kende de tour met Booker T in 1993 weinig variatie, er zaten wél een aantal verrassingen in de setlist, naast het eerder genoemde All Along the Watchtower, Sitting on the Dock of the Bay en Live to Ride speelde hij ook nog eens het nog niet eerder uitgebrachte Seperate Ways. Daarnaast speelde hij Motorcycle Mama voor het eerst.
Tot dit 2020 moesten we het doen met deze versie van Seperate Ways, in dat jaar kregen we direct twee versies, ééntje op Homegrown en met het verschijnen van de rest van Archives Vol. II ook nog een versie met de Stills-Young band. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar die laatste versie, al moet ik zeggen dat ik de achtergrondzang van Annie Stocking en Astrid Young wel een beetje mis.
Info Card op neilyoungarchives.com
In de bonus, de Torhout versie:
Ook al kende de tour met Booker T in 1993 weinig variatie, er zaten wél een aantal verrassingen in de setlist, naast het eerder genoemde All Along the Watchtower, Sitting on the Dock of the Bay en Live to Ride speelde hij ook nog eens het nog niet eerder uitgebrachte Seperate Ways. Daarnaast speelde hij Motorcycle Mama voor het eerst.
Tot dit 2020 moesten we het doen met deze versie van Seperate Ways, in dat jaar kregen we direct twee versies, ééntje op Homegrown en met het verschijnen van de rest van Archives Vol. II ook nog een versie met de Stills-Young band. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar die laatste versie, al moet ik zeggen dat ik de achtergrondzang van Annie Stocking en Astrid Young wel een beetje mis.
Info Card op neilyoungarchives.com
In de bonus, de Torhout versie:
0
geplaatst: 14 april 2021, 09:00 uur
Mooie, wat langere versie dan die op Homegrown. Anders, maar minstens even goed!
8,4
8,4
* denotes required fields.