Muziek / Muziekgames / Neil Young Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 19 mei 2021, 19:34 uur
Rogyros schreef:
Devil’s Sidewalk: 6,8
Will To Love: 7,2
Too Far Gone: 7
Shots: 7,1
Motor City: 8,2
Southern Pacific: 8,5
Silver & Gold: 8,3
Razor Love: 7,7
Goin’ Home: 8,2
Changing Highways: 6,6
Country Home: 6,8
Devil’s Sidewalk: 6,8
Will To Love: 7,2
Too Far Gone: 7
Shots: 7,1
Motor City: 8,2
Southern Pacific: 8,5
Silver & Gold: 8,3
Razor Love: 7,7
Goin’ Home: 8,2
Changing Highways: 6,6
Country Home: 6,8
Ben je tóch nog Interstate vergeten

Anyway, tot nu toe doet Country Home het beter dan de andere nummers van Ragged Glory waar we op gestemd hebben.
0
geplaatst: 19 mei 2021, 20:49 uur
0
geplaatst: 19 mei 2021, 22:53 uur
Een deel van de achterstand:
Too Far Gone 7,4
Shots 6,8
Motor City 6,5
Souther Pacific 7
Silver & Gold 7,2
Razor Love 7,3
Too Far Gone 7,4
Shots 6,8
Motor City 6,5
Souther Pacific 7
Silver & Gold 7,2
Razor Love 7,3
0
geplaatst: 20 mei 2021, 08:36 uur
15 stemmen voor Country Home tot zover. Van mij krijgt het nummer een 9.3, waarmee het op een voorlopig gemiddelde van 8.4 uitkomt. Ruim boven nummers als Days that Used to Be, Love to Burn en White Line.
Ondanks dat Country Home 144 keer live is gespeeld, staat het (naast Way Down in the Rust Bucket) maar op één live album; Earth. Dit album heeft een duidelijk thema, we moeten vechten voor het behoud van de aarde. Logischerwijs delen de nummers op dit album, dat opgenomen is tijdens de tour met Promise of the Real uit 2015, een gemeenschappelijk thema. Zo ook Vampire Blues, dat oorspronkelijk op het album On the Beach uit 1974 stond. Het is een duidelijke aanklacht tegen de olie- en gasindustrie, destijds waarschijnlijk ingegeven door de oliecrisis maar nog steeds actueel voor Young gezien zijn niet aflatende protesten tegen onder andere de Keystone pipeline. Het is alvast een stuk beter dan Indian Givers, van het album Peace Trail.
Op het nummer is George Whitsell te horen, de eerste gitarist van The Rockets (de band die uiteindelijk ontbonden zou worden ten faveure van Crazy Horse). Op het orgel horen we Ben Keith, ook niet direct een logische keuze. Het ‘schrapende’ geluid dat te horen is, is Tim Drummond, de bassist, die een credit card over zijn baard haalt.
Info Card op neilyoungarchives.com
Ondanks dat Country Home 144 keer live is gespeeld, staat het (naast Way Down in the Rust Bucket) maar op één live album; Earth. Dit album heeft een duidelijk thema, we moeten vechten voor het behoud van de aarde. Logischerwijs delen de nummers op dit album, dat opgenomen is tijdens de tour met Promise of the Real uit 2015, een gemeenschappelijk thema. Zo ook Vampire Blues, dat oorspronkelijk op het album On the Beach uit 1974 stond. Het is een duidelijke aanklacht tegen de olie- en gasindustrie, destijds waarschijnlijk ingegeven door de oliecrisis maar nog steeds actueel voor Young gezien zijn niet aflatende protesten tegen onder andere de Keystone pipeline. Het is alvast een stuk beter dan Indian Givers, van het album Peace Trail.
Op het nummer is George Whitsell te horen, de eerste gitarist van The Rockets (de band die uiteindelijk ontbonden zou worden ten faveure van Crazy Horse). Op het orgel horen we Ben Keith, ook niet direct een logische keuze. Het ‘schrapende’ geluid dat te horen is, is Tim Drummond, de bassist, die een credit card over zijn baard haalt.
Info Card op neilyoungarchives.com
0
geplaatst: 20 mei 2021, 09:08 uur
Van de strandbluesjes toch de " minst" favoriete wat mij betreft.
Toch nog een 9 , On the Beach
Toch nog een 9 , On the Beach

0
geplaatst: 20 mei 2021, 09:36 uur
Scherpe tekst, gebracht op een wat lome blues. Maar het smaakt wel lekker, zodus:
9
9
1
geplaatst: 20 mei 2021, 11:30 uur
8,8
Eindelijk nog eens een nummer dat ik niet hoef te herbeluisteren
Alles op On The Beach is minstens een 8,5 jwz.
Eindelijk nog eens een nummer dat ik niet hoef te herbeluisteren
Alles op On The Beach is minstens een 8,5 jwz.
0
geplaatst: 20 mei 2021, 13:36 uur
Changing Highways 7
Interstate 8
Country Home 7
Vampire Blues 6,5
Volgens mij ben ik weer bij
Interstate 8
Country Home 7
Vampire Blues 6,5
Volgens mij ben ik weer bij

0
geplaatst: 20 mei 2021, 17:41 uur
Ik zat inderdaad een paar dagen aan het strand (maar de zeemeeuwen bleven nog steeds buiten bereik):
'Changing Highways': Prima, beetje repetitief nummer (Ook de Broken Arrow versie, prima plaat is dat eigenlijk). 7,3
Ik geef ook de voorkeur voor de versie van 'Interstate' uit de Ragged Glory-sessies, door de wat rauwere benadering klinkt het wat minder sentimenteel vind ik. Goed nummer inderdaad! 8
'Country Home' vind ik niet heel bijzonder, een beetje saai zelfs. 6
De laatste haal ik later even in.
'Changing Highways': Prima, beetje repetitief nummer (Ook de Broken Arrow versie, prima plaat is dat eigenlijk). 7,3
Ik geef ook de voorkeur voor de versie van 'Interstate' uit de Ragged Glory-sessies, door de wat rauwere benadering klinkt het wat minder sentimenteel vind ik. Goed nummer inderdaad! 8
'Country Home' vind ik niet heel bijzonder, een beetje saai zelfs. 6
De laatste haal ik later even in.

1
geplaatst: 20 mei 2021, 17:50 uur
0
geplaatst: 20 mei 2021, 18:39 uur
Toen ik dit stukje schreef, maanden geleden, nog niet. Zal het aanpassen

0
geplaatst: 20 mei 2021, 19:24 uur
Changing Highways 7.5
Interstate 8 (Int.Harversters)
Country Home 8.5