Muziek / Muziekgames / Neil Young Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 29 september 2021, 17:43 uur
Sample and Hold - 7,5
War of Man - 7,9
Dreamin' Man - 7,5
Transformer Man - 6.2
Mr. Soul - 7
Little Thing Called Love - 4
Hold On To Your Love 5
War of Man - 7,9
Dreamin' Man - 7,5
Transformer Man - 6.2
Mr. Soul - 7
Little Thing Called Love - 4
Hold On To Your Love 5
0
geplaatst: 29 september 2021, 20:05 uur
Vanaf morgen wordt het weer beter. Maar bij Young is het altijd de vraag, voor hoe lang?
0
geplaatst: 30 september 2021, 08:31 uur
7 ... maar ik was wel snel afgeleid tijdens het luisteren, dus misschien eigenlijk wel lager 

0
geplaatst: 30 september 2021, 08:40 uur
De conclusie is dus, Hold on to Your Love hadden we best kunnen inruilen voor If You Got Love. Hold On scoort na 10 stemmen een 6.23 gemiddeld, een stuk minder dan If You Got Love. Zoals gezegd is het een beetje een guilty pleasure voor mij, derhalve een 7.7.
Een groter contrast met Hold on to Your Love kun je je bijna niet voorstellen als je Pardon My Heart hoort. Oorspronkelijk opgenomen in 1974 met alleen Tim Drummond op bas beschrijft het de moeilijke periode waar Young doorheen gaat na de breuk met Carrie. Hij heeft het nummer slechts twee keer live gezongen, voor het eerst tijdens het befaamde concert in The Bottom Line Club in 1974, en daarna nog één keer tijdens de tour met CSNY.
In 1975, tijdens de opnamens van Zuma, besloot Young het nummer te voorzien van overdubs. Ralph Molina en Billy Talbot voegde harmoniezang toe en Young zelf wat subtiele toetsen op piano. Uiteindelijk is het een beetje lood om oud ijzer, maar mijn voorkeur gaat licht naar de kale versie. Desalniettemin stemmen we op de Zuma versie, die is immers het bekendst.
In de bonus, de kale versie:
Een groter contrast met Hold on to Your Love kun je je bijna niet voorstellen als je Pardon My Heart hoort. Oorspronkelijk opgenomen in 1974 met alleen Tim Drummond op bas beschrijft het de moeilijke periode waar Young doorheen gaat na de breuk met Carrie. Hij heeft het nummer slechts twee keer live gezongen, voor het eerst tijdens het befaamde concert in The Bottom Line Club in 1974, en daarna nog één keer tijdens de tour met CSNY.
In 1975, tijdens de opnamens van Zuma, besloot Young het nummer te voorzien van overdubs. Ralph Molina en Billy Talbot voegde harmoniezang toe en Young zelf wat subtiele toetsen op piano. Uiteindelijk is het een beetje lood om oud ijzer, maar mijn voorkeur gaat licht naar de kale versie. Desalniettemin stemmen we op de Zuma versie, die is immers het bekendst.
In de bonus, de kale versie:
0
geplaatst: 30 september 2021, 11:07 uur
Little Thing Called Love 7
Hold On To Your Love 6
Pardon My Heart 8
Hold On To Your Love 6
Pardon My Heart 8
0
geplaatst: 30 september 2021, 16:49 uur
Pardon My Heart : mooi klein liedje , waarbij het hartzeer hoorbaar is.
Young op zijn kwetsbaarst 8.4
Young op zijn kwetsbaarst 8.4
0
geplaatst: 1 oktober 2021, 09:01 uur
Pardon My Heart is één van mijn persoonlijk favorieten van Zuma, derhalve krijgt het van mij ook een 9.7, waarmee het na 11 stemmen op een 8.48 uitkomt. Goed voor een voorlopige 40e plek, nipt boven Rockin' in the Free World en When You Dance (het verschil zit hem in de duizendsten).
Zo’n drie jaar na de breuk met Carrie is het nog steeds een goede bron van inspiratie. Ik kan me niks anders bedenken waar Peace of Mind van het album Comes a Time dan over zou moeten gaan. Het nummer is één van de vele die bedoeld was voor Oceanside Countryside en later voorzien van overdubs in Nashville.
