MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Neil Young Meter

zoeken in:
Op de grabbelton die Trans is , een heerlijke opener. Wat je zegt catchy en dus een beste oorwurm.
Little Thing Called Love zet de argeloze luisteraar op het verkeerde been , maar heeft een dusdanig vrolijke vibe dat het een favo van me is.

9.4

Dreamin' Man 8
Transformer Man 9
Mr. Soul 9
Little Thing Called Love 7

Little Thing Called Love: niet echt iets voor mij helaas: 6,6

Sample and Hold - 7,6 - best lekker, net Daft Punk ofzo
War of Man - 7,8
Dreamin' Man - 7,7
Transformer Man - 7,4
Mr. Soul - 7,3
Little Thing Called Love - 4,2

My Boy 6,5
Bite The Bullet 7,3
Hold back the Tears 7
Deep Forbidden Lake 7,3
Let Your Fingers do the Walking 7
Prisoners of Rock "N' Roll 7
Opera Star 7
Surfer Joe and Mo the Sleaze 7
Let's Roll 6
She's A Healer 6
Looking for a Leader 6,7
Light A Candle 6,7
Love & War 7
Changes 5
Needle of Death 6
Sample and Hold 5
War of Man 7
Dreamin' Man 7
Transformer Man 7
Mr.Soul 4
Little Thing Called Love 6,5

Little Thing Called Love 7

Johnny Marr schreef:
Sample and Hold - 7,6 - best lekker, net Daft Punk ofzo

Die had ik nog niet gehoord. Meestal wordt de vergelijking gemaakt met Kraftwerk.

Is Young dus niet alleen The Godfather of Grunge

Little Thing Called Love: 6,5

Zoals wel vaker begon Little Thing Called Love voortvarend, om vervolgens wat terug te zakken naar een 7.02 gemiddeld. Ikzelf heb een 8.3 over voor het nummer. Na 12 stemmen staat het op een voorlopige 212e plek.

Jimmy McDonnough was er heilig van overtuigd dat Trans een veel groter succes was geworden als Young het nummer If You Got Love (oorspronkelijk ook bestemd voor Island in the Sun) niet geschrapt had. Volgens hem was de overgang van Little Thing Called Love naar Computer Age veel minder abrupt geweest. Dat de beslissing om If You Got Love niet op het album te zetten pas laat genomen werd, bleek wel uit het feit dat het nummer wél op de hoes van de eerste persing stond.

Dat het nummer ontbrak ontging fans destijds niet, dus toen Young aanschoof voor een radiointerview in 1983 werd hij er naar gevraagd:

Caller: Why was "If You Got Love" omitted from "Trans"?

NY: It was too wimpy! Yeah, I didn't like it. One of those occasions where I changed my mind at the last minute. The record company loves me for that kind of thing.

Profetische laatste woorden?

Dus, is If You Got Love terecht geschrapt? En welk nummer hadden jullie ervoor in willen ruilen?

If You Got Love, wel aardig. 7

If You Got Love 7
ipv Computer Cowboy dan maar.
Ik hoor er overigens meer een Landing On Water track in.

If You Got Love: 7

If You Got Love: 6
Neil had gelijk.

Het nummer laat me enigszins koud en klinkt ook wat oubollig. Geen groot gemis dus, maar nog wel aardig.

6,4

Island in the Sun was denk ik wel een stuk minder polariserend geweest aan de cijfers van de niet-elektronische nummers te zien.

Little Thing Called Love 6,8
If You Got Love 6,2 weinig meerwaarde wat mij betreft

Nou, het valt me alleszins mee; If You Got Love scoort nipt lager dan Little Thing Called Love; ook ik waardeer het nummer net iets minder met een 7.7. had wat mij betreft prima op Trans gepast, maar we wachten maar op Archives Vol. III. Na 9 stemmen komt If You Got Love uit op een 6.92 gemiddeld, goed voor een voorlopige 225e plek.

Ook Hold On To Your Love was bestemd voor Island in the Sun. Het nummer zorgde voor een meewarige glimlach op de gezicht van mijn ex, niet in de laatste plaats vanwege de het geluid dat de Stringman synthesizer, op dit nummer bespeeld door Nils Lofgren, voortbrengt. En ja, dat is dezelfde synth die te horen is op Like a Hurricane.

Jullie begrijpen dat ik mijn ex niet lang daarna heb ik geruild voor ‘a new design, new design’. Met ‘hair: blonde, eyes: blue’, daarmee mee de boodschap van Hold On To Your Love in de wind slaand. Alleen dat’ weight: 110’ (pond welteverstaan) is niet gelukt.

Live is het nummer overigens nooit gespeeld.

Hold On To Your Love: 7

Hold On To Your Love 7.1

Hold on to your Love: Gaat iets te veel in mijn irritatiezone zitten. Als je wilt mag je mij ook inruilen.

5,5

Sandokan-veld schreef:
Hold on to your Love: Gaat iets te veel in mijn irritatiezone zitten. Als je wilt mag je mij ook inruilen.

5,5
Met een gemiddelde van 7.8 na 266 stemmen kan deze 5.5 nog wel door de beugel.

Het is een beetje een guilty pleasure dit nummer. Ik geef het toe.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:26 uur

geplaatst: vandaag om 20:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.