MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Neil Young Meter

zoeken in:
Morgen overigens het laatste nummer voor het kerstreces. Daarna beginnen we aan de finale.

Donderdag (of vrijdag) doe ik een poging wat statistieken te plaatsen per album (al is dat wellicht wat vertekend omdat bij sommige albums niet op alle nummers is gestemd) en per band. Solo is overigens een rekbaar begrip bij Young.

8

Vind de solo-versie de mooiste.

Traces : 8.3

Traces: 8

Ondanks dat we pas aan 6 stemmen zitten (inclusief een 9 van mij) plaats ik toch alvast het laatste nummer voordat ik even een break neem. Het gemiddelde voor Traces is 8.30 tot nu toe overigens.

Ik noemde het nummer gisteren al; Borrowed Tune is op dezelfde dag opgenomen als Traces, op 5 december 1973. Het is echter al in januari van dat jaar geschreven, tijdens de Time Fades Away tour. Het nummer is slechts 11 keer live gespeeld, allen tussen 4 en 19 januari. Tijdens de Tonight’s the Night tour, in het najaar van 1973 kwam het nummer dus niet aan bod. Vandaar ook de eeuwige discussie of het nummer nu wel op de ‘echte’ versie van Tonight’s the Night hoort. Ook in Archives Vol. II staat niet op schijf 3 (Tonight’s the Night) maar op schijf 5 (Walk On).

De melodie is overigens geleend van Lady Jane van The Stones uit 1966, Young is heel eerlijk in zijn ‘leenwerk’:
I'm singin' this borrowed tune
I took from the Rolling Stones,
Alone in this empty room
Too wasted to write my own.

Of het nu wel of niet voor Tonight’s the Night bedoeld was, ik kan me het album niet voorstellen zónder!

PS: fijne feestdagen alvast. Dat 2022 maar veel moois mag brengen op Neil Young gebied, al zal 2021 moeilijk te overtreffen zijn!

9

Merry Christmas Everyone!

Borrowed Tune: 9

Fijne feestdagen mensen!

Prachtig.

9,2

Veel feestgenot!

Mijn last fm top 5 van de afgelopen 365 dagen...Neil Young topic laat zijn sporen achter

1 Neil Young 1,190 scrobbles
2 Marillion 853
3 The Doors 516
4 Bob Dylan 466
5 David Bowie 366

Blij dat ik een positieve invloed heb gehad dit jaar

Traces 7,5
Borrowed Tune: 9,5

Merry Christmas!

Borrowed Tune 9.3

Harm en mede Young fanaten , geniet lekker van de kerstdagen.
Ik heb kerstavond al gereserveerd voor Archives 1 , de dvd box.
Das al weer veels te lang geleden.

Goede kerstdagen!

After the Garden: 8,0
Roger and Out: 7,5
Terrorist Suicide Hang Gliders: 7,0
Aint It The Truth: 7,5
Don't Cry: 6,5
Heavy Love: 6,0
Sad Movies: 7,5
Frozen Man: 7,5
Traces: 7,5
Borrowed Tune: 8,0

Borrowed Tune: 8,5

Zo, even een Neil Young-pauze...

Gelukkig voor jullie heeft Young, op zijn bijdrage aan Tears are not Enough na, nooit een kerstlied opgenomen, tot de top 2000 zitten kijken dus veilig!

Don't Cry: 7,3
Heavy Love: 7,0
Sad Movies: 8,0
Frozen Man: 6,8
Borrowed Tune: 8,0

Bedankt harm1985 voor dit jaar en op naar de finale in januari. Fijne feestdagen allen.

Frozen Man: 7
Traces: 8
Borrowed Tune: 7.5

Fijne dagen gewenst allemaal!
Geniet van de momenten in deze moeilijke tijd.

Poh wat een mooi topic. Het roerige jaar heeft me veel tijd gekost, anders had ik hier zeker actief aan meegedaan. Leuk om terug te lezen. Ook bij mij weer flink wat scrobbles aan Ome Neil in het overzicht van Last.fm. Mooi jaar allemaal!

Bartjeking schreef:
Poh wat een mooi topic. Het roerige jaar heeft me veel tijd gekost, anders had ik hier zeker actief aan meegedaan. Leuk om terug te lezen. Ook bij mij weer flink wat scrobbles aan Ome Neil in het overzicht van Last.fm. Mooi jaar allemaal!

Geen probleem als je na de jaarwisseling aanhaakt voor de finale hoor!

Er is inderdaad genoeg te genieten geweest op Neil Young gebied dit jaar, Young Shakespeare, Rust Bucket, Archives Vol II, Carnegie Hall 1970 en als klap op de vuurpijl Barn.

Fijne feestdagen.

Traces : 6
Borrowed Tune: 8,5

Kerst met Neil

After the Garden 7,6
Roger and Out 7,3
Terrorist Suicide Hang Glider 7,4
Ain't It the Truth 6,6
Don't Cry 8,3
Heavy Love 7,2
Sad Movies 8,8
Frozen Man 8,1
Traces 8,3
Borrowed Tunes 9,0

Fijne feestdagen voor alle mede Neil Young- liefhebbers!

Neil dropt nog even en voorproefje van Archives Vol III op zijn site: Summer Songs!

https://i.imgur.com/3RJoDOw_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

https://i.postimg.cc/d0ZvkBwh/ny01.jpg

Traces 7.5
Borrowed Tunes 7.5

Fijne jaarwisseling allemaal

Leave the Driving 7
Cripple Creek Ferry 8
Till the Morning Comes 9
(13 mei 2022 organiseer ik Greatest Hits of: Onder 2 minuten, goede kans dat dit nummer de startlijst haalt)
On Broadway 7
Far From Home 7,5
Without Rings 6,7
After the Garden 7
Roger and Out 6,6
Terrorist Suicide Hang Gliders 7
Ain't It The Truth 5,5
Don't Cry 6,5
Heavy love 7
Sad Movies 7
Frozen Man 7
Traces 7,3
Borrowed Tune 7,5

Een 8,9 voor Natural Beauty. Wat een prachtig nummer. De rest volgt later. Wel een hele klus weer, pff.

Je hebt de tijd, ik neem nog een weekje vrijaf.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:26 uur

geplaatst: vandaag om 10:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.