Peace of mind
Like when you treated her kind
It's hard to face that open space
Dat klinkt aardig berouwvol, maar er zit ook nog venijn in Young:
Unless you leave her first
Then you come out on top
Van het album Comes a Time heeft Neil Young overigens 200.000 exemplaren zelf op moeten kopen, ‘sequencing and pressing problems’. Wat Neil ermee gedaan heeft? In stukjes geschoten met een shotgun volgens de één, als dakbedekking gebruikt volgens de ander.
In de bonus, een live versie met Crazy Horse (hopelijk meer hiervan in Archives Vol. III):
Zo’n drie jaar na de breuk met Carrie is het nog steeds een goede bron van inspiratie. Ik kan me niks anders bedenken waar Peace of Mind van het album Comes a Time dan over zou moeten gaan. Het nummer is één van de vele die bedoeld was voor Oceanside Countryside en later voorzien van overdubs in Nashville.
Peace of mind
Like when you treated her kind
It's hard to face that open space
Dat klinkt aardig berouwvol, maar er zit ook nog venijn in Young:
Unless you leave her first
Then you come out on top
Van het album Comes a Time heeft Neil Young overigens 200.000 exemplaren zelf op moeten kopen, ‘sequencing and pressing problems’. Wat Neil ermee gedaan heeft? In stukjes geschoten met een shotgun volgens de één, als dakbedekking gebruikt volgens de ander.
In de bonus, een live versie met Crazy Horse (hopelijk meer hiervan in Archives Vol. III):
1
geplaatst: 1 oktober 2021, 11:14 uur
Peace of Mind : 8.2
Comes a Time is een wat ondergeschoven kindje in Neil's oeuvre . Ik draai hem ook te weinig . Vanavond maar weer eens doen na Carnagie Hall te hebben uitgeplozen.
Comes a Time is een wat ondergeschoven kindje in Neil's oeuvre . Ik draai hem ook te weinig . Vanavond maar weer eens doen na Carnagie Hall te hebben uitgeplozen.
1
geplaatst: 2 oktober 2021, 09:46 uur
Wederom hoge cijfers voor Peace of Mind, ik ga hierin mee, van mij krijgt het nummer een 9, waarmee het na 9 stemmen op een 8.22 uitkomt, goed voor een voorlopige 67e plek.
Peace of Mind werd vooral veel gespeeld in 2000 tijdens de tour ter promotie van Silver & Gold, het staat ook op Road Rock Vol. 1. Op dit live album ontbreken nummers van Silver & Gold; zelfs op de ruim 2 uur durende DVD staan maar 3 nummers van dit album. Zonde, want ondanks dat drie van de beste nummers uiteindelijk zijn overgeheveld naar het CSNY album ‘Looking Forward’ is er meer dan genoeg te genieten op Silver & Gold. Red Sun bijvoorbeeld.
Young schreef het nummer voor zijn vader, hetgeen een emotionele gebeurtenis voor hem was:
Peace of Mind werd vooral veel gespeeld in 2000 tijdens de tour ter promotie van Silver & Gold, het staat ook op Road Rock Vol. 1. Op dit live album ontbreken nummers van Silver & Gold; zelfs op de ruim 2 uur durende DVD staan maar 3 nummers van dit album. Zonde, want ondanks dat drie van de beste nummers uiteindelijk zijn overgeheveld naar het CSNY album ‘Looking Forward’ is er meer dan genoeg te genieten op Silver & Gold. Red Sun bijvoorbeeld.
Young schreef het nummer voor zijn vader, hetgeen een emotionele gebeurtenis voor hem was:
I wrote this song on a really fresh day. My head was feeling good and I was really open. I remember I was by myself when I did it and, by the end, I was crying. It was very emotional. I kept hearing Emmylou Harris' voice on it and I finally ended up taking it to Tucson to Linda Ronstadt's house, where she and Emmylou were working on an album with Dolly Parton. They ended up singing on a lot of the songs on this album, but this one really got to me. The song's got a little bit of religion in it and Emmylou's voice, especially, is suited to that.
0
geplaatst: 2 oktober 2021, 09:59 uur
Alleen jammer van die lelijke hoes maar Silver & Gold is een fijn album
Red Sun 9
(Singing with Emmylou is always good
)
Red Sun 9
(Singing with Emmylou is always good
)
0
geplaatst: 2 oktober 2021, 11:44 uur
Voor degenen die de diepere betekenis achter de tekst zoeken, Scott Young, gerenommeerd schrijver, leed aan Alzheimer.
0
geplaatst: 2 oktober 2021, 11:53 uur
Prachtig, geladen nummer. Emmylou's bijdrage is ook magistraal.
9
9
* denotes required fields.